Hej til alle.
Igår var jeg på en lægere musik lytte tourne rundt i det ganske land, så det ringede godt og grundigt for mine øre da jeg endelig nåede Nykøbing Falster kl. 0200 inat 
Først var jeg i Ringsted for at besøge Brian Odyssey , det er lidt over et år siden jeg sidst besøgte ham ( hvilket også var første gang ) så jeg var spændt på om han havde fået noget nyt siden sidst.
Vi endte op med at blive 4 medlemmer : Brian , Jesper , Sund og jeg sagde hunden :

Der skulle ha været et par stykker mere men de dukkede desværre aldrig op - bl.a. Præsten der skulle have Rammstein med, for sidst ( hvor præsten også var der ) oplevede vi udemærket bund i Brians højttalere indtil Præsten satte Rammstein på, så var det ligesom der manglede noget . Det måtte vi så undvære idag 
Og Brian har fået nyt anlæg, både hvad angår højttalere ( gulv og stander ) og INT forstærker og CD spiller 

Højttalerne er et par Phonar P40 der er så nye at de kun har spillet i ca. 40 timer - Øverst står en INT forstærker mærket Music Hall A25.2 og der under en CD spiller mærket Music Hall C25.2 de sorte bokse der svagt kan skimtes under bordet er hans gamle Odyssey Audio Stratos Plus som effekt forstærker og Tempest som forforstærker.
Vi lagde ud med Jimmy Barens og hans Flesh and wood / heat der er en mand med en meget all around stemme der lyder virkeligt godt der er både stille og lidt hårdere rock.
Det første indtryk af anlæget var en dejlig åben lyd med en rimelig bas men med en føelse af at det godt kan noget mere når de engang er spillet til.

Her er et nær billede af Music Hall

Jesper havde sin MP3 spiller med og det er første gang jeg hører musik fra en sådanne dims til et stort anlæg 
Vi hørte bl.a. Katie Melva , Alisen Krauss og Matallica på MP3 og det havde en udemærket lyd men man kunne tydligt høre at der manglede detaljer i musikken der ellers plejer at være der med en almindelig CD - Men til en nødløsning eller hvis man bare skal have lidt hygge baggrunds musik er den ganske udemærket

Jesper havde også et par gamle Duelund signal kabler med der blev sat på, istædet for Brians egne kabler ( jeg ikke kan huske hvad var for nogle
)
Og "utroligt nok" kunne jeg straks høre forskel - der blev mere dynamik , lyden blev lysere , der blev mere plads - jeg kom ligefrem til at smile
Senere da vi skiftede over til det "gamle" kabel blev musikken ligesom pakket ind ( det er en underlig fornemmelse ) men hurtigt vennede man sig til den nye lyd og så lød det faktisk udemærket igen 

Der var også kommet jule stemning i det Brianske Hjem 

Her er et nær billede af Phonar P40 
Vi hørte endvidere bl.a. Thin Lizzy : LIve ,- Allan OLsen : En gros ,- Ben Harper : Welcome to the cruel world ,- Niels Lofgren : Acoustic LIVE ,- George Thorgood : The baddest ,- John Mellemcamp : Rough Harvest ,- Cowboy Junkies : The trinity session ,- Bruce Springsteen : unplugged MTV.
Jo mere vi hørte jo bedre lød højttaleren , det var ligesom den blev spillet mere og mere til medens vi sad og lyttede , men jeg manglede stadigvæk noget mere bund om det så er højttalerens eller Music Hall´s skyld ved jeg ikke.
Så blev der skiftet højttaler til Phonar Monitor stander. 

Sund måtte også i arbejde 

Så skulle der ellers lyttes musik igen 

Mit indtryk af denne stander højttaler er en god bund iforhold til enhederne, en fin diskant , højttaleren kan samle musikken så man får en god helhed , men det er også en helt ny højttaler der endnu ikke var spillet til og så er Brians stue alt for stor til denne højttaler - den ville have godt af mit eget lytterum på 14 m2 og ikke Brians 50 m2.
Men alt ialt ( efter man havde vennet sig til den pludsselige lyd forandring fra gulv til stander højttaler ) en udemærket højttaler der bestemt var / er en lytten værd.

Der blev også skiftet forstærker til Odyssey ( jeg kan ved gud ikke venne mig til det alt for store knapper på den front 

Der blev også skiftet til en eller anden rør Cd spiller , den sorte tingest der ikke kan ses på billedet , kun med lidt lys oppe i venstre hjørne , jeg ved ikke hvilket mærke det var men jeg brød mig ikke om dens rør lyd, jeg syntes der manglede sjæl i musikken når den var på.
Alt ialt en dejlig lytte eftermiddag hvor der blev snakket om alt muligt samtidig med at der blev lyttet til en masse god musik - jeg vil egentlig gerne lytte til anlæget når det engang er spillet til for så tror jeg at jeg får en bedre oplevelse af det , for nu syntes jeg at der manglede noget ( det var den fornemmelse jeg havde da Sund og jeg gik mod toget ) det var en god lyd men nok ikke noget jeg ville købe ( men igen, måske, hvis der var spillet til
).
Brian skal have en stor tak for en dejlig eftermiddag

og jeg håber jeg bliver inviteret en anden gang.
Senere laver jeg et indlæg om min fede koncert oplevelse igår - men lige nu er det ved at være arbejds tid igen efter 14 dages ferie.
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12