L.B. skrev:
Jamen det ser da rigtig flot ud !
Jeg kan se, at du stadig har 3560'eren stående - hvordan lyder den ift. Audia'en 
|
|
|
Hej igen L.B.
Her er hvad jeg kom frem til da jeg lavede en rimelig koncertreret rytning af de to CD maskiner 
:
Jeg vil prøve at beskrive hvad jeg oplever lyd messigt med de 2 CD maskiner.
- Den ene er, som de fleste jo nok allerede ved, min gamle Denon DCD3560 som jeg købte for vel omkring 20 år siden - den har jeg altid været virkelig glad for fordi den gav, efter min mening ,en utrolig varm og behagelig lyd:

Billedet er desværre lidt mørkt - men man kan da lige skimte den 
Den anden er, som de fleste nok også allerede ved, min nye Audia Flight CD 2 Jeg købte for et par måneder siden.
Jeg købte den dels på grund af designet, og dels fordi at dem der havde Audia Flight CD 1 var virkelig glade for dens lyd og Jensen fortalte at Audia Flight CD 2 ville have nogenlunde samme lyd ( måske endda bedre på nogle områder ) og så var den billigere - derfor tog jeg chancen også selvom jeg ikke havde høret den :

En anden grund var at jeg skulle have et helt nyt anlæg da jeg ikke ville kører med mine gamle små Naim for og effekt forstærker mere og så manglede jeg også nye højttalere.
Det blev derfor en "samlet pakke" med ens CD og forstærker til en god pris 
Jeg begyndte for et par uger siden med en CD med Eric Clapton og hans Blues:

Satte først CDen i den ene CD maskine - hørte et helt nummer, eller nogle gange bare en del af et nummer, før jeg satte Cden over i den anden CD maskine og hørte det samme jeg lige havde hørt på den første CD maskine.
Det gjorde mig lidt fustreret for jeg kunne ikke huske lyden helt precist selvom det jo kun tager ganske kort tid at skifte CD mellem de to CD maskiner
- Men jeg bildte mig selv ind at min nye Audia Flight 2 lød mere åben og fik flere detaljer frem i musikken jeg ikke havde hørt før , den havde en dejlig "varm" lyd jeg mente lige var mig og diskanten var klar og dejlig for øerne
- måske ikke klart bedre end min Denon DCD3560 men ihvertifald bedre 
For en sikkerheds skyld tog jeg på biblioteket og lånte 7 CDer jeg vidste jeg selv havde der hjemme ( de eneste CDer jeg iforvejen havde 2 af var med gasolin da jeg havde fået den sorte box i fødselsdags gave
)
Jeg bagyndte med Joe Satriani og hans Time Machine :

Noget musik der virkelig kan rykke 
Satte begge CDer i maskinerne og trykkede på play samtidig ( måtte sætte gain 3 "hak" op til min gamle CD maskine for at få den samme lydstyrke fra de 2 CD maskiner når jeg skiftede fra den ene til den anden Cd maskine ) og rummet fyldtes med vellyd fra min Audia Flight CD 2 den "varme" dejlige lyd jeg beskrev før - så nu skulle det være , jeg trykkede på fjernbetjæningen og skiftede over til min gamle Denon DCD3560 , og så fik jeg lidt af en forskrækkelse eller overraskelse om man vil , fordi det var så at sige den samme lyd jeg hørte igen - jeg kunne ikke hører nævne værdig forskel på de to CD maskiner. Det var godt nok den lyd jeg virkelig godt kunne lide, men der burde vel være forskel i lyden på de to maskiner 
Jeg begyndte at sætte flere Cder på jeg havde 2 af Bl.a. Beatles med One - Robert Plant med Now and Zen - Deep Purple med Burn 0g Stormbringer - The Who med Live at Leeds - Danser med drenge med Danser med drenge. - Det var det samme med alle Cderne jeg kunne ikke hører nævneværdig forskel på de to CD maskiner
Jeg bilder mig ind at jeg kan hører en lille forskel på de to CD maskiner med en fordel til min nye Audia Flight CD 2 , at den er den smugle mere åben / "blid" af hører på i diskanten og har mere styr på detaljerne i musikken end min den gamle Denon DCD3560 der gør at den er det hele værd - men skal jeg være helt ærlig ville jeg ikke turde at foretage en A/B blind test for der vil jeg nok plumpe i og ikke kunne kende forskel på de to Cd maskiner.
Måske kan andre bedre høre forskellen på de to maskiner da jeg muligvis har en høre skade efter mange års maskinstøj som maskinmester og ikke er så god til detaljerne.
- Jeg har på ingen måde fortrudt at jeg har købt Audia Flight CD 2eren , da den har den lyd jeg godt kan lide , men er samtidig meget overrasket over at den er så lig min Denon DCD3560 , jeg er sikker på jeg får mange gode musik oplevelser med min nye CD maskine
Og min gamle Denon DCD3560 skal under ingen omstændigheder sælges , den skal jeg have med i graven
Måske skal jeg lave en lytte dag for andre forum medlemmer så de kan fortælle mig om de kan hører forskel på de to CD maskiner
( alvorligt ment
)
Håber du kan få lidt ud af min beskrivelse L.B.
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12