| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere der er kommet med bud - lad os få nogle flere bud på konkurrenter. Jensen, Toftdahl og KvK er kommet med bud til konkurenter.
Der er nævnt Ghost, Krell, og KvK's Gravity, og måske flere jeg ikke kan huske?
Lad os få nogle flere, og få opsummeret. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Der er flere der er kommet med bud - lad os få nogle flere bud på konkurrenter. Jensen, Toftdahl og KvK er kommet med bud til konkurenter.
Lad os få nogle flere, og få opsummeret.
|
|
|
Ghost er også ICE! og ICE vs. ICE er næsten en helt anden ( men nok også ganske interasant) historie....
og KvK's / (cm3) 's Dali Gravety har INTET at gøre i det selskab! lige så lidt som en stabel Krell kl.A serie, Accuphase eller MarkLevinson mf...
Jeg taler om amp's mellem 5000 og 25000 kr.. ikke mellem 50 og 500000 kr..
Tradisionelle amp's. vs. ICE baserede...
Lad os sammenligne æbler med æbler og appelsiner med appelsiner!.. 
Alt andet er absurt!
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen lad os da få nogle bud??
Det er de eneste bud der er lige nu - og Ghost er endda også ICE - jada.
Lad os få nogle bud, og ellers kun klapsalver til miju fra dem der ingen bud har. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Lad os få nogle bud, og ellers kun klapsalver til miju fra dem der ingen bud har.
|
|
|
Hvad med ML 27, NAD S200 eller NAD 218THX?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Spencer skrev:
|
Lad os få nogle bud, og ellers kun klapsalver til miju fra dem der ingen bud har.
|
|
|
Hvad med ML 27?
|
|
|
Nu er det at lave en zoo med uddøde dyrearter ikke lige sagen, så jeg tror vi må vælge noget der kan købes i alm handel.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
ppp_dk skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
|
Hvad med ML 27, NAD S200 eller NAD 218THX?
|
|
|
Nu er det at lave en zoo med uddøde dyrearter ikke lige sagen, så jeg tror vi må vælge noget der kan købes i alm handel. 
|
|
|
Der er da intet galt med referencer, som er "uddøde" - det vigtigste er da at folk kender dem. Jeg køber altid brugt alligevel. Dog ikke uddøde dyrearter
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crown studio ReferenceII
Belles 350
Gamut c100 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Spencer skrev:
|
Lad os få nogle flere, og få opsummeret.
|
|
|
Ghost er også ICE! og ICE vs. ICE er næsten en helt anden ( men nok også ganske interasant) historie....
og KvK's / (cm3) 's Dali Gravety har INTET at gøre i det selskab! lige så lidt som en stabel Krell kl.A serie, Accuphase eller MarkLevinson mf...
Jeg taler om amp's mellem 5000 og 25000 kr.. ikke mellem 50 og 500000 kr..
Tradisionelle amp's. vs. ICE baserede...
Lad os sammenligne æbler med æbler og appelsiner med appelsiner!.. 
Alt andet er absurt!
mvh. |
|
|
Ikke for noget, men hvis jeg skal tage ovenstående bogstavelig, så "blander" du jo æbler med appelsiner ved at sammenligne kl. D op imod kl. B - ikk?
Eller prøver du ikke at sige: "Vi tager æbler og appelsiner som skal veje lige meget, og så må vi se hvad der smager bedst" 
Eller mener du at
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel prisen der afgør sagen, ikke teknologien?
Hvor mange siger:
Jeg har ubegrænsede midler, hvad kan jeg få at ultimativ lyd?
Reelt må være:
Jeg har 10-20K til en effekforstærker, hvordan kan disponere dem på bedste vis?
Det er vel det Miju mener. Forstår godt Spencers argument omkring den 8W single ended rørsag....men så skal der yderligere snævres ind...hvordan?
-specifikke højttalere?
-effekt rammer? 50-250W?
Eller den kunne vendes om. Jeg kan købe en stereo ICE til 4K. Hvad kan jeg ellers få for disse penge?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove" hvad kan jeg ellers få for de penge?" Ikke meget hvis du spørger mig, men et eller NAD halløj kan du vel godt få tip pengene, så er spm bare om du hellere vil det. Personligt ville jeg ikke.
Michael
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Det er vel prisen der afgør sagen, ikke teknologien?
Hvor mange siger:
Jeg har ubegrænsede midler, hvad kan jeg få at ultimativ lyd?
Reelt må være:
Jeg har 10-20K til en effekforstærker, hvordan kan disponere dem på bedste vis?
Det er vel det Miju mener. Forstår godt Spencers argument omkring den 8W single ended rørsag....men så skal der yderligere snævres ind...hvordan?
-specifikke højttalere?
-effekt rammer? 50-250W?
Eller den kunne vendes om. Jeg kan købe en stereo ICE til 4K. Hvad kan jeg ellers få for disse penge?
|
|
|
Precis!!  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Ikke for noget, men hvis jeg skal tage ovenstående bogstavelig, så "blander" du jo æbler med appelsiner ved at sammenligne kl. D op imod kl. B - ikk? 
Eller prøver du ikke at sige: "Vi tager æbler og appelsiner som skal veje lige meget, og så må vi se hvad der smager bedst" 
Eller mener du at
|
|
|
Jeg mener pris / kvalitets mæssigt!.. ikke teknologi!
Det er netop poienten at sammenligne den nye kl.D op mod kl.A/B eller kl.A. inden for SAMME! PRISGRUPPE!
Altså en 12000 kr. Ice eks. eAr1001 op mod hvad man ellers kan få af Kl.A/B eller Kl.A for samme penge..
( og gerne op til den dobbelte pris! altså 24 - 25000 kr. som jeg bestemt mener at ICE godt kan "bære" ) men ikke mod tung highend til 10 gange prisen eller her over!.......
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Det er netop poienten at sammenligne den nye kl.D op mod kl.A/B eller kl.A. inden for SAMME! PRISGRUPPE!
Altså en 12000 kr. Ice eks. eAr1001 op mod hvad man ellers kan få af Kl.A/B eller Kl.A for samme penge..
( og gerne op til den dobbelte pris! altså 24 - 25000 kr. som jeg bestemt mener at ICE godt kan "bære" ) men ikke mod tung highend til 10 gange prisen eller her over!.......
mvh.
|
|
|
Eftersom ICE ikke behøver en stor trafo, og køleprofiler, så har ICE et medfødt forspring rent prismæssigt - det er klart.
Skal der være mening i at sammenligne, må man tillade at der bruges lidt penge på trafo og køleprofiler, og dermed accepterer at en klasse A amp op til 20k deltager (eller deromkring).
Ellers har vi en situation hvor vi siger at svæveflyet er bedst, da vi ikke kan få et propelfly til samme pris. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da utroligt at denne tråd kan blive ved synes jeg. For mig at se er det logisk at man får hvad man betaler for. Man kan heller ikke sammen ligne en Mercedes Benz med en Traband vel, altså udover at det er transportmidler begge to. Derfor vil jeg foreslå at man lader være med at sammen ligne en forstærker, ice eller ej, til 4000 kr med et skrummel af et mindre lokalt elværk til 50.000 kr, det KAN man ikke!
Det som jeg synes er interessant ville være at tage en ice til feks 4000 og sammenligne med hvad man ELLERS kan få for 4000-4500 kr, hverken mere eller mindre. Alt andet ville da være urealistisk, og så kan det godt være at dem som sælger ICE mener at deres produkt kan slå noget til 50.000 men det vil jeg indtil jeg har fået beviser for det stærkt betvivle og et eller andet sted synes jeg heller ikke at det er dét der er interessant. Man får hvad man betaler for, men kan man få andet og bedre til samme penge, det er dét der er interessant.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
miju skrev:
|
mvh.
|
|
|
Eftersom ICE ikke behøver en stor trafo, og køleprofiler, så har ICE et medfødt forspring rent prismæssigt - det er klart.
Skal der være mening i at sammenligne, må man tillade at der bruges lidt penge på trafo og køleprofiler, og dermed accepterer at en klasse A amp op til 20k deltager (eller deromkring).
Ellers har vi en situation hvor vi siger at svæveflyet er bedst, da vi ikke kan få et propelfly til samme pris.
|
|
|
Jeg mener ikke der skal være noget forspring til enkelte teknologier eller principper. Så kunne du jo også sige at OTL rør også skulle have en chance og yderligere udvide prisgruppen.
Hvad er der i øvrigt galt med følgende konklusion (eksempel):
0-10K: Her er ICE uden konkurrence
10-25K: Her er der kamp fra gode A/B konstruktioner og visse røramps. Men der er smag og marginaler der er afgørende.
25K- : Her er nogle amps afgørende bedre en ICE.
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Det er da utroligt at denne tråd kan blive ved synes jeg. For mig at se er det logisk at man får hvad man betaler for. Man kan heller ikke sammen ligne en Mercedes Benz med en Traband vel, altså udover at det er transportmidler begge to. Derfor vil jeg foreslå at man lader være med at sammen ligne en forstærker, ice eller ej, til 4000 kr med et skrummel af et mindre lokalt elværk til 50.000 kr, det KAN man ikke!
Det som jeg synes er interessant ville være at tage en ice til feks 4000 og sammenligne med hvad man ELLERS kan få for 4000-4500 kr, hverken mere eller mindre. Alt andet ville da være urealistisk, og så kan det godt være at dem som sælger ICE mener at deres produkt kan slå noget til 50.000 men det vil jeg indtil jeg har fået beviser for det stærkt betvivle og et eller andet sted synes jeg heller ikke at det er dét der er interessant. Man får hvad man betaler for, men kan man få andet og bedre til samme penge, det er dét der er interessant.
Michael
|
|
|
Når vi ikke snakker så meget om den aller billigste ICE, er det nok fordi den fik bøllebank af en NAD 3020i, som kan købes til en plovmand, da den omtalte ICE var på visit hjemme hos Kubikken.
Husker jeg helt galt her? (Orker ikke at læse hele 3020-tråden lige nu) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer: Okey så er jeg vist efterhånden også "tabt" tror jeg, men jeg gider heller ikke læse den tråd nu, så kommer man jo ikke i seng i dette døgn hvis man først går i gang 
Men så skal jeg lige have opsumeret, når det ikke er 202´ren vi snakker om hér, hvad er det så.....1001éren eller hvad?
Michael
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Spencer: Okey så er jeg vist efterhånden også "tabt" tror jeg, men jeg gider heller ikke læse den tråd nu, så kommer man jo ikke i seng i dette døgn hvis man først går i gang 
Men så skal jeg lige have opsumeret, når det ikke er 202´ren vi snakker om hér, hvad er det så.....1001éren eller hvad?
Michael
|
|
|
Miju har lyttet på 1001'eren, så vi må vel lede efter noget konkurrence i det prislag hvis vi skal holde os til prissammenligninger.
Så ender konklusionen jo bare let med at man i klassen under 10k kan gøre store kup på brugtmarkedet, og alligevel skal lade ICE stå på hylden.
For er det kun prisen det drejer sig om - så køber man vel brugt ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer: Jeg kan ikke svare for alle andre, men jeg ved for mit eget vedkommende, så er jeg ikke meget for at købe brugt når det kommer til hifi af den grund at man ikke har muligheden for at aflevere tilbage, hvis der enten er noget i vejen med apperatet eller man ikke kan lide lyden når det kommer hjem til én selv. Måske er det en dum argumentation, men det er lidt sådan jeg selv har det, med mindre at det er noget som jeg kender i forvejen, og velviddende at der er mange penge at spare i mange tilfælde.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
- med al respekt for "ham som godt kan lidt at køre på gamle knallerter", skal vi så ikke lige blande den "test" hvor NAD "bøllebanker" en ICE forstærker udenon DENNE tråd - den NAD - specielt DEN NAD som står hos ovennævnte herre - banker jo ALLE andre forstærkere........
mvh
Jesper
|
| Til top |
|
| |