| Forfatter |
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløsasa i saunaen.
Hvem fik ideen til ICE (og produktmodnede ideen til noget brugbart), og lancerede det som brugbart alternativ til kl. A, A/B og så videre? Glem i et kort øjeblik problemstillingen SMPS vs. linær PSU samt value for money.
Venter spændt på svaret 
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112
Der er vel ikke andre end Karsten Nielsen samt B&O der fik ideen til ICE og produktmodnede det. Men nogle danske samt globale producenter anvender det produktmodnede modul, ligesom B&O gør i nogle af deres ting. Derudover må man sige, at det er ret simpel at tage en færdig forstærker / modul fra B&O og sætte i et kabinet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Mik112
Der er vel ikke andre end Karsten Nielsen samt B&O der fik ideen til ICE og produktmodnede det. Men nogle danske samt globale producenter anvender det produktmodnede modul, ligesom B&O gør i nogle af deres ting. Derudover må man sige, at det er ret simpel at tage en færdig forstærker / modul fra B&O og sætte i et kabinet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Det er kun dansker der kan finde på sådan noget .
noget der ikkke koster noget at laver , men kan sælge til høj pris .
Det er bare slået fejl
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Mine ultimative referancer på forstærker (effekt trin) området har indtil nu været på 1. pladsen : MarkLevinson ML33H tæt fulgt af 2. : J.R. no.9 samt på en 4. plads : Accuphase A60
|
|
|
Miju, tjek lige din liste i første indlæg - det ser ud til at nummer 3 er forsvundet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl Siger :
Miju
Du skriver noget værre vrøvl,dels omkring det med de dyre mærker
Undskyld men HVAD! er noget vrøvl????
Toftdahl Siger :
og ikke mindst om Bertams virke og gøren. Du skulle ikke sidde og tale for andre og deres private ting, slet ikke når det er ren luft og gætværk.
Det er ik gætværk! han har og har haft Jeff Rowland.. det har han selv udtalt og vist i H.F.. og at disse inspirerede ham til at bygge med ICE lige så!.. ( så med mindre de er fuld af B**LS**T sååå...
Bertram har noget SERIØST! fedt grej må jeg sige.. så manden ved sgu hvad han vil ha og hvad der lyder godt!...
Ved som sagt ik hvorfor du nu snapper af mig.. jeg siger jo ik noget på nogen negativ måde om ham eller hans produkter eller ICE generelt TVÆRTIMOD!! 
Toftdahl Siger :
Og når du så gerne vil reklamere, så hør GHOST før du begynder at udtale dig om dem.
Ghost har jeg ikke hørt, men hvad jeg mener at kende til Bertram, og hans lyd idealer og grej valg mm ( hvad er udfra omtale i div. medier mm. ) så lyder de uden tvivl ganske seriøst fortræffeligt..
Jeg har kun hørt Beast, og DE! lyder rigtig godt!... kvalitativt precist på højde med eAR og det meste tradisionelle forstærker grej til mange gange prisen..
Ved ikke rigtig hvorfor DU lige skal fare i "fjæset" på mig??? JEG FORSVARE SGU ICE!! OG ER BEGEJSTRET FOR DET!.. BÅDE eAR og Bertrams Bæster og Spøgelser 
Så HVAAAAADD??? hvorfor hidser du dig nu op??...
Det eneste jeg siger er at hverken Bertrams Beaster og eAR endnu når op ved siden af det helt tunge highend!.. ( endnu!!) hvad angår Ghost?? så ved jeg det ikke?? og skal ikke udtale mig om den eller hvad den kan og kan konkurre med!? __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Ronin][QUOTE=miju]
Mine ultimative referancer på forstærker (effekt trin) området har indtil nu været på 1. pladsen : MarkLevinson ML33H tæt fulgt af 2. : J.R. no.9 samt på en 4. plads : Accuphase A60
[/QUOTE]
Miju, tjek lige din liste i første indlæg - det ser ud til at nummer 3 er forsvundet!
[/QUOTE]
Takker for at du gjorde opmærksom på det.. det var faktisk ikke nr. 3 der var væk men 2 og 3 havde så på en og anden måde rykket op.. det er så klart en FEJL!.. og er selvfølgelig rettet..
Det skal selvfølgelig se således ud :
Mine ultimative referancer på forstærker (effekt trin) området har indtil nu været på 1. pladsen : MarkLevinson ML33H tæt fulgt af 2. : Jeff Rowland 301. og 3 : Jeff Rowland no.9 samt på en 4. plads : Accuphase A60
Sådan! nu er er en smule bedre mening i det... ik så godt at JR301 var forsvundet!.. da DEN! er lidt af pointen vedrørende hvor godt ICE kan gøres!! 
Så igen! takker for din skarpsindighed!!! (et og andet er kikset under klip og paste funktionen..)
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Mik112
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Tak for dit svar, det var min pointe at ICE er et dansk udviklet, tænkt low kost OEM produkt, som Gud og "hvermand - volumen producent" herefter kan kan tweeke i det uendelige.
At der udfra de oprindelige rødder opstår parallelle produkter til high-end (over)priser ses jo desværre overalt i branchen.
Eks. et sæt ScanSpeak diskanter koster måske en tusse i bedste udgave hos en ivrig ht. fabrikant, men det afspejles så i den færdige ht. enhed med en merpris på 10-20000 kroner. Det er måske ok, men at tweeke ICE til 3K med et sølvkabel plus lidt diverse til 30 kroner retfærdigør ikke forskellen fra 3.000 og op til de 30.000
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Niels L. Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
| miju
Mine ultimative referancer på forstærker (effekt trin) området har indtil nu været på 1. pladsen : MarkLevinson ML33H tæt fulgt af 2. : Jeff Rowland 301. og 3 : Jeff Rowland no.9 samt på en 4. plads : Accuphase A60
[/QUOTE skrev:
|
Accuphase'en på fjerdepladsen. Du må ha' drukket af natpotten?! 
Hilsen
Niels L.
|
|
|
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels L. skrev:
| [QUOTE=miju
|
|
|
Hilsen
Niels L.

Well... lad mig dog lige sige det på den måde... hvis jeg fik et par af dem, så ville jeg ikke tænke nærmere over at de ellers kun er på en 4 plads... de er hammer gode!!... ( og ganske brugbare hvis man har et par og brokobler dem!!)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Well... lad mig dog lige sige det på den måde... hvis jeg fik et par af dem, så ville jeg ikke tænke nærmere over at de ellers kun er på en 4 plads... de er hammer gode!!... ( og ganske brugbare hvis man har et par og brokobler dem!!)
mvh.
|
|
|
Godt så! 
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mik112
Sådan kan du jo godt vælge at sige det, og jeg er i princippet enig med dig. Men kigger man på Jeff Rowland og Bertrams GHOST forstærkere, hænger det jo ikke helt sammen på den måde som du beskriver. Der har man bygget et helt anderledes slutprodukt, på basis af de pågældende moduler, hvor der er tale om væsentligt og meget mere end et ekstra sølvkabel. Jeg tror man skal have stået over for produktet, lyttet til det / dem, inden man lige slynger en så nem og kort konklussion ud - den er bestemt ikke holdbar, idet produktet i standard udgave, slet ikke er sammenligneligt lydmæssigt med de to før nævnte producenters slutprodukt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg så dem første gang sku du se mig afsondre mundvand!!!!!! 
SJOFELT! lækkert..
Skal dog snart se/høre nogle Krell Class A dual mono trin.. ( så billeder af mono trin udgaverne her, tror Jensen har eller har haft dem på besøg.. WOW! har dog sikkert kun mulighed for at høre de "små"....
Har dog før i tiden ik rigtig ku forlig mig med deres kl A/B trin, og de de lavede lige mid og sidst i 80´ne samt først 90´ne lød ikke godt syntes jeg..
Men har hørt SÅ! meget godt om deres nye at jeg må høre dem..
Må en smut til London for at finde nogle at lytte på hos en bekendt af en hifi bekendt.. og skal alligevel der over i næste måned i arbejdes medfør, så nu får vi se om muligheden byder sig..
De er jo også sjofelt lækre at se på...
Men der skal dog noget til for at slå mine hidtils referancer : MarkLevinson ML33 af "tronen"
Troede faktisk lige en overgang at AC'ne kunne det, var voldsomt begejstret og lidt forført af den umiskendelige Kl.A charme og måde at formidle det hele på..
MEN! altså ML33 trinene ER! i mine øre lige en tand mere "rigtige" mege mege megt tæt fulgt af Jeff Rowland som jeg har en god portion begejstring for pt.. ( om det holder?? får vi at se..)
MEN! AC-A60 er VIRKELIG gode og lækre, DET! skal jeg klart indrømme..
GID man fik råd til noget af dette grej en skønne dag!.. ( måske når ungerne er lidt støre... osv osv... you know??? )
Indtil da er det dog sjovt at lytte til det når muligheden sig byder og danne nogle indtryk af hvor godt og lækkert det kan gøres og få nogle referancer at sammenligne lidt med.. ( en rette snor af hvad der er det ultimative som alt andet skal ses i lyset af og forsøge at nærme sig på en og anden måde for at være brugbart i mine øre)
Man kan sige meget om Jensen!! men han er en hældig mand at kunne have så meget tungt og lækkert grej over længere perioder!.. det gad jeg sgu godt!...
Når jeg skel prøve noget så må jeg ud og finde folk der har det, og der er relativ få med SÅ dyrt og tungt grej.. ( selv om jeg er relativ hældig at have nogle fine forbindelser rundt om ) og oftest er de jeg kan låne grej decideret med hjem fra folk som mig der har relativ alm. gedigen hifi til lidt billigere penge.. MEN! det gør det ikke mindre sjovt og interasant.. og for få midler kan man faktisk nå rigtig langt der op af og i nærheden af referancerne...
ICE syntes jeg har rykket grænserne lidt op af posetivt!.. MEN! det er der jo ganske delte meninger om så!..
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
mik112
Sådan kan du jo godt vælge at sige det, og jeg er i princippet enig med dig. Men kigger man på Jeff Rowland og Bertrams GHOST forstærkere, hænger det jo ikke helt sammen på den måde som du beskriver. Der har man bygget et helt anderledes slutprodukt, på basis af de pågældende moduler, hvor der er tale om væsentligt og meget mere end et ekstra sølvkabel. Jeg tror man skal have stået over for produktet, lyttet til det / dem, inden man lige slynger en så nem og kort konklussion ud - den er bestemt ikke holdbar, idet produktet i standard udgave, slet ikke er sammenligneligt lydmæssigt med de to før nævnte producenters slutprodukt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Da jeg IKKE! har hørt Ghost og heller ikke set den IRL skal jeg bestemt ikke modsige eller betvivle dig på nogen måde..
Jeg siger heller ikke at bertrams forstærkere Ghost inc. er nogen KOPI af Jeff Rowland!..... men at den gode hr. Bertram der jo har eller har haft JR. fik ideen til det her af.. og som han skulle have udtalt/tænkt.. DET MÅ JEG KUNNE GØRE BEDRE ELLER MINDST LIGE SÅ GODT!... herved ikke sagt at efterligne.. men at lave en ICE amp. billigere og lige så god på hans egne premisser!...
Så der er ikke nogen konklution eller andet jeg slynger ud!..
Og det sku undre mig meget om de Ghost ikke seriøst giver både JR og en del andre svær vægtere "kam til håret" !!!??...
Ser mega meget frem til den dag jeg kan få hørt dem!...
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju
Tak fordi du svarede for Mik112, jeg ved ikke lige om det er sådan man gør, men nogen gør åbenbart.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
mik112
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Se.., nu forholder det sig sådan her i huset, at ting adskilles på den proffe måde.
Bl.a. for at se, hvad det er man køber/betaler for, og netop dette gør du selvfølgelig ikke iflg. din indlæg - så hvordan kan du bedømme/retfærdiggøre en evt. merpris på 10.000, der efter min bedste overbevisning kan holdes under en halvtredser, lige bortset for et evt. bedre looking kabinet?
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Toftdahl skrev:
|
mik112
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Se.., nu forholder det sig sådan her i huset, at ting adskilles på den proffe måde.
Bl.a. for at se, hvad det er man køber/betaler for, og netop dette gør du selvfølgelig ikke iflg. din indlæg - så hvordan kan du bedømme/retfærdiggøre en evt. merpris på 10.000, der efter min bedste overbevisning kan holdes under en halvtredser, lige bortset for et evt. bedre looking kabinet?
Mvh/Mik112
|
|
|
Men hvis ikke forbedringerne koster mere end en halvtredser må man jo enten ha' hænderne op af lommen og lave det selv eller holde op med at pive. Prisen er den kunderne er villige til at betale for en vare. Hvad koster en bil at producere? Og hvad koster den på gaden? Netop, urimelig merpris.
Hvorfor dog bruge krudt på at argumentere om noget er pengene værd eller ej, det er jo ikke kun varerne i styklisten der sætter værdien, men ligeså meget kombinationen og det at der er en der har tænkt tanker for at skabe produktet - enhver må vel gøre op med sig selv om man synes varen er attraktiv til prisen og udfra ens egne forudsætninger/referencer. __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musifix på en bil må du godt kikke under motorhjelmen .
MVH
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mik112
Jamen der bruges jo for tusindvis af kroner ekstra, for at nå til det slutresultatet med Jeff Rowland og Bertram GHOST, så jeg ved ikke lige hvad det er du kalder den proffe måde. Når slutresultatet bliver væsentligt bedre med disse investringer i opbygningen - så kan man jo slet ikke sammenligne det, og reflektere på den måde. Men at du evt. vil nøjes med mindre af det hele, det skal jeg ikke angribe eller sætte mig op imod - sådan vælger mange folk også bil.
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre
Ja lige netop, og åbner man for disse før nævnte forstærkere, så ser man jo også ret så anderledes ting end på standard forstærkeren, med en væsentlig anden teknik som slutresultat.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Musifix på en bil må du godt kikke under motorhjelmen .
MVH
|
|
|
- men det er jo ikke givet man bliver klogere af det - nogen ser en lidt større klump jern i midten og lidt flere ledninger, mens andre ser en 6-cylindret motor.
__________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |