Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove
Der er ikke noget som et godt grin efter formiddagskaffen og et godt formel 1 løb fra morgen stunden. Du er helt i særklasse morsom, men det er da rart med lidt humor på en ellers grå søndag, vejrmæssigt. Jeg synes det er fint du viser din tillid til et produkt, det er det der skal til, tillid og så lidt humor, men samtidigt - hvorfor skulle pågældende produkt ikke spille okay, ganske som alle de andre standard ASP moduler, jeg personligt kan kun være glad hvis du har hjembrag ICE til din samling.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Toftdahl
Du har ret. Efter vi har fundet de ultimative forstærkere er livet lysere! Lyd nyd og vær glad.
Men nu snakker du om F1, jeg syntes vi skal holde os til det vigtigste og trådens oprindelige emne: Lyden af ICE!
Med Venlig Hilsen
De seriøse ICE testere __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove
Nu skader alsidighed jo ikke, det kan ofte være genvejen til et friskt pust og en god lytter.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Toftdahl
Du har ret igen. Bertram ICE i et Surround set-up er god til F1 lydkulissen. Til mere seriøs musik har vi fundet, ved ekstremt lange og udførlige tests, at AR er det ultimative.....nyd livet 
Med Venlig Hilsen
De seriøse ICE testere __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove
Det er søndag - jeg har ikke mere tid til dig. Pas nu på du ikke får en høreskade, og der hentyder jeg bestemt ikke til nogen bestem forstærker producent, som anvender dæmpende og forvrængende 99,99 % sølv oplodning, slet ikke.
Og med respekt for tråden og de andre - så har vi da leget færdigt nu, med vores små morsomheder.
God weekend, det der nu er tilbage.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Toftdahl
Med en trafo er du jo høreskadesikret 
Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle
Det meste HIFi er på et ganske normalt niveau, hvorfor tror du AR sælger bunker af de helt almindelige ICE, hvor man får markedets billigste og flotteste! Reaktionen er jo den samme fra udlandet på produktet, da de efterspørges og sendes rundt til det meste af verden, så vi er ikke så anderledes i det lille Danmark - HiFi for det jævne og brede gennemsnit. At ar derudover også kan levere en super High End model, som også er til rimelige priser, vurderet ud fra den dyreste ende, jamen det er da fint at man også kan det i Danmark, og ikke skal slæbe meget dyrere kasser hjem fra det store udland, og de fleste producenetr har flere modeller. Men hvem der er til hvad og hvordan, det kan man nok ikke sådan lige diskutere og sætte i faste rammer. Store dyre kasser er alligevel kun for et fåtal af mennesker.
Derudover kig på annoncerne nu - de andre ICE producenter anerkender åbenbart at ICE ikke spiller godt nok standard, der skal ændres på dem, egentlig lidt sjovt - men det kan og bør da kun betragtes positivt. Negativt er det derimod at kun AR ikke er gået amok i prissætning af egne småmodifikationer.
Med Venlig Hilsen
De seriøse ICE testere
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Kære alle
Det meste HIFi er på et ganske normalt niveau, hvorfor tror du AR sælger bunker af de helt almindelige ICE, hvor man får markedets billigste og flotteste! Reaktionen er jo den samme fra udlandet på produktet, da de efterspørges og sendes rundt til det meste af verden, så vi er ikke så anderledes i det lille Danmark - HiFi for det jævne og brede gennemsnit. At ar derudover også kan levere en super High End model, som også er til rimelige priser, vurderet ud fra den dyreste ende, jamen det er da fint at man også kan det i Danmark, og ikke skal slæbe meget dyrere kasser hjem fra det store udland, og de fleste producenetr har flere modeller. Men hvem der er til hvad og hvordan, det kan man nok ikke sådan lige diskutere og sætte i faste rammer. Store dyre kasser er alligevel kun for et fåtal af mennesker.
Derudover kig på annoncerne nu - de andre ICE producenter anerkender åbenbart at ICE ikke spiller godt nok standard, der skal ændres på dem, egentlig lidt sjovt - men det kan og bør da kun betragtes positivt. Negativt er det derimod at kun AR ikke er gået amok i prissætning af egne småmodifikationer.
Med Venlig Hilsen
De seriøse ICE testere
|
|
|
Jeg skal ikke gøre mig klog på ICE producenternes tweaks! Jeg personlig, mener at det er såre logisk at ICE producenterne i dette konkurrencepræget marked, er begyndt at differentiere deres (identiske) ASP baserede produkter med salgsargumenter som "modifikation/tweak!
I starten hvor ASP kom på markedet var det jo kun designet af "kassen"- og prisen som var de eneste parameter, nu prøver nogle at lokke med disse tweaks: og dét sælger sikkert...
Spørgsmålet er bare om det er relevant/hørbart at udskifte 5cm ledning til ditto i sølv, og bruge dét som et vigtigt salgsargument...
Jeg mener stadig at lyden fra ASP er imponerende, ikke mindst efter 3-400 timer (husk det når i prøvelytter). Jeg føler ikke det er i ASP jeg skal finde forbedringer, men i de andre led...
Er ASP high end? Ja i den grad!
Er der noget der skal ændres så må det være lydproduktionen af CDer, da man med ASP for alvor hører indholdet - på godt og ondt!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Jeg skal ikke gøre mig klog på ICE producenternes tweaks! Jeg personlig, mener at det er såre logisk at ICE producenterne i dette konkurrencepræget marked, er begyndt at differentiere deres (identiske) ASP baserede produkter med salgsargumenter som "modifikation/tweak!
|
|
|
Vi er helt enige, det er som vaskepulver og shampoo. Når produkterne bliver ens, bliver reklamerne ulidelige 
Og mit eksperiment som Toftdahl klon er ligeså ulideligt. En på siden er for meget, to er... Beklager til de misbrugte brugere....
Men jeg har da fået et jobtilbud fra AR 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi nu holder os til det LYDMESSIGE af disse "nye" enheder, så forstår jeg det sådan at de er utrolig afslørende med hensyn til hvad der bliver sendt igennem dem. Hvis jeg opfanger det ret, så afslører de om det er en god eller dårlig optagelse osv. lidt ala Arcam/Linn for lige at sammenligne med et eller andet right?! 
Er det tilfældet, så passer de i alle tilfælde fint til mine ører må jeg indrømme.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Hvis vi nu holder os til det LYDMESSIGE af disse "nye" enheder, så forstår jeg det sådan at de er utrolig afslørende med hensyn til hvad der bliver sendt igennem dem. Hvis jeg opfanger det ret, så afslører de om det er en god eller dårlig optagelse osv. lidt ala Arcam/Linn for lige at sammenligne med et eller andet right?! 
Er det tilfældet, så passer de i alle tilfælde fint til mine ører må jeg indrømme.
Michael |
|
|
Der er kun én ting at sige: Prøv at lyt til ASP, og du vil forstå!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
de er utrolig afslørende med hensyn til hvad der bliver sendt igennem dem.
|
|
|
nej faktisk ikke... på nils lofgrens live skiver mangler der eks en del forstærkerstøj, og jimi hendrix lyder 20 år yngre
rattanhuset skrev:
|
så afslører de om det er en god eller dårlig optagelse osv.
|
|
|
næh... ikke mere end det billigste fra nad imho
rattanhuset skrev:
lidt ala Arcam/Linn for lige at sammenligne med et eller andet right?! |
|
|
nu farver arcam en del i mine øre, og hverken de eller linn gengiver særligt korrekt eller afslørende.
måske mange lader sig narre af al den hype der har været omkring ice powe? en lytteoplevelse er trods alt ca 40% hjerne tingeltangel (kan ikke huske bogen, skrevet af en polak hvis efternavn begyndte med Ez)
personligt finder jeg nemt forstærkere der er bedre, både i bas og korrekt gengivelse til en fornuftig pris. jeg tror ærligt talt også at det bare er de hurtige transient start/stop der snyder folk til at tro at det er mere præcis og korrekt gengivelse de får,
ice power er udviklet til meget power og lille effektforbrug. men giv det en udviklingsgeneration eller to, så skal det nok blive rigtigt godt.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove
Du mener det er bedre når det konstant er AR der fremhæves, det tror jeg man har forstået. Hvis du lægger mærke til det, er jeg faktisk meget neutral, og udtaler mig positivt om begge produkter, som er baseret ud fra standard ASP 1000 - det er jo sammenlignelignelige produkter og totalt enslydende. Ligesom jeg heller ikke lægger skjul på at standard ASP - Beast fra Bertram, ikke spiller bedre end AR forstærkeren, og at begge produkter spiller godt til prisen.
Når der så bliver spurgt ind til den større og dyre model - GHOST, som er både større og dyrere, og derfor slet ikke sammenlignelig, så kan jeg jo kun besvare det som det er og de lyttemæssige indtryk jeg har haft sammen.
Og bemærk jeg har ikke startet tråden, jeg reklamerer ikke for noget bestemt, jeg er ikke involveret i noget med nogen. Derimod delagtiggør jeg folk på tråden, med de resultater som jeg har opnået og lyttet mig frem til, ud fra alle ICE produkterne på markedet, idet der er en debat omkring emnet og folk spørger ind til det - sorry.
Kigger du på mange andre tråde, kan jeg på samme måde fremhæve Densen, Primare, Medion fjernsyn, KT Radio, JJ teknik, System Audio og mange andre positive folk samt produkter, så fremt det relaterer til tråd og emne, samt at det er noget jeg har testet på eller haft til rådighed og erfaring med. Ligeledes fremhæver jeg at verden ikke går i stå, fordi nogle opfinder noget nyt med navnet ICEpower, og alle andre mærker og producenetr, ikke over natten er blevet dumme eller laver ubrugeligt grej, fordi der kommer en PA beregnet forstærker baglæns ind på HiFi markedet. Så du får nok lidt svært ved at påstå jeg favorisere nogen specielt, og kun er ICEpower blind med en bestemt producent for øje. Men dem der laver noget godt og vellydende, lyser altid lidt mere op, om det så er formel 1 elelr HiFi.
Og ja jeg tester meget, ligesom jeg ofte har eller har haft adgang til meget forskelligt grej og udstyr, ligsom der kommer en masse mennesker hos mig, af samme årsag - teste og lytte, altså mange oplevelser og erfaringer.
Så kan du mene og kalde det lige nøjagtigt det du vil og har udvist her i tråden, men kære GROOVE, det er bare ikke det helt sandfærdige billede du stikker ud.
Og sagt / ment på en pæn måde, så er der da ikke nogen der tvinger dig til at læse det eller besvare det - derfor GROOVE, jeg generer ikke nogen og jeg respekterer dig som andre, og besvarer tingene på en positiv og ordentlig måde, ligesom det er et åbent forum.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Pejle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere nævnt er ICE teknologien ikke tænk som værende PA, at B&O eller hvem det nu må være, bruger det i stor stil som PA udstyr ændre vel ikke på at lyden er mere HIFI lyd, end så meget andet i den prisklasse.
-Pejle
__________________ B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pejle
Icepower er alene startet og påtænkt at være til PA, det kan man finde i deres egne oplysninger, ligesom det er verificeret flere gange i de forskellige ICE tråde. Der er ikke noget der indikerer, at det er specielt mere HiFi.
Med venlig hilsen
JørgenToftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 03:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Pejle
Icepower er alene startet og påtænkt at være til PA, det kan man finde i deres egne oplysninger, ligesom det er verificeret flere gange i de forskellige ICE tråde. Der er ikke noget der indikerer, at det er specielt mere HiFi.
Med venlig hilsen
JørgenToftdahl
|
|
|
Vrøvl toftdahl - at ICE (også) er anvendeligt til PA brug (ASP) qua mondulopbygningen /effektivitet mv. er bare en naturlig del af markedsføringen, og gør ikke lyden fra ICE ringere - for det er jo det du prøver at sige med dette! (Siden hvornår er Jeff Rowland begyndt at tænke på PA?)
ICE tekonologien (Dansk patent - opkøbt af B&O) bygger allene på rationel effektivitet - og vellyd, for uden den er der ingen fremtid, vel?
Og Toftdahl hvad angår PA, så er det glædeligt (og på tide) at vi også får mulighed for ordentlig lyd på scenen...
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it
Det passer ikke - det kan læses hos B&O at ICEpower modulerne er udviklet til PA, så kan du hyle og skrige ligeså meget du vil. De er efterfølgende taget i brug til HiFi, det er verificeret tidligere i trådene. Jeg er ked af at sige det, du er helt forkert på den i din argumentation, Svend P. har også været ude og bekræfte det i en af trådene.
Jeg prøver ikke at forklare ICEpower for at være ringere, tværtimod. Men jeg forklarer - at som jeg oplever det, er der forskellige grader af musikalitet efter at have testet det der er tilgængeligt på ICEpower markedet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it
Oprindeligt var ICE tiltænkt som en effektiv måde at drive en højtydende og ekstremt hurtigt roterende tandlægeboremaskine. På grund at vores branche kendskab til disse værktøjer, kombineret med vores ekstreme viden omkring sølv- og guldfyldninger, har vi været i stand til også at få lyd ud af disse bæster.
I første omgang, kun middelmådig ydelse, men efter meget lange og intense lydsessions og efterfølgende mad og vin (nadveren), har vi kunne løfte ICE op på et stadige hvor ingen kan være med. Det er det ypperste af det ypperste. Den skulle have heddet His Masters Voice, fordi det er stemmen direkte fra Gud! Desværre var der varemærke på dette navn, brugt af ateister! . Derfor måtte vi vælge Spirit, direkte fra helligånden, da det er det nærmeste man kommer Gud, uden at være hamselv!!!!
Med venlig hilsen
Dentalisterne __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Niels L. Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Go4it
Oprindeligt var ICE tiltænkt som en effektiv måde at drive en højtydende og ekstremt hurtigt roterende tandlægeboremaskine. På grund at vores branche kendskab til disse værktøjer, kombineret med vores ekstreme viden omkring sølv- og guldfyldninger, har vi været i stand til også at få lyd ud af disse bæster.
I første omgang, kun middelmådig ydelse, men efter meget lange og intense lydsessions og efterfølgende mad og vin (nadveren), har vi kunne løfte ICE op på et stadige hvor ingen kan være med. Det er det ypperste af det ypperste. Den skulle have heddet His Masters Voice, fordi det er stemmen direkte fra Gud! Desværre var der varemærke på dette navn, brugt af ateister! . Derfor måtte vi vælge Spirit, direkte fra helligånden, da det er det nærmeste man kommer Gud, uden at være hamselv!!!!
Med venlig hilsen
Dentalisterne
|
|
|
Yes-yes! * 
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
GROOVE
Jeg tor du er løbet tør for saglighed, det er jo ikke forum værdigt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftrdahl
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|