Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 17:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ky(H)nisk lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 48
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

--
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

En 15" CV i soveværelset, er det for at få sengen til at ryste?

Klasse A hele vejen rundt i stuen, tør slet ikke tænke på el-regningen, tilgengæld er jeg sikker på det lyder godt.

Ser meget frem til billederne.

Edit: Kom lige til at tænke på, at selvom vi taler klasse A så lyder det umiddelbart som om forstærkerne er lidt "små" til 801. Ikke for at sige noget ondt om dine forstærkere, men efter hvad man hører så skulle 801 værre meget kræsen på det område. Men det kan du sikkert fortælle mere om.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Haha, så kom det! Super lækkert må man sige!

Billederne som du selv nævner glæder jeg mig da meget til! Dit "stue-system" er utraditionelt med de gode gamle 801'ere og Luxmann klasse A. Jeg er sikker på det lyder godt. Er det film eller hifi du har valgt dem udfra og hvad er din prioritet?

Tillykke med den nye SS-pre og så er det forresten fedt at se en, der holder fast i de gamle skinnende skiver også kaldet LaserDisk.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa Kyhn:

Jeg kan kun til skrive mig de andre "glæder mig til billederne"

M.v.h

Ronni

Min HjemmeBio
Til top Vis Fernandez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fernandez

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Det må da siges at være seriøst. B&W801 og klasse A trin hele vejen rundt. Sikker på, det kan bringe den rigtige stemning frem i filmmusikken, m.m.. Jeg kunne godt tænke mig at prøve det samme, men det kræver jo dobbelt af alting, hvis det skal være godt .
Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hopla så kom der fotos

L.B. skrev:
Haha, så kom det! Super lækkert må man sige!

Billederne som du selv nævner glæder jeg mig da meget til! Dit "stue-system" er utraditionelt med de gode gamle 801'ere og Luxmann klasse A. Jeg er sikker på det lyder godt. Er det film eller hifi du har valgt dem udfra og hvad er din prioritet?

Tillykke med den nye SS-pre og så er det forresten fedt at se en, der holder fast i de gamle skinnende skiver også kaldet LaserDisk.

bagfra først, hvorfor droppe LDerne, de er jo charmerende og billedet er ikk´så ringe endda!

mine 801ere er valgt fordi de er gode, nej prioriteringen er at få noget der kan spille godt i min stue, den er ca 85m2 så der kræves "lidt".

mine gamle luxman advance z-504 er valgt for de spiller godt, rigtig godt faktisk.

ikke specielt korrekt, men de har lidt rørlyd over sig, charmerende om du vil!

og sammen med 801ernes lidt kliniske lyd så spiller det bare.

mht 801erne så ville jeg først have haft 801 s3 til fronter, men efter at have prøvelyttet på dem så konstaterede jeg at de gamle passede mig bedre!

diskanten i de nyere er ikke god og så er de gamle trykkammer. de rækker ikke så dybt som de nyere, men det de kan gør de godt.

og så må jeg jo bare se at få bygget den sub!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Flotte billeder af et lækkert rum! WOW
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

"bruges til andet end hifi"

det ligner et rigtigt herreværelse, et par kolde fad og der kan spilles op til fest

er lux'erne nok til 801'erne, eller er du bare ikke spl narkoman som mange andre med hjemmebif?

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=kim olsen]

"bruges til andet end hifi"

det ligner et rigtigt herreværelse, et par kolde fad og der kan spilles op til fest

er lux'erne nok til 801'erne, eller er du bare ikke spl narkoman som mange andre med hjemmebif?............ I skulle bare vide, i hr. Kyhn´s "unge" dage var han ikke bare EN spl fyr - han var SPL FYREN over dem alle ( noget med AL1000/750ére  CW olign.  men så spillede han tilgengæld i mindre rum......... - hvor han kun med nød og næppe kunne komme ind pga. alle disse store HTére og grej).  Men så gik det galt en dag og han blev ( endnu ) mere kvalitets bevidst og Grøn koncert kunne ånde lettet op og igen blive de højest spillende i byen.......................just kidding

Fine billeder, giver lidt fornemmelse af rummet, selvom man ikke helt fornemmer størrelsen. 

Hvad fa....  er der galt med små fimsede ( og specielt sorte )køleskabe??!!!  ( mit er da på "hele" 52 L og så meget øl kan jeg alligevel ikke drikke...................under en´ film ....................hmm, med mindre vi snakker Ringens Herre extended version 1,2, og 3.

Et forslag: prøv og se, om du ikke kunne få fat i en brugt tonegenerator  - den er langt bedre og nemmere, at arbejde med, end diverse test skiver, når du skal til at udnytte din db måler og igang med subberne.

Ellers er det fedt setup (og rum), du efterhånden ( igen ) har stablet på benene

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
er lux'erne nok til 801'erne, eller er du bare ikke spl narkoman som mange andre med hjemmebif?

Det havde jeg ikke regnet med de var, havde faktisk regnet med at det blev nødvendigt at køre i klasse AB (der yder de 2x200W) men måske er jeg blevet gammel, for jeg syntes ikke at der mangler så meget at jeg vil! de spiller nemlig langt bedre i klasse A.

SPL har D.J. vidst kommenteret men ellers så jo jeg kan godt lide høj lyd, bare det er godt! Men da jeg i sin tid købte min CV ALere, overvejede jeg længe (ca 5sek) om jeg skulle købe 801ere! men droppede da der jeg kun ville have råd til et stereo setup!. Så mankan jo egentlig sige at jeg nu bare har fået det jeg vil have.

I stuen mangler der bare en SUB som kan spille 20-50Hz for der mangler de gamle altså lidt!

Tak for alle positive kommentare.

Slutteligt skal det nævnes at jeg har bygget hele første salen op fra bunden af, så der har ikke været tid til Hifi de sidste 4-5år... men nu kilder det igen.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Et forslag: prøv og se, om du ikke kunne få fat i en brugt tonegenerator  - den er langt bedre og nemmere, at arbejde med, end diverse test skiver, når du skal til at udnytte din db måler og igang med subberne.

Ellers er det fedt setup (og rum), du efterhånden ( igen ) har stablet på benene

Tak for forslaget, måske ikke en dum ide!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Lidt Fotos af Køkken setuppet tilføjet.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Fint set-up

Har din NIKKO spillet uden problemer siden den blev født? Jeg troede ikke at der fantes så mange tilbage mere. "hvem husker ikke de gamle aflange Audioscan kataloger"

Nå men til selve spørsmålet! hvordan lyder en NIKKO, for jeg tror ikke at jeg har hørt en i ca. 20år, og det kan godt være lidt svært at huske.

Peter

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
Fint set-up

Har din NIKKO spillet uden problemer siden den blev født? Jeg troede ikke at der fantes så mange tilbage mere. "hvem husker ikke de gamle aflange Audioscan kataloger"

Nå men til selve spørsmålet! hvordan lyder en NIKKO, for jeg tror ikke at jeg har hørt en i ca. 20år, og det kan godt være lidt svært at huske.

Peter

NIKKOen spiller OK, har lidt "FET" lyd, men gør det ikke dårligt!

Min har spillet i 20år uden problemer. Jeg har tidligere brugt den sammen med en 230 og en 130 i et Mobildiskotek. Den trænger dog efterhånden til lidt nye lytter, kan mærke at den mangler greb om basserne, så det må jeg hellere få ordnet til vinter (vil dog ikke sætte årstal på)

Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Nice place!!!

Jeg er klar på et slag pool, en pils og noget godt musik !!!

sejt med  dine 801`er  spiller garanteret MAX!!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Von Hinten skrev:
Nice place!!!

Jeg er klar på et slag pool, en pils og noget godt musik !!!
sejt med  dine 801`er  spiller garanteret MAX!!

Tak tak, jo hos mig spiller 801´erne godt, men de får jo også det luft de kræver.

Jeg har leget lidt med opsætning, er ikke helt tifreds endnu.... men jeg tror at systemet har potentiale til noget godt.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

så blev musiklokalet næsten færdigt

bioV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Du har da vist fat i noget af det rigtige, syntes dog du blander lidt for meget sammen, og kan komme til at mangle en helhed baade i lyd og konfort betjening.

Ellers ser det godt ud.

Jeg har stor interesse for lys opsaettning i rummet, har du nogle planer eller idea med dette.

BioV

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

bioV skrev:
Du har da vist fat i noget af det rigtige, syntes dog du blander lidt for meget sammen, og kan komme til at mangle en helhed baade i lyd og konfort betjening.

Ellers ser det godt ud.

Jeg har stor interesse for lys opsaettning i rummet, har du nogle planer eller idea med dette.

BioV

Hej

Hvad mener du med at jeg blander tingene sammen, Nej seriøst, i stuen er fokus lagt på at der skal være plads til en hyggelig komsammen med plads til spisning og uforpligtende Bar hygge! Pool følger jo med baren, så det vil jeg heller ikke undvære. At dette så betyder at jeg må flytte lidt på mine fronter, tja det kan jeg leve med. I øvrigt bliver Dækpladen fra poolbordet brugt til fastrammelærred (på bagsiden) denne sættes på poolbordet når der ses film.

(men mere om dette når jeg får ny projektor til næste år....)

Jeg har pladsen til at kunne bygge en hjemmebif (huset er ret stort...) men jeg ved at en sådanne kun vil blive brugt i 1-2år, så vil der ikke være mere tweaken og jeg vil ikke få den brugt! derfor denne løsning som gør at anlægget bliver brugt både "seriøst" og som baggrund, fest m.m.

mht. lys så er der ingen automatisering, men diverse baggrundsbelysninger og barlys m.m. er fjernbetjent m/ lysdæmper. eneste mangel er mine elektriske mørklægningsgardiner, men de er på idestadiet.

I øvrigt så snyder billederne lidt, der er ikke så klemt som det kan se ud til, stuen er jo trods alt på størrelse med et mindre byhus... (85kvm)

men tak for kritikken, håber mit svar uddybede tingene lidt.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud Kyhn.....

Håber du er blevet glad og tilfreds for 565'ern....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Side af 48 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes