Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 19:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tub61´s Audia flight two m.m. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 December 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:
Novisad skrev:

Hej Tub så fik du endelig det kabel , og ikke nok med det har du også fået cder så er det jo gået op i en højrer enhed ...

Novisad

Hej Novisad

Ja - også mangler jeg stadigvæk at få to CDer der er i rest ordre

- Den med Jeff Buckley du anbefalede er virkelig god

- Den nye med Porcupine Tree , "deadwing" er jeg bare helt vild med , jeg havde aldrig hørt dem før, men det skal der ihvertifald laves om på - udover den jeg har i rest ordre med dem skal jeg også have bestilt nogle flere med dem

Sådan! Jeg bliver altid så fornøjet når jeg hører om nye fans af PT; der er håb for den gode smag, alligevel!

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 06 December 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej igen til alle.

Som nogle måske ved var jeg til koncert i Amager bio igår med SAGA - det var min første koncert med gruppen , jeg har faktisk altid godt kunnet lide dem og har da også 3 LP plader med dem , men en direkte fan af saga vil jeg ikke sige jeg er.

Silent Knight fik mig dog hurtigt overtalt til at tage fri fra arbejde så jeg kunne tage til KBH for at opleve Saga - og det har jeg ikke fortrudt , for at sige det med det samme så var det en fed koncert , bandet var virkelig i hopla og spillede nærmest gude skønt godt opbarket af et elle vildt publikum der virkeligt trykkede den af - 

Her kommer et par billeder fra aftenen taget af undertegnet så bær over med kvaliteten

Her er et billed af selveste MR. Silent Knight inden koncerten på Cafe5øren hvor han ( og vi andre for den sags skyld ) venter (U)tålmodigt på Saga der skal komme og skrive autograf til hungerend Fans.

De ventende fans tog ventetiden med højt humør og en masse øl

Her skulle Saga have givet autografer inden koncerten - men en lydprøve der drillede forhindrede dem i at komme , så autograf skrivningen var udsat til efter koncerten

Der kunne selvfølgelig også købes forskellige ting til at forevige aftenen med ( jeg undlod dog at anskaffe mig noget  ) - der var også her der blev uddelt autografer efter koncerten

Et par spændt ventende fans lige inden koncerten

Et ellers ret fedt trommeset

Så er koncerten godt igang - og de skuffer ingen , der er fuld fart på lige fra starten , men Saga´s let genkendelige og fede lyd

Forsangeren og lead guitaristen.

Bassisten og keyboard manden.

Lead guitaristen igen.

Et par vilde fans på første række.

Så spiller der på klejenet ( ? )  ( stavning er ikke min stærke side. )

En sød norsk jente Anne Berit der med en veninde og ven var taget fra Oslo til Amager bio for hendes 8 Saga koncert  - Kur vandet snyder, for det var efter koncerten, og hun kunne bare ikke på dette tidspunkt få flere øl ned

Et sidste billed af forsangeren.

Her fra skal lyde en stor tak til Saga for en virkelig god aften - det var bare lidt ærgeligt at jeg var nødt til at nå det sidste tog hjem kl 24 for jeg ville godt have deltaget i festen på Cafe5øren bagefter og følge vores norske ven og veninder ud i natten  - men det skulle ikke være denne gang

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 December 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

det ser sørme ud som om Tub har hygget sig gevaldigt..

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

det ser sørme ud som om Tub har hygget sig gevaldigt..

Novisad

Hej Novisad

Ja også i den grad  

Og jeg skal jo på den igen på lørdag i Amager bio

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 07 December 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

jeg skal love for du er til koncerter men det er jo også musikken og atmosfæren  man er der for ...

Novisad

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 07 December 2005 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Tub forresten nu har jeg jo testet min cdafspiller i nogle dage og må sige jeg bliver mere og mere fascineret over lyden Audia laver, det er meget varm og lækker lyd der kommmer ud af den, og det er lige mig er simpellthen for vild med den...

Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Jeg kan se at du har set at Rockforlife spørger om lyder fra Audia, og du er sikkert meget bedre end jeg til at forklarer hvordan Audia lyder, så han kan forstå det - jeg er ikke så god til at forklarer mig når det gælder lyd

Det er fedt at du kan lide den  - så skal den vel ikke skiftes ud sådanne lige med det samme

Ved du hvornår i skal besøge Berteam i Nykøbing Falster.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 07 December 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej nej den skal ikke skiftes lige forløbigt, jeg ved faktisk ikke hvornår jeg skal ned til bertram for har en del planer for i denne weekend, der kommer ..

Novisad  

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

OK - Men husk endelig at sige til når i skal besøge ham , så i kan stikke hovedet forbi mig og lytte til lidt musik

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 December 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

ja for pokker lad os det, jeg har endelig fået mine nye jj cale cder nej hvor det bare spiller ..

Novisad

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 December 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej *Tub har du fået lyttet til dit nye kabel, og hvad er du kommet frem til..

Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Ja da, lyttet får jeg - men ikke så meget som jeg gerne ville, så det tager nok lidt tid endnu inden det kabel er ordentligt spillet til

JJ Cale hvornår har han sidst været i danmark   for det er vel en du gerne vil se LIVE

Jeg skal snart med toget til Ringsted og København for at besøge Brian Odyssey til en lytte kom sammen og iaften se:

Så det bliver forhåbentlig endnu dag med en masse fed musik  

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 December 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej hvor lækkert at høre, jeg ved faktisk ikke hvornår han kommer til dk..

Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Jeg var lige inde på JJ Cale´s hjemme side hvor der stod at han var på tour i U.S.A og ellers nord Amerika ( Canada ) i 2004 , men i øjeblikket står der :

CURRENTLY NO DATES ARE SET.

på hans hjemmeside  -  Holder du øje med hans hjemmeside

Jeg har flere hjemmesider med forskellige grupper jeg næsten dagligt smutter en tur forbi for at se om der sker noget intressant på deres musik front ( så som en ny tour eller ny plade )  - så som Yes - Deep Purple - Pink floyd - Lynyrd Skynyrd - Tina Dickow det er de af mig mest brugte hjemmesider til musik grupper  og der finder jeg ofte gode nyheder, der lige så ofte kommer til at koste mig penge

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 11 December 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej nej jeg har ikke hans hjemmeside igår fikk jeg bare hørt højt musik, og sad og nød noget vin til musikken, jeg er bare for glad for de nye hter, de spiller fantastisk mine to kammerater var helt paf over lyden...

Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej til alle.

Igår var jeg på en lægere musik lytte tourne rundt i det ganske land, så det ringede godt og grundigt for mine øre da jeg endelig nåede Nykøbing Falster kl. 0200 inat

Først var jeg i Ringsted for at besøge Brian Odyssey , det er lidt over et år siden jeg sidst besøgte ham ( hvilket også var første gang ) så jeg var spændt på om han havde fået noget nyt siden sidst.

Vi endte op med at blive 4 medlemmer : Brian , Jesper , Sund og jeg sagde hunden :

Der skulle ha været et par stykker mere men de dukkede desværre aldrig op - bl.a. Præsten der skulle have Rammstein med, for sidst ( hvor præsten også var der ) oplevede vi udemærket bund i Brians højttalere indtil Præsten satte Rammstein på, så var det ligesom der manglede noget .  Det måtte vi så undvære idag

Og Brian har fået nyt anlæg, både hvad angår højttalere ( gulv og stander ) og INT forstærker og CD spiller

Højttalerne er et par Phonar P40 der er så nye at de kun har spillet i ca. 40 timer - Øverst står en INT forstærker mærket Music Hall A25.2 og der under en CD spiller mærket Music Hall C25.2 de sorte bokse der svagt kan skimtes under bordet er hans gamle Odyssey Audio Stratos Plus som effekt forstærker og Tempest som forforstærker.

Vi lagde ud med Jimmy Barens og hans Flesh and wood / heat der er en mand med en meget all around stemme der lyder virkeligt godt der er både stille og lidt hårdere rock.

Det første indtryk af anlæget var en dejlig åben lyd med en rimelig bas men med en føelse af at det godt kan noget mere når de engang er spillet til.

Her er et nær billede af Music Hall

Jesper havde sin MP3 spiller med og det er første gang jeg hører musik fra en sådanne dims til et stort anlæg

Vi hørte bl.a. Katie Melva , Alisen Krauss og Matallica på MP3 og det havde en udemærket lyd men man kunne tydligt høre at der manglede detaljer i musikken der ellers plejer at være der med en almindelig CD - Men til en nødløsning eller hvis man bare skal have lidt hygge baggrunds musik er den ganske udemærket   

Jesper havde også et par gamle Duelund signal kabler med der blev sat på, istædet for Brians egne kabler ( jeg ikke kan huske hvad var for nogle  )

Og "utroligt nok" kunne jeg straks høre forskel - der blev mere dynamik , lyden blev lysere , der blev mere plads - jeg kom ligefrem til at smile

Senere da vi skiftede over til det "gamle" kabel blev musikken ligesom pakket ind ( det er en underlig fornemmelse ) men hurtigt vennede man sig til den nye lyd og så lød det faktisk udemærket igen

Der var også kommet jule stemning i det Brianske Hjem

Her er et nær billede af Phonar P40

Vi hørte endvidere bl.a. Thin Lizzy : LIve ,- Allan OLsen : En gros ,- Ben Harper : Welcome to the cruel world ,- Niels Lofgren : Acoustic LIVE ,- George Thorgood : The baddest ,- John Mellemcamp : Rough Harvest ,- Cowboy Junkies : The trinity session ,- Bruce Springsteen : unplugged MTV.

Jo mere vi hørte jo bedre lød højttaleren , det var ligesom den blev spillet mere og mere til medens vi sad og lyttede , men jeg manglede stadigvæk noget mere bund om det så er højttalerens eller Music Hall´s skyld ved jeg ikke.

Så blev der skiftet højttaler til Phonar Monitor stander.

Sund måtte også i arbejde

Så skulle der ellers lyttes musik igen

Mit indtryk af denne stander højttaler er en god bund iforhold til enhederne, en fin diskant , højttaleren kan samle musikken så man får en god helhed , men det er også en helt ny højttaler der endnu ikke var spillet til og så er Brians stue alt for stor til denne højttaler - den ville have godt af mit eget lytterum på 14 m2  og ikke Brians 50 m2.

Men alt ialt  ( efter man havde vennet sig til den pludsselige lyd forandring fra gulv til stander højttaler ) en udemærket højttaler der bestemt var / er en lytten værd.

Der blev også skiftet forstærker til Odyssey ( jeg kan ved gud ikke venne mig til det alt for store knapper på den front

Der blev også skiftet til en eller anden rør Cd spiller , den sorte tingest der ikke kan ses på billedet , kun med lidt lys oppe i venstre hjørne , jeg ved ikke hvilket mærke det var men jeg brød mig ikke om dens rør lyd, jeg syntes der manglede sjæl i musikken når den var på.

Alt ialt en dejlig lytte eftermiddag hvor der blev snakket om alt muligt samtidig med at der blev lyttet til en masse god musik  -  jeg vil egentlig gerne lytte til anlæget når det engang er spillet til for så tror jeg at jeg får en bedre oplevelse af det , for nu syntes jeg at der manglede noget ( det var den fornemmelse jeg havde da Sund og jeg gik mod toget ) det var en god lyd men nok ikke noget jeg ville købe ( men igen, måske, hvis der var spillet til  ).

Brian skal have en stor tak for en dejlig eftermiddag   og jeg håber jeg bliver inviteret en anden gang.

Senere laver jeg et indlæg om min fede koncert oplevelse igår - men lige nu er det ved at være arbejds tid igen efter 14 dages ferie.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Min næste musik oplevelse bliver først til næste år:

Det bliver så 3 år i træk vi ( konen og jeg samt et andet par ) skal se denne koncert , så det er ved at være en hel tradition

Vi har fået billetter til den 28 januar helt oppe foran ( de er også bestilt næsten et helt år iforvejen ) , så det glæder jeg mig meget til

- Især når vi først får noget god mad på en god resturant, og bagefter regner vi med denne gang at tage på hotel, så vi kan få set lidt af Københavns natteliv

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 11 December 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

ok det lyder for fedt billeterne er sikkert hammer dyre..

Novisad

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Citér:

Jesper havde også et par gamle Duelund signal kabler med der blev sat på, istædet for Brians egne kabler ( jeg ikke kan huske hvad var for nogle  )

Og "utroligt nok" kunne jeg straks høre forskel - der blev mere dynamik , lyden blev lysere , der blev mere plads - jeg kom ligefrem til at smile

Senere da vi skiftede over til det "gamle" kabel blev musikken ligesom pakket ind ( det er en underlig fornemmelse ) men hurtigt vennede man sig til den nye lyd og så lød det faktisk udemærket igen

Den oplevelse fik jeg også selv, da jeg skiftede til Duelund signalkabler over hele linien. Ville ønske at folk gav dem en chance, inden man skifter til et fladvalset, eksotisk ogh gashydreret superkabel.

De kan mere end man skal tro, dejligt at høre at jeg ikke er blevet vanvittig  

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Citér:

Den oplevelse fik jeg også selv, da jeg skiftede til Duelund signalkabler over hele linien. Ville ønske at folk gav dem en chance, inden man skifter til et fladvalset, eksotisk ogh gashydreret superkabel.

De kan mere end man skal tro, dejligt at høre at jeg ikke er blevet vanvittig  

Hvad gav du for de signal kabler fra Duelund og har de også balanceret xlr signal kabler

Jeg kunne nemlig godt selv tænke mig at prøve hvordan de lyder på mit anlæg de Duelund kabler  

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum