Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 02:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Kurt Von Kubik

Den slags lægges jo næppe ud på nettet af producenter, hvadenten de er nationale eller internationale - pågældende anvender sandsynligvis sin egen teknologi??

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Acer: Jeg kan kun være ærlig, men det er desværre det samme gang på gang, at visse deltagere herinde, får trådene til at "skride" stille og roligt, men sikkert med alt deres viden og flueknepperi i stedet for at holde sig til emnet og så evt oprette tråde om dét de ønsker at debaterere. Jeg synes det er ærgelig, specielt for vedkommen som har startet en sådan tråd, men sådan skal det åbenbart være herinde lige så snart "folk" kommer til med deres viden.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Acer

Der findes som mange andre tråde om ICEpower, så du kan få 100 sider mere.

Og til dit spørgsmål om ICE, nej det tæsker ikke alt andet ud på et sidespor. De standard ICE forstærkere, er gode til prisen, men der mangler meget fra en standard ASP 200-500 eller 1000, før alle andre velspillende mærker / producenter er ude på sidesporet. Standard ICE monoblokke til 5.000 DKR, tæsker bestemt ikke de kendte velspillende mærker. 
Og ja, de er oprindelig ment som forstærkere til Pa udstyr, og intet er efterfølgende ændret i deres konstruktion.

De har bare fundet vej ind i HiFi verdenen - det er en nem måde at producere en forstærker på, med dem som basis skal man kun købe en kasse og putte dem i. Så om de hedder det ene eller det andet, har de som den samme lyd. 
Enkle producenter har så udviklet dem yderligere med deres egne ideer - men så er de også i et prisleje, hvor de koster fra 50.000  DKR til 300.000 DKR som 2 monoblokke, som kan spille forrygende flot - men en dyr forstærker som så mange andre, og vi er tilbage, skal det være Krell, ML, Pass eller ICEpower??? men selv de special producerede ICE udgaver overgår næppe andre kendte og velspillende mærker.

Deres største fordel er nok, at de ikke bruger en brøkdel af det strøm, som mange store forstærkere normalt gør, hvilket kan være en stor besparelse.

Og ja, brugeren der spurgte om kabler til en ICE, skulle nok have spurgt et andet sted / tråd, men nu mente han så han kunne gøre det her i ICE tråden - det var så det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Gaaaab....så tog jeg mig sammen og læste mig igennem alle 32 sider. I starten en god diskussion om ICE kontra ML, Accu og Krell....så en masse mudderkast om branchetilhørsforhold og PA-udstyr , så diverse diskussioner om opamps i DAC's og nu sølvkabler fra Bertram . Tråden burde omdøbes til Alt mulig l**t, undskyld sproget  

Tilbage på sporet om disse ICE-fætre nu er så gode så de løber lige op med det dyre grej, så har vi alle få råd til noget godt grej

Enig, emnet er for spændende og vigtigt til al den mudderkastning. Jeg har nok bidraget rigeligt med mine erfaringer med ICEpower    så:

det kunne faktisk være lidt rart at høre fra alle de mange "anonyme" der efterhånden må have noget ICE stående, brugtsalget, eller manglen på samme må indikere at der er en hvis tilfredshed at spore, eller?

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:
Jeg har lige købt et til 49kr nede ved min lokale computer-biks. han fortalte mig det ku være ligemeget med god skærmning af kablet da jeg ikke har mulighed for jord. Er det korrekt?

Nej, det er ikke helt korrekt.

En passiv skærm, der ikke er koblet i nogle af enderne har også en afskærmende effekt.

Dette princip bruges eksempelvis af flere af de større kabelfabrikanter og af undertegnede.

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 33
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes