| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
ppp_dk
Tester du altid alene, laver du alle dine bedømmelser alene, jeg gør ikke, jeg inviterer som alle andre HiFi venner og bekendte, ligeledes besøger jeg ICEpower opsætninger andre steder. Det er jo en nødvendighed at have lidt bredde og flere ører, hvis man vil opnå noget reelt, ligesom 3 sæt ører hurtigere focuserer på forskellige ting, som så kan nærstuderes og tolkes. Når man gør det - så bliver tingene til en blanding af jeg og vi. Og nej jeg er ikke tilknyttet nogen producent for 27. gang i 18 tråde - smil mand. OK! 
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp-dk
Førsk skriver du - at du ikke lytter ordentligt, derefter skriver du - at du ikke læser ordentligt - jeg håber dæleme du gør resten ordentligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
toftdahl, rolig nu, bevar den gode tone.
miju, hvad angår prisen på noget der er bedre behøver det ikke at være så galt, med en tre dobling kan man faktisk gøre det. og mon ikke der også er bud i klassen under 40k ? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden!
Ja Jørgen Thoftdahl har en forbindelse til Søren Bertram - de er venner. Venner lige som jeg er ven med Jørgen Thoftdahl. De snakker godt sammen om tingene og deres opfattelse er ligger tæt op af hinanden.
Da de var hos mig for at afprøve disse "Ghosts" (4 stk. af 1000w) var de her begge - lige som jeg havde to andre hifi interesserede venner med. Den ene var forøvrigt dr. lyd (hvis hifi opfattelse ligger tæt op af min).
God eftermiddag med ICE lytning - rigtig godt, men ikke noget der blev stående, idet min egen HPA2 gjorde et bedre arbejde med de ting der for øjeblikket er koblet på. Prisen på 100.000 kr. for 4 stk. er da trods alt en del. Så bankrådgiveren sagde nej - det var nemlig ikke kun effekten der skulle skiftes ud - også en del af det andet udstyr. __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
ppp-dk
Førsk skriver du - at du ikke lytter ordentligt, derefter skriver du - at du ikke læser ordentligt - jeg håber dæleme du gør resten ordentligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Hvad er nu det for sure opstød???
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp-dk
Det var bestemt ikke et surt opstød eller ment negativt, slet ikke - det skulle kun ses fra den humoristiske side, det plejer du da at være god til.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
ppp-dk
Det var bestemt ikke et surt opstød eller ment negativt, slet ikke - det skulle kun ses fra den humoristiske side, det plejer du da at være god til. Oki, alt forladt - det skrevne ord kan nemt misforstås...
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=kim olsen]
miju, hvad angår prisen på noget der er bedre behøver det ikke at være så galt, med en tre dobling kan man faktisk gøre det.
JA! hvis man køber brugt!.. ( er blevet tilbudt en ML334 for 25000 kr.. DEN! kunne jo nok gøre jobbet... men har desverre ikke lige dem pt. og ville nok også blive flået af konen hvis jeg brugte så meget på det LIGE! nu når "trold" nr. to er på vej... så jeg lever lidt endnu med hvad jeg har..)
Og mon ikke der også er bud i klassen under 40k ?
Må indrømme at jeg ik har hørt nogen bud ( og jeg har hørt MANGE!) der er bedre og kommer nærmere idialet ( den ægte highend preformance og lyd) til under de 40 - 50000 kr...
( Men her kommer smag & behag også lidt ind!)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det link , jeg fandt nogle interessante lydbetragtninger omkring Hypex og ICE:
I have a pair each of UcD180 and UcD400 which Jan Peter kindly sent me for evaluation. I find both the UcD and ICE power units to have an excellent sound quality. However, they do NOT sound the same. Both excellent but distinct.
The UcD amps sound closer to an excellent class AB amplifier while the ICE sound slightly "tubey".
I think this is partly because the UcD is a half bridge design and does an excellent job simulating an excellent class AB transistor design. Basically a near perfect reproduction of the audio in as clean and essentially unbiased sense. Where the amplifier imparts very little of its own sound in the signal. Nominally the goal we are striving for. Not perfect but as close as the musical truth all but the most esoteric high end amplifiers of say 1990 could give. And with a lot more efficiency and in a much smaller package. And available to the DIY community at a reasonable price.
On the other hand, the ICE Power is a full bridge design and seems to come closer to simulating the sound of a very, clean tube amplifier because the bridged output stage does a great job in cancelling out harmonics like a tube amp does. As well, their soft limiting circuit makes the sound, when clipped, more like the sound of a tube amp in clipping. Imagine the sound of a tube amp would give if you had a perfect output transformer with zero loss, no hysteresis and near perfect frequency response. Again very good and the sound that many people are looking for. However, for the small quantity user, essentially unobtainable. __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
De ICE-amp designs der handles pt., tror jeg har en meget kort levetid - komponent & design mæssigt, - teknologien kører extremt hurtigt, vent et år eller2?, og ny sound opstår.
ICE er født... en realitet..., - der giver mange analoge designs grå hår. Men ICE mangler (har ikke haft tid) modningsprocessen, der gør den til en ultimativ killer. Sikker på at vi må vende op og ned på vores synspunkter mht. lyd inden for får år.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju, her er et par bud
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22276&K W
snakker vi baskontrol til menneskepenge, er min favorit nu en Crown K2, men skal det være fuldfrekvent snakker vi her en Crown Studio referenceII (dog stadigt en ca 30k) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Mik112]
Hejsa
De ICE-amp designs der handles pt., tror jeg har en meget kort levetid - komponent & design mæssigt, - teknologien kører extremt hurtigt, vent et år eller2?, og ny sound opstår.
ICE er født... en realitet..., - der giver mange analoge designs grå hår. Men ICE mangler (har ikke haft tid) modningsprocessen, der gør den til en ultimativ killer. Sikker på at vi må vende op og ned på vores synspunkter mht. lyd inden for får år.
Mvh/Mik112
[/QUOTE]
Precis!!! 
Kvaliteten er allerede så god at ingen amps. i samme prisklasse og langt op over 3 - 4 gange prisen kan følge med, ja endda langt højre op!.... og det kun på SÅ! kort tid.
Så giv tid og det vil rykke helt op ved siden af ( mindst hvis ikke overhale??) de idag tungeste konventionelle hifi amps.
Bare vent og se!......
Se blodt hvor lang tid det har taget cd. at blive moden.. og nu er nye formater, dog stadig baseret på samme princip kommet.. (SACD mm.) og det bliver bedre og bedre.. så selv langt de fleste er "hoppet" på digital vognen, istedet for vinyl.. kun relativ og i sammenligning få hardcore, holder stadig ved, det vil der sikkert på lige fod med Rør være de der gør med kl.A og nu kl.A/B.. men flertallet vil gå ICE!...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til "miju"...
Jeg (og jeg mener udtrykkeligt jeg) er overbevist om, at forstærkere konstrueret efter de 'gamle' principper, vil vise sig at være lige så sejlivede som LP'erne har været over for CD'erne... Først nu, efter over 20 år, er vi blevet i stand til at aftaste de små skiver i en anstændig kvalitet.
ICE er sandsynligvis kommet for at blive, men der går nok nogle år før den 'nye' teknik vil være i stand til at spille ved lavt niveau... 
Hilsner fra
Niels L. (Nilau)
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at B&O har taget ICE/PWM teknologien til sig, er jo nok primært pga. den lave effektafsættelse. Meget lav effektafsættelse har jo været en af grundpillerne i deres designs i mange år efterhånden. Fra en bekendt ved jeg da, at der også blev diskuteret PWM forstærkere tilbage i 70'erne på B&O.
Når den teknologi spiller så godt som nogle påpeger herinde, er det en skam, man ikke ser den anvendt i forforstærkere også. For den lydmæssige gevinst altså. Energibesparelsen vil her være underordnet, da de fleste forforstærkere vel ikke bruger meget mere end 50W.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112
Du skriver - ICE er født... en realitet..., - der giver mange analoge designs grå hår.
Men husk nu - Icepower spiller også analog. En del har for vane at kalde dem digitale - det er de ikke. Jeg ved ikke om du også mente / troede de var digitale???
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| [QUOTE=Mik112]
Hejsa
Mvh/Mik112
|
|
|
Precis!!! 
Kvaliteten er allerede så god at ingen amps. i samme prisklasse og langt op over 3 - 4 gange prisen kan følge med, ja endda langt højre op!.... og det kun på SÅ! kort tid.
der findes da A/B'er der lyder mindst lige så godt. anderledes måske ja, men da ikke difinitivt dårligere... du lyder som X, "her kommer jeg med sandheden" 
hvad er kort tid ?
Så giv tid og det vil rykke helt op ved siden af ( mindst hvis ikke overhale??) de idag tungeste konventionelle hifi amps.
Bare vent og se!......
ja lad os det
Se blot hvor lang tid det har taget cd. at blive moden.. og nu er nye formater, dog stadig baseret på samme princip kommet.. (SACD mm.) og det bliver bedre og bedre.. så selv langt de fleste er "hoppet" på digital vognen, istedet for vinyl.. kun relativ og i sammenligning få hardcore, holder stadig ved,
LP'en har overlevet kassettebånd, DAT, DC, SACD, DVDA, MP3 osv. pt er der WW ikke kapacitet nok til at følge med efterspørgelsen. så den med nørder osv er nok ikke lidt let købt. den kan, som mange brugere ved, stadigvæk noget som ingen cd'er eller noget andet kan. det samme vil da ske med KL A/B, KL A, osv osv. "icepower" teknologien, vil ligesom CD, DAT osv. finde deres markeder, men vil da på igen måde "overtage" marked. den er jo ikke opfundet fordi den lyder bedre, men fordi den har noget fordele frem for de gamle pricipper. fuldstændigt som med cd vs. LP.
det vil der sikkert på lige fod med Rør være de der gør med kl.A og nu kl.A/B.. men flertallet vil gå ICE!...
= flertallet har ret eller hvad 
mvh. [/QUOTE] __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Nilau]
Til "miju"...
Jeg (og jeg mener udtrykkeligt jeg) er overbevist om, at forstærkere konstrueret efter de 'gamle' principper, vil vise sig at være lige så sejlivede som LP'erne har været over for CD'erne... Først nu, efter over 20 år, er vi blevet i stand til at aftaste de små skiver i en anstændig kvalitet.
ICE er sandsynligvis kommet for at blive, men der går nok nogle år før den 'nye' teknik vil være i stand til at spille ved lavt niveau... 
Hilsner fra
Niels L. (Nilau)
[/QUOTE]
I den mere alm. klasse af hifi vil jeg nu mene at det allerede NU gør et rigtigt godt job... at der eer noget dyre amp's der kan gøre det bedre er en anden ting... men i den prisklasse man kan få de ICE baserede amp's til og endde som jeg siger langt over, så er de allerede nu ikke til at komme helt uden om.. om man så kan lide lyden vs. andre tradisionelle amps er så en helt anden historie...
Men som du siger vil der nok gå lidt endnu før det har vist sit fulde potencielle..
Jeg mener bare at det allerede nu tegner godt... rigtig godt!!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| Jeg mener bare at det allerede nu tegner godt... rigtig godt!! |
|
|
Det kan jeg kun give dig ret i. Det tegner godt på 2 måder:
- Teknologien kan udvikles yderligere og modnes til at rivalisere traditionelle high-end forstærker-teknikker
- Det vil også være med til at presse udbyderne af traditionelle forstærker-teknikker til enten at lave bedre produkter eller sætte deres produkter ned i pris
Alt i alt godt for os forbrugere! 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
miju skrev:
| Jeg mener bare at det allerede nu tegner godt... rigtig godt!! |
|
|
Det kan jeg kun give dig ret i. Det tegner godt på 2 måder:
- Teknologien kan udvikles yderligere og modnes til at rivalisere traditionelle high-end forstærker-teknikker
- Det vil også være med til at presse udbyderne af traditionelle forstærker-teknikker til enten at lave bedre produkter eller sætte deres produkter ned i pris
Alt i alt godt for os forbrugere! Og at denne tråd ikke dør ud lige med det samme  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Og at denne tråd ikke dør ud lige med det samme  |
|
|
Nah, er det læsning man mangler, så starter man bare en Linn- eller en ICE-tråd. 
|
| Til top |
|
| |