| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=jensen]
ML20,6 skulle du ligge øre til det var dengang ML kunne lave udstyr og noget der spiller op til ders gode navn .
Nye krell ?
De er ikke nye de har kørt i i en del år nu .
700cx er en af de bedste amps jeg har hørt sammen med to andre .
Så har jeg lagt øre en del gange til 650mcx op mod ML33 på wilsone vatt 7 og 6 .
Jeg køre nok snart en tur og henter et par 750MCX hjem .
[/QUOTE]
Gad vide hvpor man mon kan ligge øre til et så'nt par ML20,6're???
Og hva mon en sån kan koste brugt idag!??
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
[QUOTE=jensen>
ML20,6 skulle du ligge øre til det var dengang ML kunne lave udstyr og noget der spiller op til ders gode navn . Nye krell ? De er ikke nye de har kørt i i en del år nu . 700cx er en af de bedste amps jeg har hørt sammen med to andre . Så har jeg lagt øre en del gange til 650mcx op mod ML33 på wilsone vatt 7 og 6 . Jeg køre nok snart en tur og henter et par 750MCX hjem . [/QUOTE>
Gad vide hvpor man mon kan ligge øre til et så'nt par ML20,6're???
Og hva mon en sån kan koste brugt idag!??
mvh. |
|
|
Ja mine smuttet til en ven af den tyske impotør den også mener det er de bedste de har lavet han har Ml33 nu .
men et par der er 100% ok kan vel koste mellem 30000 og 40000kr .
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Jeg ved ikke hvem der er den største skurk, den oprindelige røver eller copy-cat udplyndrene?
Forklaring:
JR laver nogle MEGET dyre monoblokke baseret på standard ICE moduler: De putter en trafo i indgangen til erstatning af en kedelig opamp med filter og en trafo i udgangen der erstatter en ferritspole og plast caps. De strør lidt om sig med komponenter af eksotisk karakter og er færdige. Det putter sagerne i et imponerende og tungt kabinet og prissætter efter lyden i forhold til deres øvrige produktprogram. Med røde ører konstaterer de en imponerende dækning . Fantastiske anmeldelser gør heldigvis at fokus er på andet end indmaden! 
AR putter også standard ICE i madkasser. De ser hurtigt at JR har gjort noget rigtigt. Og tager sig betalt for det. Den jyske krejler vågner og tænker, det kan jeg gøre ligeså godt, bare billigere! Det dyre kabinet erstattes af et anderledes design. En JR skaffes og der køres lidt reverse-engineering. Voila, en amp i verdensklasse er udviklet og klar. Verdens bedste (specielt til prisen). Også med trafo i ind- og udgang og sikkert også med lidt eksotiske modifikationer.
Bertram har købt et sæt JR monoblokke. Det er vildt gode syntes de og HF er helt euroforiske! Det her er der muligheder i tænker tandlægen. Her er der huller der skal fyldes. JR kasserne inspiceres med værktøj og tandlægespejl. Det er jo en standard ICE med lidt guldfyldninger placeret i en flot guld-overmund! Det kan jeg lave ligeså godt.....

|
|
|
Næsten hele indlægget er jo nok skudt ret tæt på bullseye. Der er dog lige et par detaljer: Bertram er tandtekniker  med god forretningssans. De andre er bare almindelige banditter med god forretningssans
Men bare vent til IGOR melder sin ankomst, han ER forretningssansen i egen pørsån. Han lurepasser i kulissen med verdens første SLUSH ICE AMP, som slet ikke bruger strøm, den kører på brændevinsceller, der bare skal have et skvæt single malt.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Ja mine smuttet til en ven af den tyske impotør den også mener det er de bedste de har lavet han har Ml33 nu .
|
|
|
30000 kr. ligger lige og stikker over det loft jeg sån økonomisk har.. dog ikke helt umuligt meen.. tjaaa... 
Normalt ligger jeg lige ved 20 - 25000 kr. som smærtegrænsen.. ( især familiens.. )
Men det er da værd at tænke over!..
Har fået et tilbud på ML334 for godt 35000 kr..
Her mener du altså seriøst at de gamle er bedre??? 
Hummm.. 
Skal i næste måned en smut til London, regner med at kontakte ABSOLUTE SOUNDS, der forhandler Krell i England og se (høre) hvad de har stående.. håber på et lyt til en af Class A serien gerne 700cx! hvis muligt?
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he he CM3 du er altså for funny nogle gange... 
Linn slush ICE!.. 
Det vil da ta død på den unævnelige!
Tænk tanken..
JB køber stolt de sidste nye Linn (ICE) trin til MINDST! 150000 kr..(stk.) og kommer for skade til at høre nogle Bertram eller eAR til 4 - 5000 kr.. og guss what!? NO DIFFERENCE!! (ville dog til sin død nok aldrig indrømme det!... ) ( gad vide om Linn ht. kabler er lige så stærke som hampræb??) 
mvh.  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
jensen skrev:
|
|
|
|
30000 kr. ligger lige og stikker over det loft jeg sån økonomisk har.. dog ikke helt umuligt meen.. tjaaa... 
Normalt ligger jeg lige ved 20 - 25000 kr. som smærtegrænsen.. ( især familiens.. )
Hummm.. 
mvh.
|
|
|
Jeg tror du skal regne med, at de senere af dem er baseret på FETs i indgangene, måske endda opamps. Det giver en ved første øjekast glat lyd. På længere sigt forekommer den overfladisk og dump. Forstærkeren spiller ganske enkelt sortere og mindre dynamisk pga af kapaciteten i FETérne. De ældre af dem er ganske sikkert bipolare.
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
jensen skrev:
|
|
|
|
Hummm.. 
mvh.
|
|
|
Hej
I ML familien har jeg selv haft 27, 27.5, 332 og 334. 332 skiftede jeg ret hurtig ud til 334, som igen er skiftet ud nu. Med både 332 og 334 sad jeg med fornemmelsen, at de lige skulle spilles til inden de åbnede op. Det skete bare aldrig. På det punkt fandt jeg 27 og 27.5 en del bedre. Om 332 og 334 så spiller mere korrekt er muligt. Da 27.5 bygger på 20.6 (eller er det omvendt), kunne jeg godt forestille mig, at de er bedre end den nyere 330 serie. Jeg har desværre ikke hørt dem, ej heller 20.5. Måske 336 er anderledes.
Nu har du jo selv startet tråden, for ellers har det vist ikke meget med ICE at gøre.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
L.B. skrev:
|
Miju; skal du have et eller flere sæt eAR 1001 
PS: vi trænger til nogle nye billeder af dit set-up  |
|
|
|
|
|
Tag det nu ikke personligt, for det er ikke ment sådanne, men det er dejligt med et rigtigt quote 
miju skrev:
| Der er vist noget du har misforstået!?
Jeg skal ikke ha eAR! |
|
|
Jeg vidste ikke om du skulle ha' det, men var blot nysgerrig.
miju skrev:
| Mit setup er stort set som vist, de ændringer der er sket kan ikke ses særligt på billeder.. ( det er rent internt i grejet, og lidt tæpper mm. i stuen.. |
|
|
Det kunne jo være vi skulle se tæppet eller en strategisk placeret and et sted 
miju skrev:
| sååå ja så blev det nok eAR1001 ( med forbehold for hvad Bertram nu ellers finder på!?? har heller ik hørt Ghost endnu!) |
|
|
Uden at have hørt dem bliver man ICE'se ( ) da nysgerrig, hvis man ikke har $$$ til ML, Krell, JR-ræset. Jeg er sku også misundelig på dem, der rent faktisk har mulighed for at lytte til og sammenligne sådanne amps. Gad vide hvordan sådanne en multi$$ jernkasse lyder i ens eget system og hvor stor forskellen er 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Von Kubik
Nej Bertram spiller ikke på Soundlabs elektrostater.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Jep rør og elektrostater hænger godt sammen. Beveridge lavede i gamle dage nogle elektrostater med indbyggede rørforstærkere ... direkte drevet uden "mellem" trafoer.
http://www.beveridge-audio.com/System2.htm
Forsell havde sådan et sæt ... modificeret Ja, det var ingen spøg, thi han havde nær mistet livet da han faldt ned af trappestigen efter a big rap over the nalles!
Ved ikke hvordan det er med de nyere modeller!
SATMIT
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Kurt Von Kubik
Nej Bertram spiller ikke på Soundlabs elektrostater.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Har han skiftet dem ud??
For det har han da haft!... eller?? __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove.
Groove skriver AR putter også standard ICE i madkasser. De ser hurtigt at JR har gjort noget rigtigt. Og tager sig betalt for det. Den jyske krejler vågner og tænker, det kan jeg gøre ligeså godt, bare billigere! Det dyre kabinet erstattes af et anderledes design. En JR skaffes og der køres lidt reverse-engineering. Voila, en amp i verdensklasse er udviklet og klar. Verdens bedste (specielt til prisen). Også med trafo i ind- og udgang og sikkert også med lidt eksotiske modifikationer.
Så enkelt er det ikke, du gætter kun, du har jo ikke hørt GHOST. Disse ASP 1000 amp fra AR, har ret begrænsede ændringer, derfor er den lydmæssige udvikling også ret begrænset, vurderet fra standardmodulet og sammenlignet med GOHST.
I de sammenligningstest's der er foretaget visuelt og lyttemæssigt, ligger AR langt efter på det lydmæssige og de specifikke ændringer, vurderet i forhold til ARs Ear 1001 forstærkere og Bertrams GHOST produkter. AR forstærkeren lever slet ikke op til den musikalitet og åbenhed med flot perspektiv, og ikke mindst spiller GHOST fra Bertram BAS og BUND klasser bedre og med meget større autoritet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
I de sammenligningstest's der er foretaget visuelt og lyttemæssigt
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Øh troede ikke du kikkede i udstyret, eller hvad betyder visuelt.Det ene øjeblik aner du ikke hvad de indeholder det næste, ved du alt ?.Men mon ikke hemligholdsen skyldes, at kikkede man på det vil det være simpelt at efterligne, læs billigt.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:
|
jensen skrev:
|
|
|
|
Hummm.. 
mvh.
|
|
|
Jeg tror du skal regne med, at de senere af dem er baseret på FETs i indgangene, måske endda opamps. Det giver en ved første øjekast glat lyd. På længere sigt forekommer den overfladisk og dump. Forstærkeren spiller ganske enkelt sortere og mindre dynamisk pga af kapaciteten i FETérne. De ældre af dem er ganske sikkert bipolare.
|
|
|
Tid til en slapper?
De seneste FET generationer har en typisk ON modstand i størrelsesorden < 3 milli-Ohm (stor set intet effekt tab) samt meget lav indgangs kapacitet <300 pF, hvilket alt andet lige giver høj båndbredde.
Så tjek lige jeres kabler; fra cd til preamp og videre til effekttrinnet. Mener at de bedste kabler ligger i omegnen 50-100 pF/meter pr. stk., gang det med 3 samt længden, regn det selv ud Det ender garanteret med en mega kapacitet i signalvejen - som man ikke kan komme udenom!!!!!!
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre
Du læser ikke rigtigt det hele, jeg har beskrevet hvordan tingene fungerer og overholdes i forhold til de visuelle indtryk, så den var hus forbi, men alt forladt.
Og jeg har aldrig med et ord sagt, jeg ikke aner hvad det indeholder, jeg har sagt, at det er ikke min opgave at kommentere den slags, så længe det ikke har været lagt ud til offentligt beskuelse - fra producent eller evt. ejermand. Ganske som med AR, jeg ser ikke nogen billeder af det indvendige eller brede beskrivelser af evt. tweaks
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Von Kubik
Det billede omfatter førtid. Jeg vil ikkke udstille Bertrams interiør og hvad han har i sit hus, det er ikke for at være undvigende, det tilkommer bare ikke mig at lægge den slags ud på tråden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
de specifikke ændringer, vurderet i forhold til ARs Ear 1001 forstærkere og Bertrams GHOST produkter. Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hvorfor skriver du du de specifikke ændringer, når du ikke kender disse ændringer.
MVH
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Toftdahl:
Hvad spiller Bertram så på, når han skal evaluere?
Eller er det også en hemmelighed, AR har da aldrig holdt sig tilbage med at fortælle om reference setuppet? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |