Forfatter |
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
sorry, det var ikke min mening at forsøge at "hikacke" tråden
|
|
|
Det gør du da på ingen måde 
Ja der er selvfølgelig forskel på 8500 kr - evt. rabat og 22000 kr. - evt. rabat - Men de babyer er sku gode  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong
Jeg overvejede selv er DD15 men blev enig med mig selv ( med lidt rådgivning fra Jensen ) om at den nok var for stor til mit værelse og DD12 kan rigeligt gøre det den skal ( men er nu stadig nysgerrig om en DD15 alligevel kunne være her )
Jeg har prøvet at stille den alle mulige andre steder inden den fik hjørne pladssen , men da der er andre møbler i værelset end mit stereo anlæg kunne det ikke være anderledes ( det er muligvis ikke optimalt lydmessigt )
Jeg kommer "aldrig" til at bruge den til film - det må mit BOSE anlæg i stuen de næste , nok mange år , klarer - men udelukkende som 2.1 til mit stereo anlæg.
Jeg havde overvejet at anskaffe mig en DD12 mere, så jeg får et 2.2 anlæg , men jeg ved ikke rigtigt om jeg kan få plads til det , så det er indtil videre lagt lidt i mølposen  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen ja nu bliver der snart testet med en del musik og kalbler når jeg får min nye cdafspiller Tub hvad kan du anbefale af musik til at teste med ...
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
""Hej Tub ved du hvornår du får dien kabler, er der lang vente tid på dem..
Novisad ""
Jeg regner med at få dem på torsdag , der er jeg bare nok desværre ikke hjemme da jeg skal til Helsingør om onsdagen og besøge min gamle mor ( er først hjemme igen fredag ) __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah ok ja sådan er det jo, familien kommer i forreste række , jeg regner med at få min maskine på fredag så glæder mig meget ..
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Kommer Jensen selv med den for det plejer han vist at være flink til 
Ham med Mictor kablerne spurgte om jeg havde købt Audiaen hos Jensen, og det måtte jeg jo give ham ret i , så han kender ham åbenbart.
Han fortalte at selvom det er et sølvkabel så er der masser af bund i, og at det var især i mellemtonem og åbenheden i musikken kablet fremhævede ( der var også et eller andet med diskanten og de øvre lag men det fangede jeg desværre ikke )
Han havde flere med de dyre nordost kabler ,der havde skiftet til hans produktion, med et godt resultat - Selvfølgelig er jeg klar over at meget af det er salgs haløj han fyrer af , men det lød nu godt nok, så det bliver spændende af få kablet hjem, og høre det på Audia sættet  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja man skal altid have et vis forbehold af sælgeren, og danne siin egne erafaringer og ekspeirimenterer med sit setup og vil meget gerne hører din vudering af kablet, Verbatim kablet kender jeg så den skal jeg ikke tænke på men micotr er jeg meget nyssgerrig over læste om dem og fik at vide, af min kammerat at det spillede meget varmt og det er jo det jeg leder efter..
Mvh Novisad 
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Selvfølgelig skal jeg nok fortælle dig og andre der har interesse i hvordan kablet lyder, hvordan jeg opfatter det lydmessigt, og iforhold til de almindelige banan stik signalkabler jeg har nu .
Han ( sælgeren ) fortalte mig at kablet skulle have mindst 20 timers burn in tid og det er jo ikke alverden iforhold til hvor meget burn in tid så mange andre kabler skal have.
Jeg må indrømme at jeg ikke tror så meget på at de forskellige kabler, om de så er dyre eller ej ,har så meget at sige lyd messigt - jeg vil blive overrasket hvis jeg kan hører forskel , men prøves det skal det altser, og måske ser jeg lyset hvem ved 
Det jeg tror måske kan give en forskel er at det er balanceret og har 3 ben , altser en bedre støj afskærmning og måske en bedre ledningsevne ( jeg har ikke så forfærdeligt meget forstand på de dele ) - men nu for vi se hvordan det går 
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg håber selvfølgelig at u kan høre forskel på dem, og ser lyset for det kan jovære du får en lækker oplevelse, jeg skal helt sikkert have et par og de skal være balanceret, for vil ikke have signal tab , også fordi det ligger i at jeg kører balanceret i hele mit setup..
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Jeg fik lige en mail fra CDON.com idag, om at de to CDer med Jeff Buckley "Grace" og "Live A l´olympia" du anbefalede mig er forsinket på ubestemt tid - Det er desværre ikke første gang det sker, og en enkelt gang kunne de overhovedet ikke skaffe det jeg havde bestilt alligevel, efter jeg havde ventet jeg ved ikke hvor lang tid 
Jeg havde ellers glædet mig til at hører ham , nå de CDer kommer vel , og forhåbentlig inden længe 
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub sjovt du siger det for jeg har ventet på en cd i over to måneder, det er virkelig for dårligt de kan i det mindste sige de ike kan skaffe den og, og så er det ude af verden..
Novisad
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Hej Bjørn B
Jeg har også kik på det signalkabel til mellem min Audia Flight CD 2 og min Audia Flight INT 2 , det Mictor lyder lovende , jeg sendte firmaet en mail men fik den retur fordi deres mail box er overfyldt , det lyder lidt som dårlig handelsstrategi i mine øre, at man ikke engang kan tømme sin mail box - kunne forstå hvis det var søndag aften at den var fyldt , men fredag for dårligt 
|
|
|
Ha ja jeg fik også min mail retur, tja man kan self. bare gribe knoglen og ringe til dem, meeeen mail er nu nemmest, jeg ville nemlig gerne høre om det var muligt at få det korter end 1m. da det er alt for langt til mit forbrug, men kunne da være man skulle ringe til dem....

|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
tub61 skrev:
Hej Bjørn B
Jeg har også kik på det signalkabel til mellem min Audia Flight CD 2 og min Audia Flight INT 2 , det Mictor lyder lovende , jeg sendte firmaet en mail men fik den retur fordi deres mail box er overfyldt , det lyder lidt som dårlig handelsstrategi i mine øre, at man ikke engang kan tømme sin mail box - kunne forstå hvis det var søndag aften at den var fyldt , men fredag for dårligt 
|
|
|
Ha ja jeg fik også min mail retur, tja man kan self. bare gribe knoglen og ringe til dem, meeeen mail er nu nemmest, jeg ville nemlig gerne høre om det var muligt at få det korter end 1m. da det er alt for langt til mit forbrug, men kunne da være man skulle ringe til dem....

|
|
|
Jeg behøver også kun en halv meter eller højst o,75 meter , men tænkte ikke på om kablet kunne laves kortere da jeg ringede til han - Da han åbenbart selv laver dem er det vel muligt at få dem kortere , men har det overhovedet noget at sige om det er o,5 - 0,75 - ellet 1 meter langt  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub kører du balanceret kabler til dit setup...
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Tub kører du balanceret kabler til dit setup...
Novisad
|
|
|
Hej novisad
Nej , jeg kører kun med RCA stik ( phonostik ) , der er derfor jeg gerne vil prøve det balanceret XLR Mictor Clearwater MK II kabel, for at finde ud af om jeg kan høre forskel, hvilket jeg håber at jeg kan __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok så bliver det rigtigt spændende at se om du kan høre forskel og det er jeg meget overbevist om at du kan ...
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Og alle de signal kabler jeg har nu, er nogle jeg har fået foræret ( jeg aner ikke hvad for mærker det er og om de er noget værd, for jeg kan ikke se at der står noget på kablerne , men de ser helt ok ud ) - jeg fik bare en stor pose med alt muligt ( også en masse kabler jeg ikke aner hvad de skal bruges til ) men der var desværre ikke et Balanceret Xlr kabel med.
Fik lige en mail far CDON.COM at de har sendt "Grace" med Jeff Buckley så den har jeg forhåbentlig imorgen - den anden med ham er desværre stadigvæk i rest ordre  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
arg ja sådan kan det gå men det er da i det mindste en på ve, jamen det er da skam rart at du har fået det foræret for det kan da nemt løbe oop i nogle tusinder hvis man skal købe kabler ...
Novisad
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Jeg behøver også kun en halv meter eller højst o,75 meter , men tænkte ikke på om kablet kunne laves kortere da jeg ringede til han - Da han åbenbart selv laver dem er det vel muligt at få dem kortere , men har det overhovedet noget at sige om det er o,5 - 0,75 - ellet 1 meter langt 
|
|
|
Hej.
Hmm det kunne jeg ikke forstille mig, har før haft både et 1m og 0.6m udgave af Taralabs RSC Axiom og må indrømme at jeg ikke kunne høre nogen forskel...

|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub så får jeg min nye cdafspiller Torsdag morgenglædr mig for vildt, så er der også dømt musik hele dagen..
Mvh Novisad
|
Til top |
|
|