Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 21:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Lyd fra pc til forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bobill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 December 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hej til alle ;o)

Jeg vil gerne opgradere mit "anlæg" med en rimelig forstærker til en nypris på mellem 4-6.000 kr. Derudover vil jeg bruge min computeren til at "afspille" mine lydfiler.

Jeg var i HIFI klubben hvor jeg - med tanke på mit ønske om høj lydkvalitet - blev rådet til at købe en tradtionel forstærker. Argumentet er, at man - logisk nok - betaler for en masse ekstra ting i en sorund sound forstærker og alt andet lige får en ringer lydkvalitet. Dette råd tænker jeg at følge, da jeg går meget mere op i musik end i film, og har et begrænset budget.

Jeg overfører pt. lyd fra min pc. via et tyndt audio-kabel med (æhm hedder vidst jack stick - såda walkman agtigt). Det lyder frygteligt... tilgængæld er der en masse støj

For undgå støjen på audiokablet fra alle de strømførende (støjende) ledninger ved pc'en, tænkte jeg at købe et lydkort, som har optisk udgang. (Der er ca. 7 meter mellem pc og stereo).

MEN... det er ikke lykkedes mig at finde en forstærker uden sorund sound, som har en optisk indgang...

Jeg læste i en anden tråd, at man også kan købe et lydkort med en god a/d konverter og så overføre signalet til forstærkeren ved et godt "audio-kabel".  

Mine spørgsmål/tanker er nu?

Hvad er bedst (billigst)... en løsning med optisk kabel eller en løsning med audiokabel?

Kan man få en prisbillig konverter, der med god kvalitet omformer det optiske signal til audio signal lige inden det når forstærkeren?

Vil et (svagt?) audiosignal fra min computer ikke tabe en masse "kvalitet" på vejen (de 7 meter) til forstærkeren?

Er der anbefalelsesværdige "traditionelle" forstærkere, som kan håndtere et optisk signal?

På forhånd tak for alle svar   og... beklager, hvis mine definitioner/ord er helt hen i vejret... er nyfødt på området...

;o)

Til top Vis bobill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bobill

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 December 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg kan også kun tilslutte mig! Råddet de gav dig med at købe, en god hi-fi forstærker. Så du kan høre noget god musik i stereo.

Men! Du siger selv at du går meget op i musikken!? Så syntes jeg også at du bør investerer i en god CD-afspiller! Her er utroligt meget at hente, frem for at lytte via. PC.

Mht. den digitale indgang, så det rigtigt! At der findes en sådan på surround udstyr, men desværre IKKE på stereo forstærker, så det du skal gøre, hvis du vil trække et 7m kabel. Er af finde/købe en D/A konverter, disse er dog ikke altid så nemme at finde mere ”altså med mindre det bliver noget super eksotisk high-end” men de findes af og til på brugt markedet til få hundrede kroner.

Men igen vil jeg helt sikkert anbefale dig! Kraftigt at overveje at supplere dit stereo-anlæg med en cd.

Peter

bobill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Tak for dit svar

Ja, jeg kunne godt fornemme på ekspedients øjne, at det sådan set kunne være ligemeget at investere i en god forstærker, hvis jeg alligevel nøjedes med at bruge mp3 filer...

Jeg har en cd afspiller (med 5 stks. skuffe), men er alligevel træt af at skifte cd'erne.... 

Min første tanke var derfor at ribbe alle mine cdére i den bedste mp3 kvalitetet (vidst 328 æhm..bite?). Men efter at have set ekspedientes udtryk har jeg gået at tænkt på om det er godt nok.... Derfor overvejer jeg nu at købe en meget stor hardisk, og så lægge cdérne ned uden at komprimere filerne overhovedet.  Underforstået... jeg gætter på det er det, som skal til, for at lydkvaliteten fra computeren overhovedet står overens med købet af en forstærker til 4-6.000 kr.???

Sådan en D/A konverter... Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på? Altså.. er der nogle minimumskrav til..æhm...ja.. ved nada, så kender ikke de relevante mål...skyder lidt i blinde... en proceser. bite/mhz eller khz? Hilfe... 

;o)

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 December 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

bobill skrev:
Min første tanke var derfor at ribbe alle mine cdére i den bedste mp3 kvalitetet (vidst 328 æhm..bite?). Men efter at have set ekspedientes udtryk har jeg gået at tænkt på om det er godt nok.... Derfor overvejer jeg nu at købe en meget stor hardisk, og så lægge cdérne ned uden at komprimere filerne overhovedet.  Underforstået... jeg gætter på det er det, som skal til, for at lydkvaliteten fra computeren overhovedet står overens med købet af en forstærker til 4-6.000 kr.???

Rip dine CD'er i WMA looseless med "error correction", så er kvaliteten matematisk den samme som som orginalen (men fylder mindre). Kombineret med et lydkort, som evner ASIO eller Kernel Streaming, får du en lydkvalitet, som man skal op i en minimum 15.000 kr. CD-afspiller for at matche.
Brug søgefunktionen. Der er masser der har stået i samme situation som dig

Vedr. D/A-konverter skal du selvfølgelig benytte dig af den der sidder på et kvalitets-lydkort. Man skal op også op i rigtig man tusind kroner for, at finde en tilsvarende i et Hifi-produkt.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

jholesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 01 December 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Du kan også vælge at investere i en "networked media adapter" (jeg ved ikke om der er et ordentligt dansk udtryk), der er en lille dims der tilsluttes til stereoanlægget (og evt. TV) og forbindes med computeren via et netværkskabel eller trådløst netværk. Den kan så via et program på computeren afspille lydfiler (og evt. billeder og film) der ligger på computeren.

Så har du din lydudgang lige ved stereoanlægget, og de fleste udgaver kan kontrolleres med en fjernbetjening så du ikke behøver sidde ved computeren for at skifte musiknummer eller playlist.

Ifølge de anmeldelser jeg har læst er Slim Devices' Squeezebox (http://www.slimdevices.com/) en af de enheder der har bedst lydkvalitet (gode D/A convertere), men der findes også billigere alternativer

MVH Jacob

Til top Vis jholesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jholesen

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 December 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Squeezebox som forhandles af www.musicbox.dk i DK. Det er en rigtigt god løsning hvis du har din musik på PC. Man kan sådan set bruge volumenkontrol i Squeezebox så man kun behøver en effektforstærker, og det lyder også ganske godt.

Med en Squeezebox behøver du ikke tænke på hvilket lydkort der sidder i PC'en. Du bruger et normalt ethernet kabel fra PC til Squeezebox eller du bruger trådløs wireless.

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 December 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:

Jeg har en Squeezebox som forhandles af www.musicbox.dk i DK. Det er en rigtigt god løsning hvis du har din musik på PC. Man kan sådan set bruge volumenkontrol i Squeezebox så man kun behøver en effektforstærker, og det lyder også ganske godt.

Med en Squeezebox behøver du ikke tænke på hvilket lydkort der sidder i PC'en. Du bruger et normalt ethernet kabel fra PC til Squeezebox eller du bruger trådløs wireless.

Mvh

Torben

Hvordan er lydkvaliteten ved brug af Squeezebox sammenlignet med den traditionelle løsning; computer -> lydkort -> forstærker...??? Er der hørbar forskel, eller er det bare nemmere at arbejde med?
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:

Har du prøvet at lave en sammenligning med et godt lydkort til samme pris?

bobill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Hej Zerocool ;o)

Tusind tak for de gode og nytte råd!!! Det lyder som en vældig smart - kavlitetssikret - måde at gemme lydfilerne på. Den vil jeg bruge fra Itunes... (og så håbe der ikke komme en drm beskyttelse med i købet??

Jeg har fulgt dit råd og søgt lidt på emner som bl.a. "forstærker pc". Men har ikke lige fundet en tråd, som gav mig det rigtige svar. Så hvis du kender en god tråd så må du meget gerne lige give et praj .

Men du har vel egentlig svaret... At jeg skal holde mig til en konvertering i lydkortet (for det er bedst og billigst) og så sende et audiosignal fra PCén til forstærkeren. Ik?

Ja...Så søgte jeg også på de ukendte ord "AISO" og "Kernal Streming" da jeg virkelig gerne vil forstå, hvad du prøver at fortælle nybegynderen her... Ordene er brugt i forum, men deres betydning fremgår ikke af den "indforstået" snak på højt plan .

Men som jeg umiddelbart forstår dig... så er pointen at den konverter, der sidder i lydkortet skal kunne AISO og Kernal Streming". Og når det kan det, så er det audiosignal, der kommer ud i den anden ende af lydkortet i supergod kvalitet.  ;o) ???

HEJ Jakob

Min kæreste har sådan en D-link medialounge DSM 320. Men så skal man lave sine playlister på den... Man kan ikke bare bruge Itunes eller lignede og så styre det fra computeren (som en slags projekter med levende lyd og billede) - I mine øje er det ret irriterende

Jeg har ikke router, men den kan vel fobindes via USB eller Firewire? Og som jeg forstår Zereocool, så vil den A/D converter der sidder i sådan én sandsynligvis være dårligere end den, som er i et lydkort.

Men jeg tager måske fejl?? Måske er konverteren i en sådan én også rigtig god... Og så skulle jeg blot forbinde - f.eks. en slimline - via et digital kabel (altså sådan ét internetlignende ét)??

ARGH... Jo mere man får at vide, desto mindre sort-hvidt er det...

bobill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen...

Må lige indskyde en fodnote om, at jeg er meget overvældet  over, hvor hjælpsomme I er herinde!!!!!!!  Det er da helt suværent  !

P.s.

Torben... Den der box... Kan du bede den om "bare" at afspille lyd fra PCén, sådan så du f.eks. kan styre musikken fra Itunes???  (Det har jeg nemlig ikke fået min kærestes D-link til..;o)

;o)

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

bobill skrev:
Tusind tak for de gode og nytte råd!!! Det lyder som en vældig smart - kavlitetssikret - måde at gemme lydfilerne på. Den vil jeg bruge fra Itunes... (og så håbe der ikke komme en drm beskyttelse med i købet??

Du skal ikke bruge Itunes, men i stedet WMP. Der er selvfølgelig de der sværger til EAC, Plextor Tools og ligende, men det er mit liv for kort til. Desuden kan jeg ej heller høre forskel, eller se den teoretiske forskel, på cd'er rippet med WMP error correction eller til eksempelvis EAC. 

bobill skrev:
Men du har vel egentlig svaret... At jeg skal holde mig til en konvertering i lydkortet (for det er bedst og billigst) og så sende et audiosignal fra PCén til forstærkeren. Ik?

Ja.

bobill skrev:
Ja...Så søgte jeg også på de ukendte ord "AISO" og "Kernal Streming" da jeg virkelig gerne vil forstå, hvad du prøver at fortælle nybegynderen her... Ordene er brugt i forum, men deres betydning fremgår ikke af den "indforstået" snak på højt plan .

Men som jeg umiddelbart forstår dig... så er pointen at den konverter, der sidder i lydkortet skal kunne AISO og Kernal Streming". Og når det kan det, så er det audiosignal, der kommer ud i den anden ende af lydkortet i supergod kvalitet.  ;o) ???

He, he... Ja, meningen med ASIO og Kernel Streaming er, at bypasse Windows Kmixer, der downsampler alt audio.

jholesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 01 December 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv squeezeboxen (endnu, postmand per er på vej over atlanterhavet med én til mig) men så vidt jeg kan forstå kan den bruge (importere?) playlists fra itunes o.a. og den kan også styres fra computeren (via webinterface) eller mobiltelefon (smartphone) eller pda eller universalfjernbetjening...

