Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 17:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået muligheden for at lytte nærmere til nogle af de nye ICE power baserede effektrin fra blandt andet eAR der ligger i en forbavsende overkommelig prisklasse i forhold til ydelse..  samt nogle lidt tungere af slagsen fra Jeff Rowland.. også ICE baserede..

Mine ultimative referancer på forstærker (effekt trin) området har indtil nu været  på 1. pladsen : MarkLevinson ML33H tæt fulgt af 2 : Jeff Rowland 301 3. : J.R. no.9 samt på en 4. plads : Accuphase A60

Jeg må sige at de nye Jeff Rowland 300 serie ICE power baserede effekttrin har imponeret mig voldsomt! og er rykket DIREKTE ind på en 2 plads...

Alle de konventionelle typer har en hvis egenlyd, om end minimal.. (men en som jeg kan lide..) men jR. trinene har ufattelig lidt og er meget neutral.. måske faktisk en smule mere end de andre..

De mest korekte er så klart J.R 301 og M.L 33H...

Hvor M.L33H kan siges at være den ultimative referance for alm. konventionelle Kl.A/B forstærkere og J.R. 301 referancen for alle de "nye" digitale (ICE) der er en tand mere neutrale i det så'n overall!..

(skal man finde en referance indenfor Kl.A.?? må man nok kikke på de store Krell X trin...det er også virkelig guf.. men jeg har dog ikke hørt disse så indgående endnu at jeg kan danne nogen reel mening om disse i forhold til eks. ML eller nu JR.??)

Så skulle jeg vælge MNO og den mest korekte og bedste, ville det nok trods min begejstrin de nye Jeff Rowland301 og den nye ICE teknologi, blive de gode gamle ML33H ( der jo her en hvis "personlighed selv om det er meget lidt og den er at se som utrolig neutral trods det.)

MEN! MEN!! MEN!!...alt noget der desverre har ligget på den forkerte side af det økonomisk realistisk opnålige for mig  ( og mange mange andre)

Der har så været en bred margin til og eller rettere, ganske langt "ned" til det bedste af det økonomisk mere realistiske grej, der desverre er et godt stykke fra det mest korekte og rigtig lydende..

Så jeg har selv faktisk indtil nu måtte nøjes med noget der omend er godt modeficeret og som så faktisk alligevel kommer nogenlundee tåleligt tæt på hvad jeg opfatter den rette måde at gengive på.. men aldrig helt nær referancen..( referancerne)

MEN! nu har jeg fået en chokerende åbenbaring!... nede i de mere realistiske "luftlag" om man så kan sige!?.. ( endda MEGET! realistisk!)

Jeg har haft muligheden for at også lytte til et sæt AcusticRealety eAR 1001 ( og de endnu mere økonomiske eAR 202) der ligeledes er ICE power baserede... og det faktisk i direkte sammenligning med både Jeff Rowland 301 og ikke mindst de fine (old Scool technology om man så kan sige?? ) MarkLevinson ML33H.

Resultetet var at eAr'ne faktisk kommer så tæt på at man bliver chokeret!.. 

Selvfølgelig kan disse trin ikke på nogen måde overgå eller 100% matche de dyreste og bedste af det tunge highend amp. grej.. i hvertfall ikke ML33H lyden i eks. ML33H er lige det mere korekt og har den der totale highend autoritet samt sidste sublime opløsning.. 

Jeff Rowland trinene gør det dog praktisktaget lige så godt! med den nye teknologi!... 

Så kan man lide lyden her i? ( lyden af ICE og JR. trinene..) så kommer eAr faktisk meget tæt på dette... især klang og egenskaberne fra J.R.301 (man fornæmmer klart og tydeligt Ice Power slægtskabet!!) der var selvfølgelig små klanglige neuancer, samt microscopiske detaljer til forskel.. men disse var flueknæpperi! i forhold til de normele forskelle "ned" til mere økonomisk hifi, men ellers oplever.. de kvalitative forskelle er også utrolig reduceret her i forhold til samtlige andre tradisionelle mere pris overkommelige effekttrin..

Pris forskellen på eks. Jeff Rowland og eAR og hvad man så får for pengene i nærmest rystende!! 

J.R er lækkert i det ekstreme!... og klart i en klasse for sig, klasser over eAR.. MEN! lyd mæssigt er forskellen faktisk ikke så voldsom.. ( og vil kun komme frem hvis resten af "keden" er 100% optimal og i super sværvægts klassen lige så!)

MEN!

Ingen andre så økonomisk realistisk opnålige forstærkere, kommer SÅ! tæt på den highend lyd JR trinene giver... chokerende!!..........

Aldrig før og med noget andet er man kommet SÅ! tæt på den optimale og mest korekte og ufarvede ren formidlende gengivelse, til under hvad de før omtalte super tung highend effektrin koster!..

Disse trin har næsten alle jo faktisk råd til!...

Jeg har før hørt Bertrams Beast trin, ( de "billige" standard modeller..) med ganske posetiv opfattelse til følge, dette dog uden at direkte kunne sammenligne med før omtalte "super" referancer, eller mellem Beast og eAR..

Men her er store ligheder, fornæmmer jeg klart, mellem Beast og eAR, og jeg vil nok vælge udfra finish og generelt indtryk, og her ligger eAR lige lidt foran.. ( hans Ghost skal jeg dog ikke kunne udtale mig om!?? da jeg ikke har hørt denne)

Dog ser jeg frem til at kunne sammenligne de to produkter, der er baseret på praktisktaget samme teknik, og kun har indpakning og mindre detaljer (eks strømforsyning ) til forskel.. hvor stor de forskellige differancer i samling, strømforsyning, terminal og intern forkabling har?? det skal blive interasant at finde ud af.. 

Forskellen på resultatet af så ekstremt udførte løsninger i Jeff Rowland og så det gjort i eAR er afgjort af en sådan grad at jeg næsten hellere ville 3 ampe med 6 x eAR 1001 og køre aktiv deling mm... end jeg ville "nøjes" med single amp. med J.R...............

Jeg er klart solgt til Ice Power!...  i første omgang til eAr!... ( måske også til Bertram Beast, eller Ghost men de er ikke så lækre i finish som eAR.)

Så er man til den RENE, ufarvede, korekte gengivelse og jager høj grad af neutralitet, en rent og ærlig formidlende gengivelse??  SÅ er disse eAr trin vejen frem.. og økonomisk tilgængelig for næsten alle!

Her kommer man VIRKELIG! tættere highend lyd en nogensinde før med noget andet...

JA!... jeg har en ny referance indenfor mere "pris realistisk" udstyr, der kun marginalt overgås af noget mega meget dyre.. ( J.R.301) og hvor man betaler sjofelt meget for finish og imponator effekt rent visuelt. og så lige.. betaler man ikke mindst for navnet.

Forbedres lyden ydderligere en smule på produkter som eAR og Beast? SÅ! har tung highend effekttrin i  prisklassen hvor disse ting nu ligger 50000 kr..++++ en dyster fremtid foran sig, uuuha!!..

ICE ruuls!!............. og det helt op i den helt tunge ende af hifhend scalaen..

eAR 1001 har min uforbeholdene anbefalelse, og ligeledes de endnu billigere 202 som giver helt enestående meget for pengene.. intet andet i samme prisklasse kommer nær! ( hellere ikke et godt stykke over..)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Det du lytter på dér, er det et sæt helt nye, og endnu ikke tilspillede monoblokke?

Nogen siger at der skal imellem 100 og 200 timer til at tilspille dem, så hvis de er helt nye nu, vil jeg da gerne høre din mening igen om nogen tid, når de er spillet til.

Er de helt nye?

Fortæl lidt om hvad du havde sluttet til, og hvilken musik.

EDIT: Specielt hvilke højttalere, vil jeg meget gerne vide.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Lækker anmeldelse!

Skal ikke kunne argumentere hverken for eller i mod, men der skal nok være nogle der føler sig trådt over religionen. Spændende debat i vente

Har du prøvet Tact's helt igennem digitale løsninger? Er meget interesseret i at høre hvordan de klare sig i forhold "traditionel" analog PWM

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej Miju

I tråden Verdens flotteste forstærker... beskriver du lyden af ML og JR her til aften, men nævner slet ikke Aar 1001 i dit indlæg. Det er måske ligenu, du er blevet færdig med den test?.  Det lyder ellers spændende. Boer selv lige ved siden af AR, så måske skulle man kigge forbi. Nogen der ved, om man evt. kan låne et eksemplar af dem?.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Næste gang du laver sådan en lille test så smid en mail .

