Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hmm, hvad mener I om det her, fra side 23 i pdf'en:

The ICEpower1000ASP module is designed for musical purposes, which means that the output power of the amplifier never will be continuous. The power supply is therefore designed for large short-term power handling and lower continuous power handling.

If the average power exceeds 85W @4. (typical) for a long time at 25°C ambient temperature, the module will reach its maximum allowable temperature and the temperature protection will be activated. At 50°C more than 40W @4. (typical) average power will activate the temperature protection.

De har har selvfølgelig ret i, at musik primært består af transienter, men maks 85W i 4ohm ved 25 grader lyder ikke af meget. De skriver heller ikke hvad "a long time" er?

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Hmm, hvad mener I om det her, fra side 23 i pdf'en:

The ICEpower1000ASP module is designed for musical purposes, which means that the output power of the amplifier never will be continuous. The power supply is therefore designed for large short-term power handling and lower continuous power handling.

If the average power exceeds 85W @4. (typical) for a long time at 25°C ambient temperature, the module will reach its maximum allowable temperature and the temperature protection will be activated. At 50°C more than 40W @4. (typical) average power will activate the temperature protection.

De har har selvfølgelig ret i, at musik primært består af transienter, men maks 85W i 4ohm ved 25 grader lyder ikke af meget. De skriver heller ikke hvad "a long time" er?

/Præsten

Det betyder i princippet, at den standardkøling der er på modulet, tillader den effektmængde.

Men hvis modulerne indbygges i et metalkabinet, der også fungerer som køling, vil der kunne spilles højt i noget længere tid.

Hvis man vil bruge det til høje vedvarende effekter, må der altså noget ekstra køling til, i form af store køleprofiler eller blæserkøling.

Stil evt. en spand med isterninger oven på hver monoblok - så har du ægte ICEpower.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

miju, kan du ikke fortælle lidt om basgengivelsen med din nye reference? med de hurtigere start/stop transienter,

De er hurtige og meget kontante i bassen, her er virkelig greb om tingene, bedre kontrol end man oplever fra det meste andet end de aller største alm. effektrin i den tungeste highend klasse.. Bassen sidder bare som i en skruestik.. intet at komme efter her.. 

men med en lukket emf returvej afviger det jo fra eks tung analog grej (rart med en mand der ikke bange for at indrømme at han har opnået nye preferencer, dog ville jeg aldrig undvære udstyr med en emf der ikke var åben, nuanceringen i bassen er så rigeligt varmen og sliddet værd)

Der er flot neuancering og detaljering ( i det omfang det er tilstade ) i bassen, ingen tendenster til mudder eller maskering her...  den enorme kontrol og overskud der er her er stærkt medvirkende til dette.. lyden helevejen i bund er ren og klar..

Opefter præges lyden af igen RENHED og fin opløsning samt neuancering, en meget glat gengivelse der ikke fokucere på bestemte tone områder.. altså fin homogen "frekvensgang" gengivelse..  der er balance i tingene og her af udpræget nautralitet.

Opefter bliver det aldrig aggresivt eller presset, og når man spiller højt, virker lyden heller aldrig begrenset og eller presset.

Den generelle opløsning, og detaljering er fornem og i referance klasse, her skal man meget højt op i pris og kvalitet for at gøre det lige så godt eller bedre.

At nogle personer her mener at ICE ikke lever op til de bedste "analoge" amps i den aller tungeste highend klasse, kan de fleste alm. hifi købere og entusiaster være ret ligeglade med, det er aldeles urellevant, sålænge man ikke har råd til at købe netop disse ultimative highend forstærkere.

Der skal nok være enkelte blendt nogle af verdens bedste og fineste "alm" forstærkere og klA. trin der har bedre opløsning, mere kontrol og flere detaljer samt måske bedre dynamik og greb om tingene, dette skal jeg ikke bestride..

SO WHAT!!!! 

En eAr koster under 5 kg. kr!!!!!!!!

Og rækker mindst 95% af vejen op..  noget INTET! andet i den prisklasse og  4 - 5 gange over formår...

Efter min mening er disse ICE trin det nærmeste man kommer, disse for de fleste uopnålige hifhend forstærkere.

Har selv prøvet at sammenligne nogle ML33H samt en ML334, og man kan ikke sige at eAr 1001 & 202 er bedre eller HELT lige så gode..  der er lige en tand højre opløsning og detaljering og kontrol fra disse "Monster" trin.. andet skulle da prisen taget i betragtning også være nærmest utopisk!..

Men de kommer ganske utroligt tæt på..  MEGET tættere end noget andet mere "alm" god hifi til et godt stykke under hvad disse highendtrin koster.

Lad mig sige det mer precist et par eAr 202 koster godt 4000 kr. og under 40000 kr. finder du INTET der kommer så tæt på highend lyd og giver samme outstanding preformance..  DET! er fint nok til mig..

At de så måske ikke kommer HELT op ved siden af effektrin til tæt på 10000 kr. eller der over, er ret ligegyldigt... ( det er alligevel ikke der jeg skal finde mine næste effektrin, men netop i UNDER 40000 kr. klassen  og nok nærmere 20000 kr. klassen.

Og nu kan jeg for de 20000 jeg måske på et tidspunkt kunne købe ET! nyt effektrin for for at opnå den preformance jeg ønsker, kan jeg nu få TO stk. 202 ( stereo trin) og 2 stk 1001 ( mono trin) og køre fuldt aktiv deling og hele "svineriet" med en lyd kvalitet der lang overgår hvad jeg ellers kunne finde til samme penge på "tradisionelle" effektrin!...

Og så er jeg ret ligeglad med at der sidder nogen med tradisionelle effektrin i 50000  til 100000 kr. klassen eller her over og rynker på næsen og siger de er ikke så gode som vores effektrin!...  DET er de måske nok ikke!? men det er der sgu heller ikke meget andet der er!...

Og hvad angår netop det der ultra dyre og tunge hifi!?? så ER DER! faktisk ICE der her sneget sig ind der, og på alle måder efter hvad jeg har hørt og mener samt opfatter gør "jobbet" precis lige så godt som alle de andre highend effektrin i den ubetalelige ende.. ( endda bedre end mange af dem!!) nemelig Jeff Rowland 300 serien.. HVAD! de har gjort ved ICE moduler mm. for at kunne dette på baggrund af de begrænsninger og andet beskrevet ag hvisse folk her inde ved jeg sgu ikke!..  men med disse trin er der sgu ikke noget at komme efter og sætte en finger på!.. de spiller røven ud af bukserne på det meste konventionelle amp. grej der er.. ( ikke alt! men det meste)

Når CM3 kommer med sine betragtninger vedrørende ICE's uduelighed til seriøs audio brug og bestemt highend!? så må jeg undre hvordan JR kan sælge deres effektrin til de priser ( mellem 15000 $ : 302 = lidt over 100000 gode danske kr. - mons og div.  ) jeg tvivler på at købere af disse er dummere, mer uvidende og høre dårligere end den hr. kubik????

Jeg høre i hvertfalle til de der IKKE! kan høre nogen kvalitatvi forskel eller ringere preformance fra et par ( endnu dyre) 301 og eks. de sjofelt dyre ML33H og AC-A60 eks...  ( men ok! vi er så måske alle lidt mere døve og uvidende om hvad god lyd er i forhold til Kubikken!??  noget der virkere meget JB'sk  i opfattelse!?? og for all retfærdigheds's skyld så er han ikke helt ene om at have denne holdning til ICE og ICE baserede trin..  men det gør det jo hverken bedre eller værre!!)

Det er meget muligt at der mangler en del endnu før ICE power generelt kan vippe de BEDSTE tradisionelle highend trin af "pinden" og måske især de bedste Kl.A  (selv om Jeff Rowlande her pioneere og faktisk allerede gør dette i fin stil!..)

MEN! teget i betragtning hvor langt de allerede er kommet og hvor godt det er til hvor fantastisk lave priser, så må man da blive en smule forundret og begejstret!..  og tænk på hvor langt man så kan komme, givet lige så meget tid som transistor forstærkere og alm. kl. A/B trin er kommet siden deres fremkomst!.. 

Så for alle os der må holde os til grej billigere end Marklevinson, Krell, Accuphase og deres lige.. men alligevel gerne vil så tæt på som muligt er ICE da en guds gave!..  for som sagt efter min mening og i mine øre, er der ikke meget tradisionel forstærker grej der gør det lige så godt eller bedre.. og det der er og gør er også alligevel i den noget dyre ende MINDST! 3 gange så dyrt som de dyrsete af eAr & Beast'erne mf.. 

Og på den baggrund har jeg for mere "dødeligt" grej fået en ny referance, samt en blandt selv det dyreste, ( JR 300 serien) selv om MarkLevinson 33H stadig står blandt mine ultimative referancer.. (men nu ikke så alene)

Der vil dog nok gå en rum tid før jeg skifter mine Lc kl.A trin ud.. da der er andre prioriteter først, og de stadig gør jobbet godt nok til at jeg kan leve lykkeligt med dem!.. men NÅR! tiden komer.. er der nok ingen tvivl om at det bliver noget ICE.. ( så kan man håbe at det er blevet ENDNU! bedre til den tid, for bare lidt forbedring endnu, SÅ! er det praktisktaget HELT! der opp i den tunge highend lyd, hvor det nu "kun" kommer tættere på end det meste andet.)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Tjah!

Temperaturmæssigt bliver der næppe problemer, selv ved hårrejsende ydtryk fra PA anlæg i time efter time.
Bare der er monteret en blot rimelig fornuftig køleprofil på den.
Det er nemlig her ICE powers egentlige styrke ligger - masser af effekt på no space og uden begov for masser af luftdifusion og monstertunge trafoer osv.
Det hele er serstattet af hyperstabil og ekstremt sikret moderne teknologi, som bare kan smides ud, hvis det alligevel skulle brænde af.
Det duer.

Til ægte hifi, hvor der lægges vægt på evnen til at dykke ekstremt dybt ned i svage niveauer og også til at performe dynamisk homogent, uanset hvilket niveau der tænkes på, da render man i problemerne.
Med den dæmpningsfaktor, det fasedrej og al den liniariserende modkobling, da vil ampen ikke kunne spille dynamisk så det gør noget. Den vil kunne spille afsindigt højt, men dynamisk vil der ikke være guf i den. Og det forveksles stort set i 100% af alle tilfælde. I øvrigt er al den softclipping designet til at gøre netop det. Og det er såmænd på den måde den opleves. Det afsløres i øvrigt øjeblikkeligt ved hjælp af simple optagelser af naturlige instrumenter, f.eks. klaver i næroptagelse.

Modkoblingskredsløbene i sådan en fætter er sørme heller ingen spøg, modkoblingssignalet hentes efter udgangsfiltreringen, og føres derfra tilbage til indgangen og tillægges indganssignalet i modfase, hvilket så korigerer evt. fejl. Modkoblingssignalet kommer på den måde til, også at indeholde returenergi fra htèn, som ampen så skal lave et modsignal til og korigere IGENNEM udgangsfilteret. Det bliver sjovt og nok aldrig helt færdigt, før ampen er slukket.

At dette kommer til at foregå IRL er ganske vist.

Sad i øvrigt yesterday og læste i en gammel artikel af Matti Otala, som havde lavet lidt målemetoder til at måle HT´s strømforbrug IRL.

Forsøgshøjttalerne var Yamaha NS1000 og Linn Sarah. Sarah HTén glimrede ved at udgøre en belastning på 1,4 ohm dynamisk, blot med nogle simple signaler på indgangen. Yamaha kom ned på 3,2 Ohm. Begge var i princippet 8 Ohm HTér og ingen af dem havde impedansdyk af betydning og udgjorde på papiret nemme belastninger.
Ved 1,4 Ohm er de fleste amps allerede ude i tovene, og såfremt belastningen optræder igen og igen i hurtigt tempo, så dykker spændingen på klemmerne tydeligt.

Der skal en rigtig kraftkarl til at reproducere et signal ind i en IRL ht belastning.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej Miju!

Nu skal det jo heller ikke lyde som om jeg er komplet på tværs af alting - kun næsten.

200 Watt til 4K er jo en meget skarp pris - ingen tvivl herom.
1000 watt til lidt mere er en enddog meget skarp pris - heller ingen tvivl om det.

Men pga. strømstabilitet, tror jeg egentlig ikke nogen af dem kan spille højere og lavere end min 100 watter.

Mine prioriteter vil derfor gå i en anden retning.
Jeg behøver ikke en monster forsyningsspænding, som så bliver tvunget ned af HTén, jeg vil hellere have en rigtig strømstabil 50 watter.

Og hvor finder man lige sådan én til en rimelig pris??

Jow jeg tror jeg ville foretrække en 218 THX, den er på 225 watt i stereo og de er hjemme de fleste af dem. Der sidder i øvrigt en JR/Krell (Lunddahls) trafo i - om nogen vil vide det.

Men jeg må da indrømme, det er da ikke lige helt nemt, at komme på amps der tilbyder det samme til blot nogenlunde samme pris.
Det har du vist egentlig ret i.
Tænk på f.eks. Linn LK140, der reelt tilbyder under det halve for 2,5 gange prisen. Og man får i tilgift dårligere data og en væsentligt fladere lyd.

Men derfra til, at kalde det high fidelity, reference osv. synes jeg der er et stykke vej - et ganske pænt stykke vej faktisk.

Band
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Kurt von Kubik]Hej Miju!

Nu skal det jo heller ikke lyde som om jeg er komplet på tværs af alting - kun næsten.  jaaa kun næsten...

200 Watt til 4K er jo en meget skarp pris - ingen tvivl herom.
1000 watt til lidt mere er en enddog meget skarp pris - heller ingen tvivl om det.

Meee det finder man ik sgu ik mange steder..

Men pga. strømstabilitet, tror jeg egentlig ikke nogen af dem kan spille højere og lavere end min 100 watter.

Det er heller ik så nødvendigt.. 100 W rækker sgu til det meste, medmindre man har nogle forbandede inefektive højtalere ( under 84 - 85 db. ) og med nogle grimme fase vrid og impadans fald!..

Mine prioriteter vil derfor gå i en anden retning.
Jeg behøver ikke en monster forsyningsspænding, som så bliver tvunget ned af HTén, jeg vil hellere have en rigtig strømstabil 50 watter.

Jeg har oplevet 50W kl.A Zap trin fra Lc med 2 x 240000 uF. og et par 2,2 kW. traffoer ( Dual mono) trække højtalere der var djævelse tunge og samtidigt spille med et fornuftigt niveau, uden at på mindste måde lyde presset eller på anden måde miste græb og overblikket... så klart har 50W sine db. niveau begrænsninger hvis følsomheden ligger under 85 db. men ligger den rundt de 80 - 90 eller over..  har de fleste ik brug for meget mere..

Borkobler man så sådant et "svin" (som jeg har gjort) har man overskud i det uendelige!!!.... 200W.....  du har 100W og jeg garanter at jeg aldrig bruger de sidste 100 på mit...( for top systemerne i hvertfall, på bunden har jeg 240W. lige nu.. og det er også rigeligt..)  sååååå??? 

Og hvor finder man lige sådan én til en rimelig pris??

Ja netop!! Lc's Zap trin er en løsning.. men check lige priserne! og især hvis man ikke lige kan / gider lege køkkenbords doktor der hjemme selv og her spare lidt!?

Jow jeg tror jeg ville foretrække en 218 THX, den er på 225 watt i stereo og de er hjemme de fleste af dem. Der sidder i øvrigt en JR/Krell (Lunddahls) trafo i - om nogen vil vide det.

Men jeg må da indrømme, det er da ikke lige helt nemt, at komme på amps der tilbyder det samme til blot nogenlunde samme pris.

JA! der ser du!?...

Det har du vist egentlig ret i.

Tænk på f.eks. Linn LK140, der reelt tilbyder under det halve for 2,5 gange prisen. Og man får i tilgift dårligere data og en væsentligt fladere lyd.

ak ak..

Men derfra til, at kalde det high fidelity, reference osv. synes jeg der er et stykke vej - et ganske pænt stykke vej faktisk.

Det komer an på hvad prisklasse det er referance i jo!...  jeg kommer ikke og siger at en eAr 202 er referance over din Gravety eller en ML334 eller andet gustent grej..... her til er der som du siger et stykke vej!! MEN! de kommer da noget nærmere end det meste andet og det til penge der løfter øjenbryn!!

Og hifi er det da langt højre grad end meget andet!.. ( og dyre) men ok! det kommer jo an på hvor man sætter sin standard? ( din stopper jo nok ved dit eget grej...  og så er der jo ik meget her under der kan have din interesse...)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

( din stopper jo nok ved dit eget grej...  og så er der jo ik meget her under der kan have din interesse...)

mvh.

Arhr mindre kan nu også gør det, men det er da rigtigt der vil være egenskaber man kommer til at savne voldsomt.
Til gengæld er der nogen man med glæde vil slippe.
Heden er et stort problem, strømforbruget er et andet og sidst men ikke mindst størrelse og vægt. Heldigvis er der hjul bag under banditten.
Ellers var den kropumulig.
Til gengæld er det en solid sag, som er dimensioneret til at levere 128 Ampere kontinuert og ikke mindre end 240A peak - av min arm hva`?
Sikringskredsene siger dog stop ved 60A kontinuert, så der er lidt headroom til de teoretiske grænser. Man kan aldrig være helt sikker på, at transistorerne trækker helt 100% ens, og så vil 240A helt sikkert få 1 eller flere par til at gå i dørken eller tage skade i hvert tilfælde.
Det ved jeg godt, at man ikke kan forlange af 202. Jeg ved også udmærket, at man heller ikke kan forlange, at den spiller som OM den kan.
Jeg kunne dog godt tænke mig, at den fik fat i nogle flere informationer fra skiverne, og så lød lidt mindre tilbagelænet ebd tilfældet er.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ Groove:
Mht indgangen, så drop alt den snak om trafoer og balanceret indgang. Som sagt... Jeg kender ICE ret godt, og ALT undtaget selve udgangen er 100% ubalanceret!!!
Man har dog lavet en balanceret indgang, for at understøtte balanceret drift, primært i forbindelse med PA lyd. Men ICEPower er en ubalanceret konstruktion.

Det første signalet møder på indgangen af ICE'en, er en differtial-amp bygget af en op-amp. Denne laver et evt balanceret signal om til ubalanceret, så forstærkeren kan arbejde med det.
Det er efterhånden velkendt, at disse "snyde balancerede" løsninger ikke virker. Man kan derfor med fordel springe dette trin over, og føde ICE'en med et rent single ended signal. På den måde slipper man for bekymringer om hvorvidt en signaltrafo er bedre end en op-amp osv... Man springer disse trim helt over!!!

Der kan vel ikke være mange der vil påstå, at man henter noget lydmæssiget, ved at konvertere et single ended signal til balanceret og så bagefeter konvertere det tilbage til single ended???

Helt enig, mit argument var nu heller ikke at prøve at opfordre til at bruge en trafo i indgangen, tværtimod. Jeg ville netop (som dig) henlede opmærksomheden på den usle konvertering i indgangen . At så JR og evt. Bertram bruger trafo i indgangen...dem om det.

Spencer: Du kan være inde på noget der....hvis der er dynamisk begrænsning af strømtrækket så påvirkes lyden afhængig af belastningen (højttaleren). Hvis man har hørt hvodan lyden fra en japserforstærker fra 80'erne med hysterisk sikringskredsløb lyder så ved man noget om hvordan

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Omkring temperaturen, er der en lille pudserløjerlighed.

Man ved at blanke overflader er dem der dårligst afgiver strålevarme, og laver derfor i stor stil termokander blanke, for at de skal holde bedre på varmen.

Giver det lidt at tænke over ?

asger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

En ret god tråd om ASP 1000, hvor bla. én fra B&O kommentere modulerne.

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=51548&perpage=10&highlight=icepower&pagenumber =1

Til top Vis asger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asger

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Endelig noget konkret i debatten, det tegner godt...tak for det!

Prøv at se øverst på side 21 i dette dokument (datasheet på 1000ASP modulet):

http://www.icepower.bang-olufsen.com/graphics/powerhouse/use r_graphics/pdfs/ICEpower1000ASP_datasheeet_1-4.pdf

Som det ses laves det balancerede inputsignal om til single ended af en op-amp i indgangen. Der laves samtidig filtrering. En langt fra optimal løsning, der vel nemt kunne erstattes af en balanceret til single-ended trafo.

Det samme kunne tænkes om udgangen (nederst på samme side), hvor den billige ferrit spole og kondensator filter kunne erstattes af en mere eksotisk trafo. Om lyden bliver bedre? Anderledes i hvertfald!

To oplagte steder til "modifikation" som B&O faktisk har forudset ved at blotlægge konstruktionen i netop disse punkter. Derudover, som allerede nævnt strømforsyningen.

Øvrige tiltag som kabling og andre komponenttyper (med samme funktion) kalder jeg tweaks, der dog også kan have lydmæssige konsekvenser.

Nu får vi nok ikke Toftdahl på banen, men følgende spørgsmål trænger sig på:

Har Ghost trafo i indgangen? I udgangen? Er strømforsyningen standard? Når udtrykket "Bertrams udvikling af ICE konceptet" Alt andet lige... I hvert fald finder jeg deres multi HT-terminaler geniale. Sølvtråd viklet i en spiral som kontaktfladen for HT kabler - for derfor at ende ubrudt direkte i printet bruges er det så bare en andet ord for modificering?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

kim olsen skrev:

miju, kan du ikke fortælle lidt om basgengivelsen med din nye reference? med de hurtigere start/stop transienter,

De er hurtige og meget kontante i bassen, her er virkelig greb om tingene, bedre kontrol end man oplever fra det meste andet end de aller største alm. effektrin i den tungeste highend klasse.. Bassen sidder bare som i en skruestik.. intet at komme efter her.. 

men med en lukket emf returvej afviger det jo fra eks tung analog grej (rart med en mand der ikke bange for at indrømme at han har opnået nye preferencer, dog ville jeg aldrig undvære udstyr med en emf der ikke var åben, nuanceringen i bassen er så rigeligt varmen og sliddet værd)

Der er flot neuancering og detaljering ( i det omfang det er tilstade ) i bassen, ingen tendenster til mudder eller maskering her...  den enorme kontrol og overskud der er her er stærkt medvirkende til dette.. lyden helevejen i bund er ren og klar..

Opefter præges lyden af igen RENHED og fin opløsning samt neuancering, en meget glat gengivelse der ikke fokucere på bestemte tone områder.. altså fin homogen "frekvensgang" gengivelse..  der er balance i tingene og her af udpræget nautralitet.

Opefter bliver det aldrig aggresivt eller presset, og når man spiller højt, virker lyden heller aldrig begrenset og eller presset.

Den generelle opløsning, og detaljering er fornem og i referance klasse, her skal man meget højt op i pris og kvalitet for at gøre det lige så godt eller bedre.

At nogle personer her mener at ICE ikke lever op til de bedste "analoge" amps i den aller tungeste highend klasse, kan de fleste alm. hifi købere og entusiaster være ret ligeglade med, det er aldeles urellevant, sålænge man ikke har råd til at købe netop disse ultimative highend forstærkere.

Der skal nok være enkelte blendt nogle af verdens bedste og fineste "alm" forstærkere og klA. trin der har bedre opløsning, mere kontrol og flere detaljer samt måske bedre dynamik og greb om tingene, dette skal jeg ikke bestride..

SO WHAT!!!! 

En eAr koster under 5 kg. kr!!!!!!!!  Du mener vel 5k kr, thi kroner er jo ikke i kilo gram...

Og rækker mindst 95% af vejen op..  noget INTET! andet i den prisklasse og  4 - 5 gange over formår...

Efter min mening er disse ICE trin det nærmeste man kommer, disse for de fleste uopnålige hifhend forstærkere.

Har selv prøvet at sammenligne nogle ML33H samt en ML334, og man kan ikke sige at eAr 1001 & 202 er bedre eller HELT lige så gode..  der er lige en tand højre opløsning og detaljering og kontrol fra disse "Monster" trin.. andet skulle da prisen taget i betragtning også være nærmest utopisk!..

Men de kommer ganske utroligt tæt på..  MEGET tættere end noget andet mere "alm" god hifi til et godt stykke under hvad disse highendtrin koster.

Lad mig sige det mer precist et par eAr 202 koster godt 4000 kr. og under 40000 kr. finder du INTET der kommer så tæt på highend lyd og giver samme outstanding preformance..  DET! er fint nok til mig..

At de så måske ikke kommer HELT op ved siden af effektrin til tæt på 10000 kr. her mener du vel 100.000,- eller 100 k kr... eller der over, er ret ligegyldigt... ( det er alligevel ikke der jeg skal finde mine næste effektrin, men netop i UNDER 40000 kr. klassen  og nok nærmere 20000 kr. klassen.

Og nu kan jeg for de 20000 jeg måske på et tidspunkt kunne købe ET! nyt effektrin for for at opnå den preformance jeg ønsker, kan jeg nu få TO stk. 202 ( stereo trin) og 2 stk 1001 ( mono trin) og køre fuldt aktiv deling og hele "svineriet" med en lyd kvalitet der lang overgår hvad jeg ellers kunne finde til samme penge på "tradisionelle" effektrin!...

Og så er jeg ret ligeglad med at der sidder nogen med tradisionelle effektrin i 50000  til 100000 kr. klassen eller her over og rynker på næsen og siger de er ikke så gode som vores effektrin!...  DET er de måske nok ikke!? men det er der sgu heller ikke meget andet der er!...

Og hvad angår netop det der ultra dyre og tunge hifi!?? så ER DER! faktisk ICE der her sneget sig ind der, og på alle måder efter hvad jeg har hørt og mener samt opfatter gør "jobbet" precis lige så godt som alle de andre highend effektrin i den ubetalelige ende.. ( endda bedre end mange af dem!!) nemelig Jeff Rowland 300 serien.. HVAD! de har gjort ved ICE moduler mm. for at kunne dette på baggrund af de begrænsninger og andet beskrevet ag hvisse folk her inde ved jeg sgu ikke!..  men med disse trin er der sgu ikke noget at komme efter og sætte en finger på!.. de spiller røven ud af bukserne på det meste konventionelle amp. grej der er.. ( ikke alt! men det meste)

Når CM3 kommer med sine betragtninger vedrørende ICE's uduelighed til seriøs audio brug og bestemt highend!? så må jeg undre hvordan JR kan sælge deres effektrin til de priser ( mellem 15000 $ : 302 = lidt over 100000 gode danske kr. - mons og div.  ) jeg tvivler på at købere af disse er dummere, mer uvidende og høre dårligere end den hr. kubik????

Jeg høre i hvertfalle til de der IKKE! kan høre nogen kvalitatvi forskel eller ringere preformance fra et par ( endnu dyre) 301 og eks. de sjofelt dyre ML33H og AC-A60 eks...  ( men ok! vi er så måske alle lidt mere døve og uvidende om hvad god lyd er i forhold til Kubikken!??  noget der virkere meget JB'sk  i opfattelse!?? og for all retfærdigheds's skyld så er han ikke helt ene om at have denne holdning til ICE og ICE baserede trin..  men det gør det jo hverken bedre eller værre!!)

Det er meget muligt at der mangler en del endnu før ICE power generelt kan vippe de BEDSTE tradisionelle highend trin af "pinden" og måske især de bedste Kl.A  (selv om Jeff Rowlande her pioneere og faktisk allerede gør dette i fin stil!..)

MEN! teget i betragtning hvor langt de allerede er kommet og hvor godt det er til hvor fantastisk lave priser, så må man da blive en smule forundret og begejstret!..  og tænk på hvor langt man så kan komme, givet lige så meget tid som transistor forstærkere og alm. kl. A/B trin er kommet siden deres fremkomst!.. 

Så for alle os der må holde os til grej billigere end Marklevinson, Krell, Accuphase og deres lige.. men alligevel gerne vil så tæt på som muligt er ICE da en guds gave!..  for som sagt efter min mening og i mine øre, er der ikke meget tradisionel forstærker grej der gør det lige så godt eller bedre.. og det der er og gør er også alligevel i den noget dyre ende MINDST! 3 gange så dyrt som de dyrsete af eAr & Beast'erne mf.. 

Og på den baggrund har jeg for mere "dødeligt" grej fået en ny referance, samt en blandt selv det dyreste, ( JR 300 serien) selv om MarkLevinson 33H stadig står blandt mine ultimative referancer.. (men nu ikke så alene)

Der vil dog nok gå en rum tid før jeg skifter mine Lc kl.A trin ud.. da der er andre prioriteter først, og de stadig gør jobbet godt nok til at jeg kan leve lykkeligt med dem!.. men NÅR! tiden komer.. er der nok ingen tvivl om at det bliver noget ICE.. ( så kan man håbe at det er blevet ENDNU! bedre til den tid, for bare lidt forbedring endnu, SÅ! er det praktisktaget HELT! der opp i den tunge highend lyd, hvor det nu "kun" kommer tættere på end det meste andet.)

mvh.

Jeg håber IKKE at du opfatter mit indlæg som sarkastisk. Sådan var det ikke tiltænkt...

Iøvrigt beundrer jeg generelt dine indlæg med den ildsjæl du har!

Dog bliver du og KvK nok aldrig helt enige...

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

GROOVE

Glem det nu bare - du er da den eneste der løber med en halv vind. Du sidder og skriver om ting du ikke har hørt eller testet, ligesom du heller ikke har kigget ned i de pågældende forstærkere (dem der er testet her).
GROOVE - hvorfor går du hele tiden efter at komme med angreb - "helt hen i vejret", det er ting du slet ikke har været involveret i.

Her tester vi tingene og lytter til tingene over lang tid, det giver nogle gode og reelle sammenligningsgrundlag, derfor har de tilgængelige forstærkere på markedet været involveret i disse test's.

Hvis man har testet på det og lyttet på det længe nok, tror jeg ikke nogen er i tvivl om, at ASP modulerne standard, ikke lever op til High End i den bedste ende, det tror jeg du vil få de fleste til at indrømme, hvis de har lyttet længe nok på dem og sammenligner med High End musik.

De tekniske ting og det der foretages med forstærkerne, inden jeg lytter til dem, er ikke min opgave at referere videre, jeg åbner dem heller ikke og snuser. Det er det man kalder respekt for dem der producerer det - respekt og etik bør man besidde hvis man deltager i sådanne ting.

Så igen kan jeg kun gentage, at når jeg sammen med et bredt lytteforum, lytter til de tidligere nævnte forstærkere - Jeff Rowland, standard ASP 500 og 1000 samt GHOST forstærkeren, så bliver resultatet.
GHOST spiller klart bedre i alle områderne, og Jeff Rowland monotrinene til 300.000 kroner, som er baseret på A 500 moduler, må se sig slået ret så tydeligt, og sidst kommer så ASP 1000 standard forstærkerne, hvor der igen er ret markant forskel og væsentlige musikalske mangler.

Det er bestemt ingen kritik af de andre, men de konstateringer jeg som andre har gjort, på det lydmæssige område med ICEpower. 

Og ja, da jeg bliver / er involveret i at teste disse ting og forskellige udgaver, så bliver det til ganske mange, og hvis det skal gøres med lidt reference, så tager det lang tid. Det betragtet ud fra at et sæt forstærkere skal spille mindst en måned, før man kan referenceteste på dem, så alt i alt er der mange hensyn at tage, hvis disse test's skal kune bruges til noget.

Og da tråden handler om oplevelserne med de forskellige, så tillod jeg mig bare at referere til dette. Jeg har ikke startet tråden og bestemt dagsordenen, men deltager kun høfligst, med de oplevelser og erfaringer der gøres her, ganske som de fleste andre gør når de deltager i en tråd - og jeg kan som sagt ikke tillade mig at skille tingene og pladre alle tekniske detaljer ud over det hele.

Du kan da gøre det samme, hvis du har den interesse, jeg er sikker på at vi alle vil lytte med interesse, med al respekt er der er reelt ikke grund til andet.

Derfor var jeg også så venlig, at jeg foreslog at man lavede et ICEpower træf / seminar, så kunne alle deltage og lytte, det kan da kun kaldes seriøsitet og åbenhed om tingene.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hr Jørgen Toftdahl,

Når du skriver "jeg/vi har prøvet dette og hint" kan jeg slet ikke lade den tanke strejfe mig om du skulle være tilknyttet et-eller-andet ICE baseret firma - evt Bertram...

Kan du be/af-kræfte dette?

mvh

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg bliver lidt nysgerrig ang. Kubiks Gravity, er det muligt at se sådan en fætter her i forumet??

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

ppp_dk

Tester du altid alene, laver du alle dine bedømmelser alene, jeg gør ikke, jeg inviterer som alle andre HiFi venner og bekendte, ligeledes besøger jeg ICEpower opsætninger andre steder. Det er jo en nødvendighed at have lidt bredde og flere ører, hvis man vil opnå noget reelt, ligesom 3 sæt ører hurtigere focuserer på forskellige ting, som så kan nærstuderes og tolkes.
Når man gør det - så bliver tingene til en blanding af jeg og vi. 
Og nej jeg er ikke tilknyttet nogen producent for 27. gang i 18 tråde - smil mand.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:

Hej!

Jeg bliver lidt nysgerrig ang. Kubiks Gravity, er det muligt at se sådan en fætter her i forumet??

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19119&P N=4

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

ppp_dk

Tester du altid alene, laver du alle dine bedømmelser alene, nej, men jeg er håbløs ti at teste, er simpelt hen ikke systematisk nok, skifter mange ting af gangen og det værste er at jeg falder i den værste fælde af dem alle, nemlig at lytte musik - nej seriøst! desværre er jeg sådan indrettet at jeg ikke er systematisk og bytter ud hele tiden, men det er jo en del af fornøjelsen
jeg gør ikke, jeg inviterer som alle andre HiFi venner og bekendte, ligeledes besøger jeg ICEpower opsætninger andre steder. Det er jo en nødvendighed at have lidt bredde og flere ører, hvis man vil opnå noget reelt, ligesom 3 sæt ører hurtigere focuserer på forskellige ting, som så kan nærstuderes og tolkes.
Når man gør det - så bliver tingene til en blanding af jeg og vi. Og nej jeg er ikke tilknyttet nogen bestemt producent. ja, jeg er altid villig til at invitere folk her og spørge dem om deres mening, thi man kan jo køre fast i et "problem" når man ikke har råd til at beholde alt...

Nogen gange går det så galt at jeg fortryder skift, men det er heldigvis sjældendt...

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

EDIT, Sorry havde ikke læst dit indlæg ordentligt omkring tilknytning - jeg beklager!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

ppp_dk

Så har jeg rettet den, jeg indrømmer at den var lidt kryptisk med ordet bestemt foran producent, det var en tanketorsk.
Som jeg har meddelt Ronin m.fl. for lang tid siden, ville jeg oplyse dette og indrette mig efter dette over for forum, såfremt det var tilfældet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

ppp_dk

Så har jeg rettet den, jeg indrømmer at den var lidt kryptism med ordet bestemt, det var en tanketorsk.
Som jeg har meddelt Ronin m.fl. for lang tid siden, ville jeg oplyse dette og indrette mig efter dette over for forum, såfremt det var tilfældet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Ok fint og præcist! Jeg havde faktisk helt overset sætningen vedr. tilknytning...

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes