Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er der virkelig forskel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Acer skrev:
MichaelWB skrev:
Acer skrev:
Otto, TC skrev:

Flixotide skrev:
Der hvor faren vel i bund og grund ligger i dag, modsat de seneste mange år hvor CD-mediet har hersket som stereo-musik medie, er at dvd-audio er tæt på at blomstre for alvor..

Siger hvem? Jeg har da ikke hørt andet i branchen det sidste års tid end at DVD-A er stendødt?

SACD er vel også på vej til de evige jagtmarker ? CD'ens afløser lader vente på sig......det er nok ikke så ringe et medie igen

Næe og så er der jo lige den detalje, at de fleste af os vel har en hel del musik på cd, så hvorfor bruge penge på en "dårlig" afspiller, der ikke får det bedste ud af den samling man allerede har, mens man venter på et bedre format?

jooo, hvem udover Sony og Marantz laver ellers SACD-afspillere ? Jeg ved godt at Audio Aero og Accuphase også har spillere men de ligger vist udenfor økonomisk rækkevidde for de dødelige   

Pioneer laver jo afspillere der kan afspille det hele.

Når jeg engang skal have en ny dvd-afspiller kunne jeg da godt finde på at overveje sådan en, men der er bare alt for få titler ude på SACD og DVD-A som jeg reelt er interesseret i, så det har meget lav prioritet. Jeg vil ikke give afkald på en god cd-afspiller de næste mange år.

Jeg synes det er ærgerligt, at man ikke kan få fat i flere titler på virkeligt gode medier (SACD/DVD Audio), hvorfor man må tage sådanne fund som et gode, der desværre nok ikke slår rigtig an, selv om de lyder flere gange bedre end alm. CD'er. Undertegnede (som ikke kan afspille SACD) har på 3 måneder fundet 4 stk DVD Audio, som jeg har været interesseret i at eje - det er jo ikke overvældende. Det drejer sig om: The Doors - L.A. Woman, Donald Fagen - Nightfly, Björk - Vespertine (mystisk musik) og en klassisk symfoni, alle i 192 kHz/24 bit udgave. Desuden har jeg fundet noget gælisk (?) folkemusik i 96 kHz/24 bit udgave. Sådanne CD'er lyder vildt godt på en spille, der kan afspille dem korrekt.
I øvrigt synes jeg ofte at stereolaget på SACD er et bedre eller mere vellykket mix, end den tilsvarende CD i almindelig udgave.
Jeg er derfor enig i, at det nok er klogest at holde sig til en god CD-afspiller, og så vente og se. Ærligt talt tror jeg ikke der er købere nok til disse specielle udgaver (HDCD, SACD, DVD-A), og de vil derfor langsomt men sikkert blive udfaset. Pladeindustrien er jo en totalt hardcore industri, som kun interesserer sig for én eneste ting:   $$ og atter $   

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Alle guldkornene er jo næsten givet i denne tråd, men jeg bibringer alligevel en erfaring.

For et halvt års tid siden, købte jeg mig et Teac VRDS T1 løbeværk/drev, da dette jo var ret højt estimeret engang.... For at overbevise mig selv om dets kvalitet, stillede jeg op til en blind-test hos en kammerat, som har en BOW ZZ Eight, som han bruger som drev.

De 2 blev tilsluttet hver sin digitale indgang på hans Harman Kardon Signature forforstærker, begge med et Supra Trico digitalt kabel.

I 10 ud af 10 forsøg, "gættede" jeg og andre "med-lyttere" rigtigt, hvad der blev lyttet på!

Så jeg er nu også "omvendt" religiøs, og har fået stor respekt for løbeværkets indflydelse på lyden!

Der var simplethen langt flere "informationer", detaljer og dybde-perspektiv hver gang der blev skiftet til BOW drevet.....

Til info, skiven som blev brugt til testen var Jennifer Warnes - The Hunter, da vi havde 2 identiske eksemplarer af denne......

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Super med sådan en test

Det synes jeg godt nok er et resultat der er markant.

Har i prøvet med flere drev ?

Bytte om på indgangene ?

Andre konvertere ?

Sig til !

Jeg må også sige at min surround forforstæker er følsom for drev type (dvd og cd), den har endda en god cs reciewer og intern reference clock. Men det er bare ikke nok.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej Kramer,

Ja, jeg må også sige vi blev seriøst overraskede over forskellen....

Derfor forsøgte vi også flere opstillinger, andre indgange og for en sikkerheds skyld, også en anden converter. Desværre var den eneste stand-alone DAC, som vi lige havde ved hånden, en Cambridge DAC-3. En ældre DAC, som tiden nok er løbet lidt fra, men stadigvæk kunne der differanceres mellem de 2 drev.

Vi efterfølgende også prøvet set-up'et på min lidt nyere Rotel RSP-1068 surround forforstærker, som har den nye Cirrus Logic DAC, med jitter undertrykkelses funktionen indbygget. Også her var forskellen udpræget.

Af andre drev, så har vi ikke nærlyttet nærmere på disse, men vi har prøvet med en ældre Sony 559ES CD, en Marantz DVD afspiller samt min gamle Pioneer DV-717.

Vi har derfor også konstateret, at DVD afspillere, som CD drev, slet ikke kan måle sig med de 2, Teac eller BOW'en...

BOW'en er derfor vores nye referance, da den har skilt sig kraftigt ud i alle sammenligninger vi har lavet.

Fremtiden kommer til at stå på test af kinesiske CD afspillere/drev.

Vi har i "klubben" netop bestilt 2 maskiner fra Original:

1 stk Original Da Vinci A9.8:

og 1 stk Original CD-A8T

Så engang lidt ude i fremtiden, planlægger vi at lave en test af disse..... Bliver spændende at se om Kineserne kan give BOW'en "kam til håret" eller om den fortsat er alene på tronen...

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Det var ellers nogle fælt smukke stsørrelser, de to dér!

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes