Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>Rattanhuset
Der er produceret 25 sæt i alt hvoraf 5 blev solgt i DK (har jeg ladet mig fortælle) Jeg har ikke pillet ved dem __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers, ved du, hvornår 928 kom på markedet? I 80'erne? I så fald var det måske en god idé at få den tjekket på et aut. værksted?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener de kom på markedet i starten af 90erne - de virker på ingen måde "trætte"
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er næsten sikker på at de kom på marked i 1987. De var testet i Hi-Fidelity nr.1 1988. Det var Bo Christensen ( Bow ) sammen med Niels Larsen (N.L. Elektronik), der med støtte fra teknologirådet gik igang med at realisere deres projekt.
Mvh.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
>>Rattanhuset
Der er produceret 25 sæt i alt hvoraf 5 blev solgt i DK (har jeg ladet mig fortælle) Jeg har ikke pillet ved dem  |
|
|
Okey men skide flotte er de i alle tilfælde, det er helt sikkert. Sig til inden de ryger i storskrald, ik 
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
jkjaers skrev:
>>Rattanhuset Der er produceret 25 sæt i alt hvoraf 5 blev solgt i DK (har jeg ladet mig fortælle) Jeg har ikke pillet ved dem  |
|
|
Okey men skide flotte er de i alle tilfælde, det er helt sikkert. Sig til inden de ryger i storskrald, ik  |
|
|
Hehe, det ryger de aldrig __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
Skal du også af med strussen |
|
|
Nope - dem vil jeg ikke af med, men der kommer muligvis til at smutte et par ting. Har lige sendt min Metaxas Phos på værksted for at blive justeret, nu må vi se hvad jeg beholder... har længe gerne ville have fingre i en VPI19 (har et supernostalgisk forhold til denne spiller) i stedet for Voydén... nu må vi se __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 03 August 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedrørende din plov.
Må jeg spørge om grunden til, at du skiftede vpi'en ud med en void valdi. Der er vel næppe nogen opgradering der. Er der stor forskel på lyden på de 2. Jeg har selv en vpi HW 19 mk. mk III med Audio Note 2 1 arm og goldring 1042. Jeg forstår godt, du overvejer ny vpi, hvilken model hælder du til. ?
Fedt anlæg du har iøvrigt.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en VPI 19 jr med Eminent Technology ET2 Luftpudearm... problemet var at ingen af mine venner turde bruge den, og at jeg derfor blev DJ i mit eget hus. Derfor ville jeg have en ny pladespiller og valget faldt på Voyd Valdi med Helius Scorpio arm som bestemt heller ikke er noget dårligt valg.... meeen jeg har nu aldrig glemt VPIen... der var nu et eler andet over den.
Min idé på sigt er en VPI 19 (?) igen... har også kigget (på netet) på Scouén men jeg er ikke sikker på at jeg vil betale så meget for en plov igen.... det haster ikke, men lige pludslig er der en til salg.....
Lige et billede af min gamle plov __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
mugge Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist mange, der er begejstret for scouten. Men det er selvfølgelig et spørgsmål, hvor meget man vil offre på ploven og det der hører til.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også kun læst godt om den, men har stadig et lyt tilgode.
jensen kørte et samlet tilbud på et tidspunkt med riaa og pu. til ca 16K så vidt jeg husker. Det er nok stadig mere end jeg er villig til at give lige nu... nu er der andre prioriteter.
send mig en pb. mugge hvis du bliver træt af din VPI 19'er så kan vi måske finde ud af noget
|
Til top |
|
|
mugge Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for interessen, men jeg holder meget af den. Drømmer nogen gange om at opgradere den med en bedre arm (rega 700 eller 1000 eller en orign live) og en bedre pick-up og RIAA.
Nye HT'er står imidlertid først for
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mugge skrev:
Tak for interessen, men jeg holder meget af den. Drømmer nogen gange om at opgradere den med en bedre arm (rega 700 eller 1000 eller en orign live) og en bedre pick-up og RIAA.
Nye HT'er står imidlertid først for
|
|
|
Kender ikke Origin armen. Er du kommet videre med det projekt? __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 31 August 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Hej thormand3
Jeg har efterhånden haft Metaxas'en nogle år, og jeg synes stadig der er langt imellem jeg hører noget der er lige så godt. En af dens klare forcer er bunden som virker både dyb og kontrolleret. Jeg må tilstå at jeg har overvejet at undersøge markedet for CDer, men den skal dælme være god før jeg skiller mig af med Metaxas'en.
Jeg har kun hørt de gamle australske Metaxas forstærkere og jeg var ligesom dig også imponeret. Desværre sælges ikke i Danmark mere efter at Tapeconnection stoppede med at forhandle det - jeg gad godt høre hvad de kunne i dag. |
|
|
Hej,
Jeg har lige opdaget din tråd, og vil som de øvrige sige: fedt setup!
NB: jeg har også engang ejet en ET2 tonearm, som sad på min Goldmond Studio pladespiller - der var heller ikke nogen af mine venner, der turde betjene den
mvh __________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Amorte.
Tak for de pæne ord, jeg er også generelt glad for måden det spiller på.
Jeg kan se du spiller på Solitaire. Fed forstærker. Der er ikke mange i DK der kender Metaxas og det er en frygtelig skam, da det spiller rigtigt fedt. Min Metaxas Phos skal jeg have efterset, men det kniber med at finde nogle i Jylland der har forstand på sådan en.
Fedt grej du holde dig: Accuphase CD har jeg desværre aldrig selv ejet, men godt spiller de jo rigtigt godt.
Hvad blev slutningen på historien med Goldmund'en? (en af de absolutte LP-konger efter min mening) Synes ikke jeg kan se at du har plov mere - har du overgivet dig?
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 02 September 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper,
Tja, jeg kan heller ikke lige komme i tanke om et værksted i Jylland, der vil være et oplagt sted at sende din Phos til rep. Måske du skal ty til Sjælland, fx. Highend Musikservice el.lign. Hvad er der forresten galt med den? Alternativt kan du jo maile til den norske forhandler eller til Metaxas - han er flink til at besvare spørgsmål om hans produkter!
Goldmundén solgte jeg for ca. 10 år siden. Jeg havde kun 4-500 LPér og syntes ikke jeg ville fortsætte med så et dyrt setup og så få plader. Husk på, dengang fik man jo tudet ørerne fulde om, at LPen var stendød. Det kostede mig så et chokerende tilbageskridt i lydkvalitet i en del år
Men min nuværende cd-afspiller er dog til at holde ud at høre på
mvh Allan
__________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Amorte.
Undskyld det sene svar. Jeg har haft fat i Highend Musikservice som sagde at jeg kunne sende den over, men jeg synes det er meget at gøre hvis det bare drejer sig om en justering.
God idé med at tage fat i den Norske forhandler. Det skal da prøves.
Når dette er sagt synes jeg nu min Rega Apollo spiller helt fint - den gør det anderledes end Mataxa´en, men på en meget indbydende måde. Nu må vi se... lurer stadig på at opgradere på den front med tiden - har længe været lidt forgabt i AE Capitole'r
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
EXIT Voyd Valdi...... nærmere følger
hov forresten..... EXIT Primare 928...... nærmere følger
SÅ er det jul...... nærmere følger __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
EXIT Voyd Valdi...... nærmere følger
hov forresten..... EXIT Primare 928...... nærmere følger
SÅ er det jul...... nærmere følger
|
|
|
hej Jkjaers,
det bli´r da spændende hvad skal det mon ende med ???
Venligst __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt det er længe siden men hvem forhandler TMR i danmark ?
Mvh Clouseau
__________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
Til top |
|
|