Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ky(H)nisk lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 48
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2005 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Lyder fornuftigt at bygge dem ind i kabinettet ( eller udenpå måske? ).

under kabinetterne tror jeg det kunne blive som en lille sokkel

D.J. skrev:
De PWM forstærkere jeg har hørt til nu ( B& O ´s Ice, Harman´s og Sony´s S-Master ), lyder ok, men jeg synes ikke at jeg har den samme fornemmelse af "power" / rå muskelskraft, som en "normal" stor forstærker - måske er det bare det psyskologiske eller mig, der skal vænne mig til tanken om at komme ind i det 2100 århundrede

Det er lidt svært, jeg tror at der er meget psykologi i det, en stor tung kasse virker noget mere magtfuld end en lille blikdåse. Derudover har alt det jeg har hørt manglet noget (overtoner måske?) men til SUBS der tror jeg at det er en af de bedre løsninger!

D.J. skrev:
Ja, den A370 virkede ret fed , kender du brugt pris niveau for sådan nogle fætre ?

i det store udland ligger de på 6-9000 Kr så det er ikke fordi det er så galt! Men der er jo ikke mange i Danmark...

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Så er det lyttet på lidt flere VdH kabler.

http://www.vandenhul.com/cable/ptchbyb5.htm

The Patch Bay B5 er gennemtæsket og faldt for fuld tælling dette kabel kommer ikke til at formidle musik på mit anlæg, dertil er toppen for skinger og 3D gilmre med sit fravær!

Sjovt nok faldt dommen ret hurtigt fra fruen "hvad har du gjort ved anlægget, det spiller ikke som det skal!"

Nu skal jeg bare lege med kablet og se hvorfor det er til? et eller andet må det vel kunne...

fik i øvrigt ikke fortalt færdigt her

The Patch Bay B5 kan bruges til CD kabel, hvis musiksmagen er pop o.l.! kablet har faktisk flere gode kvaliteter bare det bliver brugt korrekt, men mellem pre og effekt duede det ikke.

en beskrivelse af lyden kunne være: det lyder mere af NO end mine NO kabler gør!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg fik jo også en lille julegave (fra mig selv) en fin brugt Yamakawa 365 DVD med DVI m.m. så er jeg klar, hvis nu jeg snubler over en yderst billig HS-50....

Jeg har kun brugt den via Scart, men det er faktisk ikke så ringe, billedkvaliteten er ca. på højde med min Harmon Kardon DVD 21 og fuldt på højde med andre afspillere i prisklassen.

Egentlig vil jeg have en Meridian 596, men da jeg nægter at give mere end max 6000 kr for en brugt afspiller uden fremtidspotentiale så har det nok lange udsigter.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
hvis nu jeg snubler over en yderst billig HS-50....

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=visprodu kt&ID_infoside=2099019 kunne være en mulighed.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

bestemt, jeg har godt set den, men jeg vil længere ned i pris... 13K som demo så var den købt!

eller en let brugt til 10-12K men de findes bare ikke.

Jeg har dog kig på en i tyskland til 13K nypris og selvom jeg vil hellere støtte en dansk forhandler så mener min bankrådgiver ikke at jeg skal højere op i pris

men nu må vi se, året er jo først lige startet

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Så skete der igen lidt på Stereofronten.

Der er ankommet en Cambridge DACMAGIC !

Meget bedre end min Denon 2560, musikken rækker dybere, der er marginalt bedre perspektiv og baggrunden er knap så sort( hvilket jeg tolker som en fordel) alt i alt så var dette et kæmpe skridt i den rigtige retning

Jeg vil som næste projekt prøve de "sagnomspundne" VdH the clearwater som HT kawel

og måske vil jeg også prøve en anden forstærker...

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

nå men det går jo aldrig som en (h)vis herre prædiker så næste udskiftning blev ikke forstærkeren, men derimod en fin gammel CD Kæmpe! 1 stk DCD-3560 er ved at blive indfortoldet i jylland, er lidt spændt på at se om den er bedre end min nuværende både som drev men bestemt også via de analoge udgange.

alt i alt endnu flere gode legetimer forude.

udover dette så arbejder jeg hårdt på at få flere Z-504 til biffen, men desværre har det lidt lange udsigter. jeg har leget lidt med højttalerkabler, men har endnu ikke fået købt det berygtede clearwater. kører pt med solidcore 2x 5x2.5mm2 bare for at prøve lyden er lidt underlig, jeg ved ikke om det er "hot eller snot" meget fremme i skoene, lidt for langt måske!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Det bliver spændende hvordan den 3560 kommer til at gøre det hos dig

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Bestemt, jeg har kun hørt godt om modellen, men er egentlig ikke sikker på hvor meget drevet betyder!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Det ved du nok inden ugen er omme

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Ja, tillykke med "monstreret" , den får da tilsyneladende set lidt af Danmark

Hvad er Z-504 ?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

Z-504 er mit fortrukne mærke i effektforstærkere, jeg vil gerne have et par stykker mere, de kan jo brokobles.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

åhh, en god gammel 80ér effektdreng

med mulighed for kobling til 200 w A/B - 60 watt A og brokoblet til ?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

åhh, en god gammel 80ér effektdreng

med mulighed for kobling til 200 w A/B - 60 watt A og brokoblet til ?

nemlig planen er fimsede 80-100W ægte kl A pr monoblok måske ca. 300W kl A/B på omskifter, men nu må vi se. jeg har sendt første forstærker til total renovering når de alle har været turen igennem, så skal bias bare op på max men jeg vil køre kl A, det lyder bare bedre.

Jeg påregner tvangskøling af dem alle 4 (der er kun to pt. men jeg leder med lys og lygte!) 

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Idag landede der en "lille" CD afspiller, en vaskeægte Tomus godkendt 3560.

De første lytteindtryk er endnu ikke faldet helt på plads, men da tidligere ejer er "lidt" utålmodig af natur har jeg lovet at skrive i stedet for at lytte

Den er ikk´så ringe endda(på jysk), sammenlignet med min 2560 (begge kun benyttet som drev) marginalt mere dynamik i mellemtoneområet, den rækker dybere end noget andet jeg har haft inde for dørene, faktisk så er de fleste af mine gamle problemer med lokalet kommet igen men denne gang er det fordi der er tryk på heelt nede i kulkælderen. Det er lige før der er for meget tryk på i bunden, men som sagt så er det første lytning (3-4 CDer) og jeg vil tro at mit D300 kabel bare lidt af skylden. men alt i alt så er jeg ret imponeret over den forskel der kan være på to drev.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Skønt at der rent faktisk kan høres forskel på to drev! D300 er et lidt mørkt kabel. Det andet VdH kabel du fik med af den kære sælger skulle du prøve at sætte på. Det er mere neutralt end D300.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Skønt at der rent faktisk kan høres forskel på to drev!
Det er faktisk temmelig let, de disse to, men jeg tror bare at det fortæller at 3560 er klasser over 2560 hvad drevet angår. Jeg har nemlig prøvet at tilslutte min DVD 21 og den spiller lige op med 2560 som drev!

L.B. skrev:
D300 er et lidt mørkt kabel. Det andet VdH kabel du fik med af den kære sælger skulle du prøve at sætte på. Det er mere neutralt end D300.

det er bestemt også næste plan, men jeg vil ikke rode tingene mere sammen, det er gået stærkt de sidste 3-4 måneder, så jeg er lidt lytte forvirret. jeg har trods alt skiftet hele kæden ud - forforstærker! Derfor har jeg også hentet en Z-504 ned, så jeg igen ved hvorfor tingene lyder som de gør! Når så tingene falder på plads, så kan jeg prøve nye spændende kabler

alt i alt er det (igen) et lovende fremskridt i den rigtige retning. dog skal jeg lige vende mig til at der er kommet niveau helt nede i kælderen 

Næste,næste projekt bliver at hive 3560 op til SUBS for at se hvor meget niveau der er + en anden lille ting

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

En ting er klokkeklart: som drev rykker den fra min gamle 2560 med flere længder, der er så ubeskriveligt meget tryk på i bunden kombineret med lidt mere dynamik gennem hele spektraret, samtidig med at den ikke gør noget væsen af sig. Forstået således at hvis der er tryk på drengen så spiller den op til dans, men skal der være stille, så holder den kæft!

alt i alt så kan jeg kun sige at forskellen er imponerende især fordi jeg ikke mener at 2560 er ringe som drev.

Og jeg måtte alligevel prøve at skifte til V102 kablerne, og ja de lyder bedre! de er markant fri for betoning hvorimod D300 spiller mere som de ser ud (let buttede) jeg kunne godt tænke mig lidt større perspektiv, jeg ved ikke om mit digi kabel kan være synderen, men det skal efterforskes. Jeg tror at med et par andre kabler så vil jeg være rigtigt godt kørende! 3560 var den lille, store forskel.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
En ting er klokkeklart: som drev rykker den fra min gamle 2560 med flere længder, der er så ubeskriveligt meget tryk på i bunden kombineret med lidt mere dynamik gennem hele spektraret, samtidig med at den ikke gør noget væsen af sig. Forstået således at hvis der er tryk på drengen så spiller den op til dans, men skal der være stille, så holder den kæft!

alt i alt så kan jeg kun sige at forskellen er imponerende især fordi jeg ikke mener at 2560 er ringe som drev.

Og jeg måtte alligevel prøve at skifte til V102 kablerne, og ja de lyder bedre! de er markant fri for betoning hvorimod D300 spiller mere som de ser ud (let buttede) jeg kunne godt tænke mig lidt større perspektiv, jeg ved ikke om mit digi kabel kan være synderen, men det skal efterforskes. Jeg tror at med et par andre kabler så vil jeg være rigtigt godt kørende! 3560 var den lille, store forskel.

Som sælger er det jo dejligt at se, at køber er tilfreds. Den kan helt sikkert noget den 3560 og det kan 102V også. 102V er super neutralt hvis du spørger mig, så jeg ville også kigge i retning af digi-kablet. Meeen der skal jo også være noget at lave næste uge .

kyhn skrev:
Surround: 4.2 er vejen frem og ikke alt det andet pjat

Sådan!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Forresten ---- jeg har hørt noget om, at der nedgraderes til stereo i soveværlset

Hvad er nu det for noget  - mangler du penge til nye køb

<< Forrige Side af 48 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes