| Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
| Du kan evt. også prøve den løsning jeg har brugt....jeg synes at det virker fortræffeligt, og så "ødelægges" lærredet heller ikke (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har givet for det, så det kan jo være at det er ligemeget at det "ødelægges"... |
|
|
ja den har jeg kigge lidt på men mit største problem er faktisk at jeg ikke har noget at hænge lærredet op i der hvor det er optimalt! men jeg laver lige en test opsætning inden jeg bestemmer mig for noget!
Filmtossen skrev:
| Vedr. dit lærreds farve og gain, så tror jeg ikke du bliver ked af det...og hvis det endlig er for lyst kan du jo invetsere i et Hoya ND filter.... |
|
|
jeg tror ikke at problemet er kontrast fra projektoren, men jeg har en del ambient lys(lyse vægge) så jeg er bange for at genskinnet bliver for stort, men nu må vi se! mht Hoya så ser det ud som om at du er blevet ret tilfreds med resultatet, måske man skulle..... men først når nu resten er på plads!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
| Havde selv et sådant kabel til at starte med (Supra over 10 m.) og det virkede heller ikke.....Jeg tog konsekvensen og flyttede hele mit anlæg, således at jeg kunne nøjes med et på 5 m. Det virker upåklageligt! |
|
|
ja bestemt også det jeg helst ville, men det er bare ikke muligt pga baghøjttalernes placering og flytter jeg dem skal jeg have ny sweetspot og derved også ny placering af projektor og lærred  ikke noget lille projekt. desuden vil det bevirke at jeg skal have linkøje til betjening da anlægget så vil stå lidt gemt bag baren... SUK jeg håber virkeligt at det nye kabel duer....
Filmtossen skrev:
Ved ikke om jeg før har skrevet det, men rigtig fed bio du er ved at have ...hvad med nogle "helheds" billeder når du får styr på sagerne??? |
|
|
tak for roserne, jeg har allieret mig med en lidt mere prof fotograf som kommer når jeg har fået styr på det hele  så måske til sommer  indtil da så må i leve med mine halvhjertede fotos  men der kommer da lidt flere fotos når jeg har fået billed på!
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal trykke mange gange og vente lidt mellem hver tryk. Bare sådan lige så du ved det
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Mens vi venter på BD, vil jeg vil have en snazio til afspilning af diverse |
|
|
Hvad hulan er det for en fætter ??
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
kyhn skrev:
Mens vi venter på BD, vil jeg vil have en snazio til afspilning af diverse |
|
|
Hvad hulan er det for en fætter ??
|
|
|
http://www.snazio.com/
afspilning af HD materiale via LAN og den er ret billig! har arrangeret at der kommer en på besøg i næste måned, når jeg har lidt mere tid!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Du skal trykke mange gange og vente lidt mellem hver tryk. Bare sådan lige så du ved det  |
|
|
desværre løser det ikke problemt, så kablet er pakket sammen og nyt er bestilt! så må vi se om Supra er bedre...
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Japer skrev:
Du skal trykke mange gange og vente lidt mellem hver tryk. Bare sådan lige så du ved det  |
|
|
desværre løser det ikke problemt, så kablet er pakket sammen og nyt er bestilt! så må vi se om Supra er bedre... |
|
|
Det skulle undre mig, om der er markant forskel på HDMI/DVI kabler. Jeg tror at længden kan drille, men ikke kvaliteten af de digitale signaler. Enten er der signal eller også er der ikke.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| afspilning af HD materiale via LAN |
|
|
Jeg er ikke helt med - LAN som i netværk?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Javel hr.
så må jeg jo hellere afsløre at jeg har købt et brugt 16:9 rullelærred på 244cm bredde , dog er det hvidt gain 1.0, men mon ikke det går! om det bliver på rullen eller om det bliver sat fast på pladen ved jeg ikke, men jeg vil ikke have buler og folder i billedet så hvis det folder det mindste, så ryger det op op pladen! |
|
|
nå, dagens gåde:
hvad gør man når man kører Lupo og skal have 2,5 meter lærred i kassette med hjem?
-
-
-
-
man smider det ind og lukker bagklappen
desværre er det kommet lidt tæt på sweet spot, jeg sidder nu 2,5 meter fra lærred og det er for tæt på! men rykker jeg lidt væk så afstanden bliver 3-3,2 meter så ser det OK ud. så jeg kommer til at bygge et andet ophæng
jeg skal lige have leget lidt med DVE, så tror jeg at det bliver OK
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
kyhn skrev:
|
|
Jeg er ikke helt med - LAN som i netværk? |
|
|
jeps, så er det bare at hente materialet fra PCen! nice
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
kyhn skrev:
Japer skrev:
|
|
desværre løser det ikke problemt, så kablet er pakket sammen og nyt er bestilt! så må vi se om Supra er bedre... |
|
|
Det skulle undre mig, om der er markant forskel på HDMI/DVI kabler. Jeg tror at længden kan drille, men ikke kvaliteten af de digitale signaler. Enten er der signal eller også er der ikke. |
|
|
korrekt men der er en chance for at det lidt bedre kabel kan få billed igennem til projektoren! jeg håber på at kunne slippe for at flytte anlægget
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
L.B. skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
|
|
jeps, så er det bare at hente materialet fra PCen! nice |
|
|
Dvs. du skal kopiere dine film til harddisken eller hente film på nettet?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
kyhn skrev:
L.B. skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
|
|
jeps, så er det bare at hente materialet fra PCen! nice |
|
|
Dvs. du skal kopiere dine film til harddisken eller hente film på nettet?
|
|
|
jeps, men er er også indbygget DVD drev, så man kan bruge den som alm dvd afspiller!
pointen er at det åbner mulighed for HD nu, uden at jeg skal have PC i stuen igen!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
kyhn skrev:
|
Javel hr.
så må jeg jo hellere afsløre at jeg har købt et brugt 16:9 rullelærred på 244cm bredde , dog er det hvidt gain 1.0, men mon ikke det går! om det bliver på rullen eller om det bliver sat fast på pladen ved jeg ikke, men jeg vil ikke have buler og folder i billedet så hvis det folder det mindste, så ryger det op op pladen! |
|
|
nå, dagens gåde:
hvad gør man når man kører Lupo og skal have 2,5 meter lærred i kassette med hjem? Øh, troede at du kørte i en lysegul Unimog (din avatar)??? 
-
-
-
-
man smider det ind og lukker bagklappen Lupo++ eller Unimog? 
desværre er det kommet lidt tæt på sweet spot, jeg sidder nu 2,5 meter fra lærred og det er for tæt på! men rykker jeg lidt væk så afstanden bliver 3-3,2 meter så ser det OK ud. så jeg kommer til at bygge et andet ophæng
jeg skal lige have leget lidt med DVE, så tror jeg at det bliver OK |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Øh, troede at du kørte i en lysegul Unimog (din avatar)???  |
|
|
Jamen det gør jeg også, men det er da lidt overkill at starte den op for sådan en lille opgave  næ det er ren sjov og ballade, til at hive træer op og køre lidt sjovt
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå må jo hellere berette lidt om aftenens sjov og ballade.
Jeg har konstateret(som forventet) at hvis jeg montere lærredet direkte på første bjælke efter sweetspot, så er det for tæt på og næste er for langt væk(og bag poolbordet!) så jeg har iværksat et ophæng der flytter lærredet 70cm bag bjælken hvilket er passende! Jeg fik leget lidt med DVE, men der er jo ikke meget at justere på så´en LCD fætter så 1 time, så var billedet OK. Lidt mere kontrast kunne jeg godt bruge, men det er kun sammenlignet med en CRT! Jeg tror at HS-50 er det bedste kompromis som jeg har haft, den er lille og pæn , men giver samtidig et hæderligt billede de sidste "små justeringer" skal nok gøre at jeg kan leve med billedet.
Fruen er meegt glad, hun har virkeligt frygtet at jeg (igen) ville hive 100Kg CRT ind i stuen (meget godt argument for at få lov til at købe en god LCD )
I øvrigt fik jeg leget en lille smule med indirekte baggrunds belysning bag lærredet (svagt) hvilket faktisk i mine øjne snyder øjet til at se sort som sortere(kan man sige det ) er der nogen af jer andre der har leget med det? jeg bruger løsningen i soveværelset med godt resultat, så det skulle jo prøves!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
I øvrigt fik jeg leget en lille smule med indirekte baggrunds belysning bag lærredet (svagt) hvilket faktisk i mine øjne snyder øjet til at se sort som sortere(kan man sige det ) er der nogen af jer andre der har leget med det? jeg bruger løsningen i soveværelset med godt resultat, så det skulle jo prøves!
|
|
|
En slags hjemmebygget ambilight  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
|
En slags hjemmebygget ambilight  |
|
|
Ja nemlig, men jeg brugte nu løsningen før Phillips
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger