Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ky(H)nisk lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 48
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

1 stk hjemmebrændt Linsley Hood,let modded til ca. 20W opbygget ret seriøst, den kære Gert som er bagmand for denne har virkeligt være rundhåndet i dimensioneringen Rifa øldåser og hæderlige komponenter årgang XXX. Planen er et makeover, for at se om terórien bag denne simple konstruktion holder, eller om der bare er løbet så meget vand i hifiåen at den må erklæres forældet.

Der er i øvrigt to forstærkere over samme tema, denne er en overdimensioneret type, jeg har også en der er mere lig originalen

har du nu været en tur på teknisk museum igen? Hvad ialverden er det for noget? noget 80ér klasse A, eller hva ?? hvad, og ikke mindst hvor skal du bruge det?

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
har du nu været en tur på teknisk museum igen? Hvad ialverden er det for noget? noget 80ér klasse A, eller hva ?? hvad, og ikke mindst hvor skal du bruge det?

ja, det ene skal jo passe til det andet grundkonstruktionen er faktisk fra 69 og denne type er fra 77 men der er jo altå ikke sket noget nyt siden da så med lidt kærlighed og lidt nye komponenter, så kan en nok bringes til dåd hvor skal den bruges... tja det kommer da an på hvordan den spiller men i stereosetuppet eller værkstedet

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

1 stk hjemmebrændt Linsley Hood,let modded til ca. 20W opbygget ret seriøst, den kære Gert Gert Who? som er bagmand for denne har virkeligt være rundhåndet i dimensioneringen Rifa øldåser og hæderlige komponenter årgang XXX. Planen er et makeover, for at se om terórien bag denne simple konstruktion holder, eller om der bare er løbet så meget vand i hifiåen at den må erklæres forældet. Bliver spændende at høre. Er det i stereo eller snurre-rundt?

Håber sandeligt at det er den "overophedede"  smedelærling, som har overophedet de håndtag - ellers er det VIRKELIG en strømsluger!
Der er i øvrigt to forstærkere over samme tema, denne er en overdimensioneret type, jeg har også en der er mere lig originalen

Og så er der jo lige lørdagslatex hehe, men det er jo desværre i non Kubistisk anbefalelsesmål...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

-jan- skrev:

ja, det ene skal jo passe til det andet grundkonstruktionen er faktisk fra 69 og denne type er fra 77 men der er jo altå ikke sket noget nyt siden da så med lidt kærlighed og lidt nye komponenter, så kan en nok bringes til dåd hvor skal den bruges... tja det kommer da an på hvordan den spiller men i stereosetuppet eller værkstedet

Ja, det er sq vigtigt med ordentlig musik i værkstedet. .

20W lyder jo ikke af meget, men det afhænger jo også af HT. Jeg har iøvrigt lokket manicminer med til en lytteaften på onsdag hvor vi skal høre disse. De drives af 15W (rør), men dammnn hvor de kan spille. Du skal være velkommen hvis du har lyst.

Du glemte forøvrigt fakturaen på 801érne, men den er lagt til side (igen..)

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

håndtagene er nu blanke, det er kameratrix

er kabler for kort det forklare nok at det skifter ejermand hele tiden!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
20W lyder jo ikke af meget, men det afhænger jo også af HT. Jeg har iøvrigt lokket manicminer med til en lytteaften på onsdag hvor vi skal høre disse. De drives af 15W (rør), men dammnn hvor de kan spille. Du skal være velkommen hvis du har lyst.
FEEEEEED, hvor har du dog støvet dem op? det er jo lige grej efter min smag

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
-jan- skrev:
kyhn skrev:

-jan- skrev:

det er en gut jeg tilfældigvis mødte igennem en kammerat. Vi var en aften nede i hans firma og hente lidt stumper. Da vi senere gik ind på kontoret for at ordne det formelle sagde det lige...... et skrivebord. 2 læderstole, 2 "skulptur horn højtalere" og et stk. plade med rør. Jeg var intet mindre end målløs.

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

for god ordens skyld skal jeg lige nævne at disse ikke er hans, men et par magen til som jeg fandt på nettet. Jeg tager lige et billede af dem på onsdag.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

håndtagene er nu blanke, det er kameratrix Ja blanke, men øverst ligner det et melt-down gennemhærdet forstærker-blå...

er kabler for kort det forklare nok at det skifter ejermand hele tiden! hehe, ja der mangler 2 m - her ligger hele vellyden! Den første meter lyder IKKE godt

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
-jan- skrev:
kyhn skrev:

-jan- skrev:

Stærks inspireret af moderen i the Simpsons!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Klasse A, latex og horn - hvad kan det ikke blive til

-jan- skrev:

Total griner jan - det kunne jeg ikke ha sagt bedre       

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

ja i morer jer, men faktisk så tror jeg at den med en ny topplade og lidt shining kan blive OK at se på. Men eller er det altså ikke udseendet der tæller her i hytten, det er ydelsen. (og det vil jeg altså ikke citeres for over for fruen) Men vent I bare til i ser nr. 2, det er ren 70er retro

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
kyhn skrev:
 er kabler for kort det forklare nok at det skifter ejermand hele tiden! hehe, ja der mangler 2 m - her ligger hele vellyden! Den første meter lyder IKKE godt
Nå mon ikke at den første meter kan bruges alligevel den lød da bedre end den elkedelledning kaptajnens DAC var ved at kvæles i

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ppp_dk skrev:
kyhn skrev:
Nå mon ikke at den første meter kan bruges alligevel den lød da bedre end den elkedelledning kaptajnens DAC var ved at kvæles i

Jeg må indrømme at jeg ikke gider have 2 meter kabler liggenede og rulle sammen, men kunne da godt være fristet af at prøve med 1 meter versionen - men det koster jo en hel krig

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Hold kæft Kyhn, du har købt en brødrister !!!  ..............ovenikøbet en "king size"    

.................undskyld, men kunne ikke lade være

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Kyhn holder grill aften til sommer !!!! wwhoohuuuu .......................undskyld igen, men den nærmest tigger om det

Men tillykke med den "nye", den øhhh ser ....................anderledes ud og om vinteren i værkstedet ( evt ), så kan man lige, hvis man har lidt sne og sjap på støvlerne, tørre dem af på "risten" 

.................okay, nu skal jeg nok beherske mig..................desuden ved jeg godt, at den sikkert er eller har været ganske god - man skal ikke forklejne de gamle svende

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

ja i morer jer (stadigvæk) men konstruktionen er nu ikke dum, hvis man ikke kender den bør man prøve en rask lille tur på www.google.dk

Jeg har desværre ikke tid pt. til at få den op og ringe, der er lige et "mindre" køkkenprojekt som skal afsluttes først i øvrigt kan jeg afsløre at jeg satser på en den anden forstærker i første omgang, den er bygget efter det originale diagram.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Kaptajnen siger tak for en rigtig hyggelig aften i Casa del kyhn. Et gæstfrit sted med hele 3 setups:
  • PC
  • Stereo
  • Snurrerundt
Først blev der lyttet til lidt på det lille hyggelige stereosetup og man må sige når man især tænker på, hvad setup'et står i som brugt er der nærmest tale om et fund!
Kaptajnen lå desværre stadig en smugle underdrejet efter en gang influenca så det sammenholdt med at hørerøret trængte til en omgang brasso gjorde at bassen virkede NOGET overvældende i det lille rum...

Inden kaptajnen frøs til is valgte vi at fortrække ovenpå til det STORE setup og helledusadig, hvor der kunne leveres en TØR massiv gang uforvrænget BAS - WOW! Ingen UMBA-UMBA what-so-ever! Sådan skal den grejes!

Det blev så til lidt show-off med lidt Yello, the race og et fedt nummer med ZZ Top - helledusadig, jeg har aldrig hørt noget så fedt som det ZZ Top nummers start - Tug-TUG-TUG!!! Dybt og med masser af HUG!

Efter at gået i baren kom fru kyhn med en lækker ret, som vi så indtog.

Nu var mørket HELDIGVIS ved at ankomme, så aftenens hovedattraktion kunne indfris - nemlig at se en film.

Nu var det jo ikke nemt at vælge en film udfra det omfattende bibliotek, så heldigvis valgte kyhn aftenens film. "Brd. Grimm". At se en film på lærred i biostole er ikke dårligt. Efter den første forvirring havde lagt sig over om kaptajnen skulle sidde på nr 7 eller 8 blev løst (havde ingen billet) - kunne filmen starte med VARME popkorn...

Fed oplevelse!

Kaptajnen vendte så skuden sent om aftenen og ønsker at takke for en rigtig hyggelig aften.

Onkel Stewart

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Kaptajnen siger tak for en rigtig hyggelig aften i Casa del kyhn. Et gæstfrit sted med hele 3 setups:
  • PC
  • Stereo
  • Snurrerundt
Først blev der lyttet til lidt på det lille hyggelige stereosetup og man må sige når man især tænker på, hvad setup'et står i som brugt er der nærmest tale om et fund!
Kaptajnen lå desværre stadig en smugle underdrejet efter en gang influenca så det sammenholdt med at hørerøret trængte til en omgang brasso gjorde at bassen virkede NOGET overvældende i det lille rum...

Inden kaptajnen frøs til is valgte vi at fortrække ovenpå til det STORE setup og helledusadig, hvor der kunne leveres en TØR massiv gang uforvrænget BAS - WOW! Ingen UMBA-UMBA what-so-ever! Sådan skal den grejes!

Det blev så til lidt show-off med lidt Yello, the race og et fedt nummer med ZZ Top - helledusadig, jeg har aldrig hørt noget så fedt som det ZZ Top nummers start - Tug-TUG-TUG!!! Dybt og med masser af HUG!

Nu var mørket HELDIGVIS ved at ankomme, så aftenens hovedattraktion kunne indfris - nemlig at se en film.

Nu var det jo ikke nemt at vælge en film udfra det omfattende bibliotek, så heldigvis valgte kyhn aftenens film. "Brd. Grimm". At se en film på lærred i biostole er ikke dårligt. Efter den første forvirring havde lagt sig over om kaptajnen skulle sidde på nr 7 eller 8 blev løst (havde ingen billet) - kunne filmen starte med VARME popkorn...

Fed oplevelse!

Kaptajnen vendte så skuden sent om aftenen og ønsker at takke for en rigtig hyggelig aften.

Onkel Stewart
Jamen tak i lige måde, ja desværre døjer jeg pt med lidt grande bas i musiklokalet dog er hopis ledningen en lille hjælp og et par andre signal kabler mellem pre og JLH vil nok også hive bassen på plads. De gamle skægaber (altså ZZ drengene) kan nu levere en rimelig bund, Alan parsons "on air" i DTS versionen var også på et par gange, men det var ingen større succes for kaptajnen kastede sig i flyverskjul hver gang men helt sikkert endnu en hyggelig stund i godt selvskab

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ppp_dk skrev:
  • PC
  • Stereo
  • Snurrerundt

Fed oplevelse!

Onkel Stewart
Jamen tak i lige måde, ja desværre døjer jeg pt med lidt grande bas i musiklokalet dog er hopis ledningen en lille hjælp og et par andre signal kabler mellem pre og JLH vil nok også hive bassen på plads. De gamle skægaber (altså ZZ drengene) kan nu levere en rimelig bund, Alan parsons "on air" i DTS versionen var også på et par gange, men det var ingen større succes for kaptajnen kastede sig i flyverskjul hver gang men helt sikkert endnu en hyggelig stund i godt selvskab
Allan Parson sagde du...men der VAR altså en jetjager lige udenfor!!!

<< Forrige Side af 48 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes