| Forfatter |
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, normalt lytter jeg ikke vandvittig meget til Madonna's musik, har dog så fået hendes nye album.
Er det mig, eller er den ring indspillet? Hung up nummeret skærer simpelthen lige i øret med diskanten..! Jeg kan ikke forstå det, har aldrig hørt noget lign. det er da utrolig ring at en så annerkendt solist vil finde sig i sådan en ring indspilning!?!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
|
Hejsa, normalt lytter jeg ikke vandvittig meget til Madonna's musik, har dog så fået hendes nye album.
Er det mig, eller er den ring indspillet? Hung up nummeret skærer simpelthen lige i øret med diskanten..! Jeg kan ikke forstå det, har aldrig hørt noget lign. det er da utrolig ring at en så annerkendt solist vil finde sig i sådan en ring indspilning!?!
|
|
|
Jeg har ikke hørt det pågældende album, men hun laver engang imellem noget der er rigtigt hårdt, eks. Music....den kan afsløre om du hører på Dynaudio eller ej  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 24 November 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan skal den vist lyde
|
| Til top |
|
| |
danish-analog Forum Bruger

Tidl. Hifishark/Dacapo Audio
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
- og så er der bulderbas så det brager. Jeg har også lige fået den, eller rettere så var det konen der købte den, men den er virkelig dårlig optaget. Den er optaget med loudness effekt, så den lyder godt på en IPOD eller et minianlæg.
Ole
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladet High Fidelity havde haft den til lytning i et tidligere nummer, og de kritiserede også lydkvaliteten på det pågældene madonna album. Lyden er tilpasset "Ipod og mini anlæg" og er meget komprimeret.... sørgeligt at det skal være sådan på nutidens udgivelser!
__________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
Bjarne Hjelm Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min hifi-uforstående kone havde hørt hitsene på radioen og syntes egentligt godt om musikken, hvorfor hun købte cd`en.
Da hun kom hjem og hørten musikken på vores anlæg gik der virkeligt ikke mere end et par sekunder før hun sagde: "Hvad er der galt med lyden?". Efter et par gennemlyt af de mest kendte numre stod det helt klart, at den plade er optaget/produceret/mastered af h til. Det er virkeligt noget af det dårligste rent lydmæssigt, som jeg har lagt ører til.
Men der kom faktisk noget godt ud af det hele, fordi konen nu forstår lidt bedre, hvad det er jeg taler om, når jeg refererer til god lyd mv. Og Madonna pladen er ikke blevet spillet mere end et par gange herhjemme....
Mvh
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madonna og andre kunste CD er hvis kun lave til at rippe til Mp3 for
brug i en Mp3 afspiller som iPod eller i et minianlæg (Bil anlæg).
Der var en gang hvor at Madonna´s CD var nogle af de beste til bl.a. test (men det er vist lang tid siden).
To pokkes at CD salget falder, når man lige så god og lette kan hente musiken med fra internette.
Selv DVD-Audio/SACD, er hvis også ved at være fortid, kunne håbet at
bl.a. kunste som Madonna kunne finde på at udgive sin musk i disse
formate, så at der ville en sikkerhed for at det ville lyde god
i et godt anlæg.
Men Madonna gå vel i den vej, hvor de store penge er og det er ikke ved CD salg.
|
| Til top |
|
| |
-Dynaudio- Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 28 Februar 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er egentlig ret glad for den plade.. Jeg synes også den lyder rigtig godt. Ja, den er meget "skarp" i lyden og der mega meget knald på bassen. Men det kræver bare en forstærker og højttalere der kan klare det.
Jeg synes sagtens at denne Madonna skive kan bruges til demo... Sæt fx track 4 (Future Lovers) på. Sku godt op for lyden, luk øjnene... Man sider i et stort 3D lydbilled med effekter over det og Madonna der taler til en lige frem i kød og blod.. Så sætter bassen ind og man bliver bare masseret... En meget intens og hypnotiserende oplevelse... Sådan skal det da være når man hører sådan noget musik... Men det kræver selvfølgelig at ens anlæg kan frembringe den slags oplevelser.
Super fed plade. Jeg nyder virkelig at lytte til den... __________________ Mvh
Morten Nielsen
Dynaudio
Scandinavian Sales Manager
www.dynaudio.dk
mkn@dynaudio.dk
- Danes don't lie
|
| Til top |
|
| |