Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 16 December 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub kender du Yardbirds sidder og nyder det til noget vin og så bagefter skal der høres, Dire Straits...
Novisad 
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 17 December 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tub.
Kanon indlæg, flotte bileder, og jeg ved nu at det var rigtigt at være misundelig over ikke at kunne komme med der ind. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 18 December 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub så har jeg fået en ny cd med Radiohead som jeg skal høre nu her albummet hedder Hail to the Thief, og det skulle være helt vildt godt, så det er bare med at komme igang med at selv at vuderer det..
Novisad 
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 18 December 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
Hejsa! her hos mig virker Supra netledninger fint... Jeg vil ikke prøve at beskrive hvad det gør, men kan kun sige at på dit anlæg vil du sagtens kunne høre forskel. Det er dog en betingelse at din kontakt er jordet, da skærmen omkring kablet ellers ikke virker.. |
|
|
Hej NickyD
Jeg er desværre helt sikker på at der ingen stik kontakter på min 1 sal der er jordet og jeg havde en fornemmelse om at det var en betingelse for at de specielle net stik ville virke.
Så du skal have tak for oplysningen så behøver jeg lige foreløbig ikke at gå videre med det projekt.
Jeg mener det kun er i mit køkken , toilet og udhus der har jordet kontakter.
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Tub kender du Yardbirds sidder og nyder det til noget vin og så bagefter skal der høres, Dire Straits...
Novisad 
|
|
|
Hej Novisad.
Jeg havde nær sagt selvfølgelig kender jeg The Yardbirds - ikke fordi jeg har særlig mange plader med dem - med nogle af de største Blues og rock navne har jo været i The Yardbirds 
Det er kun det ældre / gamle yardbirds jeg kender , var faktisk ikke klar over at de stadigvæk laver musik 

Det var vel ikke denne , den nye med Yardbirds du sad og hørte  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 18 December 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tub, Det er nu ikke det store problem at jorde sin kontakt. Jeg ved ikke om det er lovligt at gøre det selv, men det har jeg gjort. Du skruer bare den gamle kontakt ud og tager den med i nærmeste byggemarked, så finder de en der passer med jord. så køber du et jordspyd ( en jernstang på 2 meter) og x antal meter kabel du skal bruge for at nå ud til spydet. Mit stik sider i en ydervæg, så det var bare at fjærne den gamle kontakt, og så bore hul igennem vægen bag ved kontakten. Så hamrede jeg spydet i jorden, trak jordkablet igennem vægen fra kontakten og ud til spydet, og så var den skid slået.... Det tog en time og kostede 400kr, og det er det hele værd, tro mig. Så held og lykke med det!
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
Hej tub, Det er nu ikke det store problem at jorde sin kontakt. Jeg ved ikke om det er lovligt at gøre det selv, men det har jeg gjort. Du skruer bare den gamle kontakt ud og tager den med i nærmeste byggemarked, så finder de en der passer med jord. så køber du et jordspyd ( en jernstang på 2 meter) og x antal meter kabel du skal bruge for at nå ud til spydet. Mit stik sider i en ydervæg, så det var bare at fjærne den gamle kontakt, og så bore hul igennem vægen bag ved kontakten. Så hamrede jeg spydet i jorden, trak jordkablet igennem vægen fra kontakten og ud til spydet, og så var den skid slået.... Det tog en time og kostede 400kr, og det er det hele værd, tro mig. Så held og lykke med det! |
|
|
Hej NickyD
Det kan også være at jeg på et tidspunkt gør det - enten forlænger fra det jordspyd jeg har i forvejen - eller laver et nyt da jeg også skal have jord til min cirkulations pumpe i kælderen der driver gulvvarmen i stuen - men det bliver sikkert ikke før til foråret.
Jeg mener at der skal en elektrikker til at installere et jordspyd og den dertil førende ledning - men er heller ikke, som dig , for det er snart mange år siden jeg har tærpet 7 læst i stærkstrøms relamenget  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 18 December 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tor nu heller ikke det er særligt dyrt at få en elektrikker til det, man kan jo ha det hele klart når han kommer. Anlæget skal ha sit eget jordspyd, da du ellers risikere at få mere støj ind end du får ud... Altså ingen cirkulations pumpe på jordspydet
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
Jeg tor nu heller ikke det er særligt dyrt at få en elektrikker til det, man kan jo ha det hele klart når han kommer. Anlæget skal ha sit eget jordspyd, da du ellers risikere at få mere støj ind end du får ud... Altså ingen cirkulations pumpe på jordspydet |
|
|
Hej NickyD
Det tænkte jeg ikke lige på at de andre elektriske maskiner kunne give støj i anlæget hvis de er koplet på samme jordspyd - så må det jo bare have sit eget spyd  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub det er faktisk noget jeg tit har gået at tænkt over men har ikke det mindste brum i mit setup meget mærkeligt for det er jo en meget gammel bygning det er jo i ribe jeg bor hmmm...
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Tub det er faktisk noget jeg tit har gået at tænkt over men har ikke det mindste brum i mit setup meget mærkeligt for det er jo en meget gammel bygning det er jo i ribe jeg bor hmmm...
Novisad
|
|
|
Hej Novisad.
Det er også en dejlig by at bo i, Ribe , Jeg og min daværende kærreste boede et 1/2 år til leje hos en ældre dame i Ribe for snart over 15 år siden , jeg kan godt lide de gamle snoede gader - men vi flyttede tilbage til Esbjerg igen da det var nemmere for min kærreste, for hendes uddannelses sted lå i Esbjerg.
Lige nu sidder jeg og høre noget Jethro Tull og Crest of a Knave :

En ellers udemærket CD fra Jethro Tull - Jeg kan godt lide Ian Anderson´s fløjte spil og stemme 
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub ja det er virkelig en dejlig by yes jeg har faktisk ikke hørt så meget med ham, men overvejer at købe et par cder med ham..
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad.
Da jeg sad og hørte Jethro Tull fik jeg lige lyst til at høre en anden gammel kending jeg har på LP plade nemlig Focus med At the Rainbow :

Og jeg kan huske at vi især koksede over nummeret Hocus Pocus - Det er en hollandsk gruppe og pladen er fra 1973 , den minder lidt om Jethro Tull med en Thijs Van Leer på fløjte samt en Jan Akkerman der laver en fed guitar lyd .
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub jeg sidder netop og lytter til very best of Lou Reed dejlig musik..
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Hey Tub.
Kanon indlæg, flotte bileder, og jeg ved nu at det var rigtigt at være misundelig over ikke at kunne komme med der ind.
|
|
|
Hej Sund
Tak skal du have - Vi må tage sammen ind og se dem næste gang de kommer 
Jeg kunne desværre ikke få billetter til Stones oppe foran ( Jeg stod oppe foran sidste år i parken og det var en kanon plads og kunne se at senen er stillet op på nøjagtig samme måde i Horsens næste år som sidst i parken ) så dem får jeg ikke at se til næste år , da jeg ikke ville risikerer at stå nærmest sidst med min kone af de 75k tilskurer der kommer.
Jeg er spændt på at læse din artikel fra vores lytte eftermiddag __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg vil se frem til at tage med der ind og se dem.
Jeg så selv Stones i Gøteborg i 84, og det var godt nok til mig til de priser der hærger i dag. Jeg har desværre ikke råd til for mange udskejelser i den størrelse, selvom jeg gerne vil se dem igen.
Artiklen kommer først til januar, jeg er bundet en del op af eksaminer frem til midten af januar.
Mange tak forhjælpen på billedsiden. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub kender du Lou Reed han har været med i Velvet underground...
Novisad 
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2005 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Jeg har selvfølgelig , om man så må sige , hørt Lou Reed - jeg har bare ikke så mange plader / CDer med ham:

Denne opsamling der er udemærket

Denne jeg købte for en del år siden som jeg syntes er nogenlunde

Og denne som den sidste med ham jeg har som jeg syntes er en helt god plade
- også røg han af en eller anden grund bare i glemmebogen for mig efter dette sidste køb 
Han har en meget speciel stemme og noget af hans musik virker noget tungt på mig men ind imellem har han nogle "fantastiske øjeblikke" hvor han laver virkelig god musik  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 20 December 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvad tænker jeg enlig på Lou Reed er ikke helt ukendt Nå men nu skal jeg ind og lytte til det The Strokes kender du dem de er virkelige gode, de har endnu kun lavet to cder men der er et tredje på vej...
Novisad
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 20 December 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub jeg skal også snart have flerer cder med Lou Reed det er rigtigt lækkert musik, skal du forresten til Rollign stones koncert..
Novisad
|
Til top |
|
|