Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da som en god ide! Hvor bliver det evt. henne?
Og bliver det åbent for alle?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl Jeg skal ikke gentage mine erfaringer og meninger om ICEpower, men jeg vil gentage, at det synes som om ICEpower modulerne ASP, er særdeles følsomme over for kabelvalg og forforstærker - hvilket mange lange test's af kabler og forforstærkere, i forbindelse med ASP modulerne har vist. Og jeg mener klart, at de er mere følsomme end andre forstærke i det brede gennemsnit.
Her i vil jeg give dig ret... jeg tilskriver det at de er ganske afslørende og relativ neutrale...
Mine umidelbare erfaringer er faktisk også at de i højgrad giver en preformance der afhænger at resten af keden..
Iøvrigt ville jeg da gerne høre nærmere om DINE erfariner med disse, da det lyder som du har meget indgående kendskab og det gennem noget længere tid end jeg selv eks...
mvh.
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov
Det bør være for alle - på tilmelding.
miju
Som jeg skriver, har jeg testet enormt længe og meget samt et hav af versioner - holdt op imod en masse forskelligt grej, her menes den øvrige kæde. Der er ikke nogen mening i at remse det op fra en ende her, igen. Derimod synes jeg vi skal bruge en masse tid på at lave det ICEpower træf / seminar, hvor bl.a. andre kan medbringe deres ting og erfaringer. Det er også derfor jeg siger, det bliver nok tidligst i januar 2006, da det helst skulle blive til mere end et forkølet lyt og en solo optræden, fra den ene eller den anden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Toftdahl]
Raskolnikov
miju
Som jeg skriver, har jeg testet enormt længe og meget samt et hav af versioner - holdt op imod en masse forskelligt grej, her menes den øvrige kæde. Der er ikke nogen mening i at remse det op fra en ende her, igen. Derimod synes jeg vi skal bruge en masse tid på at lave det ICEpower træf / seminar, hvor bl.a. andre kan medbringe deres ting og erfaringer. Det er også derfor jeg siger, det bliver nok tidligst i januar 2006, da det helst skulle blive til mere end et forkølet lyt og en solo optræden, fra den ene eller den anden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
[/QUOTE]
Det vil da blive interasant med et sådant tref...
Er meget interaseret i så mange indfalds vinkler som muligt.. da de efter en del lytning ( kortere tid hjemme hos mig og en del lytninger hos bekendte ) har imponeret mig gevaldigt mildst talt!... og de indgår seriøst i fremtidige anskaffelsels planer..
Mere indgående har jeg hørt eAr 202 og 1001, og jeff Rowland 301 mono trinene.. samt ZapPulse ( der dog ikke imponerede så meget.. heller ikke Predator.. de levede ikke op til hverken eAr eller Beast eller eks. Embla og Jeff Rowland mf. som jeg har stiftet nærmere bekendskab med over den senere tid..) Bertram Beast har jeg kun hørt et par gange flygtigt, mende efterlod dog også et posetivt indtryk..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Raskolnikov
miju
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Jeg undrer mig mere og mere. Testet enormt længe, prøvet lange rækker af udstyr osv. Hvis man sætter sig ned og læser lidt om ICE power på B&O´s egen usædvanligt veldokumenterede produktside, da står alle de oplysninger enhver måtte ønske sig. Alt det jeg har hørt fra ICE, mener jeg at kunne genkende direkte fra databladene. Så jeg tror egentlig man kan spare en masse tid, ved at kigge lidt på det først. Jeg villige tilføje, at jeg har lyttet før jeg har læst, og altså blot fået bekræftet mine lytteindtryk i databladene. Se f.eks. her http://www.icepower.bang-olufsen.com/graphics/powerhouse/use r_graphics/pdfs/ICEpower1000ASP_datasheeet_1-4.pdf Side 9. Her vises fasedrej/frekvensrelationen. 20 gr. ved 5 KHz i 8 ohm er drejet 60 gr. ved 20KHz. Hvis ikke det var fordi ampen havde andre attraktive egenskaber i form af rå power og lav varmeudvikling, så røg den i en subwoofer og ingen andre steder. Faktisk vil jeg sige, at nogle af de allerførste CD maskiner uden oversampling og med Brickwall filtrering, havde lidt af den samme lyd over sig, dog er det min fornemmelse, at det dybe gik lidt bedre på CD maskinerne. På side 10 findes dæmpningsfaktor/frekvensrelationen, der viser at op til 1KHz duer forstærkeren, derfra har den ikke længere fat i højttaleren på samme vis mere. Subwoofer er vist lige på læben igen. Her tror jeg man finder årsagen til det lidt bloomy mellemregister. Disse egenskaber kan man aldrig kompensere for vha. kabler, konfigurationer, modifikationer osv. Det er grundlæggende egenskaber, som princippet besidder, og som kun en "helt forfra" tilgang vil eliminere en dag måske. Sandsynligvis skal der switches 10-100 gange hurtigere el. lign. Måske det er muligt om 20 år, hvem ved. Sagt lige ud, hvis en liniær amp havde performet på den måde, så var den blevet smidt ud. Kun poweropamps har egenskaber der ligner, men kan dog ikke levere andet end 1/10 af effekten. Så her har vi med store effekter til lave priser og temperaturer at gøre. Det overraskende ved det er, at det lyder blødt og ikke særligt switchet, men det står en meget effektiv filtrering nok for.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt du må forstå at hvis du ikke syntes Bertram er det ultimative, har du simpelthen ikke testet længe nok! 
Minder mig om min gamle programeringsdage:
Repeat
If "no pretty women at party"
then "drink a beer"
Until "pretty woman at party" __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Kurt du må forstå at hvis du ikke syntes Bertram er det ultimative, har du simpelthen ikke testet længe nok! 
Minder mig om min gamle programeringsdage:
Repeat
If "no pretty women at party"
then "drink a beer"
Until "pretty woman at party"
|
|
|
Min version er lidt anderledes. IF married: Look at ugly woman
Drink beer
When ugly woman turns pretty
Go home

Mht. Bertram, så må jeg jo med skam tilstå, at de aldrig har fundet vej tilmine gemakker i funktionsdygtig stand. Faktisk har de været inden for døren, men kun i bal. udgave og jeg kunne på trods af vold, hamren og lirken ikke få stikkene til at passe. Måske der manglede en flaske Arnbitter . Men der kom aldrig liv i skidtet. Men ærligt talt - kig lidt på ICE. Og prøv så at se dig selv i spejlet bagefter og sig så højt du kan "jeg er fordomsfri" 3 gange og så på engelsk "I am unbiased" også 3 gange. Så den tyske "Ich bin ein Berliner" Og svensk "fyra gouldtubourg mange tak"
Jeg beklager, men den er altså tilpas langt ude. Hvis en amp jeg var i gang med at bygge, målte sådanner, så gad jeg da ikke lytte på den - hvad er meningen med det? Man kanaltså ikke helt og holdent negligere helt grundlæggende egenskaber i amp design, uden at betale prisen for det. Om den handel så er givtig eller ej, det må den enkelte så tage stilling til. Til high fidelity er jeg ikke i tvivl - det kommer ikke til at virke og det har heller aldrig været meningen.
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mester KvK: Tror du er outdated – du tænker i musik og hæderlig reproduktion. Men det er der ikke sjov i – og sikkert heller ikke salg.
Hvad skal man stille op med kvalitet - det skidt?
Men du er ikke helt alene – vi er da nogle få styks der godt kan lide at smage på en god reproduceret Bösendorfer. 
Men en ganske fed tråd, selvom jeg nu har været uden vinyl i en måned har tråden givet mit humør en tak op – faktisk har jeg grinet .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig....
Problemet er bare at denne Toftdahl løber med halve vinde.
På den ene side fortælle han/vi om omfattende og langvarige tests med alle ICE varianter. Og om hvor meget bedre en "udviklet/modificeret/rechassireret" Ghost er i forhold til alt andet på markedet. Han kan/vil/må bare ikke fortælle om hvordan dette hænger sammen.
På den anden side påstår han at han ikke har noget med BErtram elelr andre at gøre....hmmmm 
Min personlige mistanke er at ham/vi (Bertram/Toftdahl) har testet en JR ICE (se evt. High Fidelity). Det må være den (da han undrede sig dybt over at Miju kunne have hørt sådan en i DK). Han/de har så set på de mods der er foretaget og sagt: "den tandfyldning kan vi også foretage, så har vi produkt differentieret, så mangler vi bare positivt feedback fra uvildige progere...hvad siger du til den opgave Tøftdahl?. En stribe positive indlæg i Hifi4all vill være godt, så kan vi linke disse på vores hjemmeside. Hvis vi også får de danske blad Lav Troværdighed med så er guldhønen på banen!"
Bare et eventyr her i HC-året....lighed med virkelige personer og hændelser er tilfældige...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove:
Et skud i tågen - måske der er tilføjet en traffo i indgangen for at få en højere indgangs impedans, er der ikke noget med at den er lidt lav for ASP modulerne ? Jeg mener at JR bruger en traffo
med lidt googling:
"You may know that Jeff Rowland uses input transformers in his 201 and 501 ICE-based amplifiers, as he obviously does with all or most of his amps. These are Lundahl LL 1545A. Can it be that besides needing them for his balanced inputs another purpose is to bypass an input cap on the ICEpower module? Will it make sense to try this also with the UCD modules? Might give the same situation as using a TVC pre."
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju, kan du ikke fortælle lidt om basgengivelsen med din nye reference? med de hurtigere start/stop transienter, men med en lukket emf returvej afviger det jo fra eks tung analog grej (rart med en mand der ikke bange for at indrømme at han har opnået nye preferencer, dog ville jeg aldrig undvære udstyr med en emf der ikke var åben, nuanceringen i bassen er så rigeligt varmen og sliddet værd)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt for lidt ICE til at kunne afskrive konceptet. Mine konklusioner kunne minde lidt om Kurt VK's, men det er jo kun de få jeg har hørt.
Generelt lyder det godt og imponerende, men jeg savner noget i toppen (noget nuancering og frem for alt noget rum. Bassen kunne jeg ikke bedømme ud fra hvad jeg har hørt.
For mig at se, så er konceptet dog lovende ... det er jo før set at der sker forbedringer (CD'en er et godt eksempel). Indenfor Surround er det det eneste rigtige, ligesom indenfor mainstream hifi, spørgsmålet er vel kun om det kan komme op i high-end kategorien, rent lydmæssigt (priserne skal jo nok komme derop).
Jeg synes det er fint at Miju står frem med sin begejstring ... hatten af for det ... det er jo ikke gratis 
Så jeg vil følge udviklingen fra sidelinien ... ligesom jeg gjorde med CD'erne da de kom frem. I princippet har jeg det samme imod CD som jeg har mod ICE ... der mangler noget synes jeg ... og CD mangler stadig noget i forhold til LP ... på nogle punkter.
Til gengæld har både CD og ICE jo også nogle uomtvistelige styrker ... så derfor har jeg jo også en CD'spille, og derfor kan man jo heller ikke afvise at der kommer en ICE ind...
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blander jeg mig også. Jeg har lyttet til en del ICE og ZAP-forstærkere. Mine holdninger er lidt blandede.
Jeg synes det er noget fis, når producenterne påstår at have forfinet på ICE-kredsløbene. Det er meget begrændset havd der er muligt, uden at ødelægge funktionen af kredsløbet. Man kan benytte bedre komponenter i indgangen og udgangsfilteret. Ellers er det ikke meget at komme efter. Og det koster altså ikke 50.000,-!!! Glem derfor alt om fine påstande herom. Det er ikke tilfældigt, at INGEN vil fortælle noget som helst om hvad de har ændret!!!
Lydmæssigt er jeg lidt delt. Disse klasse-D forstærkere minder meget om hinanden, og har nogle klare lydmæssige fællestræk. Ved første lyt bliver man positivt overrasket. Der er virkelig hul igennem, og det lyder virkelig lækkert. Det virker som om alle detaljer er med, og der er ganske få skavanker. En af de absolut største forcer er i mine ører, at forstærkerne bare kører med det samme. Der er ikke de obligatoriske mange tiers opvarmning, før den optimale lyd indtræffer. Det sker direkte ud af kassen. En anden klar force er, at disse forstærkere ikke afslører alt for meget. De er lige efter B&O's tankegang. Man behøver ikke fordybe sig alt for meget, for musikken kører bare. Forstærkerne er dybt charmerende .
Til decideret High End tror jeg endnu ikke på klasse-D. De fordyber sig ganske enkelt ikke nok. Men det høres bare ikke, før man laver en direkte sammenligning med noget High End. Når jeg sidder hjemme, og lytter til min ZAPPulse, bliver jeg helt blød i knæerne. Men direkte sammenlignet med Kubiks Gravity, afsløres øjeblikkelig forskellen.
Kampen mellem klasse-A eller klasse-D afhnger derfor i mine ører meget af, hvad det er man søger.
- Klasse-A er nok stadig det rigtige valg, hvis man vil have ultimativ troværdig lydgengivelse. Sådan er det, og det varer nok en del år før det ændrer sig.
- Klasse-D egner sig til gengæld mere til den almindelige musiknyder, som ikke fordyber sig for meget.
Desuden egner klasse-D sig fint til B&O anlæg. Pt har jeg en ZAPPulse koblet til et Beosound 3000. Den starter når anlægget starter, og lyder fra første sekund optimalt. Og så er den lille nok til at kunne gemmes af vejen... det er kæresten helt vild med!!
Hvad skal der til, for at klasse-D bliver ægte High End??? Tjaaee... Primært mener jeg, at vi skal op i MEGET højere switch-frekvenser. På den måde kan udgangsfilterets skæringsfrekvens hæves, og således får forstærkeren bedre fat i højtalerne ved høje frekvenser. Mit bud er 10MHz... så tror jeg vi er på vej! Men det varer nok nogle år!
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Så blander jeg mig også. Jeg har lyttet til en del ICE og ZAP-forstærkere. Mine holdninger er lidt blandede.
Jeg synes det er noget fis, når producenterne påstår at have forfinet på ICE-kredsløbene. Det er meget begrændset havd der er muligt, uden at ødelægge funktionen af kredsløbet. Man kan benytte bedre komponenter i indgangen og udgangsfilteret. Ellers er det ikke meget at komme efter. Og det koster altså ikke 50.000,-!!! Glem derfor alt om fine påstande herom. Det er ikke tilfældigt, at INGEN vil fortælle noget som helst om hvad de har ændret!!!
Lydmæssigt er jeg lidt delt. Disse klasse-D forstærkere minder meget om hinanden, og har nogle klare lydmæssige fællestræk. Ved første lyt bliver man positivt overrasket. Der er virkelig hul igennem, og det lyder virkelig lækkert. Det virker som om alle detaljer er med, og der er ganske få skavanker. En af de absolut største forcer er i mine ører, at forstærkerne bare kører med det samme. Der er ikke de obligatoriske mange tiers opvarmning, før den optimale lyd indtræffer. Det sker direkte ud af kassen. Det er jo rigtigt. Har selv gjort den samme erfaring. Men det kræver så, at man aldrig slukker de øvrige elemeter i setupet, forforstærker, CD/DAC, mm. En anden klar force er, at disse forstærkere ikke afslører alt for meget. De er lige efter B&O's tankegang. Man behøver ikke fordybe sig alt for meget, for musikken kører bare. Forstærkerne er dybt charmerende .
Til decideret High End tror jeg endnu ikke på klasse-D. De fordyber sig ganske enkelt ikke nok. Men det høres bare ikke, før man laver en direkte sammenligning med noget High End. Når jeg sidder hjemme, og lytter til min ZAPPulse, bliver jeg helt blød i knæerne. Men direkte sammenlignet med Kubiks Gravity, afsløres øjeblikkelig forskellen.
Kampen mellem klasse-A eller klasse-D afhnger derfor i mine ører meget af, hvad det er man søger.
- Klasse-A er nok stadig det rigtige valg, hvis man vil have ultimativ troværdig lydgengivelse. Sådan er det, og det varer nok en del år før det ændrer sig.
- Klasse-D egner sig til gengæld mere til den almindelige musiknyder, som ikke fordyber sig for meget.
Desuden egner klasse-D sig fint til B&O anlæg. Pt har jeg en ZAPPulse koblet til et Beosound 3000. Den starter når anlægget starter, og lyder fra første sekund optimalt. Og så er den lille nok til at kunne gemmes af vejen... det er kæresten helt vild med!!
Hvad skal der til, for at klasse-D bliver ægte High End??? Tjaaee... Primært mener jeg, at vi skal op i MEGET højere switch-frekvenser. På den måde kan udgangsfilterets skæringsfrekvens hæves, og således får forstærkeren bedre fat i højtalerne ved høje frekvenser. Mit bud er 10MHz... så tror jeg vi er på vej! Men det varer nok nogle år! |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
|
Groove:
Et skud i tågen - måske der er tilføjet en traffo i indgangen for at få en højere indgangs impedans, er der ikke noget med at den er lidt lav for ASP modulerne ? Jeg mener at JR bruger en traffo Jeg tror meget vel, at det kunne være temmeligt meget af forklaringen. Men i øvrigt mener jeg JR ampsene bruger deres egen SMPS. ASP modulerne tror jeg først er kommet senere. Switching frekvensen hos JR skulle være en del højere end det er vanligt for SMPS, som skal levere den slags effekter. Så her har vi helt klart den fuldgyldige forklaring på prisen . Den MÅ da koste 150K sådan én.
med lidt googling:
"You may know that Jeff Rowland uses input transformers in his 201 and 501 ICE-based amplifiers, as he obviously does with all or most of his amps. These are Lundahl LL 1545A. Can it be that besides needing them for his balanced inputs another purpose is to bypass an input cap on the ICEpower module? Will it make sense to try this also with the UCD modules? Might give the same situation as using a TVC pre." Trafo og benign indgangsimpedans kontra Capacitor og malign indgangsimpedans.
Idéen med at ballancere med en trafo, kan nok vise sig at væreen del mindre besværlig end et decideret bal. kredsløbsdesign. Måske endda det lyder bedre i sidste ende.
Valget tror jeg ligge Cap vs trafo, resten afhænger ekstremt af preampen. Er den fuld af opamps, lugter her snart af grilkylling.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
Mester KvK: Tror du er outdated – du tænker i musik og hæderlig reproduktion. Men det er der ikke sjov i – og sikkert heller ikke salg.
Hvad skal man stille op med kvalitet - det skidt?
Men du er ikke helt alene – vi er da nogle få styks der godt kan lide at smage på en god reproduceret Bösendorfer. 
Men en ganske fed tråd, selvom jeg nu har været uden vinyl i en måned har tråden givet mit humør en tak op – faktisk har jeg grinet . Pas nu på! Det kan ikke være sundt . Skulle der ryge en fyldning under et anfald, så er hjælpen dog nær. Det skulle efter sigende ikke være det værste, at spise hotdogs med en hel eller dele af en Ghost i munden , skulle være specielt god til at bide remoulade over med .
Outdated: Den havde jeg lige glemt, det er sikkert det.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig noget konkret i debatten, det tegner godt...tak for det!
Prøv at se øverst på side 21 i dette dokument (datasheet på 1000ASP modulet):
http://www.icepower.bang-olufsen.com/graphics/powerhouse/use r_graphics/pdfs/ICEpower1000ASP_datasheeet_1-4.pdf
Som det ses laves det balancerede inputsignal om til single ended af en op-amp i indgangen. Der laves samtidig filtrering. En langt fra optimal løsning, der vel nemt kunne erstattes af en balanceret til single-ended trafo.
Det samme kunne tænkes om udgangen (nederst på samme side), hvor den billige ferrit spole og kondensator filter kunne erstattes af en mere eksotisk trafo. Om lyden bliver bedre? Anderledes i hvertfald! 
To oplagte steder til "modifikation" som B&O faktisk har forudset ved at blotlægge konstruktionen i netop disse punkter. Derudover, som allerede nævnt strømforsyningen.
Øvrige tiltag som kabling og andre komponenttyper (med samme funktion) kalder jeg tweaks, der dog også kan have lydmæssige konsekvenser.
Nu får vi nok ikke Toftdahl på banen, men følgende spørgsmål trænger sig på:
Har Ghost trafo i indgangen? I udgangen? Er strømforsyningen standard? Når udtrykket "Bertrams udvikling af ICE konceptet" bruges er det så bare en andet ord for modificering?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
hififreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 294
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil lige blade mig lidt jeg havde lidt som hurtig jeg synes selv zappen lyder bedre end ice men jeg har selv 2 stk 78w klasse a forstærkere fra lcaudio i speciale ver som jeg synes stadigvæk var det der lød bedst indtil sidst jeg var ved lcaudio der hørte jeg prototypen til den nye 700 holdt kæft den lyder godt og jeg er sikker på den spiller bedre end min klasse a forstærkere der var også en 2.3 se vi hørte på den spiller rigtig godt men med den nye 700 er du et trin højre oppe på stigen der er jeg 99% sikker på ingen icen kan være med lydmæssigt både standart og mod hvad jeg kunne høre iforhold til 2.3 se er bedre perspektiv i dybde og bredde helt perfekt mellemtone og diskant og bassen er klart bedre end min klasse a der er overhovedet ingen hårdhed men super åben lyd der kan hamle op mod ja man skal rigtig langt op i pris før man finder noget der spiller bedre nu er jynes jeg klasse d lyd blevet voksen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige dette i PDF'en
Overload protection
In case of high-amplitude continuous frequency signals in loads lower than 4 Ohm the power supply will not be able to deliver the requested amount of power to the amplifier and the supply voltage will decrease. The overload protection circuit will then lower the threshold of the input soft clipping circuit until the power is reduced to an acceptable level. Thereby the amplifier will not shut down because of under voltage and the music will still be playing, but with a soft shaped audio signal.
----------------------------
Det betyder vel at det ikke vil hjælpe at bygge en større strømforsyning, da sikringskredsløbene vil forhindre store strømtræk under 4 Ohm ?
EDIT: Copy/paste duer ikke særlig godt i denne editor på forum, men noget er måske under udbyggelse her, til håndtering af specialtegn - håber jeg.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Groove: At skifte spolen i udgangen, kunne være en mulighed. Tvivler dog på det vil give den store fordel i ICE, da udgangsspolen er indenfor modkoblingssløjfen. Dette er modsat ZAP, hvor den sidder udenfor modkoblingen, hvilket også er årsagen til at LC benytter en stor fin spole.
Mht indgangen, så drop alt den snak om trafoer og balanceret indgang. Som sagt... Jeg kender ICE ret godt, og ALT undtaget selve udgangen er 100% ubalanceret!!! Man har dog lavet en balanceret indgang, for at understøtte balanceret drift, primært i forbindelse med PA lyd. Men ICEPower er en ubalanceret konstruktion.
Det første signalet møder på indgangen af ICE'en, er en differtial-amp bygget af en op-amp. Denne laver et evt balanceret signal om til ubalanceret, så forstærkeren kan arbejde med det. Det er efterhånden velkendt, at disse "snyde balancerede" løsninger ikke virker. Man kan derfor med fordel springe dette trin over, og føde ICE'en med et rent single ended signal. På den måde slipper man for bekymringer om hvorvidt en signaltrafo er bedre end en op-amp osv... Man springer disse trim helt over!!!
Der kan vel ikke være mange der vil påstå, at man henter noget lydmæssiget, ved at konvertere et single ended signal til balanceret og så bagefeter konvertere det tilbage til single ended???
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|