Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Niels L. Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
dk2000
Det er da håbløst med dig - jeg skal da ikke dele andres (producenter) viden med nogen. Jeg åbner ikke og kan ikke tillade mig at åbne forstærkere som jeg har til test, og så efterfølgende sidde og udbrede tekniske specifikationer i et forum - det gør man bare ikke Men jeg kan tillade mig at bedømme lytte / lyd indtrykkene fra diverse test's, ganske som andre gør med en mase produkter i en masse andre tråde, og heldigvis for det.
Tror du nogen ville låne noget ud til dig til test, hvis du efetrfølgende sad og affotograferede det hele og lagde det ud i et åbent forum - nej. Det med at skille det ad og bringe billeder samt for og imod, det er redaktionens opgave når de tester og lytter, så er det forudgående aftalte vilkår som parterne kender.
Så igen - jeg udtaler mig kun om de lyttemæssige indtryk, og der spiller en ikke standard ICEpower baseret forstærker bedre. Så hvis du vil have de tekniske oplysninger og specifikationer om det, så ved du også navnet på pågældende forstærker, så kan du efterfølgende kontakte forhandler eller producent.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hej...
Det er muligt jeg er tungnem...meget muligt endda! Men Toftdahl...jeg begriber det ikke. Du er ikke branchemedlem; er ikke tilknyttet branchen på nogen måde; er bare 'menigmand'....
Når jeg læser den linie, som jeg har markeret med blåt, får jeg det indtryk at du gør et 'stykke arbejde' på én eller anden måde. Du får et apparat "til test". Betyder det simpelthen, at du er almindelig forbruger, som bare er ved at orientere dig på markedet, for at finde hvad du synes lyder bedst? Det lyder godt nok besnærende, at kunne få tilsendt alle de spændende apparater direkte fra producenten selv. Det er ellers den service man 'betaler' en hifi-forhandler for? Måske er det en ny trend eller aftale mellem producent og forhandler? Ja, hvad ved jeg...
Jeg tror jeg vil rette henvendelse til Gryphon (som jeg har et par apparater fra) og høre om de ikke kunne være interesseret i at sende mig nogle forstærkere til test. Og jeg er fuldstændig ligeglad med, om det kun er prototypemodeller der er næsten færdige. ;-) Det bliver nok noget pebret i forsendelse, men måske kan jeg få producenten til at yde en skærv. De kan jo kun være interesseret i at nogen lytter til deres udstyr. Så det må vel være en slags service fra fabrikantens side.
Men måske er jeg tungnem..? 
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl; Glad for at du husker mig *gg*........og jo, du kan godt være/virke mere troværdig hvis du - bare engang imellem - undlader at fremhæve Bertram ved enhver given lejlighed ( - JO, du fremhæver Bertram mere end andre fremæver f. eks. KRELL ).........- og hvis du ligeså undlader at forsvare "branchen" når en kunde oplever dårlig kundeservice.
Og når nu så mange tilsyneladende fejlagtigt får det indtryk at du burde stå som branche-medlem, eller være en del af Bertram-virksomheden, burde det så ikke få dig til at reflektere lidt over dine udtalelser...?......- men lad os nu ikke FULDSTÆNDIG forplumre trådens topic.
Jeg stiller gerne op med et sæt ICE/eAR 1001, og et sæt lytteører ...og holder gerne Toftdahl i hånden samtidig i al fordragelighed, imens at vi lytter.
mvh
Jesper
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
dk2000
Det er da håbløst med dig - jeg skal da ikke dele andres (producenter) viden med nogen. Jeg åbner ikke og kan ikke tillade mig at åbne forstærkere som jeg har til test, og så efterfølgende sidde og udbrede tekniske specifikationer i et forum - det gør man bare ikke Men jeg kan tillade mig at bedømme lytte / lyd indtrykkene fra diverse test's, ganske som andre gør med en mase produkter i en masse andre tråde, og heldigvis for det.
Tror du nogen ville låne noget ud til dig til test, hvis du efetrfølgende sad og affotograferede det hele og lagde det ud i et åbent forum - nej. Det med at skille det ad og bringe billeder samt for og imod, det er redaktionens opgave når de tester og lytter, så er det forudgående aftalte vilkår som parterne kender.
Så igen - jeg udtaler mig kun om de lyttemæssige indtryk, og der spiller en ikke standard ICEpower baseret forstærker bedre. Så hvis du vil have de tekniske oplysninger og specifikationer om det, så ved du også navnet på pågældende forstærker, så kan du efterfølgende kontakte forhandler eller producent.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Gab ! Som sagt jeg giver op 
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
GROOVE
ICE power er oprindeligt udviklet til at anvende i PA grej, herunder aktive højtalere - så kan du fremlægge alle dine misfortolkninger som du vil. Jeg finder ikke nogen tråde useriøse, men af og til bliver indholdet i nogen af dem lidt mindre seriøst.
Dine mange fortolkninger og udlægninger, det er for din egen regning.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Kære TT(Teflon-Toftdahl)
Har du læst de papers jeg linkede? De to ældste er fra 1995 og altså over 10 år gamle. Det er de første koncepter, samt beskrivelse af en 200W prototype. Har du tidligere dokumentation på at ICE startede som PA grej? Ud over at henvise til tråde eller tekster på diverse hjemmesider?
Med venlig hilsen
Tand-tråden __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dem der ikke allerede har læst PDF'en med dokumentation på ICEpower, kommer linket lige her igen:
http://www.icepower.bang-olufsen.com/graphics/powerhouse/use r_graphics/pdfs/ICEpower1000ASP_datasheeet_1-4.pdf
Ordet 'professional' er simpelthen plastret til overalt i denne PDF, og ikke home-use eller lignende.
Professional betyder professionel på dansk, hvis nogen stadig skulle være i tvivl om oversættelsen.
KvK postede dette link allerede på side 7 i denne tråd.
Har lige været ude at handle, og over 40 mails i indbakken, uden nyt indhold om mijus oplevelse (trådens oprindelse).
Tsk tsk -  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels L
Jeg forstår dig ikke helt, mener du jeg ikke må teste det jeg vil og så meget jeg vil. Jeg synes at have set andre bekræfte det også, at jeg ikke er tilknytet nogen i brancen. Hvis du vil rette henvendelse til Gryphon eller jeg ved ikke hvem, så er det dit valg, det vil du vel ikke have jeg skal blandes ind i eller på anden måde kommentere. Hvordan du vil få dem sendt, det er jo nok også dit anliggende.
Om du er tungnem, som du selv skriver - det skal jeg vel ikke blandes ind, jeg kender dig ikke og ønsker at genere dig eller andre.
Din linie markeret med blå - hva er det. Hvis jeg låner en forstærker / grej fra en forhandler / anden, så begynder jeg da ikke at skille den ad og kommentere på dens indre dele. Jeg er derimod ydmyg glad for at kunne låne den, og respekterer det pågældende mærke / producent. Jeg ved ikke hvad det er for nogle fabrikanter du bliver ved med at snakke om, det er produkter som alle har en forhandler og producent. Derudover har jeg kontakt til en masse på privat basis, hvor vi lytter og tester sammen.
Og så forklar mig lige hvorfor jeg skal klandres at jeg tester diverse forstærkere, og hvorfor jeg ikke må have min mening om hvordan det lyder, ganske som mange andre har og de samtidigt fremhæver disse erfaringer, hvadenten det er kabler, forstærkere elle CDspilere.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen
Jesper jeg sendte faktisk den sidste mail, men fik ikke noget svar fra dig, så du er ikke glemt. Faktisk frehæver jeg ikke pågældende så ofte, derimod gør andre det, og så er det lidt svært at svare uden at berøre det. Jeg nævner ikke navne mere end andre gør, og i en debat kan alting jo ikke være navnløst. Jeg forsvarer ikke brancen mere end jeg forsvarer brugeren, men nu er det jo ikke altid at brancen skal være et jaget folkefærd, det kunne jo også være, at brugerne ikke altid var så engle perfekte og korrekte, og ubetinget har ret i alt. Vi er jo alle afhængige af at have et godt forhold til brancen, det er brancen leverer alle nyhederne og vores produkter - så jeg vælger nu at håndtere den slags på den mere diplomatiske måde, såfremt der skulle være problemer med et produkt.
Vi skal nok få vores lyt en dag - hov, nu overtrådte du jo selv lige det med at nævne navne, kan du så lade være med at reklamere her i tråden - "så får man ørerne i maskinen"
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove
Andre har svaret på det, det må jo være nok.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Jeg har fået muligheden for at lytte nærmere til nogle af de nye ICE power baserede effektrin fra blandt andet eAr der ligger i en forbavsende overkommelig prisklasse i forhold til ydelse.. samt nogle lidt tungere af slagsen fra Jeff Rowland.. også ICE baserede..
Mine ultimative referancer på forstærker (effekt trin) området har indtil nu været på 1. pladsen : MarkLevinson ML33H tæt fulgt af 2. : J.R. no.9 samt på en 4. plads : Accuphase A60
Jeg må sige at de nye Jeff Rowland 300 serie ICE power baserede effekttrin har imponeret mig voldsomt! og er rykket DIREKTE ind på en 2 plads...
Alle de konventionelle typer har en hvis egenlyd, om end minimal.. (men en som jeg kan lide..) men jR. trinene har ufattelig lidt og er meget neutral.. måske faktisk en smule mere end de andre..
De mest korekte er så klart J.R 301 og M.L 33H...
Hvor M.L33H kan siges at være den ultimative referance for alm. konventionelle Kl.A/B forstærkere og J.R. 301 referancen for alle de "nye" digitale (ICE) der er en tand mere neutrale i det så'n overall!..
(skal man finde en referance indenfor Kl.A.?? må man nok kikke på de store Krell X trin...det er også virkelig guf.. men jeg har dog ikke hørt disse så indgående endnu at jeg kan danne nogen reel mening om disse i forhold til eks. ML eller nu JR.??)
Så skulle jeg vælge MNO og den mest korekte og bedste, ville det nok trods min begejstrin de nye Jeff Rowland301 og den nye ICE teknologi, blive de gode gamle ML33H ( der jo her en hvis "personlighed selv om det er meget lidt og den er at se som utrolig neutral trods det.)
MEN! MEN!! MEN!!...alt noget der desverre har ligget på den forkerte side af det økonomisk realistisk opnålige for mig ( og mange mange andre) 
Der har så været en bred margin til og eller rettere, ganske langt "ned" til det bedste af det økonomisk mere realistiske grej, der desverre er et godt stykke fra det mest korekte og rigtig lydende..
Så jeg har selv faktisk indtil nu måtte nøjes med noget der omend er godt modeficeret og som så faktisk alligevel kommer nogenlundee tåleligt tæt på hvad jeg opfatter den rette måde at gengive på.. men aldrig helt nær referancen..( referancerne) 
MEN! nu har jeg fået en chokerende åbenbaring!... nede i de mere realistiske "luftlag" om man så kan sige!?.. ( endda MEGET! realistisk!)
Jeg har haft muligheden for at også lytte til et sæt AcusticRealety eAr 1001 ( og de endnu mere økonomiske eAr 202) der ligeledes er ICE power baserede... og det faktisk i direkte sammenligning med både Jeff Rowland 301 og ikke mindst de fine (old Scool technology om man så kan sige?? ) MarkLevinson ML33H.
Resultetet var at eAr'ne faktisk kommer så tæt på at man bliver chokeret!..
Selvfølgelig kan disse trin ikke på nogen måde overgå eller 100% matche de dyreste og bedste af det tunge highend amp. grej.. i hvertfall ikke ML33H lyden i eks. ML33H er lige det mere korekt og har den der totale highend autoritet samt sidste sublime opløsning..
Jeff Rowland trinene gør det dog praktisktaget lige så godt! med den nye teknologi!...
Så kan man lide lyden her i? ( lyden af ICE og JR. trinene..) så kommer eAr faktisk meget tæt på dette... især klang og egenskaberne fra J.R.301 (man fornæmmer klart og tydeligt Ice Power slægtskabet!!) der var selvfølgelig små klanglige neuancer, samt microscopiske detaljer til forskel.. men disse var flueknæpperi! i forhold til de normele forskelle "ned" til mere økonomisk hifi, men ellers oplever.. de kvalitative forskelle er også utrolig reduceret her i forhold til samtlige andre tradisionelle mere pris overkommelige effekttrin..
Pris forskellen på eks. Jeff Rowland og eAr og hvad man så får for pengene i nærmest rystende!!
J.R er lækkert i det ekstreme!... og klart i en klasse for sig, klasser over eAr.. MEN! lyd mæssigt er forskellen faktisk ikke så voldsom.. ( og vil kun komme frem hvis resten af "keden" er 100% optimal og i super sværvægts klassen lige så!)
MEN!
Ingen andre så økonomisk realistisk opnålige forstærkere, kommer SÅ! tæt på den highend lyd JR trinene giver... chokerende!!..........
Aldrig før og med noget andet er man kommet SÅ! tæt på den optimale og mest korekte og ufarvede ren formidlende gengivelse, til under hvad de før omtalte super tung highend effektrin koster!..
Disse trin har næsten alle jo faktisk råd til!...
Jeg har før hørt Bertrams Beast trin, ( de "billige" standard modeller..) med ganske posetiv opfattelse til følge, dette dog uden at direkte kunne sammenligne med før omtalte "super" referancer, eller mellem Beast og eAr..
Men her er store ligheder, fornæmmer jeg klart, mellem Beast og eAr, og jeg vil nok vælge udfra finish og generelt indtryk, og her ligger eAr lige lidt foran.. ( hans Ghost skal jeg dog ikke kunne udtale mig om!?? )
Dog ser jeg frem til at kunne sammenligne de to produkter, der er baseret på praktisktaget samme teknik, og kun har indpakning og mindre detaljer (eks strømforsyning ) til forskel.. hvor stor de forskellige differancer i samling, strømforsyning, terminal og intern forkabling har?? det skal blive interasant at finde ud af..
Forskellen på resultatet af så ekstremt udførte løsninger i Jeff Ropwland og så det gjort i eAr er afgjort af en sådan grad at jeg næsten hellere ville 3 ampe med 6 x eAr 1001 og køre aktiv deling mm... end jeg ville "nøjes" med single amp. med J.R...............
Jeg er klart solgt til Ice Power!... i første omgang til eAr!... ( måske også til Bertram Beast, eller Ghost men de er ikke så lækre i finish som eAr.)
Så er man til den RENE, ufarvede, korekte gengivelse og jager høj grad af neutralitet, en rent og ærlig formidlende gengivelse?? SÅ er disse eAr trin vejen frem.. og økonomisk tilgængelig for næsten alle!
Her kommer man VIRKELIG! tættere highend lyd en nogensinde før med noget andet...
JA!... jeg har en ny referance indenfor mere "pris realistisk" udstyr, der kun marginalt overgås af noget mega meget dyre.. ( J.R.301) og hvor man betaler sjofelt meget for finish og imponator effekt rent visuelt. og så lige.. betaler man ikke mindst for navnet.
Forbedres lyden ydderligere en smule på produkter som eAr og Beast? SÅ! har tung highend effekttrin i prisklassen hvor disse ting nu ligger 50000 kr..++++ en dyster fremtid foran sig, uuuha!!.. 
ICE ruuls!!............. og det helt op i den helt tunge ende af hifhend scalaen..
eAr 1001 har min uforbeholdene anbefalelse, og ligeledes de endnu billigere 202 som giver helt enestående meget for pengene.. intet andet i samme prisklasse kommer nær! ( hellere ikke et godt stykke over..)
mvh.
|
|
|
Her er start indlægget fra miju, bare så vi (incl. mig selv) ikke glæmmer trådens indhold
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it
Tak - det var et befriende tiltag, alt det andet har været noget mærkværdigt og helt umotiveret langt væk fra tråden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utrolig drejninger debatten kan tage...!!?? 
Så meget udenoms snak og teknisk ævle bævle... 
Altså!
ENTEN KAN MAN LIDE LYDEN AF ICE POWER?? ELLER OGSÅ IKKE!...
Hvis nogen kan komme med noget tradisionelt forstærker grej til mellem 12000 og 25000 kr. og lave en sammenlignende test ( BLIND TEST! ) op mod eAR1001, og ALLE! tilstedeværende opnår enighed i at det tradisionelle grej er bedre rent kvalitativt på den måde som hr. cm3 og andre personer her inde beskriver, og udfra hvad de mener at opleve samt de tekniske begrænsninger de påstår ICE systemet har mm..
Så er der jo ikke så meget at snakke om! ICE duer så ikke til seriøs hifi som nogen her hævder det ikke gør...
Hvis der ikke kan opnås enighed her om, og at nogen stadig trods en direkte blindtest fortrækker ICE rent kvalitativt, så er debatten DØD! for så er det en REN! subjektiv ting om ICE duer til hifi eller ej, og om man kan lide det eller ej!?...
JEG! har mødt en del der faktisk efter sammenligning, fortrække ICE ( eAR ) fremfor tradisionelle amps. i prisklassen fra de 12000 kr. et sæt eAR1001 koster og op til det godt dobbelte.. ( faktisk mener flere inc. jeg selv at der i prisklassen 12000 kr. INTET! tradisionelt amp grej er der er kvalitativt bedre.. om man så subjektivt kan lide klang og lyd mm. er en anden historie!..)
At nogen sidder med High-end amp's. i 50 - 100000 kr. klassen og sige at ICE ikke duer og er for begrænset i kvaliteten mm. kan ikke bruget til meget for de flsete eller tages så seriøst!.. her er de folk for biast eller forvendte, efter min mening!..
Lad os få nogen andre end mig i tale der kan drage nogle konkrete sammenligninger med grej i ICE power amp'sne's egen prisklase og eler der omkring..
Og jeg mener konkrete relle sammenligninger der ikke er baseret på andet end subjektiv opfattelse igen baseret på teknik!..
Jeg ville meget gerne høre nogle konkrete eksempler, på ICE vs. "tradisionel" amp... (eks. Densen 330 vs. eAR202 eller eller eller.....) og så duer det at man bare syntes at den ene spiller mere musikalse eller bare lyder bedre osv.. osv... IKKE! det er SUBJEKTIVT!......... nej.. relle kvalitative forskelle eller ligheder, skal der snakkes om her.. parametre som : opløsning, detaljering, perspektiv, kontrol, dynamik, forvrængning, intertransitier stilhed, micro detaljering, frekvens udstragthed ( begge veje) og meget andet konkret!..
SÅ begyndet debatten at blive mere interasant og reel.
Min egen bedømmelse har er relativ subjektiv, altså den part at jeg finder det ganske korekt gengivende og godt samt reigtig mm..
Eneste relativ usubjektive del er min opfattelse at der ikke er kvalitative negativ forskelle på ICE og tradisionelle amps op til en hvis prisklasse.. men de er meget lig eller at ICE faktisk i nogle tilfælde føre lidt her..
(Denne opfattelse kan og bliver der da også sat ? ved!.. men jeg deler den med en del personer, både i min hifi omgangskreds, samt en del andre landet over.. samt ikke mindst hvisse highend producenter så som Jeff Rowland ( som jo nok ikke er helt tabt bag en vogn hvad angår at gå efter kvalitativ kanon lyd!!!?) samt en person som Bertram der faktisk selv også HAR! JR. grej.. både de gamle tradisionelle modeller samt de nye ICE baserede 300 modellerder faktisk GAV! ham ideen til sine Bæster og Spøgelser!... ser man på hans hifi CV. må man sige at det ikke just ligger i den useriøse ende!... så helt "lost" er han jo vel nok heller ikke..)
Men godt vil så være med nogle som sagt reelle og konkrete eks. og sammenligninger, der matcher eller overgår mine!..
For ellers køre denne debat blot i ring og munder ud i subjektiv mudderkast og ukonkrete udsagn, spekulationer og teknisk fis, der reelt ikke beviser en skid!..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi nu kan prøve at samle ti interessante konkurrenter i prisklassen 10 til 20k, så kan det blive lidt spændende.
Skal man finde klasse A grej i samme prisklasse som ICE, så er problemet at gode trafoer og køleprofiler koster penge, og så vinder ICE grundet teknologien hvor disse ting kan undværes.
Skal der en reel sammenligning til, må prisklassen udvides så ICE ikke vinder blot fordi der ikke er råd til en god trafo, eller god køling.
Altså må vi have samlet lidt fra alle skuffer, og vurdere musikaliteten, og den rå ydeevne op imod hinanden.
Selvfølgelig kan en 8W single-endet amp få problemer uden matchende højttalere, men det er nu heller ikke sikkert at ICE er særlig vellydende på Lowther-horn med 100dB følsomhed.
Det kunne altså være sjovt også at teste den anden vej, og se hvordan ICE klarer sig, på grej som små single-endede forstærkere elsker.
Vi må have nogle eksempler på banen, samt højttalere der matcher de konkurrerende forstærkere, og ikke blot er født til kraftige forstærkere.
Det kan nok blive kompliceret at finde 10 emner til at konkurrere i den dyst.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Vandreren Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kom til at huske på det gamle ordsprog " Hvorfor skændes når der er plads til at række tunge" . Så var jeg kom til tænke på om der ikke kunne laves en smiley der rækker tunge. Så kunne de ærede debattører bruge den istedet . Det ville jo gøre det lidt mere overskueligt og betydeligt hurtigere at gennemlæse tråden om hvordan nogle opfattere lyden fra ICE-forstærkere. Hvis smileyen ikke findes kan de Herrer jo gå uden for og række tunge.
med venlig hilsen
Stig
__________________ Enhver so synes bedst om sine egne grise
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Utrolig drejninger debatten kan tage...!!?? 
Så meget udenoms snak og teknisk ævle bævle... 
Altså!
ENTEN KAN MAN LIDE LYDEN AF ICE POWER?? ELLER OGSÅ IKKE!...
Hvis nogen kan komme med noget tradisionelt forstærker grej til mellem 12000 og 25000 kr. og lave en sammenlignende test ( BLIND TEST! ) op mod eAR1001, og ALLE! tilstedeværende opnår enighed i at det tradisionelle grej er bedre rent kvalitativt på den måde som hr. cm3 og andre personer her inde beskriver, og udfra hvad de mener at opleve samt de tekniske begrænsninger de påstår ICE systemet har mm..
Så er der jo ikke så meget at snakke om! ICE duer så ikke til seriøs hifi som nogen her hævder det ikke gør...
Hvis der ikke kan opnås enighed her om, og at nogen stadig trods en direkte blindtest fortrækker ICE rent kvalitativt, så er debatten DØD! for så er det en REN! subjektiv ting om ICE duer til hifi eller ej, og om man kan lide det eller ej!?...
JEG! har mødt en del der faktisk efter sammenligning, fortrække ICE ( eAR ) fremfor tradisionelle amps. i prisklassen fra de 12000 kr. et sæt eAR1001 koster og op til det godt dobbelte.. ( faktisk mener flere inc. jeg selv at der i prisklassen 12000 kr. INTET! tradisionelt amp grej er der er kvalitativt bedre.. om man så subjektivt kan lide klang og lyd mm. er en anden historie!..)
At nogen sidder med High-end amp's. i 50 - 100000 kr. klassen og sige at ICE ikke duer og er for begrænset i kvaliteten mm. kan ikke bruget til meget for de flsete eller tages så seriøst!.. her er de folk for biast eller forvendte, efter min mening!..
Lad os få nogen andre end mig i tale der kan drage nogle konkrete sammenligninger med grej i ICE power amp'sne's egen prisklase og eler der omkring..
Og jeg mener konkrete relle sammenligninger der ikke er baseret på andet end subjektiv opfattelse igen baseret på teknik!..
Jeg ville meget gerne høre nogle konkrete eksempler, på ICE vs. "tradisionel" amp... (eks. Densen 330 vs. eAR202 eller eller eller.....) og så duer det at man bare syntes at den ene spiller mere musikalse eller bare lyder bedre osv.. osv... IKKE! det er SUBJEKTIVT!......... nej.. relle kvalitative forskelle eller ligheder, skal der snakkes om her.. parametre som : opløsning, detaljering, perspektiv, kontrol, dynamik, forvrængning, intertransitier stilhed, micro detaljering, frekvens udstragthed ( begge veje) og meget andet konkret!..
SÅ begyndet debatten at blive mere interasant og reel.
Min egen bedømmelse har er relativ subjektiv, altså den part at jeg finder det ganske korekt gengivende og godt samt reigtig mm..
Eneste relativ usubjektive del er min opfattelse at der ikke er kvalitative negativ forskelle på ICE og tradisionelle amps op til en hvis prisklasse.. men de er meget lig eller at ICE faktisk i nogle tilfælde føre lidt her..
(Denne opfattelse kan og bliver der da også sat ? ved!.. men jeg deler den med en del personer, både i min hifi omgangskreds, samt en del andre landet over.. samt ikke mindst hvisse highend producenter så som Jeff Rowland ( som jo nok ikke er helt tabt bag en vogn hvad angår at gå efter kvalitativ kanon lyd!!!?) samt en person som Bertram der faktisk selv også HAR! JR. grej.. både de gamle tradisionelle modeller samt de nye ICE baserede 300 modellerder faktisk GAV! ham ideen til sine Bæster og Spøgelser!... ser man på hans hifi CV. må man sige at det ikke just ligger i den useriøse ende!... så helt "lost" er han jo vel nok heller ikke..)
Men godt vil så være med nogle som sagt reelle og konkrete eks. og sammenligninger, der matcher eller overgår mine!..
For ellers køre denne debat blot i ring og munder ud i subjektiv mudderkast og ukonkrete udsagn, spekulationer og teknisk fis, der reelt ikke beviser en skid!..
mvh.
|
|
|
Jeg kan ikke finde ud af kun at qute lidt af din tekst. Men jeg mener du har ret i dit svar ovenfor. INTEN KAN MAN LIDE DET ELLER OS KAN MAN IKKE. OG SÅ ER DEN VEL IKKE SÅ MEGET LÆNGERE?
MICHAEL
|
| Til top |
|
| |
Pejle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig i phd'n og se hva' der var KN oprindelse tanke, jeg erindrer, at man ikke skal læse mere end et par sider før det skinner igennem at der er tale om HIFI...
MIJU: Det glæder mig, at du har samme oplevelse af ICE som jeg har, og så er jeg, trods min svage viden om HIFI, egentlig ligeglad hvad andre siger. Hvis det var så forfærdelig lyd der kom ud af et par ICE, så er jeg i den heldige situation at jeg kan bytte dem ud med noget der lyder væsentlig bedre (med eller uden tab). Ja ja - jeg vil nok kigge på andre af mine componenter før jeg skiftede ICE delen ud.
Husk at der ikke er en ting som objektivitet, selv om nogle mennesker tror på det. Selv sandheden relativ i forhold til hvem der ser den - og lur mig om det ikke er det, vi ser i en tråd som denne.
-Pejle __________________ B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
|
| Til top |
|
| |
Pejle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
øøhh Vandreren er denne ikke rimelig dækkende for det behov 
-Pejle
__________________ B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er vel enige om, at hvis vi skal dyste med ICE imod hinanden, og imod andre, så er det blokke der bygger grundlæggende på ASP1000 enten i original eller modificeret stand?
Jeg tror at vi kan bruge mange sider i denne tråd til at finde ud af hvilke konkurrenter der er interessante at få med i startopstillingen.
Skal der laves en lyttedag, må der mere end ICE på banen, så der kan sammenlignes.
De gamle ICEpowerforstærkere har måske historisk interesse at diskutere, men de har intet med mijus oprindelige oplæg at gøre. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Vandreren Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Pejle
Jeg mangler en hvor tungen er ca en halv meter udenfor  ; men ellers skal det da indrømmes, at man da altid kan få et godt grin ved læse diverse tråde. Især dem handler om hvordan musik skal lyde eller ikke lyde, hvorefter jeg vil tillade mig at citere endnu et gammelt dansk ordsprog "Enhver so synes nu bedst om sine egne grise".
med venlig hilsen
Stig __________________ Enhver so synes bedst om sine egne grise
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når der nu pluselig snakkes om ICE er konciperet til pro. grej eller ej.. så kan dette så egntlig ikke være bedøvende ligemeget!...
Hvis det fungere som hifi er det jo fint og så ganske irellevant om det skulle være lavet til pro. udstyr, hifi eller begge dele eller what ever!??? 
Igen! enten syntes man det er godt og også syntes man ikke..!.. 
Jeg syntes efter hvad jeg har hørt og sammenlignet med at det er GODT! og at det såsandelig ER! hifi...
Mange andre der har det deler nok i høj grad denne opfattelse!? og er nok ikke alle bare faldet for salgs gas, reklame og hvad ved jeg!?? eller er uvidende om hvad musik er ( umusikalske ) og hvordan dette skal lyde, halv døve eller bare dumme og uvidende mm... såååååååååååå!???
Klap lige hæsten!...
Så ! lad os nu få noget konkret på "bordet"...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|