| Forfatter |
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Ja det har jeg fundet ud af prøvede to gange endda både derhjemme og her på mit arbejde , og fik det samme svar at deres mail box er fuld 
Så jeg må bare ringe til han istædet, enten imorgen hvis jeg når at komme op medens de har åbent , ellers på mandag - for jeg er temlig sikker på at jeg vil prøve det 2x1 meter XLR kabel til 1895 kr. , nu hvor du har anbefalet det 
Der er lytte eftermiddag /aften igen den 10 december i Ringsted hos Brian her indefra , jeg håber bare at det er om eftermiddagen da jeg skal høre "The Pink Floyd Project" kl. 2100 i Amager bio KBH samme dag - så to fluer med et smæk samme dag ville være fint.  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja for pokker da det ville lige være sagen, jeg skal selv have sådan et kabel,det er lige min smag
Jeg får også et fuld balanceret kabel af min mentor fra usa, det er også Verbatim kabel som mine ht kabler ...
Novisad
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej tub sidder her og lytter til JJ Cale og nej hvor det spiller godt , glæder mig til mine Verbatim kabler kommer, og så skal jeg have de mictor kabler for de skulle virkelig spille varmt..
Novisad
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Kommer du så til at have to forskellige XLR balancerede signal kabler , både Verbatim og Mictor - hvad mener du er forskellen på de to kabler lydmæssigt og prismæssigt for den sags skyld 
Jeg er jo på arbejde så der bliver ikke hørt musik iøjeblikket - istædet kører discovery som baggrunds støj  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub ja der er kæmpe forskel Verbatim xlr kabel koster omkring de 6500, og spiller meget musikalsk og super detaljeret men tag ikke fejl for mictor skulle virkellig spille godt så du kan rolig bestille kablet..
Novisad 
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tub. Lækkert setup(hold da kæft en rim )
Har du fået leget mere med DD12eren? Jeg kunne se på side 3 at du bare havde kørt en autosetup. Dette er langt fra optimalt. Hvis du går ind og stiller på Q i EQualizeren kan du lave en næsten lineær frekvensgang med subben. Det skulle du prøve at lege med hvis du ikke allerede har gjort det(orkede ikke lige at læse alle siderne igennem for at finde ud af det )
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
Hej Tub ja der er kæmpe forskel Verbatim xlr kabel koster omkring de 6500, og spiller meget musikalsk og super detaljeret men tag ikke fejl for mictor skulle virkellig spille godt så du kan rolig bestille kablet..
Novisad 
|
|
|
Hej
Hvordan er bunden i det der Mictor XLR kabel? __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
faktisk er jeg ikke helt klar over det endnu, men efter min kammerat har dem på hele sit setup siger han det er meget bund i dem men præcis ved jeg desværre ikke endnu men får snart kablet og så skal det testes..
Novisad
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have hørt Vienna Beethoven Concert Grand hos en kammerat er jeg fuldstændig gået i selvsving over hvor vellydende jeg synes at de lyder. Desværre tillader min stue ikke samme højttaler, men jeg står over for at skifte til et par Haydn....
Dine højttalere er en lillebror eller hvad?
Hvordan lyder de?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes - det er lillebroren han har (som iøvrigt lyder stort set ligesom storeboren = rigtig godt ).
Du kan se modelprogrammet her: http://www.sumikoaudio.net/va/idx_clsx.htm
...alternativ til stander ht er Mozart gulvmodel, med kun 1 bas. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong
Jeg har ikke selv fået leget så meget med DD12eren , men da Jensen var her med min nye RIAA , gav han sig tid til at stille den ordentligt ind , så den har en næsten lineær frekvensgang lige nu
Men jeg regner med at jeg selv skal til at lege med den ,dels for at blive mere dus med hvordan man indstiller den ,og dels for at finde ud af om jeg selv kan indstille den mere optimalt efter mit eget lyd univers ( ikke fordi den står dårligt nu , men lidt et legebarn er man vel ) __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mn1974
Jeg overvejede selv at anskaffe mig et sæt hayden da jeg kun har 14m2 værelse, jeg må have mit anlæg i , og så dertil en ordentlig sub for at få lidt mere bund
- Men som tiden gik medens jeg ventede på min audia flight 2, blev jeg mere og mere lun på Beethoven baby istædet , og det har jeg på ingen måde fortrudt da baby sagtens kan være på mine 14m2
- Hvordan baby spiller iforhold til Hayden ved jeg ikke da jeg ikke har hørt Hayden , men efter sigende skulle de spille rigtigt godt ( se kajkagens setup side 4 eller 5 tror jeg det er http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14108&K W=kajkagen&PN=0&TPN=6 )
- Jeg fik subben med alligevel og det har jeg ikke fortrudt, for selvom baby giver en god bund er det alligevel fedt med det ekstre knald subben kan give 
- Har du bare 14m2 eller derover vil jeg anbefale dig et par baby for rummet kan sagtens bære dem  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
He TuB.
Jeg har for 14 dage siden købt en DD18 og det er derfor også begrænset hvor meget jeg har nået at lege med den. Min første erfaringer er dog at en lineær frekvensgang er bedst til musik og en mere"Boostet" frekvensgang til film. Kan du ikke uploade et billede af din frekvensgag når du engang er "tilfreds" med den. Det kunne jo være lidt sjovt at se hvor ens, eller forskellige vi kan lide ,at have lavet de forskellige presets.
Hvordan intergre den sig i lybilledet når du har den stående i hjørnet? Jeg startede også med at have i hjørnet. Men den røg hurtigt ind under centeren. Har du prøvet at eksperimentere med det?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Jeg har snakket med ham der sælger det balancerede XLR Mictor kabel - hvornår regner du med at få dit kabel hjem af ham 
Jeg tror at 6500 kr. for et signalkabel som Vrebatim koster, er mere end jeg vil ofte på det - de omkring 2000 kr som et Mictor koster er højden for hvad jeg vil ofre på et signal kabel ( ikke fordi jeg er nærig men det skal stå lidt i kontrast til hvad jeg har givet for Audiaen ) __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub jeg har endnu ikke bestilt dem mictor men til Januar kommer verbatim kablerne, for før kan de ikke være færdig...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej CHTT,
tak for linket....er igang med at tjekke....
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej tub61,
det vil jeg evt. overveje, der er selvfølgelig også det økonomiske aspekt i det __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
He TuB.
Jeg har for 14 dage siden købt en DD18 og det er derfor også begrænset hvor meget jeg har nået at lege med den. Min første erfaringer er dog at en lineær frekvensgang er bedst til musik og en mere"Boostet" frekvensgang til film. Kan du ikke uploade et billede af din frekvensgag når du engang er "tilfreds" med den. Det kunne jo være lidt sjovt at se hvor ens, eller forskellige vi kan lide ,at have lavet de forskellige presets.
Hvordan intergre den sig i lybilledet når du har den stående i hjørnet? Jeg startede også med at have i hjørnet. Men den røg hurtigt ind under centeren. Har du prøvet at eksperimentere med det?
MVH WRONG
|
|
|
Hej Wrong,
Hvad er der blevet af tråden med dit anlæg? Kan ikke finde den. Vi vil gerne se dine nye højttalere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry, det var ikke min mening at forsøge at "hikacke" tråden
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub ved du hvornår du får dien kabler, er der lang vente tid på dem..
Novisad
|
| Til top |
|
| |