| Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg spillet på min JLH i nogle dage og indtrykkene er så småt ved at falde på plads.
den kaster, som forventet, en del varme fra sig, jeg vil tro at køleprofilerne bliver 50-60 grader varme. I kabinettet er der også ret hedt, så grillristen som topplade er ikke for sjov...
Umiddelbart er jeg, alt i alt, ret positiv, lyden er ret homogen og sammenhængende, med en svag tendens til lidt skarphed i toppen. Jeg tror at grunden kan findes i terminalerne som er noget til den fede(på den kedelige måde) side! Den rækker lidt dybere end NAD 302, som bevirker at jeg (igen) døjer med en hæv i bunden. dog er det røde kabel langt bedre end det jeg brugte midlertidigt. En anden grund er mit signalkabel mellem pre og effekt, som også medvirker til en betoning i bunden. VdH 102V special er på bestillingssedlen
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Retro JLH

|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men trænger den ikke til en ny "hood"?   Er den fra Sheerwood skoven - altså "Robins" gamle amp?
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det slap du jo ret flot omkring..  Hvordan har du graveret indskriften? er det lille hul nok til at sluse alt den varme igennem?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
det slap du jo ret flot omkring.. Hvordan har du graveret indskriften? er det lille hul nok til at sluse alt den varme igennem? |
|
|
Det er ikke samme amp som på tidligere billed, dette er nr. 2 som er den oprindelige JLH
Planen er at denne lige skal have lidt ny finer og et indvendigt makeover men ellers skal den fremstå som den er!
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal den anden ikke have samme tur så de fremstår ens?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
| skal den anden ikke have samme tur så de fremstår ens? |
|
|
Nej, den anden skal være macho versionen med synlige køleprofiler og tyk(20-25mm ) rustfri front. samt special designet grillrist på toppen
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg plejer jo at drille DJ med hans forstærker-museum, men det overgår du da vist her Hr. Kyhn
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg plejer jo at drille DJ med hans forstærker-museum, men det overgår du da vist her Hr. Kyhn  |
|
|
 men den er nu fed på sin egen retroagtige måde  det bliver sjovt at få den til at synge igen
Nr. 1 spiller bare, den skal lige have 3-4 timer for at blive gennemvarm, men så er den også klar
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er køkkenet ved at være overstået, så nu er det næste projekt, dog heller ikke hifi

|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det egentlig med brødristeren?
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja! Lad os da se nogle Under the Hood billeder
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
"desværre" spiller den bare, så jeg får jo slet ikke tid til at modde udseendet
jeg har lidt (for) travlt for tiden, men grund ideen til den nye grillrist er dog på plads
så mon ikke der sker noget efter påske!
Lyden er generelt set OK, marginal bedre bas kontrol kunne jeg dog godt bruge, måske noget nye lytter kunne hjælpe på! men jeg vil ikke fælde nogen dom før jeg har fået leget lidt med kabler osv.
denne gamle konstruktion vil jeg mene nemt kan leve op til dagens krav omkring lydkvalitet, endnu engang viser Kl. A og solig grundkonstruktion sig fra sin bedste side! og måske kommer designet acceptabelt
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skete der det forunderlige at mit ellers kasserede Belden 1505F kom retur fra øferie. På med kablet mellen pre og effekt. viola væk var min oppustede bund og frem kom et ganske hæderligt lydbillede uden specielle fokus områder . Jeg har en enkelt lille pukel et eller andet sted i bunden men det drejer sig om et peak (nok roomgain) som ikke er specielt stort og over et meget begrænset område! Jeg tror umiddelbart at målet er nået, jeg får ikke meget bedre lyd med nuværende grej
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Og så er der jo lige lørdagslatex

|
|
|
hej.
Nu kan jeg altså ikke holde det tilbage længere....Hvordan i alverden skulle et nok så fint kabel kunne forbedre lyden? lad os antage du har ca 20KM kabler bag din stikkontakt, med utallige samlinger undervejs før de rammer elværket. Hvordan kan 1m inde i stuen have så meget at sige når de andre 19999m bare er billigt komunalarbejderkabel?
Der er mange indlæg om det med netkabler, men nu har jeg jo mødt dig nogle gange in real life, og du syntes jo egentlig til at virke rimelig fornuftig (med måde) , men..... hvad sker der her?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
-jan- skrev:
| Nu kan jeg altså ikke holde det tilbage længere....Hvordan i alverden skulle et nok så fint kabel kunne forbedre lyden? lad os antage du har ca 20KM kabler bag din stikkontakt, med utallige samlinger undervejs før de rammer elværket. Hvordan kan 1m inde i stuen have så meget at sige når de andre 19999m bare er billigt komunalarbejderkabel? |
|
|
det er egentligt nemmere at høre end det er at forklare! men det drejer sig ikke om godt eller dårligt kabel, men om at to apperater ser hinanden ind i numsen  via elnettet. derfor vil forskellige kabler ændre på måde som apperaterne ter sig på. + lidt med afskræmning samt stikkenes kontakt. første skridt er at få en seperart gruppe, gerne med 2x2x2,5mm2 kabel, næste er at skiftet de slemme skinnefordelerting ud med en stjernebox med grisetryner uden afbryder. Når dette er på plads så kan man begynde at lege med netkabler
-jan- skrev:
Der er mange indlæg om det med netkabler, men nu har jeg jo mødt dig nogle gange in real life, og du syntes jo egentlig til at virke rimelig fornuftig (med måde) , men..... hvad sker der her? |
|
|
 prøv du at overbevise fruen om det
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du glemte at nævne de magiske besværgelser, der tilsyneladende bliver svunget over disse røde sataner 
melodi: Vi laver Voodoo om natten.....................
Måske hospitalsvæsnet er et specielt godt hifilyttede folk , som nyder de rene toner.............bib, bib ...biib.......biiiiiib...............................biiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiib - så døde "den" 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå da´da der er nok en der er sur over han ikke har fået lørdagslatex
Meget kan man sige om netkabler, men det er nu nemmere at høre forskellen, end forklare den ikke at de giver en kæmpe forskel, men den er nu alligevel ret tydelig!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
nå da´da der er nok en der er sur over han ikke har fået lørdagslatex
Meget kan man sige om netkabler, men det er nu nemmere at høre forskellen, end forklare den ikke at de giver en kæmpe forskel, men den er nu alligevel ret tydelig!
|
|
|
Jo jo og til de 250 spir er det værd at få de sidste 2% med.
|
| Til top |
|
| |