Hvis du ikke har et netværk sat op kan du forbinde den direkte til din computers netværksstik (du skal muligvis bruge et cross-over kabel, så)

Jeg har desværre forlagt de links jeg havde til tests af den inden jeg besluttede mig for netop dén, men i hvert fald Toms Hardware Guide har både testet den gamle version (den du kan se på misicbox.dk) ( http://www.tomsnetworking.com/Reviews-165-ProdID-SQUEEZEBOX. php) og den nye version 3 ( http://www.denguru.com/2005/11/30/squeezebox_for_in_home_mus ic_distribution/). Flere tests hævdede at D/A converterne svarede til dem i de bedste lydkort, men det skal jeg ikke gøre mig klog på; karaktererne til lydkvalitet ver i hvert fald gode.

Hvis du bruger itunes har Apple vist også indtil flere løsninger til at forbinde computeren (både MAC op PC) til stereoen, men dem kender jeg ikke nærmere.

En anden mulighed kunne være et eksternt USB lydkort af god kvalitet, og så et USB forlængerkabel (kan være op til 5 m langt) så holder du også analogkablerne korte og lydkortet kommer ud af det "støjende" miljø inde i PC'en.

MVH Jacob

Til top Vis jholesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jholesen

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 01 December 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har haft problemer med at sætte min stereoforstærker sammen med en PC jeg havde for nogle år tilbage. Der var simpelthen for stor potentialeforskel hvilket resulterede i, at den ene kanal forsvandt. Jeg slukkede hurtigt min forstærker (ud med netkablet) og ventede i ca. 15 min., hvorefter begge kanaler igen var tilbage. Af den årsag vil jeg klart anbefale en optisk forbindelse.

Måske er en DAC en mulig løsning (de fås vist brugt til en billig penge).

Iøvrigt er min stereoforstærker en digitalforstærker med optisk- og coax-indgang. Det er af mærket Technics og jeg købte den tilbage 1989 (spiller stadig godt). Desværre tror jeg ikke man laver digitale stereoforstærkere mere.

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

bobill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Så nærmede jeg mig en beslutning - troede jeg  

Torben og Jakob

Tusind tak for jeres råd med hensyn til Boxen. Jeg var inde og læse det link, der blev givet vedr. den 3. generation. Fristet af en flot anmeldelse..., men også lidt bekymrende idet en noget garvet fyr havde små vanskeligheder ved opsætningen. Tænker, at det umiddelbart er en lidt mere besværlig og dyrer løsning (2500 kr. for at få lyden fra pc til forstærker). Mon ikke de snart kommer til at rykke på brugervenlighed og pris ;o)

Flemming

Tak, men..Æhm... som nybegynder fandt frem til Dansk arkitektur Center, da jeg forsøgte at finde ud af hvad en DAC løsning er for noget

Så tænkte jeg, at jeg ville tage løsningen foreslået af Zerocool med et godt lydkort. Men ups ... Da jeg på EDBpriser søgte og krævede at der skulle være "Aiso 2,0" og "WDM Kernal Streaming", så dukkede der alene et kort op, som koster 3.000 bops.

Så... ja.... lige nu er jeg gået lidt kold i enterprisen... og prøver at forstå hvorfor fa´ det skal koste en bondegård at få god lyd fra pc'en til en traditionel forstærker.

Nogle sidste forslag - udover at lade være med at være påholdende her op til jul??

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 December 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

For at kunne give dig noget kvalificeret hjælp, er det nok nødvendigt at kende dit maks budget - hvad er det på?

Som jeg ser det, er der 3 mulige løsninger på dit "problem"

1. Du køber et internt PCI-lydkort, og overfører så lyden analogt til din forstærker. I denne kategori er EMU 0404 nok et "best buy" - 795,- hos aage.dk + nogle ordenlige kabler. Din lange kabelføring kan måske give lidt problemer, men du får rigtig meget god lyd med EMU-kortet. Du kan godt bruge iTunes til at afspille dine filer med, dog mener jeg ikke det understøtter ASIO, så lyden kommer igennem windows' kmixer - om det er et problem, må du lytte dig frem til. 

2. Du køber en brug DAC (Digital to Analog Converter) og et billigt lydkort, der kan sende digital-signalet ubehandlet ud til DAC'en (mener Hercules og lign. har sådanne modeller, Creatives kort skal du holde dig fra, da de resampler lyden). En brugt DAC kan du finde til omkr. 2000 kr. på brugtmarked - mulige modeller kan være: Cambridge DAC 3, Thule DAC 200, Denon DAP-5500 eller noget fra Audio Alchemy. Ved denne løsning er der ikke noget kvalitets tab, da lyden kommer ud fra computeren digitalt. Ang. software gælder det samme som den 1. løsning.

3. Du køber en Squeezebox. Skulle eftersigende lyde rigtig godt, og så skal du nødvendigvis heller ikke bruge computeren til at vælge numre med. Ang. softwaren, bliver du nødt til at bruge Sqeezeboxens eget software til afspilningen af musik. Softwaren fungere dog sammen med iTunes playlists, så tror det det bliver et problem.

Ang. at lægge musikken på harddisken, vil jeg forslå dig at rippe til en lossless format (WMA lossless, Apple lossless eller FLAC). Derved bibeholdes cd-kvaliteten, men størrelsen bliver ca. 50 % af det tilsvarende album i ukomprimeret WAV. Ang. rippe-softwaren, synes jeg du skal kigge på EAC (Exacy Audio Copy). Det giver nogle rigtig gode resultater, hvis dine cd'er har skrammer, og når det først er sat op, er det lige så nemt at bruge som alt mulig andet (til selve opsætningen skal du bare følge en simpel 3-trins guide - så spiller det )

Lige for at forvirre lidt mere: Der findes en universiel ASIO-driver, der giver lydkort der ikke har ASIO-support (eller bare en meget dårlig en) mulighed for for at benytte ASIO (vha. Kernel Streaming). Mere info kan findes på: http://www.asio4all.com/

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Torben skrev:

Mvh

Torben

Hvordan er lydkvaliteten ved brug af Squeezebox sammenlignet med den traditionelle løsning; computer -> lydkort -> forstærker...??? Er der hørbar forskel, eller er det bare nemmere at arbejde med?

Jeg har ikke prøvet at sammenligne med et traditionelt lydkort.

Som jeg bruger den så er det fra computer -> Squeezebox -> TacT forforstærker. Mellem Squeezebox og TacT bruger jeg den digitale indgang. Men når jeg så sammenligner min Squeezebox med min cd afspiller NAD S500i (hvor jeg også bruger digital indgang til min TacT) til 13k så er lydkvaliteten meget ens, så jeg bruger sådan set næsten ikke min NAD afspiller mere!!!

Og så er det nemmere end hvis man har kabel fra lydkort til forstærker, og man har nemmere ved at vælge musik fra sin plads i sofaen end fra computerskærm.

Mvh

Torben

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

bobill skrev:

Torben... Den der box... Kan du bede den om "bare" at afspille lyd fra PCén, sådan så du f.eks. kan styre musikken fra Itunes???  (Det har jeg nemlig ikke fået min kærestes D-link til..;o)

;o)

Du kan godt bruge de playlister som laves i ITunes eller andre playliste formatter. Der skal installeres noget software på PC'en som Squeezeboxen bruger, og den skal så bare vide hvor playlisterne ligger placeret. Og du kan høre musikken i lydformat WAV, AIFF, Apple lossless, FLAC, MP3 og mange flere.

Noget andet som jeg også syntes er ganske smart, det er at du kan høre netradio fra f.eks www.shoutcast.com eller DR's netradio fra http://www.dr.dk/tjenester/netradio/html/direkte/02.shtml

Mvh

Torben

mops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Mht musik på harddisken foretrækker jeg personligt at gemme i fuld kvalitet (Wav) og så komprimere dem til .ape-filer med "Monkey Audio". Filerne fylder ca 50% af det oprindelige og kan genskabes i fuld kvalitet til enhver tid.
U-udpakket lyder de helt fornuftigt via WinAmp med en lille plug-in.

Var det ikke en ide med et eksternt lydkort?
Et langt kabel (USB, optisk, SPDIF) fra PC til lydbox og et kortere analogt kabel fra lydbox til forstærker.
De følsomme chips i DA-konverterne kommer væk fra PC'ens støjhelvede til gavn for lydkvaliteten.
Det er noget i den stil jeg selv ville ønske i julegave :-)

mvh
Lars

Jeps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2005 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

hej bobill

Jeg har lige bestilt et BEHRINGER F-Control Audio FCA202, som er et 24-Bit/96 kHz FireWireAudio Interface. altså et eksternt lydkort.

Det er et meget simpelt lydkort med 2 analoge ind og udgange en hovedtelefonudgang og så en firewire forbindelse.

det koster 625 kr herfra http://www.thomann.de/gruppe-COXS-0.html?iwid=12

Til top Vis Jeps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeps

bobill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

God formiddag til alle. Takker for alle de nye indlæg

Hvor svært kan det være??  Nu skal der tages en beslutning ...

Mark stiller jo spørgsmålet.... hvad er budgettet.... . Af frygt for at vælge én "diskountsøgende udvidende "tv-shop agtigt " løsning uden kvalitvarer, har jeg med vilje ikke lagt mig fast.   Jeg vil simpelthen prøve at høre jer om, hvor meget der skal til for at få en løsning, som matcher den forstærker til 4-6.000 kr. som jeg også vil købe.

Derfor....

For at få et overblik over alle jeres flotte indlæg - og relatere det til pris/kvalitetovervejelserne - har lavet nedestående liste. Den løsning jeg - ud fra jeres indlæg - tror har bedste kvalitet, står øverst. Det supplerer jeg med en karaktergivning. Det kunne være MEGET givende, at høre jeres mening om min karaktergivning. Det får nemlig afgørende betydning for hvad jeg vælger. Er rækkefølgen "rigtig" og er forskellen i kvalitet sådan, som jeg tror?? Jeg er f.eks. fuldstændig i tvivl om de to sidste..

De tre "dyre":

1)Købe et lydkort som har aiso og kernal streming, og sende et audio signal de 7 meter til forstærkeren. Pris for lydkort 3.000 kr. + kabel ?400?. Pris 3400 kr.  Karakter: 90% optimal

2) Købe en brugt DAC og et billigere lydkort, som kan sande signalet via et optisk kabel. Pris 2200+300+400 = 2900. Karakter 90%

3) Købe en Squeezeboks og sende signalet via et optisk kabel. Pris 2600+400 = 3.000 Karakter 90%.

De to billige:

4) Købe et eksternt lydkort "BEHRINGER F-Control Audio FCA202, som er et 24-Bit/96 kHz FireWireAudio Interface" og så sende signalet via et optisk kabel. Pris = 625+400 =1.000 kr. Karakter 80 %

5) Købe et ok internt lydkort "EMU 0404" og så sende signalet via audiokabel. Pris 800+400 = 1200. Karakter 75%.

Jeg er f.eks. fmeget i tvivl om placeringen af de to sidste... Er det "lydkvalitetsmæssigt" tæt på løsingerne til omkring 3.000 kr. eller er forskellen i virkeligheden meget større.

Vil også lige sige tak for de MEGET relevante råd om hvordan jeg skal ribbe mine cdére. Det er netop det, der er temaet for denne weekend. UHMMMMMMMMMMMM at det er NU - og ikke på mandag - jeg var inde og læse om det foreslåede EAC. Venter spændt på, om jeg kan finde ud af sætte det op til WMA lossless (der var nemlig en fin vejledning om, hvordan man sætter det op - men kun til mp3 - på priratgruppens hjemmeside).

Igen  for jeres rådgivning!!!

;o)
Bo

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum