Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Madonna’s nye disco cd... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa, normalt lytter jeg ikke vandvittig meget til Madonna's musik, har dog så fået hendes nye album.

Er det mig, eller er den ring indspillet? Hung up nummeret skærer simpelthen lige i øret med diskanten..! Jeg kan ikke forstå det, har aldrig hørt noget lign. det er da utrolig ring at en så annerkendt solist vil finde sig i sådan en ring indspilning!?!

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 November 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Hejsa, normalt lytter jeg ikke vandvittig meget til Madonna's musik, har dog så fået hendes nye album.

Er det mig, eller er den ring indspillet? Hung up nummeret skærer simpelthen lige i øret med diskanten..! Jeg kan ikke forstå det, har aldrig hørt noget lign. det er da utrolig ring at en så annerkendt solist vil finde sig i sådan en ring indspilning!?!

Jeg har ikke hørt det pågældende album, men hun laver engang imellem noget der er rigtigt hårdt, eks. Music....den kan afsløre om du hører på Dynaudio eller ej

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 24 November 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

sådan skal den vist lyde
Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk

danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

- og så er der bulderbas så det brager. Jeg har også lige fået den, eller rettere så var det konen der købte den, men den er virkelig dårlig optaget. Den er optaget med loudness effekt, så den lyder godt på en IPOD eller et minianlæg.

Ole

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Bladet High Fidelity havde haft den til lytning i et tidligere nummer, og de kritiserede også lydkvaliteten på det pågældene madonna album. Lyden er tilpasset "Ipod og mini anlæg"  og er meget komprimeret.... sørgeligt at det skal være sådan på nutidens udgivelser!

Bjarne Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Min hifi-uforstående kone havde hørt hitsene på radioen og syntes egentligt godt om musikken, hvorfor hun købte cd`en.

Da hun kom hjem og hørten musikken på vores anlæg gik der virkeligt ikke mere end et par sekunder før hun sagde: "Hvad er der galt med lyden?". Efter et par gennemlyt af de mest kendte numre stod det helt klart, at den plade er optaget/produceret/mastered af h til. Det er virkeligt noget af det dårligste rent lydmæssigt, som jeg har lagt ører til.

Men der kom faktisk noget godt ud af det hele, fordi konen nu forstår lidt bedre, hvad det er jeg taler om, når jeg refererer til god lyd mv. Og Madonna pladen er ikke blevet spillet mere end et par gange herhjemme....

Mvh

Bjarne

Til top Vis Bjarne Hjelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarne Hjelm

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Madonna og andre kunste CD er hvis kun lave til at rippe til Mp3 for brug i en Mp3 afspiller som iPod eller i et minianlæg (Bil anlæg).

Der var en gang hvor at Madonna´s CD var nogle af de beste til bl.a. test (men det er vist lang tid siden).

To pokkes at CD salget falder, når man lige så god og lette kan hente musiken med fra internette.

Selv DVD-Audio/SACD, er hvis også ved at være fortid, kunne håbet at bl.a. kunste som Madonna kunne finde på at udgive sin musk i disse formate, så at der ville en sikkerhed for at det ville lyde god i et godt anlæg.

Men Madonna gå vel i den vej, hvor de store penge er og det er ikke ved CD salg.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

-Dynaudio-
Branchemedlem
Branchemedlem
Dynaudio

Bruger siden: 28 Februar 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er egentlig ret glad for den plade.. Jeg synes også den lyder rigtig godt. Ja, den er meget "skarp" i lyden og der mega meget knald på bassen. Men det kræver bare en forstærker og højttalere der kan klare det.

Jeg synes sagtens at denne Madonna skive kan bruges til demo... Sæt fx track 4 (Future Lovers) på. Sku godt op for lyden, luk øjnene... Man sider i et stort 3D lydbilled med effekter over det og Madonna der taler til en lige frem i kød og blod.. Så sætter bassen ind og man bliver bare masseret... En meget intens og hypnotiserende oplevelse... Sådan skal det da være når man hører sådan noget musik... Men det kræver selvfølgelig at ens anlæg kan frembringe den slags oplevelser.

Super fed plade. Jeg nyder virkelig at lytte til den...

Scandinavian Sales Manager
www.dynaudio.dk
mkn@dynaudio.dk

- Danes don't lie
Til top Vis -Dynaudio-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Dynaudio- Besøg -Dynaudio-'s Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes