Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 12 December 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Nej, deet er ikke en klasse A forstærker. Det er en A-B som de fleste andre transistorforstærkere er.
Det der omtales er jo i markedsføringssprog - der står "design-class A" og det betyder nok at den arbejder i klasse A op til eksempelvis 10-20-30 watt og derefter i B.
Jensen må kunne fortælle hvordan det skal forståes...
|
|
|
Tak for udredningen Kontrast. 
Må indrømme at jeg ikke selv vidste det inden jeg købte den. Jeg havde bare lyttet til den og kunne lide hvad jeg hørte. Teknikken går jeg egentligt ikke så meget op i. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med en smule held kan jeg smide nogle bedre bileder på i morgen....
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt bedre billeder (nyt kamera måtte der til)

Min skønne plov

PU: Dynavector 10X5

Den fritstående motor

Ma-KRELLEN

Rotel Michi RIAA + Apollo
Jeg skal seriøst have kigget på noget nyt at sætte mit grej på __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et klassisk Vassago setup  Den plov har sgu udseende med sig  Men den Krell skal du da have i sort ikk? __________________ Hvad laver han dog nu??????
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedest!
Tillykke med dit nye grej.
Fedt ophæng, kan du fortælle lidt om det, pris, hvor meget vægt det kan tage etc.?
Mvh.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morpheus skrev:
Et klassisk Vassago setup Den plov har sgu udseende med sig Men den Krell skal du da have i sort ikk? |
|
|
Hej Morpheus
Jeps, jeg har været omkring Vassago et par gange.
VPIen har andet end udseendet med sig, men det skader jo ikke at se lidt godt ud 
Jeg tror ikke Krellen skal være sort, det er nærmere CDen der skal skifte farve (og her taler jeg ikke om Apollo i "sølv")... nu må vi se __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej det ser f** lækkert ud.
Stort tillykke med de nye erhvervelser.
flot pladespiller!
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Fedest! Tillykke med dit nye grej.
Fedt ophæng, kan du fortælle lidt om det, pris, hvor meget vægt det kan tage etc.?
Mvh. |
|
|
Hej Milu - og takker
Ophænget kan købes i ethvert byggemarked. Jeg mener det hedder SPUR og det købes i løsdele. Skinnerne til ophæng fåes i varierende størrelse for mellen 50-100kr stk. Hyldeknægtene koster mellem 30-70 kr stk. Jeg har tidligere haft alt mit grej i et sæt skinner på ca 2m. mn1974 låner "racket" for tiden, så en mere komplet opsætning kan ses undervejs på hans grejtråd "mit ydmyge anlæg" Hylderne har jeg selv laver af 22mm MDF som jeg har malet sort med mohairrulle.
Jeg mener hyldeknægtene (som også kan fåes i mere diskret hvid) kan tage 60 kg. pr stk, men det afhænger selfølgelig også af hvordan man hænger skinnen op. Jeg bruger 60mm skruer med 8mm plugs, så det løber ignen steder
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Ej det ser f** lækkert ud. Stort tillykke med de nye erhvervelser. flot pladespiller! |
|
|
Bukker og takker - lyden er faktisk det allerbedste ved den.... kan varmt anbefales __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
Sendt: 16 December 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa stort tilllykke med dit grej ser spændende ud ....
mvh Monolake __________________ Analog World
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
Hejsa stort tilllykke med dit grej ser spændende ud ....
mvh Monolake
|
|
|
Hej Monolake
Tak for det - Jeg er selv rimeligt begejstret  __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 16 December 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Milu skrev:
Fedest! Tillykke med dit nye grej. Fedt ophæng, kan du fortælle lidt om det, pris, hvor meget vægt det kan tage etc.? Mvh. |
|
|
Hej Milu - og takker
Ophænget kan købes i ethvert byggemarked. Jeg mener det hedder SPUR og det købes i løsdele. Skinnerne til ophæng fåes i varierende størrelse for mellen 50-100kr stk. Hyldeknægtene koster mellem 30-70 kr stk. Jeg har tidligere haft alt mit grej i et sæt skinner på ca 2m. mn1974 låner "racket" for tiden, så en mere komplet opsætning kan ses undervejs på hans grejtråd "mit ydmyge anlæg" Hylderne har jeg selv laver af 22mm MDF som jeg har malet sort med mohairrulle.
Jeg mener hyldeknægtene (som også kan fåes i mere diskret hvid) kan tage 60 kg. pr stk, men det afhænger selfølgelig også af hvordan man hænger skinnen op. Jeg bruger 60mm skruer med 8mm plugs, så det løber ignen steder
|
|
|
Herligt!
Den idé kunne jeg godt finde på at stjæle.
Ja så burde de holde til grejet! Det var da også nogle banditter af skruer... Hvor nemt er det at få i vatter og lige osv.?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Monolake Lukket konto

|
Sendt: 16 December 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er rart at se folk som er meget glade for deres setup.... __________________ Analog World
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 16 December 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jkjaers
lækkert anlæg ingen tvivl, men hvad er det, du har under din Rotel......... ?  er det hvad man kalder woodoo? hjælpemidler til bedre lyd! eller hvad? __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
jkjaers skrev:
Milu skrev:
Fedest! Tillykke med dit nye grej. Fedt ophæng, kan du fortælle lidt om det, pris, hvor meget vægt det kan tage etc.? Mvh. |
|
|
Hej Milu - og takker
|
|
|
Herligt!
Den idé kunne jeg godt finde på at stjæle.
Ja så burde de holde til grejet! Det var da også nogle banditter af skruer... Hvor nemt er det at få i vatter og lige osv.?
Mvh. |
|
|
hej Milo, undskyld at jeg blander mig.... Det er sådan set ret nemt at få de der "spur" i vatter og ikke mindst at sætte det i lod også... Lidt tålmod og så er den i vinkel. Dog skal det siges at det er lykkedes mig at sætte det skævt op flere gange, grundet manglende tålmod...
Jkjaers det ser superlækkert ud, skal vi ikke have nogle billeder af hele setuppet?
Lytteindtryk so far?
Venligst
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu.
Fidusen er at sætte den første skinne op i det øverste skruehul, dermed hænger den tilnærmelsesvis i lod (check det lige alligevel) sæt derefter flere skruer i... så sidder den der. Derefter måles den ønskede afstand/hyldebredde hvorefter den næste sknne sættes op efter samme fremgangsmåde... du skal dog lige have et vaterpas til at hvile på den i forvejen opsatte skinne, så skinnerne hænger i vatter
Gav det mening?
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
hej jkjaers
lækkert anlæg ingen tvivl, men hvad er det, du har under din Rotel......... ? er det hvad man kalder woodoo? hjælpemidler til bedre lyd! eller hvad? |
|
|
Ja det er mit bedste tweak: En Cognag Frapin, Vielle grand Champagne - Family Reservé (kan anbefales)
Drikker man nok af den lyder selv mit fjernsyn og min Denver DVD godt __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Pihl skrev:
hej jkjaers
lækkert anlæg ingen tvivl, men hvad er det, du har under din Rotel......... ? er det hvad man kalder woodoo? hjælpemidler til bedre lyd! eller hvad? |
|
|
Ja det er mit bedste tweak: En Cognag Frapin, Vielle grand Champagne - Family Reservé (kan anbefales)
Drikker man nok af den lyder selv mit fjernsyn og min Denver DVD godt  |
|
|
Så kender jeg godt det tweak, effektivt det er det!!! det fjerner absolut fokus fra hifi over til musik __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2006 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
jkjaers skrev:
Pihl skrev:
hej jkjaers
|
|
Drikker man nok af den lyder selv mit fjernsyn og min Denver DVD godt  |
|
|
Så kender jeg godt det tweak, effektivt det er det!!! det fjerner absolut fokus fra hifi over til musik |
|
|
Jepper, og det er jo det det hele drejer sig om. Apparaterne er jo trods alt kun formidlere. __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Monolake Lukket konto

|
Sendt: 18 December 2006 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen ja man må skam ikke glemme musikken, det er ved at være lang tid jeg ikke har tænkt på at tweake mit setup, hvor i stedet bare hører musik natten ud og dagen lang....
__________________ Analog World
|
Til top |
|
|