Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dårligt signal via. Selector? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej jeg vidste ikke rigtig hvor jeg ellers skulle starte emnet men synes da det er relavant her da det handler om TV signal via Selector

Jeg har lige fået TDC Selector i dag med Canal Plus pakken men når der er fodbold bliver billedet sløret, det ligner lidt "interlacing". Det er især når der bliver zoomet ud og man ser det fra afstand at det ser dårligt ud. Når kameraet kommer tæt på ser det faktisk fint ud. Det lader til at Canal Plus signalet ikke er godt i "fast motion".. det er nemlig især Canal Plus kanalerne der svigter hvor de andre er nogenlunde udover MTV & et par andre.

Nogle forslag til nogle indstillinger jeg kan pille ved? Får ikke noget ud af det der står i manualen. Jeg tænkte på om det var fordi mit TV (4 år gammelt Sony 28" CRT 4:3) er skod.. og ikke kan håndtere det digitale signal fra Selector så godt, som mit kommende Plasma (PHD8) (forhåbentlig) kan..?

Mange tak

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Hej jeg vidste ikke rigtig hvor jeg ellers skulle starte emnet men synes da det er relavant her da det handler om TV signal via Selector

Jeg har lige fået TDC Selector i dag med Canal Plus pakken men når der er fodbold bliver billedet sløret, det ligner lidt "interlacing". Det er især når der bliver zoomet ud og man ser det fra afstand at det ser dårligt ud. Når kameraet kommer tæt på ser det faktisk fint ud. Det lader til at Canal Plus signalet ikke er godt i "fast motion".. det er nemlig især Canal Plus kanalerne der svigter hvor de andre er nogenlunde udover MTV & et par andre.

Nogle forslag til nogle indstillinger jeg kan pille ved? Får ikke noget ud af det der står i manualen. Jeg tænkte på om det var fordi mit TV (4 år gammelt Sony 28" CRT 4:3) er skod.. og ikke kan håndtere det digitale signal fra Selector så godt, som mit kommende Plasma (PHD8) (forhåbentlig) kan..?

Mange tak

De kanaler hvor billedet står dårligt, har du også haft dem før du fik selector? (jeg går ud fra at du ikke har haft canal digital før?)

Nogle kanaler står bare generelt dårligt! Det kan du lige så godt vænne dig til

Dog har jeg endnu ikke hørt om nogen, der ikke har oplevet en forbedring, når det blev sammenlignet med de samme kanaler på alm. kabel tv

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Halløjsa ven,

Der er ikke noget galt udover at du nu kan se fejlene i signalet, da du slipper for den analoge fnidder. Det du ser er pixeleringer som er en følge af komprimeringen af de signaler TDC modtager. Hvis du prøver at se på DR-1 er dette et  ukomprimeret signal. Typisk de engelske signaler fra diverse bbc kanaler er kraftigt pakket og feks. som du selv nævner, fodboldkampe hvor der i hurtigt bevægede billeder optræder synlige firkanter er et tegn på fænomenet. TDC er ikke problemet, de komprimerer ikke, men kan ikke trylle med et amputeret signal.

Til gengæld vil du sikkert være enig i at favedynamikken er bedre.

mvh. M 

Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej jdg1, altså jeg havde den fulde pakke før jeg fik Selector, men det er første gang jeg har Canal + nu ja, og første gang jeg har digitalt signal. Men før jeg fik digital var fx. MTV helt skarp samt et par andre som nu er.. ja knapt så gode..

..men! Der skete noget meget underligt her til aften, jeg så noget bold fra sverige på Canal + sport og det lignede virkelig l*rt. Tidligere havde jeg set nogle uddrag fra Premiere League og det så bestemt heller ikke godt ud, man kunne knapt nok se tilskuerne i baggrunden, de lignede bare udtværet farve. Men så her for 1 times tid siden startede Premiere League kampen mellem Charlton & Fulham og nu er signalet helt fint!?!  

Jeg må simpelthen bare ha været uheldig tidligere da jeg skiftede igennem de 7 canal + kanaler. Selvom der stadig er nogle uskarpe kanaler så gør det mig ik så meget da de vigtigste, tv2, zulu, 3,3+ TVDK samt Canal + alle står godt nu! 

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Monolith-III skrev:

Halløjsa ven,

Der er ikke noget galt udover at du nu kan se fejlene i signalet, da du slipper for den analoge fnidder. Det du ser er pixeleringer som er en følge af komprimeringen af de signaler TDC modtager. Hvis du prøver at se på DR-1 er dette et  ukomprimeret signal. Typisk de engelske signaler fra diverse bbc kanaler er kraftigt pakket og feks. som du selv nævner, fodboldkampe hvor der i hurtigt bevægede billeder optræder synlige firkanter er et tegn på fænomenet. TDC er ikke problemet, de komprimerer ikke, men kan ikke trylle med et amputeret signal.

Til gengæld vil du sikkert være enig i at favedynamikken er bedre.

mvh. M 

Hej Monolith-III tak fordi du ville svare. Jo jeg er helt enig i at farverne er bedre, lyden også så på trods af nogle kanaler med dårligt signal er jeg ganske tilfreds med Selector

Jeg forstår bare ikke hvorfor premiere league så dårligt ud tidligere og nu godt. Det giver vel ingen mening at det ser bedre ud pga. det er live??  Det svenske fodbold var vel pga. de bare har skod signal så det burde jeg nok ikke være så overrasket over, nu skal jeg heldigvis heller ikke glo svensk fodbold så det fint.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Jeg tænkte på om det var fordi mit TV (4 år gammelt Sony 28" CRT 4:3) er skod.. og ikke kan håndtere det digitale signal fra Selector så godt, som mit kommende Plasma (PHD8) (forhåbentlig) kan..?
Mange tak

Nu er det stadigvæk et analogt signal dit TV modtager. Seletoren modtager det digitalt men sender ud analogt. Derfor er det stadig en forbedring og dit nye TV vil sikkert vise større forskel på et godt og dårligt signal. Først hvis vi for en selector med HDMI vil det være digitalt ind i TV'et.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes