Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
musifix skev
Men hvis ikke forbedringerne koster mere end en halvtredser må man jo enten ha' hænderne op af lommen og lave det selv eller holde op med at pive. Prisen er den kunderne er villige til at betale for en vare. Hvad koster en bil at producere? Og hvad koster den på gaden? Netop, urimelig merpris.
Hvorfor dog bruge krudt på at argumentere om noget er pengene værd eller ej, det er jo ikke kun varerne i styklisten der sætter værdien, men ligeså meget kombinationen og det at der er en der har tænkt tanker for at skabe produktet - enhver må vel gøre op med sig selv om man synes varen er attraktiv til prisen og udfra ens egne forudsætninger/referencer.
Hej musifix,
"Desværre" for mig ved jeg lige præcis hvad stumperne koster via 35 år i elektronik branchen, og til tider synes jeg at hi-fi folket bliver (undskyld udtrykket) røvrendt godt og grundigt. At det også kan være en anderledes oplevelse ses om kort tid når China-drengene får gang i exporten. Så er der ICE eller Krell, eller? til alle, næsten gratis; lige indtil importøren hæver prisen til markedsprisen for lignende produkter på markedet 
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
musifix skev
Men hvis ikke forbedringerne koster mere end en halvtredser må man jo enten ha' hænderne op af lommen og lave det selv eller holde op med at pive. Prisen er den kunderne er villige til at betale for en vare. Hvad koster en bil at producere? Og hvad koster den på gaden? Netop, urimelig merpris.
Hvorfor dog bruge krudt på at argumentere om noget er pengene værd eller ej, det er jo ikke kun varerne i styklisten der sætter værdien, men ligeså meget kombinationen og det at der er en der har tænkt tanker for at skabe produktet - enhver må vel gøre op med sig selv om man synes varen er attraktiv til prisen og udfra ens egne forudsætninger/referencer.
Hej musifix,
"Desværre" for mig ved jeg lige præcis hvad stumperne koster via 35 år i elektronik branchen, og til tider synes jeg at hi-fi folket bliver (undskyld udtrykket) røvrendt godt og grundigt. At det også kan være en anderledes oplevelse ses om kort tid når China-drengene får gang i exporten. Så er der ICE eller Krell, eller? til alle, næsten gratis; lige indtil importøren hæver prisen til markedsprisen for lignende produkter på markedet 
Mvh/Mik112
|
|
|
Hej selv,
tro mig, jeg ved også godt hvad tingene koster, men pointen er at det ikke (altid) kun er de fysiske stumper der afgør prisen på en vare. Det er også arbejdet - tankerne - der går forud for produktet, initiativet som skaber produktet, du nævner selv "indpakningen" (kabinettet), og man kunne blive ved. Det er mange faktorer, som hver potentiel kunde bevidst eller ubevidst lader indgå i sin bedømmelse af et produkt.
Nogle mennesker hopper på enhver historie - so be it. Personligt er der da mange produkter jeg ikke ville røre med en ildtang, men kunderne er der jo - ellers var produkterne der ikke. Og jeg har ikke ondt i r**** af det. __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slap nu lidt af! DER ER JO NOGEN DER SKAL TJENE! PÅ DET...
Ellers var der jo ik mange der gad at beskeftige sig med at lave og forhandle hifi mm.
Alt er dyrt her i DK. sådan er det!... løn, afgifter, moms, leveomkostninger og alt!..
Det er da egentlig utroligt at eAR og Bertram kan / vil sælge deres amp's så billigt...
At hifi generelt er dyrt i forhold til hvad der er i har LcAudio vist for længe siden, med deres "med" byg produkter... og tro mig selv de har tjent på disse trods fordelagtige priser...
Selvfølgelig er det iriterende at alt skal være så dyrt! især når man ved hvad stumperne koster..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Niels L. skrev:
[QUOTE=miju
Mine ultimative referancer på forstærker (effekt trin) området har indtil nu været på 1. pladsen : MarkLevinson ML33H tæt fulgt af 2. : Jeff Rowland 301. og 3 : Jeff Rowland no.9 samt på en 4. plads : Accuphase A60
|
|
|
Accuphase'en på fjerdepladsen. Du må ha' drukket af natpotten?! 
Hilsen
Niels L.

Well... lad mig dog lige sige det på den måde... hvis jeg fik et par af dem, så ville jeg ikke tænke nærmere over at de ellers kun er på en 4 plads... de er hammer gode!!... ( og ganske brugbare hvis man har et par og brokobler dem!!)
mvh. |
|
|
ja jeg forstår intet .
Du søger det der spiller hvad der er på pladen .
Så nu kommer A60 også ind , du kan på ingen måden samline den med de andre .
A60 spiller i mine øre såååå lange fra ML og det andet , den spiller jo som RØR .
Den ligger en del til især i mellemtonen .
Det er næsten som at høre 300B eller de AE jeg har til at stå .
Og A60 er da langt bedre end de ML33H hvis man ellers ikke skal bruge mere power .
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
mik112
Jamen der bruges jo for tusindvis af kroner ekstra, for at nå til det slutresultatet med Jeff Rowland og Bertram GHOST, så jeg ved ikke lige hvad det er du kalder den proffe måde. Når slutresultatet bliver væsentligt bedre med disse investringer i opbygningen - så kan man jo slet ikke sammenligne det, og reflektere på den måde. Men at du evt. vil nøjes med mindre af det hele, det skal jeg ikke angribe eller sætte mig op imod - sådan vælger mange folk også bil.
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Skal det forstås på den måde at du har haft låget af både Ghost og JR? Eller snakker du 2. håndsinformation?  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at Bertram sælger et sæt JR monoblokke....mon de har fået dem skruet ordentlig sammen?  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
miju skrev:
Niels L. skrev:
[QUOTE=miju
Mine ultimative referancer på forstærker (effekt trin) området har indtil nu været på 1. pladsen : MarkLevinson ML33H tæt fulgt af 2. : Jeff Rowland 301. og 3 : Jeff Rowland no.9 samt på en 4. plads : Accuphase A60
|
|
|
Hilsen
Niels L.

Well... lad mig dog lige sige det på den måde... hvis jeg fik et par af dem, så ville jeg ikke tænke nærmere over at de ellers kun er på en 4 plads... de er hammer gode!!... ( og ganske brugbare hvis man har et par og brokobler dem!!)
mvh.
|
|
|
ja jeg forstår intet .
Du søger det der spiller hvad der er på pladen .
Så nu kommer A60 også ind , du kan på ingen måden samline den med de andre .
A60 spiller i mine øre såååå lange fra ML og det andet , den spiller jo som RØR .
Den ligger en del til især i mellemtonen .
Det er næsten som at høre 300B eller de AE jeg har til at stå .
Og A60 er da langt bedre end de ML33H hvis man ellers ikke skal bruge mere power .
|
|
|
Hej Jensen!
JA JA! Det siger du - jeg har dog hørt noget andet hos mig - om det var kræfter eller spillestil det ved jeg ikke? Jeg vil foretrække ML til den kombination! Meget mere som rør her!
Jeg tror i høj grad at det drejer sig om synagi mellem højttaler og forstærker - for ingen af de nævnte forstærkere er vel dårlige!
__________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
jensen skrev:
miju skrev:
Niels L. skrev:
[QUOTE=miju
|
|
|
Hilsen
Niels L.

mvh.
|
|
|
ja jeg forstår intet . Du søger det der spiller hvad der er på pladen . Så nu kommer A60 også ind , du kan på ingen måden samline den med de andre . A60 spiller i mine øre såååå lange fra ML og det andet , den spiller jo som RØR . Den ligger en del til især i mellemtonen . Det er næsten som at høre 300B eller de AE jeg har til at stå . Og A60 er da langt bedre end de ML33H hvis man ellers ikke skal bruge mere power . |
|
|
Hej Jensen!
JA JA! Det siger du - jeg har dog hørt noget andet hos mig - om det var kræfter eller spillestil det ved jeg ikke? Jeg vil foretrække ML til den kombination! Meget mere som rør her!
Jeg tror i høj grad at det drejer sig om synagi mellem højttaler og forstærker - for ingen af de nævnte forstærkere er vel dårlige!
|
|
|
ML som RØR aldrig .
A60 har meget mere krop på stemmer den har en meget mere luftig top og ML er dårligt i forhold til A60 og JR.
Den Jr model 8 har noget af den samme spille stil som A60 , jr 8 er bare stærker .
ML33H er en tynd kop te i forhold til A60 .
Nu ved jeg ikke hvad ML du har samliner med .
Og ja kabler og andet har noget at sige , men lige meget hvad du end gør så får ML aldrig den krop og nærvære som den har .
Men nu har du en ML til at stå og er farvet af det  .
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
|
Synes nu heller ikke, at ML skulle lyde noget som helst i retning af rør, mere som en NE5532 op.amp. på speed 
Efter min mening lyder ML som monitor udstyr...
|
|
|
Visse af de ML-modeller som nogen anser som kiksede, spiller vel 'forkert' på en måde som så passer fint til visse højttalere, rent klangmæssigt.
Det nogen kalder en tåget lyd, kalder andre en behagelig lyd.
Man skal jo huske på at de højttalere som amerikanere generelt foretrækker at lytte på, ikke altid er de samme som dem danskere foretrækker.
Eksempelvis finder jeg diskanten i mange JBL for skarp, og Monster Cables før mørke, men mange vælger at kombinere de to, og ender med noget der ikke flår ørerne til blods.
En 'monitor-agtig' forstærker lyder vel kun sådan på en monitor?
Eller kan man få ganske almindelige højttalere til at lyde som en monitor? Hvis det er muligt, så er der penge at spare i studieverdenen!
Men - jeg ville ikke sætte en ML sammen med Yamaha NS10 for at høre violinmusik.
Tingene skal matches, og den forstærker der spiller godt med alle højttalere, eksisterer vist ikke.
Et par af de svinedyre forstærkere falder igennem, på store hornsystemer med meget høj følsomhed.
Her bliver diskanten for grynet (der må rør til). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm!
Priser på hifi er noget sjovt noget.
For mit vedkommende kan jeg sagtens forstå, at den samlede pris i butikken overstiger priserne på styklisten.
Det der afgør sagen er mere, om der er tilført værdi for de ekstra penge, som man bliver afkrævet.
Her kan man løbe ind i lidt problematiske forhold, eftersom det kan være svært direkte at se, hvad der har udgjort en kerneproblematik i det pågældende produkt.
For at kunne det, kræver det en smule kendskab, hvad ikke mange har. Det giver plads til tykke historier om, hvordan og hvorledes doktoren har tænkt, da han fik det giniale indfald, at placere afbryderen på tværs og hvad ved jeg. Det er nemt at narre folk mao. Mange af de unge mennesker vil have "brutal force" monsterlytter og store ba(b)(s)ser. Andre søger løsninger der kan stå i det nyindkøbte Montana reolsystem. Kun en lille og ligegyldig håndfuld højtråbende nørder, stiller sig ikke helt tilfreds på samme måde og så endda OG DOG.
Hvis man er hardcore nørd og IKKE vil snydes, så kræver det at man sætter sig ned på en sten et stille sted, og tænker over hvad det er man vil have.
Det gjorde jeg engang - så lad hellere være med det. Min erkendelse blev, at mine amps skulle død og pine være amps, som forstærkede signalet og så ikke mere end det -slut prut finale.
Det lyder jo nemt nok, men det er det ikke. Virkelige højttalere kræver langt mere strøm end man tror, og endnu værre: de sender store mængder af det retur igen. Otala viste i senhalvfjerdserne og frem til midt i firserne gang på gang, at næsten alle rimeligt almindelige amps, slet ikke kunne levere varen med en højttaler på. Det var så galt, at 100 wattere blev til 5 wattere helt uden at lave noget urealistisk. Det kom også frem, at helt almindelige højttalere med opgivne impedanser på 8 Ohm, meget nemt blev til belastninger på 1-2 Ohm. Når man ser en højttalers impedanskurve, så skylder man sig selv at kigge lidt på fasen også. Vinklerne under 100Hz er meget ofte store og maligne. Behøver jeg at nævne, at en rimeligt veldimensioneret forstærker på 100 Watt, blev til den famøse 5 watter netop ved 50Hz 60 gr.
Det jeg vil sige med det er, at "There is no such thing as free lunch". Man kan ikke snyde sig uden om, og lave en amp der reproducerer det indkomne signal, og blot forstærker det, såfremt helt grundlæggende parametre ikke er i orden. Desværre kræver det ofte en voldsom dimensionering og pinagtig nøjagtig matchning af komponenter og ikke mindst, et bolværk mod højttaleren, som forstærkeren kan putte sig bag og arbejde i ro og mag.
Alle tiltag mhb på, at sno sig uden om, springe ovenover o.lign har indlysende fordele. F.eks. har ICE de for længst nævnte forcer i form af pris, størrelse, effektivitet m.m. Men den har ikke effektbåndbredde, det siger de jo selv hos powerhouse, det står i prospektet - længere er den ikke.
Når man konstruerer sådan et bæst, så står det fra begyndelsen klart, at reproduktion bliver der ikke tale om, men så gælder det om at få styr på afvigelserne. Er de kønne eller grimme? I mine øjne er de hos ICE særdeles kønne, hvilket jeg mener retfærdiggør produktet 100%. Tidligere løsninger var bestemt ikke altid særligt charmerende, så papegøjen er skudt tror jeg. Når det så kommer til high end og modifikationerne. Så melder spørgsmålet sig om den tilførte værdi kontra den krævede pris. Hvis jeg må undskyldes et øjeblik, så er det meget ofte således, at high end i virkeligheden ikke er særligt højteknologisk. Højteknologien ligger på ICE boardet allerede. Kun de færreste modifikatører har endda overhovedet indblik i, hvorledes boardet egentlig fungerer. Så modifikationerne begrænser sig typisk til noget, som de fleste kan forstå. Bedre komponenter (hvad det så måtte være), ædlere metaller, nænsom filtrering, mekanisk stabilitet osv.
Hvordan man ellers ud fra et konstruktionsmæssigt synspunkt, skulle øge performance fra ICE modulerne, begrænser sig vel egentlig til at bruge 2 eller flere pr. kanal i "master slave" konfiguration, for at øge strømkapaciteten i systemet, måske også øgning af switchfrekvensen kan være gunstig. Og måske noget galvanisk adskillelse af en art( om det så kan kaldes en forbedring).
Jeg kan ikke se hvorledes nogen af disse løsninger kan løbe op i vilde summer, om den krævede merpris er godt givet ud, må man naturligvis selv afgøre, jeg tror stadig jeg foretrækker et produkt, hvor målet fra begyndelsen har været at rykke grænser for performance, ikke et hvor størrelse, design, strømforbrug osv har lagt en voldsom dæmper på udskejelserne.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ganske rigtig Kurt, men jeg tror ikke de kan/vil forstå det.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
KvK; velskrevet 
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis forstærkerproducenterne skal op på den samme procentmæssige avance som en større producent af sukkervand med den hemmelige ingrediens x, så er der nu hverken råd til robotter eller børnearbejdere.
Godt købmandsskab er max mulige pris for varen, og så sæt prisen ned - kun hvis det er nødvendigt.
Konkurrence er vist eneste måde at få prisen ned på, og det bliver da spændende at se hvor godt det kinagrej kan blive.
Mange køber kinesisk, og lukker kasserne op, og piller løs med andre komponenter og løsninger.
High-end til menneskepenge er indenfor rækkevidde. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
mr highend skrev:
jensen skrev:
miju skrev:
Niels L. skrev:
[QUOTE=miju
|
|
|
Hilsen
Niels L.

mvh.
|
|
|
ja jeg forstår intet . Du søger det der spiller hvad der er på pladen . Så nu kommer A60 også ind , du kan på ingen måden samline den med de andre . A60 spiller i mine øre såååå lange fra ML og det andet , den spiller jo som RØR . Den ligger en del til især i mellemtonen . Det er næsten som at høre 300B eller de AE jeg har til at stå . Og A60 er da langt bedre end de ML33H hvis man ellers ikke skal bruge mere power . |
|
|
Hej Jensen!
|
|
|
ML som RØR aldrig .
A60 har meget mere krop på stemmer den har en meget mere luftig top og ML er dårligt i forhold til A60 og JR.
Den Jr model 8 har noget af den samme spille stil som A60 , jr 8 er bare stærker .
ML33H er en tynd kop te i forhold til A60 .
Nu ved jeg ikke hvad ML du har samliner med .
Og ja kabler og andet har noget at sige , men lige meget hvad du end gør så får ML aldrig den krop og nærvære som den har .
Men nu har du en ML til at stå og er farvet af det .
|
|
|
Jeg vil nu nok påstå at med MIT kabler kan man få alt til at lyde som rør. Derfor var det en befrielse for mig at slippe for de MIT kabler, for jeg VIL ikke have rørlyd. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer, jeg skal self. ikke generaliserer mht. ML. Kan kun sige, at de setups jeg har hørt, mindede mig om "monitor". Det sjove er, at dem som sælger det, også gør opmærksom på dette: "Prøv lige at høre den guitar, den er alt for bred", "Alle musikerne står på en lige linje mellem højtalerne"...
Mht. NS10, så er det jo egentlig en ganske finurlig højtaler  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Jeg vil nu nok påstå at med MIT kabler kan man få alt til at lyde som rør. Derfor var det en befrielse for mig at slippe for de MIT kabler, for jeg VIL ikke have rørlyd. |
|
|
Det tog da ellers sin tid, at få dig til at høre efter unge mand  . For et par år siden var du da klar kandidat til at blive kordegn i Brissons frimenighedskirke  . Men det er da fornøjeligt, at du er blevet vænnet fra svampesovsen. Den smager udmærket, men i længden er den lidt ensformig.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Jeg vil nu nok påstå at med MIT kabler kan man få alt til at lyde som rør. Derfor var det en befrielse for mig at slippe for de MIT kabler, for jeg VIL ikke have rørlyd. |
|
|
Det tog da ellers sin tid, at få dig til at høre efter unge mand . For et par år siden var du da klar kandidat til at blive kordegn i Brissons frimenighedskirke .
Men det er da fornøjeligt, at du er blevet vænnet fra svampesovsen. Den smager udmærket, men i længden er den lidt ensformig. |
|
|
Jojo, Vatpinde til at fjerne ørevoksen og lidt penge på lommen til at købe andre kalbler for har gjort underværker.
PS: Er det dit nye automobil du har fået som logo?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
|
Spencer, jeg skal self. ikke generaliserer mht. ML. Kan kun sige, at de setups jeg har hørt, mindede mig om "monitor". Det sjove er, at dem som sælger det, også gør opmærksom på dette: "Prøv lige at høre den guitar, den er alt for bred", "Alle musikerne står på en lige linje mellem højtalerne"...
Mht. NS10, så er det jo egentlig en ganske finurlig højtaler 
|
|
|
Jeg har en ML No 27, som jeg jævnligt bruger med B&W 805, og Martin Logan CLSII.
Den ekstreme pinpoint nøjagtighed den har, hvor højre og venstre kanal lyder eksakt ens, er netop det der gør den så overlegen med perspektivet - syntes jeg.
Jeg lytter også på rør, og der er det næppe muligt at få de to monoblokke til at lyde 100% ens, selv med rør fra samme sending, og justering fra en 'guru'.
Hvis jeg laver 'toe in' med ML'en, og efterfølgende spiller på rør, så synger det hele som det skal!
Det er meget svært at placere CLSII helt præcist, hvis jeg kun bruger rør til at lytte mig ind på den bedste vinkel.
Men rør er da bedre til at give dybde i lyden, selv på multisporsoptagelser, hvor der ikke er overflod af dybde.
Man skal huske at skelne imellem hvad der er på optagelsen, og hvordan man vil høre det.
Lidt ekstra dybde generer mig ikke, men det er nu ikke så vigtigt. Så havde jeg nok valgt Quad ESL63 i stedet.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Man skal huske at skelne imellem hvad der er på optagelsen, og hvordan man vil høre det.
|
|
|
Er det ikke netop her diskussionerne havner gang efter gang - subjektiviteten? __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|