Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Pejle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
G&S - nu har du drukket af natpotten igen - ikke så meget det du siger, men måde du siger det på....
__________________ B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@KvK
Hør hov her - jeg fik lige en ide til hvad du kan bruge ICEpower til !
Din specialfremstillede varmeovn, som er bygget til Thulebasen, og kan spille musik også (god sidegevinst), den mangler jo lidt køling når temperaturen i den danske sommer stiger til lidt over gennemsnittet.
Tænke - tænke - hmm
Hvad om du indkøbte to stk. ASP1000 og monterede i kabinettet til at drive et par fornuftige blæsere med?
Med 1000w til blæserene, skulle der komme lidt luftgennemstrømning, og måske kan du lave et snedigt system så de tager over med musik, når der spilles James Last? 
|
|
|
Jamen der sider jo allerede blæs i den så det gør noget. Jeg havde mere tænkt mig noget tilslutning til hustets badevandsopvarmning.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
KVK: Så Ghammel & Suhr har altså ret i, at du nu har skrevet side op og ned med kritik af et produkt (AR eAR1001/ASP1000) du aldrig har hørt?
Jeg har ejet både eAR Two samt eAR1001, og de er forskellige som nat og dag. Dubonet eller Porter om du vil. eAR202 er igen yderst forskellig fra de førnævnte er mit indtryk, så jeg ved ikke rigtigt.
Det ligner dig ikke, men gør naturligvis sit til helhedsindtrykket  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
KVK: Så Ghammel & Suhr har altså ret i, at du nu har skrevet side op og ned med kritik af et produkt (AR eAR1001/ASP1000) du aldrig har hørt?
Jeg har ejet både eAR Two samt eAR1001, og de er forskellige som nat og dag. Dubonet eller Porter om du vil. eAR202 er igen yderst forskellig fra de førnævnte er mit indtryk, så jeg ved ikke rigtigt.
Det ligner dig ikke, men gør naturligvis sit til helhedsindtrykket  |
|
|
Der er du vist sprunget ud i den gale spinat. Min tilgang til emnethar været ICE. Hverken 202, 1001 eller andre, men ICE. I øvrigt er det ikke mit indtryk, at modulerne spiller som nat og dag, men derimod tydeligt er i familie. Som jeg husker det, vil jeg dog lige tilføje, at den jeg mener er bedst af dem jeg har hørt er 202. Tripath, Zap og evt. andre har ikke været specielt vellykkede. ICE har i mine ører hver eneste gang, haft tendenser i retning af rørlyd. Vis mig én der ikke har det - det vil jeg da være taknemmelig overfor. Men med henvisning til, hvorledes modulerne måler, så burde der ikke være den store forskel i vente for samme lydtryk. Set ud fra en teoretisk vinkel, så tror jeg mest på den lille af dem - altså 202 frem for 1001, men jeg har ikke hørt forskellen. Kun hørt 202. Og sådemmed liniær PSU i diverse MK udgaver.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl: Naturligvis er der alternativer til "Ice", det er der jo til alt "nogle vil have moderen, andre datteren" :-D men det som jeg synes tiltaler mig lidt ved Ice uden at jeg har hørt det er størrelsen, man slipper for et lokum på 100 kg som fylder et helt sofabord og som får lyset til at blinke når man starter den op. Og så er der selvfølgelig lige det der med de mange watt´s. Det gode ved det her er, at jeg ville hvis jeg fik sådan en fætter kunne generer min åndsvage nabo så meget som muligt ved brug af mindst mulig plads OG sparer på el regningen 
Michael
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset
Jeg taler ikke om at tage moderen eller datteren - men du kan da ikke sammenligne sådan en lille ASP 1000 kasse med en stor forstærker på 100 kg. Som jeg skrev tidligere - nogle af reklamerne omkring disse er lidt TV Shop agtige, hvor man prøver at forklare det som det rene guld og glimmer samt alt andet ubrugeligt. Det er en total misforståelse hvis du tror at disse almindelige ASP 1000 forstærkere, i standard udførelse udkonkurerer alle andre forstærkere, det gør de langt fra, der findes mange andre forstærkere der spiller lige så godt og også meget bedre, også uden at de vejer 100 kg. Ikke dermed sagt, at fordi en forstærker vejer 100 kg som du selv angiver, så spiller den automatsisk godt, slet ikke. En standard ASP 1000 spiller godt til prisen og heller ikke mere, det kan være et udmærket valg, når man kan købe dem som monotrin til 4.600 pr.stk - men sammenlign dem ikke med super High End eller noget i nærheden.
Det med naboen må du selv sørge for, men de 1000 watt er nu ikke så heftige og heller ikke hjemme hele tiden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl: Jeg har som sagt ikke hørt dem endnu, men jeg har lidt den holdning generelt at man ikke får mere end man betaler for, og indimellem køber man guld for dyrt hvis man kan sige det sådan, og er det "hæderlige watt" man går efter, så tror jeg ice princippet er rigtig godt til pengene. Men det er klart, eller burde være det i alle tilfælde, at hvis man giver 100.000 for et monotrin så burde det spille endnu bedre. Men når alt kommer til alt, så kommer det jo an på ørene der lytter mere end det kommer an på en masse skrift og fine tests.
Jeg havde forestillet mig feks at bruge disse trin til min surround reciever, 3 stk 1001 til front og center, og 2 stk til baghøjtalerne...bare en idé.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
rattanhuset
Jeg taler ikke om at tage moderen eller datteren - men du kan da ikke sammenligne sådan en lille ASP 1000 kasse med en stor forstærker på 100 kg. Som jeg skrev tidligere - nogle af reklamerne omkring disse er lidt TV Shop agtige, hvor man prøver at forklare det som det rene guld og glimmer samt alt andet ubrugeligt. Det er en total misforståelse hvis du tror at disse almindelige ASP 1000 forstærkere, i standard udførelse udkonkurerer alle andre forstærkere, det gør de langt fra, der findes mange andre forstærkere der spiller lige så godt og også meget bedre, også uden at de vejer 100 kg. Ikke dermed sagt, at fordi en forstærker vejer 100 kg som du selv angiver, så spiller den automatsisk godt, slet ikke. En standard ASP 1000 spiller godt til prisen og heller ikke mere, det kan være et udmærket valg, når man kan købe dem som monotrin til 4.600 pr.stk - men sammenlign dem ikke med super High End eller noget i nærheden.
Det med naboen må du selv sørge for, men de 1000 watt er nu ikke så heftige og heller ikke hjemme hele tiden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hey Jørgen, hvorfor bruger du så megen energi på "ICE", når det er så uinteressant når vi taler om "high end"?
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok havde Jørgen meget travlt med at anbefale mig ICE ASP1000 dengang jeg købte dem. Men der kan naturligvis være sket meget siden dengang
Siden har det udviklet sig til, at det der står i min stue og spiller måsen ud af bukserne på mange ting nu ikke længere er noget værd. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Toftdahl
De omtalte 'Ghost' blokke - har du prøvet dem med Ascent i, og hvis du har, hvordan så det med at slå fra?
Ascent i dykker til 1.2 Ohm ved 20kHz, og det er netop i diskanten at ICE har sluppet kontrollen.
Det kan give problemer hvis der hamres lidt hårdt til trommesættet, og spilles lidt højt.
Det kunne vel trigge sikringerne på de blokke? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:

Har du prøvet Tact's helt igennem digitale løsninger? Er meget interesseret i at høre hvordan de klare sig i forhold "traditionel" analog PWM
|
|
|
Ja jeg har prøvet TacT.. deres SDA skuffer lidt..
De er ikke så velopløste i toppen og så fin neuancerede som de bedste af tradisionelle amp's i prisklassen omkring 10000 - 20000 kr. hvor eks eAr og beast skal finde deres nærmeste konkurenter.. hvilket så altså betyde at disse SDA ikke er så gode som disse eAr trin..
Lidt på samme måde som de udgaver af ZapPulse jeg har hørt skuffer lidt ligeledes i toppen... faktisk er derstøre lighed med LcAudios ZapPulser og SDA fra TacT end der er mellem disse og ICE baserede trin.. ICE vinder her klart..
En anden historie er TacT's 2,2x pre amp... her snakker vi revolution!! intet andet prudukt uanset pris vil kunne gøre SÅ! meget for god og korekt gengivelse i et realistsk lytterum som dennes room korektion.... ( og så vår man en sjofel god DAC & elektronisk delefilter med i købet...) there is NO! other!!...
Jeg ville MNO (skulle man vinde stort i lotto) uden at tøve sætte den sammen med eks. mine drømme ML33H og drømme cd'en: Bladelius Gonudl..
ML32Reference har tidligere været min referance pre. amp.. men er nu med bred margn afløst af TacT2,2X der koster en brøkdel!!... ( dette medmindre man har en ekstra million til at optimere sit lytterum , og selv da vil det være svært at få så ren og god, optimal bas uden room eq.. som TacT gør det!!)
Men hold dig fra TacT SDA effekttrinene.. her er eAr bedre..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm bliver snart forvirret. Er vi ved at være derhenne ad, hvor man kan sige at TIL PENGENE for man et rigtig godt produkt som man skal lede længe efter at finde gode alternativer til, eller hvad?. Som sagt har jeg overvejet måske at bruge dem "hele vejen rundt". Til den pris ville det da være værd at overveje ?
Michael
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok en meget god konklusion, rattanhuset.
Uanset hvor meget jeg end gerne vil tro på det, så ved jeg også godt at der findes tunge amps der ER bedre. Men du kommer forbandet tæt på med ICE. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it
Jamen du læser det jo ikke rigtigt - jeg har på det sidste brugt enorm meget tid på at teste det - det spilelr super High End, bare man ikke satser på de alm. ASP 1000 moduler. Bevæger man sig over på den side hvor man vil have dem til at spille bedre, meget bedre og hvor man får fjernet nogen af de mangler som er i lydbilledet med et standard modul, så skal det være de dyrere udgaver. Og så skriver jeg jo altid, ASP 1000 spiller okay til prisen, intet galt i det.
Og slutteligt, så er det spændende at være med til at lytte og teste og ikke mindst se de mange forskellige resultater med et produkt, i takt med at der bliver foretaget ændringer og modifikationer fra hist og pist.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Go4it
Jamen du læser det jo ikke rigtigt - jeg har på det sidste brugt enorm meget tid på at teste det - det spilelr super High End, bare man ikke satser på de alm. ASP 1000 moduler. Bevæger man sig over på den side hvor man vil have dem til at spille bedre, meget bedre og hvor man får fjernet nogen af de mangler som er i lydbilledet med et standard modul, så skal det være de dyrere udgaver. Og så skriver jeg jo altid, ASP 1000 spiller okay til prisen, intet galt i det.
Og slutteligt, så er det spændende at være med til at lytte og teste og ikke mindst se de mange forskellige resultater med et produkt, i takt med at der bliver foretaget ændringer og modifikationer fra hist og pist.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hvilke ASP 1000 moduler drejer det sig om reelt?
Bertram Beast eller Ghost, eller har du flere forslag til tweakede ICE trin der angiveligvis skulle give det ønskede highend output? Hvis det er modifikationer fra hist og pist du hentyder til?
Meget rart at vide hvad du nu anbefaler. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blackhawk
Jamen jeg mener da stadig folk skal købe dem, og de er stadig efter min opfattelse gode til prisen - men igen og igen, de bliver ikke i standard udgaven til toppen af High End. Men nu ved jeg jo ikke så meget om dit anlæg og hvad du går efter, for der er jo forskel på om man skal høre god musik, eller man f.eks. skal have 4 GHOST monotrin til en samlet pris på 90.000, for det gør virkeligt en kæmpe forskel i lyden, der kommer man virkelig over på den anden side, det kan der slet ikke herske tvivl om.
Og som du også ved, så kommer retsen af grejet ind i billedet og sammen med pengepungen, når man rykker over på den side. Følger retsen af grejet og rummet ikke med, så skal man da ikke ud og købe disse forstærker, som er beregnet til den bedste ende af de vi altid kalder High End. Men det kan også være rart bare at høre god musik, uden at alt behøver at være super High End, for når man i for lang tid har testet alt det fede grej i toppen, så er det pludseligt svært at blive glad for noget, der bare lyder af lidt mindre. Det kunne faktisk godt være anbefalelsesværdigt at holde sig nede op på et hyggeligt musikals godt og fornuftigt niveau, det andet giver abstinenser, og kan være lidt ødelæggende for musik interessen.
Og jeg må korrigere dig, når du siger til rattenhuset, at man kommer forbandet tæt på store og dyre forstærkere med standard ASP 1000, det passer altså ingen steder. Prøv at sætte sådan 2 moduler til et mega setup i High End klassen, det dør faktisk lidt, og det siger jeg ikke for at fremhæve GHOST, det gælder mange andre topforstærkere.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer
Jeg har aldrig oplevet problemer at de slår fra med GHOSterne. Sådan 2 eller 4 GHOST monoblokke elelr i stereo version, kontrollererMartin Logan Ascent helt forrygende flot, jeg har ikke oplevet noget der kunne have så meget styr på dem. Jeg har ikke pillet i sikringerne, men selvfælgelig kan de elimineres, jo.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blackhawk
Standard ASP 1000 eller 500 moduler / forstærkere, uanset om de kommer fra AR eller Bertram og hedder beast, så lyder de ens. GHOST forstærkeren kan man slet ikke sammenligne med standard ASP 1000 forstærkerne, som jeg skriver tidligere, der er så meget forskel, både i lyd og da der er tale om en helt anden opbygning, så er prisen selvfølgelig også anderledes højere. Test af forskellige moduler - anført som hist og pist, det er moduler fra flere unavngivne kilder, på testniveau, og som ikke er tilgængelige ude omkring.
Og det er ikke noget med hvad jeg anbefaler nu, jeg taler om det jeg lytter til og har mulighed for at lytte til - jeg anbefaler faktisk det som jeg har gjort hele tiden. Standard modulerne til den alm. brede og fornuftige musik underholdning, og vil man nogen væsentligt bedre, op i den dyrere ende med enorm musikalitet og åbenhed i musiken, så bliver udvalget pludseligt mindre. Derudover afskriver jeg ikke alle andre producenter, der er meget lækkert HiFi, uden at det behøves at være ICEpower.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle
Alle eAR 1001 er naturligvis ikke blot med en standard ICEpower ASP1000, men den er efter mange tests forbedret for bedste lyd og skal derfor opleves/høres. I sammenligning blegner alle andre ICE på markedet . De duer bare ikke til High-end!
Den første model i den nye eAR serie var, som nogle husker, eAR 1001 Ultra. Vi fandt ret hurtig ud af hvordan man kunne gøre denne omstændige modificering meget simpelt for således at skabe bedste lyd. Det er i dag indført i alle eAR 1001 og findes ikke i andre forstærkere med ICEpower. Det placerer disse i toppen af herakier, alle amps inkluderede!
Og eAR 1001 kan endda tilbydes med kabler i 99,99% finsølv, som har monteret en linetransformer, for således at farve lyden i retning af "varm" lyd, som på en Ghost ukorrekt, men det er helt op til dig. De nye sølvkabler af egen avl koster i øvrigt kun en brøkdel af nogle modeller du ellers kan finde på markedet.
--
eAR 1001 har både single-ended RCA og balanceret XLR input. Ligeledes har den dobbelt højttaler terminaler for bi-wiring. Finish er blankt som et spejl.
--
Som det ser ud, så er tiden også blevet moden til ICEpower blandt endda særdeles konservative mega-nørder.
Med Venlig Hilsen
De seriøse ICE testere __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære AR
Jeg giver jer hermed tilladelse til at bruge mine indlæg i jeres markedsføring. Der er ikke noget som uvildige brugeres saglige meninger.
Som vi snakkede om sidst, finder vi ud af betalingen....vi ses!
Med Venlig Hilsen
De seriøse ICE testere __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|