Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ky(H)nisk lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 48
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hvad med en M-504? de er da til at finde! jeg kan ikke lige huske lyden fra denne! men det kan I jo sikkert gamle audioscan rotter
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Der er min hukommelse sku sparsom, der er DJ vist bedre. Så vidt jeg husker var der en 504 og en 508. De er vist i det lidt mere firkantede design, hvor 588 er med runde hjørner a la 388...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en lidt ældre serie, også havde de træ-sider osse. Der fandtes osse en M-502 faktisk....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Der er min hukommelse sku sparsom, der er DJ vist bedre. Så vidt jeg husker var der en 504 og en 508. De er vist i det lidt mere firkantede design, hvor 588 er med runde hjørner a la 388...

ja designet kunne jeg godt huske, men ikke lyden! Det var nu også lidt DJ jeg tænkte på

men det svømmer jo næsten med 504ere... så måske mens jeg venter.....

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

M 588F  og P388F kan ses her , et fantastisk par

www.aaquist.net/hifi

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ja designet kunne jeg godt huske, men ikke lyden! Det var nu også lidt DJ jeg tænkte på

DJ er et omvandrende hifi-leksikon 

kyhn skrev:

Ja, de koster jo ikke det vilde så vidt jeg husker...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

M 588F  og P388F kan ses her , et fantastisk par

www.aaquist.net/hifi

ja jeg har været inde om savle

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

L.B. skrev:
DJ er et omvandrende hifi-leksikon 

Ja han er jo også en gaaammel rotte

kyhn skrev:

L.B. skrev:
Ja, de koster jo ikke det vilde så vidt jeg husker...
næ ned til 2-3K så det er jo lige mig

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

her er der en ældre test .

www.aaquist.net/588.jpg

www.aaquist.net/388.jpg

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

her er der en ældre test .

www.aaquist.net/588.jpg

www.aaquist.net/388.jpg

faktisk kiggede jeg i det nummer igår mens jeg lyttede fornøjet

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Har du foriøvrigt prøvet at hæve dine B&W´ re lidt fra gulvet , det anbefalet flere steder at anvende 11" Sound Anchors standere til denne model.

Jeg har hævet mine 14 cm. og det gav en hørbart strammere bas . De kom i samme omgang på spikes så hvad der har hjulpet aner jeg ikke 

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
 Har du foriøvrigt prøvet at hæve dine B&W´ re lidt fra gulvet , det anbefalet flere steder at anvende 11" Sound Anchors standere til denne model.

Jeg har hævet mine 14 cm. og det gav en hørbart strammere bas . De kom i samme omgang på spikes så hvad der har hjulpet aner jeg ikke 

Ja, jeg er faktisk i gang med et lille projekt omkring netop dette! dog vil jeg have en løsning der stadigvæk er på hjul, da jeg flytter mine fronter når vi skal spille pool. Min største grung til at hæve dem er for at få lyden lidt højere op på lærredet.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
piobyte skrev:

Ja, jeg er faktisk i gang med et lille projekt omkring netop dette! dog vil jeg have en løsning der stadigvæk er på hjul, da jeg flytter mine fronter når vi skal spille pool. Min største grung til at hæve dem er for at få lyden lidt højere op på lærredet.

Her godt bemærket du er nød til at rokere lidt ,men bare afstanden fra enhed til gulv øges tror jeg også du vil opnå strammere bas . Det må vi da se lidt billeder af når det er på plads

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Her godt bemærket du er nød til at rokere lidt ,men bare afstanden fra enhed til gulv øges tror jeg også du vil opnå strammere bas . Det må vi da se lidt billeder af når det er på plads
  Nja, mine B&W´er bliver jo skåret af ned efter, det svinger lidt men pt. er det ved 65Hz. Jeg har prøvet lidt efterhånden, men forstærkerne lyder bedst når de slipper for de grimme impedanser der er i bunden! og mine subs er efterhånden godt nok integreret til at de får lov til at spille med i stereo! Selv de Krell kopier jeg havde lånt lød best når B&Werne var afskåret fra subbas.

Der skal nok komme lidt fotos, men ideen er endnu ikke ført ud i virkeligheden

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

L.B. skrev:

Her mine personlige erfaringer med Onkyoérne ( undskyld på forhånd, til dem der ejer en og er uenig - heldigvis er smag og preferencer forskellig ikk´  )

Det er rigtigt, der var en M502 ( sort, ren, enkel med kun tænd/sluk knap på fronten - spillede fint, lidt blødt og ikke den allermest kraftfulde sag ). Teknisk: 2 x 140 w, +-30 A, 18,5 kg - nypris start 90´erne : 3997,-

M504 lignede nærmest lidt en billig version af M508 , den var ikke min favorit, ikke kraftig nok, lidt for mudret, ikke lækker nok. Teknisk: 2 x 165 w, +-40A, 21 kg - nypris: 5997,-

M508, se det var min favorit, mere gedign, lidt mere gennemført, fastere og strammere i lyden, med mere dynamik og smæld på drengen og også mere stabil  ( slog dog fra i hårde belastninger/lave imperdanser og ved meget høje lydstyrker) , stadig i en rimelig prisleje ( nypris : 7.997,- kr ) Teknisk: 2 x 200w , +-60A, 25 kg

M588F  kom først på markedet nogle år senere og var efter min mening en lille skuffelse, den var dyrere og igen lidt blødere/rundere i lyden ,men dog ret gedignt lavet og også et hak mere stabil, når den blev "trykket lidt på maven" ( belastet hårdt ), men man brugte meget krudt på at lave den "ballanceret" med dobbelt af det hele. Teknisk set husker jeg den som en 2 x 200w og vist oppe ved de 30 kg - prisen kan jeg ikke huske  var det 12.997,- ?

M510 se det var guf ..................men dyr ( og er nok også de sværeste at få fingerne i ).

Ps.  jeg er sgu ikke gammel, bare lidt hærget, at se på

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
kyhn skrev:

L.B. skrev:

Her mine personlige erfaringer med Onkyoérne ( undskyld på forhånd, til dem der ejer en og er uenig - heldigvis er smag og preferencer forskellig ikk´  )

Det er rigtigt, der var en M502 ( sort, ren, enkel med kun tænd/sluk knap på fronten - spillede fint, lidt blødt og ikke den allermest kraftfulde sag ). Teknisk: 2 x 140 w, +-30 A, 18,5 kg - nypris start 90´erne : 3997,-

M504 lignede nærmest lidt en billig version af M508 , den var ikke min favorit, ikke kraftig nok, lidt for mudret, ikke lækker nok. Teknisk: 2 x 165 w, +-40A, 21 kg - nypris: 5997,-

M508, se det var min favorit, mere gedign, lidt mere gennemført, fastere og strammere i lyden, med mere dynamik og smæld på drengen og også mere stabil  ( slog dog fra i hårde belastninger/lave imperdanser og ved meget høje lydstyrker) , stadig i en rimelig prisleje ( nypris : 7.997,- kr ) Teknisk: 2 x 200w , +-60A, 25 kg

M588F  kom først på markedet nogle år senere og var efter min mening en lille skuffelse, den var dyrere og igen lidt blødere/rundere i lyden ,men dog ret gedignt lavet og også et hak mere stabil, når den blev "trykket lidt på maven" ( belastet hårdt ), men man brugte meget krudt på at lave den "ballanceret" med dobbelt af det hele. Teknisk set husker jeg den som en 2 x 200w og vist oppe ved de 30 kg - prisen kan jeg ikke huske  var det 12.997,- ?

M510 se det var guf ..................men dyr ( og er nok også de sværeste at få fingerne i ).

Ps.  jeg er sgu ikke gammel, bare lidt hærget, at se på

Endnu en gang kan du jo huske umiddelbart er min indtryk af 588eren meget lig dit, jeg havde en kammerart som drev noget kæmpe hjemmebyg med sådan en og det magtede den ikke! om det så var forstærkeren eller hans evner som konstruktør, det ved jeg ikke.

Jeg vil dog mene at et par bette Snell burde den kunne klare Jeg har kigget lidt efter 508, og der er en tilsalg men dog kun med forforstærkeren med og så er den for dyr!

plan 2 er at jeg prøver min gamle Nikko Alpha 440, men den passer slet ikke ind i designet eller en lux de er jo sorte

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Min 588 drev mine B&W  801 s 3 tll  UG , så jeg er ikke helt enig. Her er der lidt fra klubben

www.aaquist.net/588F.jpg

www.aaquist.net/P388F.jpg

www.aaquist.net/504.jpg

www.aaquist.net/M508.jpg

www.aaquist.net/nikko440.jpg

Husker fint din Nikko. var selv  vild i varmen  først i firserne

Denne her Onkyo fra ca. 1983 er en af mine retrofavoritter

www.aaquist.net/5090.jpg

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Min 588 drev mine B&W  801 s 3 tll  UG , så jeg er ikke helt enig.

Tja de er jo ellers også en rimelig hård belastning. Som jeg skrev er jeg også i tvivl om synderen, + at det er jo efterhånden nogle år siden! Men uanset hvad, så vil jeg nu gerne have lov at prøve en på mine Snell

piobyte skrev:
Husker fint din Nikko. var selv  vild i varmen  først i firserne
Ja det var tider... Jeg købte den noget senere, faktisk i 1989 hvis ikke jeg husker helt galt! den har været gennem meget sammen med mig og min kammerart. vi kørte nemlig Mobildiskotek dengang Vi startede faktisk med et svin at en gammel 4kanals pioneer, men da den døede så købte vi Nikko 440, 230 og 130 samt en Beta 40. Det leverede faktisk en ganske hæderlig lyd, noget mere hifi end "normalt" diskotekslyd. Senere blev det til et par NAD218ere også.

P.S det er fedt at du har scannet så meget ind 

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hm, jeg har også haft M588F éren på 801´erne ( og 802,803,804,805 + div Infinityér ) og den spillede absolut fint, men hvis man gav den rigtig MEGET gas, syntes jeg, at den mistede overblikket lidt og begyndte at "rode" en smule. Men måske rummets størrelse og akustik også gør, at vi har forskellige erfaringer 

Den var/er ubestridt mere stabil end M508éren, som havde et lidt mere overbeskyttende protectionskredsløb ( Onkyoérne har altid været meget gode til at slå fra, man så næsten aldrig nogen, som var brændt af).

Jeg har dog fået M588F til at slå fra, det var med Infinty Kappa 9 ( ,2 ?? - kan ikke huske det) , de dykkede langt ned i imperdans og når man spillede tordende højt med dyb bas gav de fleste effekttrin op ( testede bla. også M508 og Citation 22, som begge slog fra, Nakamichi PA-5MKIIeren var den eneste som ikke slog fra, til gengæld begyndte den til sidst at forvrænge kraftigt ).

Da du nok ikke skal fyre de vildeste lydtryk af på Snellerne  ( selvom man aldrig helt ved med dig  ), burde en M508er være nok . Eller måske en bette, behageligt blødtlydende Audiolab 8000 ?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Hm, jeg har også haft M588F éren på 801´erne ( og 802,803,804,805 + div Infinityér ) og den spillede absolut fint, men hvis man gav den rigtig MEGET gas, syntes jeg, at den mistede overblikket lidt og begyndte at "rode" en smule. Men måske rummets størrelse og akustik også gør, at vi har forskellige erfaringer 

Den var/er ubestridt mere stabil end M508éren, som havde et lidt mere overbeskyttende protectionskredsløb ( Onkyoérne har altid været meget gode til at slå fra, man så næsten aldrig nogen, som var brændt af).

Jeg har dog fået M588F til at slå fra, det var med Infinty Kappa 9 ( ,2 ?? - kan ikke huske det) , de dykkede langt ned i imperdans og når man spillede tordende højt med dyb bas gav de fleste effekttrin op ( testede bla. også M508 og Citation 22, som begge slog fra, Nakamichi PA-5MKIIeren var den eneste som ikke slog fra, til gengæld begyndte den til sidst at forvrænge kraftigt ).

Da du nok ikke skal fyre de vildeste lydtryk af på Snellerne  ( selvom man aldrig helt ved med dig  ), burde en M508er være nok . Eller måske en bette, behageligt blødtlydende Audiolab 8000 ?

nu var det jo egentlig tanken om et sæt der tiltalte mig men jeg har da et eller andet under opsejling. Dog ikke Onkyo I øvrigt kan Snellerne godt rykke ved bare 50W, så nej behovet for watt er ikke så stort. (jeg vil alligevel hellere have strømstyrke) f.eks 2x20W fra 35kg. effekttrin eller en lux mere

<< Forrige Side af 48 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes