Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Hurtig

Hvad er det for noget pladder - det har da intet med at reklamere for nogen bestemt person, jeg har intet med Bertrams forstærkere at gøre, jeg skal da ikke komme med noget om indholdet i dennes forstærkere, og jeg har aldrig med et ord nævnt noget om det.

Nej nu må du altså holde op  Du har skrevet et utal af gange at der skal laves div. tiltag og "udvikles" på ASP moduler før at det bliver high-end. Jeg kan godt forstå at folk er ved at være lidt træt af din evindelige talen uden om hver gang der bliver spurgt ind til de påståede vidundermidler

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

GROOVE

ICE power er oprindeligt udviklet til at anvende i PA grej, herunder aktive højtalere - så kan du fremlægge alle dine misfortolkninger som du vil.
Jeg finder ikke nogen tråde useriøse, men af og til bliver indholdet i nogen af dem lidt mindre seriøst.

Dine mange fortolkninger og udlægninger, det er for din egen regning.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Toftdahl, hvis du ikke kan bevise din påstand om brug af icepower i pa aplikationer, så fremstår den altså desværre som usand...

en ting er at have meninger, men fakta skal altså kunne dokumenteres i seriøse fora som hifi4all

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

dk2000

Læs nu hvad jeg skriver, du skriver noget sludder nu.
Det er ikke mig der skal oplyse om producenters tekniske specifikationer, og det gør jeg heller ikke. Jeg skriver at jeg har lyttet og teste på de ICEpower relaterede forstærkere der er på markedet - og de spiller forskelligt. 
Ud fra test og sammenligninger, har jeg fremhævet at GHOST fra Bertram spiller kanon godt, og bedre end de forstærkere der kun har standard moduler, herunder også hans egne.

Men det er forbudt for mig, det er kun alle andre der f.eks. må skrive at den ene model spiller bedre end den anden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Toftdahl

Her er links til mine "postulater", "fortolkninger" og "udlægninger". http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1273.asp ICEpowers egne papers

Hvor er links til dine?????  Har du ikke båndet den belæring, hvor tændlægen skiftede dine fyldninger til Hyper-ICE kvalitet, mens han fortalte dig om PA-ICE?

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Kim Olsen

Jeg har jo bevist det, de skriver det selv på deres hjemmeside.

Svend P har verificeret det, Spencer har verificeret det.

De har figureret i forbindelse med CAD (A), TC gør eller har anvendt dem i PA deres PA grej, men en del af dem begynder at udvikle deres egne nu.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

GROOVE

Uanset hvad du mener og vil fremhæve, så var de ment og anvendt til PA fra begyndelsen - sorry.
Men det er dejligt at se, de også finder anvendelse til HiFi, og det vil nok ikke blive mindre fremover.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

dk2000

Læs nu hvad jeg skriver, du skriver noget sludder nu.
Det er ikke mig der skal oplyse om producenters tekniske specifikationer, og det gør jeg heller ikke. Jeg skriver at jeg har lyttet og teste på de ICEpower relaterede forstærkere der er på markedet - og de spiller forskelligt. 
Ud fra test og sammenligninger, har jeg fremhævet at GHOSTfra Bertram spiller kanon godt, og bedre end de forstærkere der kun har standard moduler, herunde rogså hans egne.

Men det er forbudt for mig, det er kun alle andre der f.eks. må skrive at den ene model spiller bedre end den anden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Lav en søgning i selv samme tråd og du vil se at du påstår at der skal laves div. tiltag før at det bliver til highend. Hvad disse tiltag er må vi så gætte os til.

Jeg giver hermed op, manden VIL åbenbart ikke dele sin viden, men vedholde at det ene er bedre end det andet.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

nej, de gav dig ret i at det stod på b&o's hjemmeside... der er pokkers til forskel.

cad laver moduler til selvbyggere. det er ikke pa som sådan.

nævn mig et firma og gerne en forstærkermodel til pa der bruger ice. ellers må jeg affærdige dit udsagn som opdigtet ud fra hvad b&o skriver i deres salgsmateriale.

men det er jo din påstand at det er blevet brugt i pa industrien i mange år, så det burde jo ikke være et problem at finde et konkret produkt, vel?

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Kim Olsen

Det er vel også nok at B&O skriver på deres hjemmeside at de er ment til Prof / PA udstyr. Deres omsætning har været båret af salg til PA, inden de gjorde deres indtog i HiFi og er det vel stadig. Det er først på det seneste at der er kommet en større udbredelse hos HiFi producenterne.

Kim Olsen - CAD laver udelukkende grej til PA, men der falder også lidt af til selvbyg.
Og igen, TC har anvendt dem eller anvender dem i deres PA grej.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Måske det kan lette diskusionen lidt at se de referencer Icer-Power selv fremhæver:

http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1864.asp

Der er en skøn blanding af PA samt hjemmebrug af IcePower.

Brian

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

jeps, helt korrekt brian.

men der er altså ingen af de nævnte mærker der bruges til pa i bred forstand. desuden, hvis ice power var så genialt til pa, hvorfor skal man så have en masse store mennesker til at slæbe rundt på giga forstærkere og højttalere?

det er simpelthen fordi det ikke er godt og stabilt nok til touring, biografer, og studier.

det er nok ikke for sjov at ice power har fejlet industri thx testen 8 gange. (hvis en eller anden lige gider at bruge en 4-5 timer på google kan et mere præcist link nok findes.)

det eneste jeg kan genkende er das Aero CA-215A Aero CA-215A Line Array Speaker, og den er ikke noget at råbe hurra for. men den kan da spille munkebo hallen op til mindre arrangementer 

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger i de oprindelige AES-papers, vil du kunne se at ICE fra sterten var beregnet til HIFI. Eks til erstatning af klasse-A trin osv...
Meget muligt at der på websiden står, at de er beregnet til PA. Men det er så hvad de siger i dag, fordi man har konstateret at det egner sig hertil... I sin tid var det beregnet til HIFI.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

- En helt igennem – ( og som sædvanlig, når det omhandler ICE ) en tråd med meget markante meninger…..og ligeså sædvanligt er det de samme ”klicheer” vi hører gang på gang (- mine egne inklusive ).

Men der hvor det bliver RIGTIG trættende, er når man gentagne gange skal læse om hvor meget bedre specielt en ICE – fabrikant ( - eller man skal vel rettelig kalde dem ”leverandører” , da der ikke er megen fabrikation over et ASP-modul ), hvor ét tema hele tiden går igen, Toftdahls favorisering af Bertram….og hvor tonen bliver mere og mere skinger  ( - og det er ikke fra ICE modulet jeg tænker på )

Jo, hr. Toftdahl, jeg KAN ikke forstå dine synspunkter…………og som du ved har vi tidl. haft flere aftaler om at jeg som ejer af en ”helt almindelig”eAR 1001 skulle høre en af dine mange tveakede ICE-”bæster”....men på forunderlig vis blev det aldrig til noget………..?...........nu ser jeg at du – igen- har kastet bolden op til en ”seriøs” test hvor menigmand skulle medbringe deres ICE forstærkere ...bliver DET til noget ?

I øvrigt erindrer jeg dine udtalelser fra snart et år siden om hvor velsignet ICE teknologien var…….i dag er den kun ”middelmådig”…lige med undtagelse af Bertrams, sæ’følgelig J

Grunden til denne noget ”provokerende” skrivelse er, at jeg finder det meget ”betænkeligt” at læse alle dine indlæg, hvor du gang på gang fremtræder som en ”menigmand” uden branche-relationer – men hvor du gang på gang fremhæver Bertram. Ydermere fremhæver du dig som værende i besiddelse at de vises sten for så vidt angår definitionen på god lyd….( erindrer dine knubbede ord mod de formastelige som mente at den ny SA Explorer var ”kedelig” i bassen )………..og hold da op, du var fremme i skoene, da en kunde have erfaret dårlig behandling i KT KBH over en laaaaaaaaaaaaaaaan-somlig service/reparation.

Toftdahl; bekend dog nu kulør !..............din troværdighed er snart så lille som den overhovedet kan være………hvor henne i branchen hører du til ?

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

brian skrev:

Hej

Måske det kan lette diskusionen lidt at se de referencer Icer-Power selv fremhæver:

http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1864.asp

Der er en skøn blanding af PA samt hjemmebrug af IcePower.

Brian

16 sider op og ned og endelig lidt fakta, tak for det - Brian.

Håber det kan gi' lidt ro i feltet, om ikke andet er det fact's.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

dk2000

Det er da håbløst med dig - jeg skal da ikke dele andres (producenter) viden med nogen. Jeg åbner ikke og kan ikke tillade mig at åbne forstærkere som jeg har til test, og så efterfølgende sidde og udbrede tekniske specifikationer i et forum - det gør man bare ikke 
Men jeg kan tillade mig at bedømme lytte / lyd indtrykkene fra diverse test's, ganske som andre gør med en mase produkter i en masse andre tråde, og heldigvis for det.

Tror du nogen ville låne noget ud til dig til test, hvis du efetrfølgende sad og affotograferede det hele og lagde det ud i et åbent forum - nej.
Det med at skille det ad og bringe billeder samt for og imod, det er redaktionens opgave når de tester og lytter, så er det forudgående aftalte vilkår som parterne kender. 

Så igen - jeg udtaler mig kun om de lyttemæssige indtryk, og der spiller en ikke standard ICEpower baseret forstærker bedre. Så hvis du vil have de tekniske oplysninger og specifikationer om det, så ved du også navnet på pågældende forstærker, så kan du efterfølgende kontakte forhandler eller producent.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Off-topic; det kunne da være vidunderligt om Hifi4all ville lave en ICE-sammenligningstest; jeg stiller gerne et sæt eAR 1001 til rådighed, Toftdahl ringer til sin ven Bertram og får ham til at stille et par "Bæster" til rådighed........og hvem kontakter jjaz?.........hvem er glemt ?

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen

Desværre har jeg solgt mine Martin Logan højtalere, og venter på noget nyt, derfor kunne vi ikke komme til at lytte på ICE forstærkere eller noget andet, idet jeg ingen højtalere har haft i en periode.

Jeg fremhæver ikke Bertram mere end andre fremhæver KRELL eller andre produkter - men at hans forstærkere har imponeret mest i disse test's der er gennemført - jamen det er jo det. Og hvis du tager trådene så er jeg faktisk utrolig positiv over for mange andre produkter.
Det er få dage siden jeg roste den nye Primare forstærker og forventer at det bliver en kanon forstærker lydmæssigt.

Jeg har aldrig klandret nogen at Explorer spiller godt eller dem der mener det modsatte, jeg spurgte derimod til hvor pågældende havde hørt dem.
Men igen, det er forbudt at jeg udtrykker mine oplevelser og meninger med det forskellige grej der testes her - og der testes meget. 

Og jeg er stadig menig mand uden tilknytning til nogen i brancen, men en ivrig tester i helt privat regi.

Derudover har jeg her i tråden tilbudt, at vi kunne prøve at stable en ICE dag på benene, i et større forum og lokaliteter, så alle kunne deltage og få en dag med sammenligninger af det forskellige ICEpower baserede grej - så kan jeg næsten ikke være mere ærlig og troværdig.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Den 20 april 2006, er der i herlev hifi klub planlagt at div. klasse d forstærkere.AR  Bertram LC ovs. testes

http://web5687.web04.talkactive.net/homepage/kbhifi/kbhhifi. html

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

20 april 2006... der var længe til!!!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave