| Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæng den max. ved lærredets overkant og for bedst mulig billede skal du slet ikke bruge vertikal/horisontal shift.
Tilykke med den fede projektor , hvor mange timer har pæren kørt ? hvor stort et billede vil du lave? og hvad lærred vil du køre med???  ja, undskyld alle spørgsmålene , men jeg er bare spændt på dine vegne   __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
180 timer, jeg vil have en billed højde på ca. 110-120cm og så justere bredden efter formatet
kan den hænges ved overkant på ca. 3 meters afstand og nå ned uden shift? jeg har 2 muligherder for ophæng, lidt for tæt på og lidt for langt væk nå jeg håber at være klogere i aften/ næste uge. desværre er hele weekenden booket op så jeg kan ikke få leget
lærred er ikke fastlagt, jeg vil ikke købe før jeg har billedstørrelsen på plads. egentligt ville jeg prøve ScreenGoo, men overvejer også et fastramme. gain og farve har jeg heller ikke fastlagt, jeg har ret meget ambient lys, så jeg frygter at jeg er må ty til grå for at få tilstrækkelig kontrast! med jeg er bare lidt spændt, det bliver fedt
endelig!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifølge projection kalk, kan 2,92meter gå fint med zoom 1.52X, men jeg er stadigvæk ikke sikker på montage højden?
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| [QUOTE=D.J.]
]
180 timer, jeg vil have en billed højde på ca. 110-120cm og så justere bredden efter formatet ( hvordan vil du justerer bredden? med et maskerbart lærred? )
Jeg ville personligt gå efter et lidt mindre billede ( hvor langt sidder du fra den? ) af flere forskellige årsager:
1: ved en del ambient lys, har du brug for mere power.
2: jeg ville køre den i lav mode for at få længere pære levetid ( OG større driftsikkerhed ), bedre sortniveau og markant mindre støj fra den - men det vil også give mindre power - derfor lidt mindre billede og måske et lærrede med lidt gain 1,1 - 1,3 og så skulle du ha´rigeligt "punch på"
3: minimerer "fiskenettets" synlighed, så billedet vil virke mere rent og sammenhængende
kan den hænges ved overkant på ca. 3 meters afstand og nå ned uden shift? nej, du vil komme til at bruge lidt vertikal shift, men det vil være en minimal forringelse( nørdniveau - så det ville jeg betragte som ok kompromis ) - du må bare ikke komme ud i, at skulle bruge digital keystone, efter min mening. jeg har 2 muligherder for ophæng, lidt for tæt på ( hvis du lavede billedet lidt mindre, vil det jo passe fint )og lidt for langt væk nå jeg håber at være klogere i aften/ næste uge. desværre er hele weekenden booket op så jeg kan ikke få leget
lærred er ikke fastlagt, jeg vil ikke købe før jeg har billedstørrelsen på plads. egentligt ville jeg prøve ScreenGoo, men overvejer også et fastramme. gain og farve har jeg heller ikke fastlagt, jeg har ret meget ambient lys, så jeg frygter at jeg er må ty til grå for at få tilstrækkelig kontrast! med jeg er bare lidt spændt, det bliver fedt enig 
endelig! |
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
kyhn skrev:
| [QUOTE=D.J.]
]
180 timer, jeg vil have en billed højde på ca. 110-120cm og så justere bredden efter formatet ( hvordan vil du justerer bredden? med et maskerbart lærred? )
Jeg ville personligt gå efter et lidt mindre billede ( hvor langt sidder du fra den? ) af flere forskellige årsager:
1: ved en del ambient lys, har du brug for mere power.
2: jeg ville køre den i lav mode for at få længere pære levetid ( OG større driftsikkerhed ), bedre sortniveau og markant mindre støj fra den - men det vil også give mindre power - derfor lidt mindre billede og måske et lærrede med lidt gain 1,1 - 1,3 og så skulle du ha´rigeligt "punch på"
3: minimerer "fiskenettets" synlighed, så billedet vil virke mere rent og sammenhængende
kan den hænges ved overkant på ca. 3 meters afstand og nå ned uden shift? nej, du vil komme til at bruge lidt vertikal shift, men det vil være en minimal forringelse( nørdniveau - så det ville jeg betragte som ok kompromis ) - du må bare ikke komme ud i, at skulle bruge digital keystone, efter min mening. jeg har 2 muligherder for ophæng, lidt for tæt på ( hvis du lavede billedet lidt mindre, vil det jo passe fint )og lidt for langt væk nå jeg håber at være klogere i aften/ næste uge. desværre er hele weekenden booket op så jeg kan ikke få leget
lærred er ikke fastlagt, jeg vil ikke købe før jeg har billedstørrelsen på plads. egentligt ville jeg prøve ScreenGoo, men overvejer også et fastramme. gain og farve har jeg heller ikke fastlagt, jeg har ret meget ambient lys, så jeg frygter at jeg er må ty til grå for at få tilstrækkelig kontrast! med jeg er bare lidt spændt, det bliver fedt enig 
endelig! |
|
|
|
|
|
jeg har overvejet at gøre billedet lidt mindre, men det skal jo heller ikke forsvinde helt! men jeg kan bestemt følge dine betragtninger, og har da også overvejet meget frem og tilbage! men jeg tror at jeg går efter den mindste plasering og så køre max zoom, så må vi se hvad det giver  mask. af lærred har jeg heller ikke stye på, men en manuel justerbar blændplade er jo oplagt. det hele skal være flytbart og det kommer til at stå frit oven på billiardbordet, så der skal tænkes lidt kreativt
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor lang bliver kiggeafstanden ?
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu går projektor-nørderne amok 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
| Hvor lang bliver kiggeafstanden ? |
|
|
1.5X bredde ved 16:9, så jeg regner med ca. 3-3,5 meter hvilket passer super i stuen!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Nu går projektor-nørderne amok  |
|
|
hvem
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil slet ikke være/blive en konkurrence - da en HS-50 "næsten" ikke skal justeres ( ihvertfald overhovedet ikke i forhold til en CRT´er desværre ).
Kyhn:
Jeg ( bare min mening ) ville klart gå efter en billede størrelse mere omkring de 180 x 101 for 16:9 ( det vil trods alt give 237 x 101 for 2.35: 1 ) , på 3 - 4 m vil det stadig være et pænt stort billede, som stadig vil give "biograf oplevelse" , samtidigt med at screen door effekten vil være minimal eller ikke eksiterende - afhængig af dine øjene - og billedet vil virke renere og skarpere + hvis du en sjælden(?) gang ser tv/video signaler, vil billedet ikke være helt elendigt at kigge på
Et billede på 282 x 120 ( 2.35:1) vil på 3 m være alt for stort - nærmest som at sidde på 1. række i biffen ..........................bare mine indputs.  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er jeg vel hjemme med dyret
billeder følger om et øjeblik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gi' gas mester!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|

1 stk papkasse, mon der er noget i

tjo der var da et nyt filter og en manual

og noget mere indpakning samt originale kabler (som nok kan blive liggende i kassen )

og der var den jo, endelig
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har jo nok ret, min CRT havde jeg på 180 i bredden, så jeg er jo vant til et lille billede .
men der skal leges en del med opsætningen før jeg kan sige hvad det ender med!
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sweet! Den er jeg sikker på du nok skal blive RIGTIG glad for!
- BR
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
3,8 meter 1X zoom tror jeg bliver første forsøg
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg får lyst til at købe en billet i din biograf!
|
| Til top |
|
| |