Jeg har også lige haft en del på besøg og der var ML33H i blandt , og det var næsten flovt at sætte dem på i forhold til krell .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Tjaa.. mit indslag her skal sikkert nok få nogen op af stolen!?   men det er jo ok!... så sker der lidt!!!

eAR'ne er testet med så forskelligt udstyr over et stykke tid ( og er iøvrigt godt tilspillede 3 - 400 timer mindst) som.  LcAudio ZapPlayer, Denon DCD3560, S.A.T. cdFix. Bladelius Gondul, MarkLevinson ML380s cd maskiner.

MarkLevinson ML32R,  TacT2,2x,  Audiolab, og LcAudio Sidewinder, samt en passiv NLE. pre. amp's.

For Højtalere's vedkommende : Mine egne BGR 3,5 højtaler (i 2 forskelige udførelser) B&W801N. og et par AudioData Elance.

Med et utal af kabler...

mvh.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du at hvis man vil have ufarvet lyd, er der nærmest ingen vej uden om, men....

Kan de videreformidle klangen fra en rørforforstærker, eller går det galt her?

Hvad hvis der er rør på CD-afspilleren f.eks. - slipper denne lyd så igennem med varmen fra rørene?

Det er godt hvis de ikke lægger til, men de skal jo kunne videreformidle egenlyden fra tidligere i kæden. (og ikke trække fra heller)

Dette kan jo gå galt hvis indgandimpedansen i trinene er for lav, og egenlyden på de tilsluttede apparater ændres i uheldig retning den vej.

Er der kortslutningssikring, eller fås det som ekstra indbygningsmulighed måske?

Her tænker jeg på de elektrostatejere, hvor sikringskredløbene beskytter højttalerene ved at kortslutte udgangen. (Quad ESL63 gør det på den måde) 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Tjaa.. mit indslag her skal sikkert nok få nogen op af stolen!?   men det er jo ok!... så sker der lidt!!!

eAr'ne er testet med så forskelligt udstyr over et stykke tid ( og er iøvrigt godt tilspillede 3 - 400 timer mindst) som.  LcAudio ZapPlayer, Denon DCD3560, S.A.T. cdFix. Bladelius Gondul, MarkLevinson ML380s cd maskiner.

MarkLevinson ML32R,  TacT2,2x,  Audiolab, og LcAudio Sidewinder, samt en passiv NLE. pre. amp's.

For Højtalere's vedkommende : Mine egne BGR 3,5 højtaler (i 2 forskelige udførelser) B&W801N. og et par AudioData Elance.

Med et utal af kabler...

mvh.

Ja skal det nok .

De EA(nok ikke dem du har hørt ) jeg har hørt var også ok , i forhold til det ML jeg har hørt , men når man så hørte krell RA Audia JR AP ARC classe pass så stoppet festen .

Kan godt forstå hvis man falder for smagen af dem hvis man er til lyden fra ML og classe , det er nogle af de mest kedelige amps jeg har hørt de glatter alt ud , jeg har en god trommesole med papa jo på en denon skive og der høre man hurtigt hvordan især ML ødelægger den ellers så fede live sole , alt liv bliver der lagt dæmper på .

En anden ting er toppen den , hvis man kan side klang tiden den liggers der også låg på , der stoppes alt for tidligt og toppen snapper alrig der er ikke nok bid i den .

bund har man først hørt når man oplever en krell den er unik når det kommer til den .

Så i forhold til det udstyr så ved jeg godt hvad jeg ville vælge .

Og de faver også bare på ders måde ligesom andre amp gør .

Men igen alt er smag ikke

Den NLE preamp var vel bedre end den ML32 , for her var ML26 på alle måder bedre end ML32 .

Men det er jo min smag , men det rigtig smag .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

miju kan du sige lidt mere om hvordan den så lyder?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Spencer]

Nu skriver du at hvis man vil have ufarvet lyd, er der nærmest ingen vej uden om, men....

Kan de videreformidle klangen fra en rørforforstærker, eller går det galt her?

Neeee der er ik decideret noget der går galt... du får så virkelig denne rørforforstærkers lyd igennem.. Det var under testen klart at de apperater der var "spændt" for komme klart igennem med den egenlyd de måtte beside i mere eller mindre omfang..

Hvad hvis der er rør på CD-afspilleren f.eks. - slipper denne lyd så igennem med varmen fra rørene?

Det har vi ikke lige prøvet, men på baggrund af hvad jeg sage før og oplevede med andre apperater ( cd. & pre.) så vil jeg da mene det...

Det er godt hvis de ikke lægger til, men de skal jo kunne videreformidle egenlyden fra tidligere i kæden. (og ikke trække fra heller)

De ligger bestemt ikke til... men de trækker afgjort heller ikke noget fra!... de har uhørt lav forvrængning og her af tab..  der som oftest et DET der resultere i mistet information.. her kommer ALT! igennem som det er ( eller så tæt på som overhoved med dagens teknologi muligt)

Dette kan jo gå galt hvis indgandimpedansen i trinene er for lav, og egenlyden på de tilsluttede apparater ændres i uheldig retning den vej.

Dette kan rigtignok tiltider være et problem, her er du inde på noget!!... men med de afprøvede ander apperater, har der dog ikke været noget problem i denne retning.... hvordan rørgrej, eventuelt opføre sig skal jeg ikke kunne sige??

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Raskolnikov]miju kan du sige lidt mere om hvordan den så lyder? [/QUOTE]

Det er det der er hele pointen! de lyder ikke af noget!..  de lyder precis af det man "hælder" i dem og foregående udstyr der er spændt for dem... lige det jeg kan lide og der kendetegner det grej jeg finder bedst og mest rigtigt..

De her så lidt egenlyd som det D.D. kan lade sig gøre at realisere..

De er ganske simpelt formidlere.. og ikke fortolkere..

Noget man enten kan lide eller også ikke... fravær af farvning er en chokerende oplevelse for nogen! især hvis man er meget vandt til det..

Hvad man ligger mærke til er fravær af decideret klangbalance mm.. men istedet for en følelse af ubegrænset dynamisk overskud og kontrol..

mvh.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Kender ikke selv meget til ICE modulerne. Spiller det meste ICE sådan, eller har AR/Bertram ændret en del i modulerne?

Mvh

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Lax skrev:

Kender ikke selv meget til ICE modulerne. Spiller det meste ICE sådan, eller har AR/Bertram ændret en del i modulerne?

Mvh

Det har jeg ikke den så voldsomt indgående kendskab til, men efter hvad jeg har ladet mig fortælle så er de mere eller mindre uændrede, det er kun indpakning og strømforsyninger der er gjort et støre nummer ud af og som divergere en smule... samt intern forbindelser og terminaler mm..

Eks. Jeff Rowland gør ekstremt meget ud af alt dette.. men alligevel er forskellene mest i pris og absolut minimal lydmæssigt..  sååå.....

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=jensen]

De EA(nok ikke dem du har hørt ) jeg har hørt var også ok , i forhold til det ML jeg har hørt , men når man så hørte krell RA Audia JR AP ARC classe pass så stoppet festen .

Her er vi jo nok ikke just enige!...

Kan godt forstå hvis man falder for smagen af dem hvis man er til lyden fra ML og classe , det er nogle af de mest kedelige amps jeg har hørt de glatter alt ud , jeg har en god trommesole med papa jo på en denon skive og der høre man hurtigt hvordan især ML ødelægger den ellers så fede live sole , alt liv bliver der lagt dæmper på .

Igen langt fra enige...

Det er nok fordi du ganske enkelt er til den mere farvede gengivelse ( fortolkning)

Sjov nok er der de der finder Krell kliniske og lyse samt kolde og umusikalske!.. ( hvilket jeg dog heller ikke er enig i!... for jeg finder dem meget dynamiske og gode samt ikke så forkert på "den" endda!)

ML har nogle tendenser til egen lyd, men i småtingsafdeling!... ( og jeg kan godt lide det..  sån rent subjektivt.. MEN! eks. Jeff Rowland spiller nok en anelse mere korekt og ufarvet)

En anden ting er toppen den , hvis man kan side klang tiden den liggers der også låg på , der stoppes alt for tidligt og toppen snapper alrig der er ikke nok bid i den .

det kan jeg slet ikke følge dig i!.. her er vi som sagt ikke enige..

bund har man først hørt når man oplever en krell den er unik når det kommer til den .

der er bid i bunden på Krell jovist! men ikke mere end eks. J.R. Model 9 eller de nye ( ICE)  og især dem! 301

Så i forhold til det udstyr så ved jeg godt hvad jeg ville vælge .

Smag & behag!!

Og de faver også bare på ders måde ligesom andre amp gør .

Men igen alt er smag ikke

Jo vist! men ikke hvis man ønsker ufarvet gengivelse... så er der enkelte produkter der hæver sig over de andre.. ( her er Krell dog så klart blandt!!)

Den NLE preamp var vel bedre end den ML32 , for her var ML26 på alle måder bedre end ML32 .

Den var der ikke!..  den lyder stortset som det kabel der er efter den! så på en måde JA!...  kan man få den til at trække effekttrinet uden de normale problemer ved passiv drift.. så er det klart en fin løsning!... ( og her er ik de store problemer med eAR eller andre ICE trin!!)

mvh

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Lax skrev:

Mvh

Det har jeg ikke den så voldsomt indgående kendskab til, men efter hvad jeg har ladet mig fortælle så er de mere eller mindre uændrede, det er kun indpakning og strømforsyninger der er gjort et støre nummer ud af og som divergere en smule... samt intern forbindelser og terminaler mm..

Eks. Jeff Rowland gør ekstremt meget ud af alt dette.. men alligevel er forskellene mest i pris og absolut minimal lydmæssigt..  sååå.....

mvh.

Ok. Må sige at man bliver lidt forvirret af at læse om PWM forstærkere herinde. Bl.a. Toftdahl (tror jeg nok det var) skriver, at ICE er mindre interessant i forhold til ZAPpulse forstærkerene. Det skyldes åbenbart nogle sikkerhedskredsløb i signalvejen. Hvis du har nogle erfaringer med ZAPpulse, kunne det da være interessant at høre lidt om forskellene?. Eller fra andre, der har foretaget denne sammenligning.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej Miju,

Nu har jeg ikke hørt 1001'ere, men jeg skal lige sluge et par kameler ift. udseendet af dem. De er ikke grimme, men der er SMÅ. I mine øjne skal forstærkere være rå, store, industri-agtige og ICE er det modsatte. Det har selvfølgelig ikke et "dyt" med lyden at gøre.

Det glæder mig, at der nu bruges "krudt" på at give bedre performance, istedet for at der bruges udviklingstimer på surround-dekodere og dipole højttalere . Hvis det du skriver er rigtigt, er der jo tale om high-end til menig-mand??

For slet ikke at snakke om, at det faktisk en 1. generation om man så må sige. Hvad kan fremtiden ikke bringe ?

Køber du selv et par eller hur?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Er det i øvrigt ikke en AR, Jesper Juul har haft et stykke tid nu?

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Lax skrev:

Må sige at man bliver lidt forvirret af at læse om PWM forstærkere herinde. Bl.a. Toftdahl (tror jeg nok det var) skriver, at ICE er mindre interessant i forhold til ZAPpulse forstærkerene. Det skyldes åbenbart nogle sikkerhedskredsløb i signalvejen.

Hvis du med Toftdahl mener Bertrams marketingschef, så er han genfødt med ICE i munden . Han mener i modsætning til Miju at der er himmelråbende forskel på standard ICE og dem med specialfyldninger fra tandlægen.

Stol på dine egne ører og din egen smag. Lyt ikke for meget til folk i branchen og folk med åbenlys tilknytning til denne! 

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Lax: Jo, det er en af de ældre, trekantede. Kan ikke huske hvad den hedder. Han er vist også meget tilfreds med sin.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Fandt lige data på 1001'erene

Input impedance 8kOhm single-ended or balanced

Dette vil ændre lyden på en rørforforstærker, og stille store krav til kabler fra forforstærkeren.

Det er meget langt fra de 47 kOhm som er almindeligt på mange sluttrin.

Når de stiller sådanne krav til kablerne, bryder det lidt med de fordele der er ved monoblokke tæt ved højttalerene.

Her giver det mere mening at de står tæt ved forforstærkeren.

Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes