Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

@miju

I klassen omkring 10k vil jeg foreslå denne, til dyst med ICE:

http://audionotekits.espyderweb.net/kit1.html

Hvilke højttalere vi tester med, kan selvfølgelig blive afgørende, men da vi snakker musikalsk ydelse, og ikke evnen til at elektrosvejse på udgangene, så må vi vælge en 'ideel' højttaler.

Sådan en er jo let at trække for den lille AN.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Groove

Jeg skylder dig lige et svar ang. indhold i kabinetter.

Når man står med nogle standard forstærkere på 3-4 kg og man står med et par forstærkere der vejer 33 kg. - så er der en verden til forskel.
Det samme gør sig gældende når man lytter - så er der også en verden til forskel på lytteindtrykket.

Som jeg skriver kommer der også en del venner og bekendte fra HiFi verdenen og tester / lytter, det giver jo adgang til at vide hvordan deres forstærkere lyder og kende lidt til indholdet i dem. 
Men i den forbindelse ser du mig heller aldrig kommentere eller lægge noget ud i en tråd, selv om jeg sagtens kunne kommentere på et ASP modul og indholdet fra ARs forstærker holdt op imod et standard modul - eller forstærkere fra andre producenter - der bør grænsen bare være og sådan gør man ikke.

Og indholdet i GHOST, selvfølgelig ved jeg hvad der sidder i dem og hvorfor de vejer 33 kg. - det er da helt naturligt, for som Mr. Highend skriver tidligere i tråden, hvilket der aldrig har været lagt skjul på, så lytter jeg også musik sammen med Søren Bertram. 
Men igen, jeg har ikke til opgave at udbasunere indholdet i tingene, om så den er fra Bertram eller andre producenter.
Jeg forholder mig alene til lytteindtryk og deltager i de løbende debatter, hvadenten det er ICEpower eller ikke og såfremt det er noget jeg har erfaring med.
Og man kan jo ikke rigtigt undgå at skrive Ear 1001, BEAST, GHOST eller JJAZ, når der er en debat om lyd og erfaringerne med lyd fra de forskellige produkter.
Hvad folk vil vide om andres forstærkere og indholdet, det er et forhold imellem en evt. kunde og producent, uanset hvem kunden og produceneten måtte være.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Om jeg fatter hvordani kan blive ved med at hævde at pris ikke har noget med det at gøre?

Jeg er sgu da p***e lige glad med hvorvidt en eAR eller anden ICE opføre sig i forhold til en amp til mellem 50 & 100000 kr. som jeg IKKE! har råd til!..

Hvis den nærmer sig den lyd man kan få for de penge er det fint!.. men MEGET MERE! interasant er det hvordan den begår sig op til den grænse jeg har, der er omkring de 20000kr. ( og som er der flertallet af hifi købere ligger ser man et gennemsnit ) eller måske op til omkring 30000 kr..

Allermest interasant er det hvordan den begår sig i klassen lige omkring hvad den faktisk selv koster!..

Så på den baggrund har pris da en del at sige!..

Og efter mine erfaringer så lyder det dyreste grej som regel en smule og endda ofte en hel del bedre end det lidt billigere rent kvalitativt!.. SÅDAN ER DET BARE! man får hvad man betaler for! (der skal da dog nok være enkelte undtagelser!? sådan er det også! INGEN! regler uden undtagelser!)

At du (Jensen) siger :Hvorfor er det absurt at lytte til mega dyre krell op mod noget det koster langt mindre ? .

Det er sgu da absurd!.. der er en verden til forskel..

Iøvrigt mener du at en eAR er bedre end Krell??? NEJ VEL!?  hvormange "billigere og her mener jeg under halv eller 1/3 pris er bedre eller lige så god som eks. en Krekk KL.A eller en ML33H eller en C-A60 eller eller.. nævn mig lige ET eks hvor en 20 - 30000 kr. amp slår en Krell eller de andre nævnte rent kvalitativt og ydelselsmæssigt.. ??

Og hr. Cm3.. nævn mig EN amp. der tæsker eller matcher.. din Dali Gravety der koster under det halve eller mindre????

Så en sammenligning uden hensyn til prisklasser er kun akedemisk og rent teoretisk anvendeligt for de fleste...

Skal man sammenligne 50 - 100000 kr ++ grej med ICE er der JeffRowlands 300 serie at sammenligne med.. så kan de der har råd til dette hygge sig med det!...  

Det er da spændende, men ikke noget brugbart..    hvis man er på markhedet efter en amp til melle 10 og 20000 kr.. max.. eller??

mvh.

Nu kan du ikke samline Krell og ML .

Og at samline ML33H med en krell 700 kan du slet ikke krellen gør alt bedre .

Også skriver du bare krell ? der er nu stor forskel på ders modeller lige som med ML i lyden .

Har du hørt Krell ? næ tro jeg ikke du snakker bare .

Men ok , du tro prisen har alt og sige godt for dig bare synd du ikke har penge til det som dine venner som du undskylder for heletiden.

Jeg tro du mangler at høre noget mere , sådan var jeg også for snart 10 år siden MLMLMLML JRJRJRJRJRJR KRELKRELKREL kunne ikke tænke på andet .

LYT på det der kommer ud og ikke på $.

Nå så skal jeg jo bare købe det setup der koster mest , så findes der ikke bedre lyd , haha .

skal du have ICE er det derfor du laver dette indlæg ? for at forsvare hvorfor .

Og hvad er det så i næste uge ??
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man høre Krell og ML i København?

Ville gerne høre dem, så jeg kan finde du af hvor jeg står med mit ICE.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jensen siger :

Nu kan du ikke samline Krell og ML .

Beside the POINT!!!!!!!

Og at samline ML33H med en krell 700 kan du slet ikke krellen gør alt bedre .

OG????? hvad har det med sagen at gøre!  (DET GÅR DU! OP I! og det er DIN mening / opfattelse iøvrigt)

Også skriver du bare krell ? der er nu stor forskel på ders modeller lige som med ML i lyden .

Det siger du ikke!??

Har du hørt Krell ? næ tro jeg ikke du snakker bare .

JA de meste siden engang i sidst 80'ne..  og optil deres nyere Kl.A. modeller har jeg ikke rigtig syntes om lyden.. men nu er de inde på noget af det rigtige dog..

Men ok , du tro prisen har alt og sige godt for dig bare synd du ikke har penge til det som dine venner som du undskylder for heletiden.

Undskylder for???  hvad fanden snakker du om???

Jeg tro du mangler at høre noget mere , sådan var jeg også for snart 10 år siden MLMLMLML JRJRJRJRJRJR KRELKRELKREL kunne ikke tænke på andet .

Er du BLIND????  nævner jeg ikke jævnligt en del andre modeller eller?? ( Krell tager jeg nu med da du har snakket en del om disse og det virker som noget DU kan lide??)

LYT på det der kommer ud og ikke på $.

Nå så skal jeg jo bare købe det setup der koster mest , så findes der ikke bedre lyd , haha .

Det kommer jo an på hvad... men ok jeg bøjer det lige i neon!

NÆVN mig lige noget konkret hifi til under 50 kg./ unit der spiller på alle parametre bedre end eks. Krell..?? ( eller ML. eller AC. eller CM3's Gravety, eller  eller eller...

Vis mig hvad der er lige så godt til omkring 20 kg. kr. og jeg mener HELT lige så godt kvalitativt! og du kan ik se mig for bare røv og sko såler på vej ud og købe det!!...

SÅ lad mig høre! og kom med noget konkret!???

skal du have ICE er det derfor du laver dette indlæg ? for at forsvare hvorfor .

Nej ikke i overskuelig fremtid... 

Og hvad er det så i næste uge ??

Aner det ikke!??

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

miju

Stop lige lidt op, og i det mindste skru lidt ned for charmen og ordbruget, der er jo ingen grund til at bekrige hinanden på ord ustandseligt. Jeg siger ikke du kun skal lytte til Jensen eller andre, du har også dine egen erfaringer og viden, hvilket jeg som andre også kan respektere.
Men uanset hvordan du vender det og drejer det, så har Jensen mange års erfaring med mega mange produkter og setup's.

Det er jo ikke til noget som helst alt det remsen op, hvadenten det hedder Krell eller andet, samt jungleren med priser. 
Tag dog en af gangen og lyt på den / det i en længere periode, derefter tager du noget andet og gør det samme, så kan man sammenligne tingene. Man kan ikke rive kabler og kasser af og på i et væk.
Alt det lytten til dit og dat i et væk og skifte det hele ud flere gange samme dag, det giver slet ikke et rimeligt eller det rigtige billede af de forskellige produkters formåen.
Tag dog for pokker og test nogle af de ideer af og brug lidt længere tid på det, derefter er det da interessant at høre dine resultater, vi får ikke testet noget som helst af med kilometer lange krige, kun på ord.

Et godt foreslag kunne da også være, at du lavede en aftale med Jensen om et besøg og lyttede til det han mener lyder godt, så kan man i det mindste tale om de samme indtryk og forskellighederne, det kunne også være en genvej til at få opgraderet sine lytte indtryk og måden at lytte på.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Toftdahl siger :

miju

Stop lige lidt op, og i det mindste skru lidt ned for charmen og ordbruget, der er jo ingen grund til at bekrige hinanden på ord ustandseligt. Jeg siger ikke du kun skal lytte til Jensen eller andre, du har også dine egen erfaringer og viden, hvilket jeg som andre også kan respektere.
Men uanset hvordan du vender det og drejer det, så har Jensen mange års erfaring med mega mange produkter og setup's.

Jeg har også hørt en del! men ok... det virker som Jensen vitterligt har haft en hel del stående hjemme hos sig selv til længere tids lytning.. og det grej i en lidt dyre klasse end det meste jeg personligt har haft inden for dørene..

Men jeg har været velsignet med at kunne høre rigtigmeget dyrt highend, og har også haft mulighed for at høre en hel del mere alm. grej.. hvilket reelt er mest interasant, da dette er DET! de fleste inc. mig selv har håb om at kunne anskaffe hvis det skulle være.. men ok! det "tunge" grej er også RIGTIG! interasant og sætter jo en øvre standard og referance punkt..

Det er jo ikke til noget som helst alt det remsen op, hvadenten det hedder Krell eller andet, samt jungleren med priser. 

Det er Jensen der himler op om priser! og har noget i mod det! det jeg siger er at der ER! hvisse prisklasser af udstyr hvor man kan forvente en hvis preformance, ( der er så nogle overlapninger og enkelte undtagelser mm.) og her i mellem er det man skal sammenligne og teste!... at teste en 4000 amp. op mod en 400000kr. amp. er jo lidt latterligt.. da der skulle være noget rivende galt hvis den dyre ikke var bare lidt bedre.??. ( og som oftest en hel del bedre!)

NEJ! interasant er at se om den 4000 kr. amp. klare sig godt blandt ander 4000 kr. amps. og om den er bedre, og hvor langt op i pris klasserne den faktisk kan begå sig..  og det må jo være pris klasse man skal dele grejet op i! det dette er afgørende for de flsete om de har råd til det!? og kan en 4000 kr. amp. klare sig op mod en til 15 - 20000 kr. er det jo virkeligt noget der rykker for de der ligger med et buget under netop de 15 - 20000 kr..

De der har r***N fuld af penge kan være ligeglade, de lytter bare og køber det de  syntes er bedst og dette NETOP uden hensyntagen til pris.. 

Men økonomi er en grænse sætter for mange, hvad der gør netop en sådan opdeling rellevant! og ikke mindst nødvendig!..

Tag dog en af gangen og lyt på den / det i en længere periode, derefter tager du noget andet og gør det samme, så kan man sammenligne tingene.

Det gør jeg / vi så sandelig også!!

Man kan ikke rive kabler og kasser af og på i et væk.
Alt det lytten til dit og dat i et væk og skifte det hele ud flere gange samme dag, det giver slet ikke et rimeligt eller det rigtige billede af de forskellige produkters formåen.

Der testes seriøst når der testes!...  TRO MIG!.. her er der ikke noget at komme efter..

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

[/QUOTE]

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Ok hvis diskussionen handler om at ICE gør det godt i 4000 kr.'s prisklassen, så er jeg stået af.

For mig er det eneste interessante om ICE på sigt (eller allerede) kan/har udvikle sig til et troværdigt alternativ til de konventionelle forstærker uanset pris.

Har de potentiale ... så kommer der jo nok forbedringer ned i de rimelige prisklasser også, således at os der køber forstærkere i prisklassen 10.000 - 40.000 også kan være med.

SATMIT

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hvorfor siger vi ikke bedste forstærker under 20k?

ICE er da mere end velkommen til at konkurrere, og må så koste max 19.999,95

(Synd at Ghost koster lidt mere )

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Spencer fordi det er uinteressant.

Hvis man taler om ICE som koncept, så skal det kunne bære hele vejen, ellers er det jo ikke interessant i hifi-sammenhæng.

Bedst til prisen ... er interessant nu ... hvis man skal købe. Men det er ikke interessant udfra en langsigtet betragtning hvor man skal vurdere om ICE er fremtidens hifi forstærker!

SATMIT

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår intet .

Bare det koster og er kendt mærke så lyder det bedre .

hmm .
Sådan spiller den ikke her , intet kan få mig op af stole om så det koster mange mill , jeg er kold , det er lyden og hvis det lyder som l**t i mine øre er det noget l**t .

Men derfor er der noget jeg går efter men kun for at høre det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Hvis man taler om ICE som koncept, så skal det kunne bære hele vejen, ellers er det jo ikke interessant i hifi-sammenhæng.

Bedst til prisen ... er interessant nu ... hvis man skal købe. Men det er ikke interessant udfra en langsigtet betragtning hvor man skal vurdere om ICE er fremtidens hifi forstærker!

SATMIT

Mener du dermed at ICE kun er interessant hvis det banker alle eksisterende forstærkere af banen, uanset pris?

Fordi hvis du har tænkt dig at ofre 150.000 på et sæt monoblokke, så har AR jo noget du kan lytte på.

Personligt har jeg en topgrænse, uanset hvor godt det så må lyde.

Jeg vil ikke give 150k for verdens bedste forstærkersæt, om det så trækker hvad som helst.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

MIJU: HVORFOR HELVED SKAL DU BRUGE SÅ MANGE STORE BOGSTAVER?????? Skriv dog almindeligt. Er du bange for at folk ikke kan forstå hvad du skriver??
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Ok hvis diskussionen handler om at ICE gør det godt i 4000 kr.'s prisklassen, så er jeg stået af.

For mig er det eneste interessante om ICE på sigt (eller allerede) kan/har udvikle sig til et troværdigt alternativ til de konventionelle forstærker uanset pris.

Har de potentiale ... så kommer der jo nok forbedringer ned i de rimelige prisklasser også, således at os der køber forstærkere i prisklassen 10.000 - 40.000 også kan være med.

SATMIT

HELT ærligt, SATMIT - sagt i al ærbødighed og respekt; det er altså en gang gedigent vås, det du siger...........

Potentialet, det kender du - lyt til dem!

Og hvis prisen absolut skal være tæt på de 40.000 før at DU synes det er "høj troværdighed" så fred være med det/dig - det rokker ikke ved at ICE ER en fin forstærker.

- Og SKAL vi partout snakke "fremtid", så er der ingen tvivl om at ICE -teknikken - i sin nuværende/fremtidige form & udvikling - vil have meget mere at byde på end konventionel forstærker-teknologi.

mange venlige - og forsonende - hilsner

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Basil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej.

Mht. specifikationerne på Ghost 1100 w / 600 w 0,007% / 90 amps.
Øh, er en normal 1000ASP ikke kun på omkring 40A og ikke 90A som i ovennævnte?

Hvis ja, så må der jo så være 2 stk 1000ASP parallelkoblet i en Ghost.

Basil.

Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

SATMIT siger :

Det er blandt andet det debatten drejer sig om!.. jeg siger / hævder at ICE = i dette tilfælde eAR1001 kan gøre sig helt op i 25 - 30000 kr. klassen og endda ganske godt her over.. og I PRISKLASSEN UNDER 10000 kr.. altså de 4000 kr. ++ er der INGEN! konkurance!..

SATMIT siger :

Her KAN! ice forstærkere godt være med efter min mening!..  men heller ikke længere op!..  de kan jo ikke sammenlignes med grej som Marklevinson, Krell, Accuphase, Linn, Klimax, de største Classe trin, Lamm og andet tungt guf!..

Men de kommer ganske tæt på rigtig fornuftig nærmest highend lyd efter min mening!.. og det for ganske få penge ! og DET! gør dem interasante..

OG! hvis "jer" der "roder" i prisklassen over 40 - 50000 kr. skal kikke på ICE alternativ så ER! der jo Jeff Rowland's 300 serie!... Den viser klar hvad ICE allerede NU! kan og det helt oppe i den tungeste ende!...

mvh.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Basil

Nej, så meget kan jeg godt sige, eller lidt.
Kontakt producenten.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=SATMIT]

SATMIT

[/QUOTE]

Ice KAN!  bære "hele" vejen.. IGEN!! så... check Jeff Rowland's 300 serie ud!... den er ICE baseret... ( og det er DEN! der gav eks. Bertram ideen / inspiration til Beast og Ghost, efter han anskaffede et sådant sæt til at afløse sine "gamle ( konventionelle) JR: trin.....)

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jensen siger :

Jeg forstår intet .

Bare det koster og er kendt mærke så lyder det bedre .

NEJ! ikke nødvendigvis!! men pris og kvalitet hænger oftest sammen, og her af også ydelse..

hmm .
Sådan spiller den ikke her , intet kan få mig op af stole om så det koster mange mill , jeg er kold , det er lyden og hvis det lyder som l**t i mine øre er det noget l**t .

Ja men det er da ik så anderledes andre steder vil jeg formode...?? jeg har det da på samme måde!...  tro det eller ej!...prisen er ikke afgørende.. ( men oftest lyder det dyreste bedst! og her mener jeg ikke prisforskelle på få tusinde kr.. men nærmere forskellen mellem eks. 30000 kr. og 300000 kr.)

Men derfor er der noget jeg går efter men kun for at høre det .

Fint nok!.........

Jeg udfordre dig dog til at finde noget under 30 - 30000 kr. der spiller bedre end et par Krell Class A monotrin ( som du selv har vist billeder af her) eller et par MarkLevinson ML33H eller bare en ML334 eller en Accuphase A-60 eller igen CM3's Dali Gravety!...

Og med bedre mener jeg KVALITATIVT! og Nonsubjektivt!... altså at der klart er bedre kontrol, dynamik, opløsning, detaljering, og alle de der bedømmelsels parametre..

( ikke bare det subjektive med at den er mere musikalsk eller har en mere "rigtig" klang..  for alt dette er SUBJEKTIVT! på samme måde som jeg klart mener at Cm3's gamle NAD 3020 bliver bedømt af ham og dens andre tilhængere.. ) 

mvh.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Miju

Du skriver noget værre vrøvl,dels omkring det med de dyre mærker og ikke mindst om Bertams virke og gøren. Du skulle ikke sidde og tale for andre og deres private ting, slet ikke når det er ren luft og gætværk.

Og når du så gerne vil reklamere, så hør GHOST før du begynder at udtale dig om dem. 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum