Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 11:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

blackhawk

Jeg er ikke Bertram og jeg skal ikke lægge noget ud på tråden.
Jeg ved ikke hvad det er for nogle hemmeligheder du nævner, jeg ser da at der er en der har ringet og fået oplyst diverse data, og efterfølgende lagt det i tråden, så der er mig bekendt ingen hemmeligheder.
Jeg for egen del taler om det lyttemæssige som jeg og andre har oplevet, ved diverse test og sammenligninger på ICE markedet.
Og igen, jeg er ikke Bertram og han må selv lægge ud og meddele hvad han meddeler der skal meddeles - men mon ikke det kommer på et senere tidspunt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Det ene øjeblik er du lutter oplysninger, det næste øjeblik er du tavs.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

blackhawk

Det er ikke rigtigt det du skriver - jeg har aldrig nævnt noget af den slags og er ikke lutter oplysninger om andres grej.
Jeg har præciseret igen og igen, at jeg kun kan udtale mig om de ting jeg PRIVAT har oplevet med diverse ICE baserede produkter og det lydmæssige. Producenter, forhandlere og privates grej, udtaler de sig selv om, når det gælder det der er i kabinetterne, såfremt det ikke forud er lagt ud i offentligheden - og sådan bør det være.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Så de oplevelser du har haft med Betrams grej og test setup har altså ikke været PRIVATE?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

http://www.audiokabel.dk/da-contakt.htm

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

blackhawk

Nu er jeg nok ikke helt med, for det er jo netop det jeg skriver - i privat regi og jeg udtaler mig ikke om Bertrams eller andres data og indhold i kabinetterne, det har jeg da intet med at gøre, såfremt andet måtte ligge til grunds for at oplyse om ting.
Jeg forholder mig alene til de lyttemæssige indtryk og ydre ting.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Tid til en slapper?

De seneste FET generationer har en typisk ON modstand i størrelsesorden < 3 milli-Ohm (stor set intet effekt tab) samt meget lav indgangs kapacitet <300 pF, hvilket alt andet lige giver høj båndbredde.

Så tjek lige jeres kabler; fra cd til preamp og videre til effekttrinnet. Mener at de bedste kabler ligger i omegnen 50-100 pF/meter pr. stk., gang det med 3 samt længden, regn det selv ud  Det ender garanteret med en mega kapacitet i signalvejen - som man ikke kan komme udenom!!!!!!

Mvh/Mik112

Kan du godt lide FETs?
For ikke længe siden havde jeg lejlighed til, at lytte til en ren FET baseret power amp af helt ny dato. Lyden er helt og aldeles som FETs altid har været.
Jeg tilskriver det kapaciteten, idet meget af det samme forekommer på MIT kablerne også. De er nemlig også højkapacitive, faktisk så meget, at ICE amps iflg. Peter AR, ikke vil spille med dem på.

Jeg får knopper og kløe af FETs helt unævnelige steder

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Kære Toftdahl,

Jeg forstår simpelthen ikke dine diverse udtalelser:

1) Du kigger aldrig unde låget, og alligevel gør du, og hvorfor ændre udsagn?

2) Du er her som privat person i privat regi, men mange af dine indlæg giver ikke udtyk for dette.

Ked af at måtte udmelde, at jeg tvivler på din troværdighed, sorry.

Mvh/Mik112 

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

mik112

Nu sover jeg jo lige godt om natten uanset om du elsker mig eller ej og hvad du tvivler på.

Du læser da tråden som fanden læser biblen, fristes man til at sige.
Jeg ændrer ikke udsagn, jeg skriver åbent at jeg ved hvad der sidder i tingene, da jeg lytter sammen med - i dette tilfælde Bertram, der for taler vi jo sammen og kigger sammen - derimod er jeg ikke teknisk informator og holder mig fra at udbrede folks konstruktioner og tekniske specifikationer, herunder evt. tweaks -  sådan opfører man sig, hvis man besidder lidt moral og fornuft.
Men jeg lytter da også sammen med mange andre end Bertram.

Jeg kan også sige det på den måde - jeg afholder mig fra at gå og smugkigge,spioner og rode i de ting der er i kabinetterne, når jeg er blevet betroet at låne / lytte på tingene.

Jeg er så glad for, at et stort antal mennesker ved bedre, og er bekendt med at jeg i privat regi foretager mig disse ting der er forbundet med HiFi, og på ingen måde er involveret med nogen omkring HiFi.

Du ved nogen er med på en kigger, jeg er mere med på en lytter.

Men tak for roserne - at det minder om noget lidt ud over det private niveau.

Såfremt min situation var eller skulle ændre sig væk fra det private regi, ville du som alle andre her i forum, være de første der fik det at vide, af ren respekt for åbenhed, ærlighed og jer.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Mik112 skrev:

Tid til en slapper?

De seneste FET generationer har en typisk ON modstand i størrelsesorden < 3 milli-Ohm (stor set intet effekt tab) samt meget lav indgangs kapacitet <300 pF, hvilket alt andet lige giver høj båndbredde.

Så tjek lige jeres kabler; fra cd til preamp og videre til effekttrinnet. Mener at de bedste kabler ligger i omegnen 50-100 pF/meter pr. stk., gang det med 3 samt længden, regn det selv ud  Det ender garanteret med en mega kapacitet i signalvejen - som man ikke kan komme udenom!!!!!!

Mvh/Mik112

Kan du godt lide FETs?
For ikke længe siden havde jeg lejlighed til, at lytte til en ren FET baseret power amp af helt ny dato. Lyden er helt og aldeles som FETs altid har været.
Jeg tilskriver det kapaciteten, idet meget af det samme forekommer på MIT kablerne også. De er nemlig også højkapacitive, faktisk så meget, at ICE amps iflg. Peter AR, ikke vil spille med dem på.

Hejsa KvK,

Selvfølgelig elsker jeg Fet's og bipolare transer og IGBt'er, alle vel at mærke af den rigtige slags

I bund og grund har jeg ikke andre alternativer end rørslæder, som ikke kan løse mit effekt behov.

Mvk/Mik112

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Så de oplevelser du har haft med Betrams grej og test setup har altså ikke været PRIVATE?

Blackhawk!...Du må forstå, at Toftdahl ingen professionel tilknytning har til nogen i hifi-branchen. Han tester bare de forskellige versioner af deres forstærkere som privatmand. ........

Hilsen

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

mik112

Nu sover jeg jo lige godt om natten uanset om du elsker mig eller ej og hvad du tvivler på.

Du læser da tråden som fanden læser biblen, fristes man til at sige.
Jeg ændrer ikke udsagn, jeg skriver åbent at jeg ved hvad der sidder i tingene, da jeg lytter sammen med - i dette tilfælde Bertram, der for taler vi jo sammen og kigger sammen - derimod er jeg ikke teknisk informator og holder mig fra at udbrede folks konstruktioner og tekniske specifikationer, herunder evt. tweaks -  sådan opfører man sig, hvis man besidder lidt moral og fornuft.
Men jeg lytter da også sammen med mange andre end Bertram.

Jeg kan også sige det på den måde - jeg afholder mig fra at gå og smugkigge,spioner og rode i de ting der er i kabinetterne, når jeg er blevet betroet at låne / lytte på tingene.

Jeg er så glad for, at et stort antal mennesker ved bedre, og er bekendt med at jeg i privat regi foretager mig disse ting der er forbundet med HiFi, og på ingen måde er involveret med nogen omkring HiFi.

Du ved nogen er med på en kigger, jeg er mere med på en lytter.

Men tak for roserne - at det minder om noget lidt ud over det private niveau.

Såfremt min situation var eller skulle ændre sig væk fra det private regi, ville du som alle andre her i forum, være de første der fik det at vide, af ren respekt for åbenhed, ærlighed og jer.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Respekt for det med biblen, men jeg er desværre pt. ateist! Og jeg håber da inderligt ikke at min mening omkring din troværdighed gør dig søvnløs

Mvh/Mik112

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Nilau

Prøv nu at fortælle mig problemet, i at min interesse er HiFi og jeg har en større brøringsflade, og har haft et okay reference setup, så man kunne teste fornuftigt på det. Har haft - men skifter det hele ud igen, det er spændende at rydde totalt op i det hele og gå nye veje - så skal der fandeme testes igen.
Men helt ærligt og på et venskabligt niveau - det er mig komplet ubegribeligt at det er så interessant, og du kan blive ved med at skrive ingenting om det emne, det er jo bevisligt de rene insinuationer du præsenterer for forum.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Nilau

Prøv nu at fortælle mig problemet, i at min interesse er HiFi og jeg har en større brøringsflade, og har haft et okay reference setup, så man kunne teste fornuftigt på det. Har haft - men skifter det hele ud igen, det er spændende at rydde totalt op i det hele og gå nye veje - så skal der fandeme testes igen.
Men helt ærligt og på et venskabligt niveau - det er mig komplet ubegribeligt at det er så interessant, og du kan blive ved med at skrive ingenting om det emne, det er jo bevisligt de rene insinuationer du præsenterer for forum.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hvorfor pokker skifter du ud hele tiden? Er der ikke tid til en seriøs lytter af det lånte/købte grej?

Og, hvad pokker er en større brøringsflade? 

Mvh/Mik112

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Kan du godt lide FETs?

Jeg kan også bedst lide knallerter uden hjul - jeg får angstanfald af noget der bevæger sig hurtigere end alm. gang 

FET's har kapacitet og rør har en kapacitet - ja faktisk opfører de sig meget lig hinanden - men måske kan du heller ikke lide rør? Uanset hvad man anvender, kan en forstærker komme til at lyde godt. OK at du ikke bryder dig om FETs, men jeg tvivler på det er kapaciteten, for den finder du i langt større "mængder" alle andre steder i signalvejen. I sidste ende er det blot et spørgsmål om at at drive disse kapaciteter med et trin der kan levere strøm nok - i så tilfælde vil båndbredden ikke blive begrænset.

Ser man nøgternt på det, så har langt de fleste af de signaler vi lytter til nok været gennem FETs på et tidspunkt, da de befinder sig i mængder af de gode IC'er som anvendes i både hifi og prof. udstyr.

Mht. MIT kablerne må jeg dog give dig ret - de kan være noget "specielle".

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Nu er det tid til en sover her, -men;

Er der nogen/nogle her incl. mig selv der kan huske tråden..... var det ik' noget lig dette:  Emne: eAR.. Rystende god oplevelse!

Mvh/Mik112

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Nok snarere lånt end købt. Ihvertfald indtil man ikke kan låne mere af ham, der nu gerne vil have at man køber... 

Det er ihvertfald rygtet i branchen.

For Søren, hvis vi keder os kan vi altid starte en ICE tråd

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Hvad spiller Bertram så på, når han skal evaluere?

Han udstillede på Horten messen i Norge med et sæt Infinity Epsilon højttalere.

I øvrigt fik han ganske pæn kritik, efter fleres mening den bedste lyd på den messe.

Mvh,

Karsten

Edit: Det var Infinity Epsilon (er rettet)

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
blackhawk skrev:

Hvad spiller Bertram så på, når han skal evaluere?

Han udstillede på Horten messen i Norge med et sæt Infinity Kappa højttalere.

I øvrigt fik han ganske pæn kritik, efter fleres mening den bedste lyd på den messe.

Mvh,

Karsten

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at Bertram laver nogle fantastiske forstærkere. Og jeg har faktisk tænkt mig at lytte seriøst til dem, når jeg snart skal på forstærker shopping.

Så det kommer ikke bag på mig, at han fik den store mængde ros.

EDIT: Kunne nemt forestille mig, at en god ICE på et par Infinity Epsilon kunne give stor dynamik og detaljerigdom.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:

jensen skrev:

Ja mine smuttet til en ven af den tyske impotør den også mener det er de bedste de har lavet han har Ml33 nu .

men et par der er 100% ok kan vel koste mellem 30000 og 40000kr .

30000 kr. ligger lige og stikker over det loft jeg sån økonomisk har.. dog ikke helt umuligt meen.. tjaaa...

Normalt ligger jeg lige ved 20 - 25000 kr. som smærtegrænsen.. ( især familiens.. )

Men det er da værd at tænke over!..

Har fået et tilbud på ML334 for godt 35000 kr.. 

Her mener du altså seriøst at de gamle er bedre???

Hummm..

mvh.

Jeg tror du skal regne med, at de senere af dem er baseret på FETs i indgangene, måske endda opamps.
Det giver en ved første øjekast glat lyd. På længere sigt forekommer den overfladisk og dump. Forstærkeren spiller ganske enkelt sortere og mindre dynamisk pga af kapaciteten i FETérne.
De ældre af dem er ganske sikkert bipolare.

Her må jeg lige blande mig. Jeg ved faktisk ikke hvad en 334 er bestykket med, men min egen ML331 som er forgængeren for en 334 er betykket med Bipolare transistore. Jeg har ikke kendskab til at Levison nogensinde har brugt Fets i deres effektrin.

Iøvrigt bryder jeg mig heller ikke om lyden af fets. 

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes