Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 00:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Rygter om Hifi 4 all. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 December 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Er det ikke bare for dumt, at lave rygter om folk der bruger deres fritid på at informere vi andre? Jeg håber det hermed er manet i jorden.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1120&zoneid=1

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 December 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil personligt gerne donere kr. 70,- til en 'bullsh*tkonto' til Admin og Bruno, fordi de har skullet lytte til alt det skrammel i så lang tid.

Det er prisen på et hifiblad, og jeg syntes at dette site er meget mere værd end et enkelt nummer af et magasin.

Hvis der kommer mulighed for at donere, vil jeg gerne være blandt de første, og forhåbentlig ikke eneste.

Meget software er baseret på frivillige donationer, og jeg syntes egentlig at det er på tide at denne mulighed kommer på dette site, som en erkendelse af det store arbejde der er lagt i sitet, og i særdeleshed den nye version.

Min holdning er naturligvis en smule farvet af at al min egen tid går foran computeren med programmering, til næsten ingen løn, men jeg ved hvor meget tid der går, og skal gerne donere et transaktionssystem til onlinebetaling også, hvis et sådant er ønsket.

Jeg har et system der har taget mig en lille måneds tid at programmere, og det er en spytklat i havet, i forhold til den kode der ligger bag dette site.

Jeg vil naturligvis sætte klausul på de kr. 70,- og forlange at de går ubeskåret til hifi, og ikke afbetaling af gammel gæld på en Puch Maxi.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

rygterne er jo kommet fordi de så kraftigt har benægtet at benytte sig af tilbud på ting de tester. og en del har vidst at dette ikke var sandt.

derudover har vi set flere produkter sat til salg efter test. nogle under navnet rasmus tagmus aka red ?. ronni har solgt lidt, og witzel har købt lidt

der har været forespørgsler om hvordan det hænger sammen med de ikke køber produkter de tester.. svaret har været meget kontant at det gør de ikke (sagt pænt)

dette er jo ik noget specielt, og egentlig ganske normalt, så hvorfor den hemligholdelse ? dette har der været en del der har sat spørgsmålstegn ved.. især fordi langt de fleste har regnet med det forholdt sig sådan og på ingenmåde ser noget forkert i det

nu har vi så fået svar, ikke vildt konkret godtnok men stadig et svar.. og jeg læser det som følgene:

x har et produkt til test, får eller spørger om en pris. så smider x tilbudet forbi kenneth der så ser om tilbudet kan have karakter af at kunne opfattes som bestikkelse, hvis det ik er tilfældet får x grønt lys til at købe produktet

dette er som det skal være, og en tilfredstillende procedure. og rart at de har valgt at lægge det frem..

deres priser må vi så acceptere er en intern affære og er os som det skal være, nemlig en privatsag !

at de bagefter måske vælger at sælge dem til markedspris er også ganske normalt og igen helt som det skal være !

så er der nogle (meget) grimme rygter der er lidt sværere at få bugt med, men fælles for dem er at de i bund og grund ikke kommer os ved da de ikke har nogen betydning for det nuværende hifi4all.

og på alle måder enig, dette site er langt mere værdifuldt end noget hifiblad

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
rygterne er jo kommet fordi de så kraftigt har benægtet at benytte sig af tilbud på ting de tester. og en del har vidst at dette ikke var sandt.

Der må skelnes meget kraftigt imellem hvad man ved og hvad man tror.
Rygterne har kun liv, fordi nogle ikke formår at skille de to ting ad.

Nu er det afklaret, og der er INGEN grund til at holde liv i nogle gamle rygter, uanset om man tror på dem eller ej.

Gør man det, så mener jeg ikke at man værdsætter det store arbejde der ligger bag hifi4all.

Vi skal fremad, så det igen kan komme til at handle om hifi.
Et hifi-site skal handle om hifi, og ikke alt muligt andet.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

spencer.. suk.. det er vel slået fast de (præcist som alle andre) benytter sig hvis de får et tilbud de synes er billigt ? dette er bare gået stik imod deres tidligere udmeldelser igennem to år.. det er du vel ikke uenig i ? for det er der talrige dokumenterede eksempler på.. men det eneste lidt underlige har været at de igennem så lang tid kraftigt har afvist at dette var tilfældet

eftersom anmeldelser er en vigtig del af siden (ihvertfald for mig) var det rart at få styr på deres etiske regler for anmelder forholdet vs producenter. og det er nu gjort tilfredsstillende. angående de andre rygter er jeg ligeglad. det har ik noget med den nuværende side at gøre, og dem der har er jeg ligeglad med da jeg ik mener de angår brugerne, ihvertfald på ingenmåde noget jeg kan blive stødt over

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

selv om jeg er enig i det meste, så mener jeg faktisk at et hifi site sagtens kan/bør handle om alt muligt andet!

en OT kategori vil give brugerne mulighed for at kommunikere bredt, hvilket er med til at højne den generelle omgangstone. OT kan så prioriteres lavt, evt med auto delete at tråde uden bevægelse inden for en tidsfrist, samt ingen Back up.

Men det var nok lidt OT

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

@Kyhn

Chatten er til alt muligt andet, og det accepteres fuld ud af administratorgruppen.

Jeg mener at man selv bør lave et website til off-topic snak, og ellers mødes privat, hvilket jeg ved at mange gør.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
@Kyhn

Chatten er til alt muligt andet, og det accepteres fuld ud af administratorgruppen.

Jeg mener at man selv bør lave et website til off-topic snak, og ellers mødes privat, hvilket jeg ved at mange gør.

enig og chatten fungere, men jeg mener ikke den kan sidestilles med en OT kategori. Min erfaring fra andre sites er at OT kan højne kvaliteten

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

spencer.. suk.. det er vel slået fast de (præcist som alle andre) benytter sig hvis de får et tilbud de synes er billigt ? dette er bare gået stik imod deres tidligere udmeldelser igennem to år.. det er du vel ikke uenig i ?

Jeg ved slet ikke hvad det er for nogle udtalelser du her hentyder til ?
Er det noget der er foregået på chatten ?

Man må holde sig klart at rygter er noget der foregår privat på PM, og ikke i et offentligt rum.
Du kan ikke kalde det rygter længere, så snart du offentliggører det.
Så er det ikke længere rygter, men beskyldninger.

Jeg kender lovgivningen temmelig godt mht. internettet, og må beundre at rygtesmedene ikke er hevet i retten for deres pladder.

Personligt gad jeg ikke at lege med sladderhankene der altid sladrede til gårdvagten, og jeg forstår ikke at disse rygtesmede har et personligt behov for at udstille rygterne offentligt i stedet for at holde det på PM-plan.

Selv hvis der er hold i rygter, og de måske er sande, bør man alligevel holde sig for god til at hoppe med på vognen.

Det er ganske enkelt usympatisk.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

spencer (og undskyld til ronni for at bruge ham som eksempel, men jeg ser virkelig ikke noget forkert i at i benytter jer af tilbud, og selvfølgelig sælger til markedspirs bagefter hvis i af den ene eller anden grund vælger at sælge. jeg købte en forstærker af ronni efter en test ! jeg var meget tilfreds med min pris, selvom jeg gav mere end ham ! nu har jeg valgt kun at bruge mig selv (og desværre ronni) som eksempel.. føl fri til at anse det som opspind, men netop det fakta at de benytter sig af de tilbud de får er sagens kerne som de tidligere meget kraftigt afviste.. du kan så sige du ik tror på mig, eller at det måske var et enkeltstående eksempel..

nu har vi fået en afklaring på deres etiske regler med anmelder vs producent, jeg er tilfreds, selvom det ik er konkret, men har ingen mistro til dem, og eftersom de kører tilbud forbi kenneth før en evt accept er der ik noget problem i mine øjne, men kan stadig ikke forstå de igennem så lang tid har afvist det forholder sig sådan.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

@Live21

Nu kommer så et lille tankeeksperiment:

Hvordan ville du have det med at have købt et eksemplar som havde været brugt til test, men genindpakket af producenten og solgt som et nyt eksemplar ?

Jeg kender en person der mente at kunne se brugsspor på et helt nyt eksemplar af et produkt.
(måske var dette blot indbildning)
Jeg kan desværre ikke huske producenten, men ved at han fik pengene igen og en undskyldning.

Hvordan har du det med en sådan producent ?

Personligt har jeg det bedst med at anmeldereksemplarer sælges til brugtpris, men det er måske bare mig der har det sådan ?

Er det muligt at producenten gav pengene igen, vel vidende at eksemplaret faktisk aldrig havde været brugt, men blot for at undgå mere bøvl ?

Ja, man kan virkelig spekulere over sandheden selv, og vel næsten selv vælge hvad man vil have skal være sandt.

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Er det ikke bare for dumt, at lave rygter om folk der bruger deres fritid på at informere vi andre? Jeg håber det hermed er manet i jorden.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1120&zoneid=1

Du har vist ikke fulgt så meget med.....

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg fatter slet ikke kritikken, dem som køber meget nyt udstyr hele tiden får jo også nogle klækkelige rabatter hos forhandlerne. Men ok, hvis man er en af jantes venner, så kan det måske være svært at forstå, hvordan nogen vil lægge den tid og arbejde, som det kræver at få så stort et site op at køre.

Jeg selv er bestemt ikke en af jantes venner, og jeg har da også svært ved at se hvordan det kan lade sig gøre at der er nogen, som uden betaling, vil gøre det kæmpe stykke arbejde det kræver. Jeg er ofte målløs over at de ikke lukker hele l**tet ned, når disse lamme diskussioner gang på gang dukker op. Indrømmet, man kunne have været bedre til at informere om præcist hvad retningslinierne er. Men prøv at se hvor stort og godt dette forum er i forhold til så mange andre på nettet (danske forhold). Det er sgu da intet mindre end fantastisk

HIFI4ALL.DK  

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Så lad da selv være med at skrive her..... doHHHH

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Live21

Hvordan ville du have det med at have købt et eksemplar som havde været brugt til test, men genindpakket af producenten og solgt som et nyt eksemplar ?

Jeg kender en person der mente at kunne se brugsspor på et helt nyt eksemplar af et produkt.
Jeg kan desværre ikke huske producenten, men ved at han fik pengene igen og en undskyldning.

Personligt har jeg det bedst med at anmeldereksemplarer sælges til brugtpris, men det er måske bare mig der har det sådan ?

Er det muligt at producenten gav pengene igen, vel vidende at eksemplaret faktisk aldrig havde været brugt, men blot for at undgå mere bøvl ?

Ja, man kan virkelig spekulere over sandheden selv, og vel næsten selv vælge hvad man vil have skal være sandt.

øhmm jeg fejler at se det konkrete i din post angående dette emne

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Spencer skrev:

selv om jeg er enig i det meste, så mener jeg faktisk at et hifi site sagtens kan/bør handle om alt muligt andet!

en OT kategori vil give brugerne mulighed for at kommunikere bredt, hvilket er med til at højne den generelle omgangstone. OT kan så prioriteres lavt, evt med auto delete at tråde uden bevægelse inden for en tidsfrist, samt ingen Back up.

Men det var nok lidt OT

Hvorfor ikke samle alt på et site?

Jeg synes da det er træls at skulle overvåge 4 forums...... hvad kan problemet være i at man kan diskuttere flere ting?

Spencer skrev:

@Live21

De skal da sælges som Demo model.....

og ikke mere end 30% rabat

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

Spencer skrev:

// ouT

Nu haster det jo lidt hvis man vil give modspil, uden at skulle oprette en profil på et konkurrerende site.

Jeg går personligt ikke ind for frit emne, men denne tråd vi er i nu, handler om netop hifi, og ikke biler.

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
syska skrev:

Spencer skrev:

// ouT

Nu haster det jo lidt hvis man vil give modspil, uden at skulle oprette en profil på et konkurrerende site.

Jeg går personligt ikke ind for frit emne, men denne tråd vi er i nu, handler om netop hifi, og ikke biler.

Det har har da niks med hifi at gøre.....

I hvert fald er det så blevet smidt i forkert kat.

Det er jo et spm om man synes det er fair hvad der er sket for hifi4all med de beskyldninger.... hvor hifi'en er henne kan jeg ikke lige få øje på

// ouT

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Spencer skrev:

@Live21

øhmm jeg fejler at se det konkrete i din post angående dette emne

Jeg kan stille et enkelt spørgsmål så: Hvordan vil du have det med at betale nypris for en vare, der har været brugt til anmeldelse ?

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Syens Spencer skulle køle lidt af så forestillingen om en bøsig lokal panserbasse der ved alt om den rigtige (forretnings)moral fortoner sig lidt. Lad
nu folkene bag H4A forklare sig, det skal de vel ikke have en selvudnævnt moralsk superpolitimand som Spencer til?
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes