Emne: Rygter om Hifi 4 all. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
...vil jeg forklare at begrebet nyttige idioter, er et begreb hentet fra spionverdenen. Det er ikke for I er idioter, sådan virkelig, men mere derhen af at I bliver brugt/lader jer selv bruge af andre i en kamp I ikke fatter. Og da I er ret loyale og kampivrige er mærkaten "nyttig idiot" lige i øjet!)
|
|
|
På samme måde, som du benyttes af den anden part, som tilsyneladende er del af en kamp? - en kamp. Hvem er modstanderen? Hifi4all og?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu altid rart at blive kaldt idiot, lige meget hvor velment det så er, specielt fra en der står på sidelinien uden at komme med noget konkret!
kontrast skrev:
Det er simpelthen imponerede med den vedholdenhed Live21 udviser. Det er flot, at kæmpe for at få nogle klare svar på nogle klare spørgsmål, i et uvejr af flere personer som hele tiden drejer debatten væk og de henholdende svar han får. Most impressive, Live21!
|
|
|
Hvilke nogle klare spørgsmål er det du mener han ikke har fået svar på? Kan du evt skrive det i et sprog som nyttige idioter kan forstå?
Live21 siger han har fået svar på sit oprindelige spørgsmål, men alligevel bliver han ved med at komme med antydninger om, at det svar reelt ikke har nogen værdi, da folk selvfølgelig ikke vil indrømme at de har gjort noget "forkert".
Den, efter min mening, latterlige fremgangsmåde, tillader jeg mig at reagere på. Hvis det gør mig til en nyttig idiot, så lever jeg med det. Jeg er blevet kaldt værre af smartere folk.
kontrast skrev:
Det ser dog ikke ud til du får ret meget nyt at vide, det er et godt pansret slot du er igang med at erobre. Det mest sære ved det hele er at de ikke bare svarer på det du spørger om, men godt hjulpet af de nyttige idioter til Spencer og Michael WB, giver dig afmålte halve svar og hele tiden lurer det bagvedliggende spørgsmål om udelukkelse. (Lige inden Spencer og MWB hidser sig op, vil jeg forklare at begrebet nyttige idioter, er et begreb hentet fra spionverdenen. Det er ikke for I er idioter, sådan virkelig, men mere derhen af at I bliver brugt/lader jer selv bruge af andre i en kamp I ikke fatter. Og da I er ret loyale og kampivrige er mærkaten "nyttig idiot" lige i øjet!)
|
|
|
Jeg ved godt hvilken kamp JEG kæmper. Hvad DU har at bidrage med i den sammenhæng, forstår jeg ikke helt. Andet end at du meget gerne vil have det til at ligne en person-hetz fra undertegnedes og Spencers side.
Jeg kan ikke udtale mig for Spencer, men jeg kører ikke nogen hetz på Live21, jeg kender ham ikke! Men når han siger noget jeg er uening i, så tillader jeg mig at reagere.
kontrast skrev:
Så langt jeg kan huske tilbage har der altid overfor alle været en møgubehagelig truende klang fra diverse moderatorer og især Admin. Man kunne altid bare blive smidt ud, hvis der var noget. Jeg vil tilføje at jeg har nydt lidt godt af den attitude, da jeg gennem længere tid var udsat på personhetz fra Sonus Faber Klubbens folk. Det jeg vil sige er, at det opleves meget nedladende og træls at blive viftet om næsen med udelukkelser og henstillen til tone o.s.v. som netop på denne tråd. Og jeg er faktisk ligeglad med om I føler I har ret til det fordi I driver siden. Det kan da ikke sætte de mere normale adfærdshensyn ud af kraft?
Live21, bliv ved, på et eller andet tidspunkt går der hul i muren og vindebroen går ned. Måske du får uventet hjælp et sted fra hvor nogle har et par hints eller beviser på noget der går den vej du er slået ind på? |
|
|
Sjovt nok har jeg aldrig oplevet denne møgubehagelige og truende klang, men jeg har selvølgelig oså kun læst indlæg her i 1½ - 2 år og været aktiv i debatterne lidt under et år.
Om det er fordi jeg er en nyttig idiot eller bare fordi jeg pøver at opføre mig nogenlunde fornuftigt, der er skyld i jeg ikke har oplevet den tone, det ved jeg ikke.
Måske er der mange andre, der som jeg heller ikke har oplevet den tone?
Føler folk der ude, at der er en ubehagelig og truende tone fra moderatorerne? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Det er nu altid rart at blive kaldt idiot, lige meget hvor velment det så er, specielt fra en der står på sidelinien uden at komme med noget konkret!
kontrast skrev:
Det er simpelthen imponerede med den vedholdenhed Live21 udviser. Det er flot, at kæmpe for at få nogle klare svar på nogle klare spørgsmål, i et uvejr af flere personer som hele tiden drejer debatten væk og de henholdende svar han får. Most impressive, Live21!
|
|
|
Hvilke nogle klare spørgsmål er det du mener han ikke har fået svar på? Kan du evt skrive det i et sprog som nyttige idioter kan forstå?
Live21 siger han har fået svar på sit oprindelige spørgsmål, men alligevel bliver han ved med at komme med antydninger om, at det svar reelt ikke har nogen værdi, da folk selvfølgelig ikke vil indrømme at de har gjort noget "forkert".
Den, efter min mening, latterlige fremgangsmåde, tillader jeg mig at reagere på. Hvis det gør mig til en nyttig idiot, så lever jeg med det. Jeg er blevet kaldt værre af smartere folk.
kontrast skrev:
Det ser dog ikke ud til du får ret meget nyt at vide, det er et godt pansret slot du er igang med at erobre. Det mest sære ved det hele er at de ikke bare svarer på det du spørger om, men godt hjulpet af de nyttige idioter til Spencer og Michael WB, giver dig afmålte halve svar og hele tiden lurer det bagvedliggende spørgsmål om udelukkelse. (Lige inden Spencer og MWB hidser sig op, vil jeg forklare at begrebet nyttige idioter, er et begreb hentet fra spionverdenen. Det er ikke for I er idioter, sådan virkelig, men mere derhen af at I bliver brugt/lader jer selv bruge af andre i en kamp I ikke fatter. Og da I er ret loyale og kampivrige er mærkaten "nyttig idiot" lige i øjet!)
|
|
|
Jeg ved godt hvilken kamp JEG kæmper. Hvad DU har at bidrage med i den sammenhæng, forstår jeg ikke helt. Andet end at du meget gerne vil have det til at ligne en person-hetz fra undertegnedes og Spencers side.
Jeg kan ikke udtale mig for Spencer, men jeg kører ikke nogen hetz på Live21, jeg kender ham ikke! Men når han siger noget jeg er uening i, så tillader jeg mig at reagere.
kontrast skrev:
Så langt jeg kan huske tilbage har der altid overfor alle været en møgubehagelig truende klang fra diverse moderatorer og især Admin. Man kunne altid bare blive smidt ud, hvis der var noget. Jeg vil tilføje at jeg har nydt lidt godt af den attitude, da jeg gennem længere tid var udsat på personhetz fra Sonus Faber Klubbens folk. Det jeg vil sige er, at det opleves meget nedladende og træls at blive viftet om næsen med udelukkelser og henstillen til tone o.s.v. som netop på denne tråd. Og jeg er faktisk ligeglad med om I føler I har ret til det fordi I driver siden. Det kan da ikke sætte de mere normale adfærdshensyn ud af kraft?
Live21, bliv ved, på et eller andet tidspunkt går der hul i muren og vindebroen går ned. Måske du får uventet hjælp et sted fra hvor nogle har et par hints eller beviser på noget der går den vej du er slået ind på? |
|
|
Sjovt nok har jeg aldrig oplevet denne møgubehagelige og truende klang, men jeg har selvølgelig oså kun læst indlæg her i 1½ - 2 år og været aktiv i debatterne lidt under et år.
Om det er fordi jeg er en nyttig idiot eller bare fordi jeg pøver at opføre mig nogenlunde fornuftigt, der er skyld i jeg ikke har oplevet den tone, det ved jeg ikke.
Måske er der mange andre, der som jeg heller ikke har oplevet den tone?
Føler folk der ude, at der er en ubehagelig og truende tone fra moderatorerne?
|
|
|
Man hører det man vil høre, man tror på det man vil tro - men om det bliver mere rigtig af den årsag? Jeg har min tvivl, men er åben for saglig argumentation
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knud98 skrev:
|
Man hører det man vil høre, man tror på det man vil tro - men om det bliver mere rigtig af den årsag? Jeg har min tvivl, men er åben for saglig argumentation
|
|
|
Jeg er helt enig! Saglig argumentation har det bare med at forsvinde i mudderkastning  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MichaelWB
Mine mest hidsige indlæg har været på baggrund af et indlæg hvor det blev påstået at alle produkter blev beholdt, samt et andet, hvor jeg mente at hfi4all og Dali lå for had.
Efter at Live21 har forklaret at han ikke mener det der står i netop de to indlæg, mener jeg at der er kommet mere ro på vandene.
Jeg vil dog næppe stille mange flere spørgsmål så længe jeg ikke ved hvilke andre anmeldere end Bruno, der er tale om.
Jeg venter stille og roligt på den oplysning, og den skal nok komme på et eller andet tidspunkt. Ellers her jeg ingen mening om sandt eller falsk, da det meste kun drejer sig om Bruno, og ikke hifi4all i al almindelighed, som jeg først troede at det gjaldt.
Hvad det så gælder, må vel komme frem før eller senere.
EDIT: Korrigering, fra Live21 - han mener dét der står i indlæggene, men 'ikke på den måde' som det står. Så er jeg lidt forvirret, men vil undlade at spørge mere ind til det, idet jeg nu kun interesserer mig for hvilke anmeldere der skal til skafottet. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Spencer
Ja det kan godt ende med at blive lidt forvirring omkring hvad sådan en debat reelt omhandler!
Jeg vil endnu engang prøve at samle op på situationen som jeg ser den, så kan fol være enig eller uenige. Det er min mening, kun min mening, skrevet af mig helt alene (uden stavekontrol!), jeg er ikke hyret af hifi4all, er ikke en del af en hemmelig sekt sammen med Spencer eller lignende.
Der blev rejst nogle spørgsmål omkring hifi4all og den måde man arbejder på. De fleste af de spørgsmål har, som jeg har forstået det, baggrund i nogle udtalelser/beskyldninger fra et tidligere medlem, jeg vil ikke nævne nogen navne, men vi kan jo kalde ham jon.. jørgen!
De spørgsmål der er rejst er:
Er hifi4all økonomisk uafhængig af leverandører? Beholder hifi4all anmeldte produkter? Køber hifi4all anmeldte produkter med rabat?
Personligt synes jeg disse spørgsmål bliver godt besvaret i indlægget på nyhedssiden.
Så er der blevet spurgt til, hvordan Bruno har fået sig et sæt MS5. Personligt mener jeg ikke det rager nogen af os andre, men det er da blevet slået fast, at han ikke har fået dem fra Dali eller HFK, og så burde den ikke være længere.
Der har så også været et spørgsmål om, hvorfor jon.. jørgen blev smidt ud, og det er så ikke blevet besvaret, så har jeg da overset det i kampens hede  Personligt vælger jeg at tro, at han blev smidt ud fordi han ikke kunne overholde reglerne! Og det holder jeg fast i, til det modsatte er bevist.
Nu kan de der er uenig med mig, begynde mudderkastningen! Og hvis der skulle være en enkelt eller to der er enig med mig, kan I jo klappe i jeres små hænder  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hehe... Intet kommer gratis. Det site her, er nok det sted hvor testene kommer tættest på virkeligheden. Alle andre steder jeg har læst tests, er det tydeligt at de er financeret. Personligt syntes jeg der skulle nogle målinger med i testene, til at underbygge teksten. Det må vi håbe kommer med tiden.
Om Bruno har modtaget højttalere eller ej, komme vel ikke folk ved. Han har skrevet en test, læs den eller lad være. Tag derefter selv ud og lyd til det i syntes er interessant. Ingen bør alligevellet købe ud fra en test man har læst.
Det eneste jeg håber er at testere betaler skat af de produkter de sælger. De får jo kun lov at købe de produkter fordi de skal teste dem, og når de så sælges, burde der betales skat vil jeg mene. Det må være under B indkomst. Men det skal vi heldigvis ikke blande os i.
Hvormange hits de har er bedøvende ligegyldig for firmaer. Hvis det gør de sælger flere produkter, er det ligegyldig om der er 100 eller 100.000 brugere herinde, hvis alle 100 køber et produkt. Det er resultatet af banneren der er altafgørende, ikke antal brugere.
Tror vi skal have sendt en masse lykkepiller ud med det næste nyhedsbrev, for det virker virkelig som om der er mange der kunne bruge dem. 
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
@ Spencer
Ja det kan godt ende med at blive lidt forvirring omkring hvad sådan en debat reelt omhandler!
Jeg vil endnu engang prøve at samle op på situationen som jeg ser den, så kan fol være enig eller uenige. Det er min mening, kun min mening, skrevet af mig helt alene (uden stavekontrol!), jeg er ikke hyret af hifi4all, er ikke en del af en hemmelig sekt sammen med Spencer eller lignende.
Der blev rejst nogle spørgsmål omkring hifi4all og den måde man arbejder på. De fleste af de spørgsmål har, som jeg har forstået det, baggrund i nogle udtalelser/beskyldninger fra et tidligere medlem, jeg vil ikke nævne nogen navne, men vi kan jo kalde ham jon.. jørgen!
De spørgsmål der er rejst er:
Er hifi4all økonomisk uafhængig af leverandører? Beholder hifi4all anmeldte produkter? Køber hifi4all anmeldte produkter med rabat?
Personligt synes jeg disse spørgsmål bliver godt besvaret i indlægget på nyhedssiden.
Så er der blevet spurgt til, hvordan Bruno har fået sig et sæt MS5. Personligt mener jeg ikke det rager nogen af os andre, men det er da blevet slået fast, at han ikke har fået dem fra Dali eller HFK, og så burde den ikke være længere.
Der har så også været et spørgsmål om, hvorfor jon.. jørgen blev smidt ud, og det er så ikke blevet besvaret, så har jeg da overset det i kampens hede  Personligt vælger jeg at tro, at han blev smidt ud fordi han ikke kunne overholde reglerne! Og det holder jeg fast i, til det modsatte er bevist.
Nu kan de der er uenig med mig, begynde mudderkastningen! Og hvis der skulle være en enkelt eller to der er enig med mig, kan I jo klappe i jeres små hænder 
|
|
|
Udmærket indlæg.
Omkring Jonas Bojer, er jeg her to år efter fuldstændig ligeglad med hvorfor han blev smidt ud. At dømme efter de beskydninger, som han nåede at komme med - var det vel egentlig grund nok...
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
Hej ja dav' jeg hedder Mogens........
Er stadigvæk ligeglad med, hvem der får hvad !
Vil bare meget gerne have at vide: Hvorfor blev JB smidt ud ? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
dfms skrev:
|
Vil bare meget gerne have at vide: Hvorfor blev JB smidt ud ?
|
|
|
|
|
|
Hvis du læser retningslinierne for forum, vil du vide hvorfor. Se dem eventuelt her;
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3897
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
dfms skrev:
|
Vil bare meget gerne have at vide: Hvorfor blev JB smidt ud ? |
|
|
|
|
|
Hej Mogens!  Tråden skal ikke handle om Jonas Bojer, dels fordi jeg synes at årsagen er ret klar, og dels også fordi Jonas Bojer ikke har mulighed for at udtale sig på forummet. I øvrigt er vi helt tilbage til år 2003. Kort og enkelt: Jonas Bojer blev udelukket fra forummet, idet han har overtrådt regelsættet adskillige gange.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror der er alt for mange, der ikke rigtig forstår sagens kerne. Og endnu en gang.... jeg er møg-ligeglad med om en tester får nogle produkter i "bonus". Jeg ville selv være den første til at udnytte sådan en mulighed.
Men det handler ikke om misundelse.... Nej... det handler om troværdighed.
Hvis man som tester skal teste et produkt, som man tydeligvis langt fra har økonomi til selv at købe, og så i øvrigt ved at man efter testen får lov at beholde produktet, så vil man nok have tendens til at være meget begejstret for produktet. Er man vant til et par 10.000 kroners højtalere, og får tilbudt et par 75.000 kroner gratis, bare for at teste dem... Så skulle man være et skarn hvis man fortalte at de var elendige. Om man vil det eller ej, så kan man bare ikke lade være med at lade sig påvirke. Sådan er det!!
Så hvis man vitterligt får produkterne efter en test, så fortæl det sgu da!! Der er intet at skjule...
Noget der taler imod hifi4all i denne sag, er deres måde at håndtere den på. Når man bliver beskyldt for noget, siger ens reaktion ofte meget om hvorvidt påstanden er sand. Og når man lukker totalt af og ikke vil snakke om det, og i øvrigt truer med sagsanlæg osv... Så er det ofte et tegn på, at man har ramt et ømt punkt!
Det er desværre ikke første gang jeg har oplevet dette i denne branche... Det er som om man meget gerne vil gå rundt og skjule alt muligt.... Hvis det ikke tåler dagens lys, er det ikke lydet der fejler noget!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
| Hey,
Hehe... Intet kommer gratis. Det site her, er nok det sted hvor testene kommer tættest på virkeligheden. Alle andre steder jeg har læst tests, er det tydeligt at de er financeret. |
|
|
Totalt dejligt at læse sådanne indlæg i en så negativt ladet debat !  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Hej Mogens! 
Tråden skal ikke handle om Jonas Bojer, dels fordi jeg synes at årsagen er ret klar, og dels også fordi Jonas Bojer ikke har mulighed for at udtale sig på forummet. I øvrigt er vi helt tilbage til år 2003.
Kort og enkelt: Jonas Bojer blev udelukket fra forummet, idet han har overtrådt regelsættet adskillige gange. |
|
|
Jeg er på ingen måde en af JB's følgesvende, men da det er JB der er involveret i sagen, og ifølge ham selv er blevet udelukket af den grund, kunne det være rart at få opklaret den rigtige årsag til at JB blev udelukket. (Det giver ellers bare grund til at tro, der er noget om snakken).
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig:
Vi prøver ikke at skjule noget, da der ikke er noget at skjule!
Men det kanjeg jo sige herfra og lige så længe jeg vil, så længere andre slynger noget andet ud. Desværre nok en tendens vi må indstille os på, og nuvel, så tager også det med!
Det er muligt vi ikke har været mere åbne end ønskeligt er, men for at være helt ærlig, så havde jeg næppe forventet at det var nødvendigt.
Vi har nu ellers gjort meget ud af oplyse om sitet, dets struktur og vores hensigter, desværre er det bare ikke nok for nogen. Nogen som forventer disse har krav på hver og en detaljer i alt hvad jeg f.eks. foretager mig. At nogen så finde det rimeligt, og i mine øjne en anelse sørgeligt.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth nu hvor du er på banen igen, og vil til at være åben, må du godt svare på dette spørgsmål fra før : Mest læste artikel har 12980 KLIK (ikke unikke brugere), Mest læste nyhed har ca 4800 KLIK (Ikke unikke brugere). og det er i alt over hele deres levetid, Der er altså voldsomt langt op til de 300.000 unikke brugere I siger I har pr måned.
Siger ikke det ikke passer, men du må da godt bevise det for mig, for det lyder da mærkeligt. For der sidder vel ikke små trehundrede tusinde hver måned og kun glor på brugtannoncer ?
kan jo nemt være overset i denne tråd
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Tror der er alt for mange, der ikke rigtig forstår sagens kerne. Og endnu en gang.... jeg er møg-ligeglad med om en tester får nogle produkter i "bonus". Jeg ville selv være den første til at udnytte sådan en mulighed.
|
|
|
Ja hvem ville ikke det 
Hurtig skrev:
|
Men det handler ikke om misundelse.... Nej... det handler om troværdighed.
|
|
|
Enig!
Hurtig skrev:
|
Hvis man som tester skal teste et produkt, som man tydeligvis langt fra har økonomi til selv at købe, og så i øvrigt ved at man efter testen får lov at beholde produktet, så vil man nok have tendens til at være meget begejstret for produktet. Er man vant til et par 10.000 kroners højtalere, og får tilbudt et par 75.000 kroner gratis, bare for at teste dem... Så skulle man være et skarn hvis man fortalte at de var elendige. Om man vil det eller ej, så kan man bare ikke lade være med at lade sig påvirke. Sådan er det!!
|
|
|
Der er jeg så ikke helt enig. For det første er der jo forskel på, om man får et produkt for at skrive en anmeldelse eller man får det for at skrive en god anmeldelse! vis det er det første der er tilfældet, så er der jo ingen is på koen.
Hvis det er det andet der er tilfældet, så begynder vi at tale om folks integritet. Personligt ville jeg ikke "sælge" den for en hurtig fortjeneste på et produkt jeg ikke synes er godt. Men det kan da godt være det kun er mig der har det sådan.
Hurtig skrev:
|
Så hvis man vitterligt får produkterne efter en test, så fortæl det sgu da!! Der er intet at skjule...
Noget der taler imod hifi4all i denne sag, er deres måde at håndtere den på. Når man bliver beskyldt for noget, siger ens reaktion ofte meget om hvorvidt påstanden er sand. Og når man lukker totalt af og ikke vil snakke om det, og i øvrigt truer med sagsanlæg osv... Så er det ofte et tegn på, at man har ramt et ømt punkt!
|
|
|
Det er så tilgengæld typisk dansk  Hvis man be'r folk om at passe sig selv er det fordi man har noget at skjule. Hvis man siger man er uskyldig, så er det fordi man er skyldig! Helt ærligt.
Da hifi4all meldte ud, at man først ville svare i denne uge, så blev det mistænkelig gjort. Da så de svarede blev de jo på det nærmest anklagede for, at have brugt tiden på at fabrikere en forklaring.
De fleste jeg kender ville have reageret på den slags spørgsmål og anklager med tegnsprog, og det ville kun involvere én finger  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehm...
komplet intetsigende meningsudveksling. Sorry, men...
hvis nogle af jer der har deltaget/ fulgt denne debat ønsker at få jeres privat-indkøbte hifi-effekter testet, gør jeg det da gerne. jeg er ligeglad med, om du efterfølgende forærer mig dit grej, bare du selv henter og bringer 
Det er da et tilbud der er svært at afslå, hva'?
Og lad os så komme videre...
Brok (ja, det er medfødt)
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved nærmere eftertanke:
I kan osse bare forære mig jeres grej, og så lover jeg ikke at teste det. På den måde undgår vi alle at blive beskyldt for at pynte på anmeldelsen...
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
|
Hurtig:
Vi prøver ikke at skjule noget, da der ikke er noget at skjule!
Men det kanjeg jo sige herfra og lige så længe jeg vil, så længere andre slynger noget andet ud. Desværre nok en tendens vi må indstille os på, og nuvel, så tager også det med!
Det er muligt vi ikke har været mere åbne end ønskeligt er, men for at være helt ærlig, så havde jeg næppe forventet at det var nødvendigt.
Vi har nu ellers gjort meget ud af oplyse om sitet, dets struktur og vores hensigter, desværre er det bare ikke nok for nogen. Nogen som forventer disse har krav på hver og en detaljer i alt hvad jeg f.eks. foretager mig. At nogen så finde det rimeligt, og i mine øjne en anelse sørgeligt.
|
|
|
Jeg vil godt lige pointere, at jeg på ingen måde påstår i har noget at skjule. Men som eksemplet med JB, hvor Bronu efter sigende har sagt at han aldrig ville få råd til et sæt MS5'ere, og så tilsyneladende har dem stående et år efter testen..... Det lugter jo lidt, ikke.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke konkret om han vitterligt havde fået disse MS5'ere. Men hvis man nu i stedet for straks at gå i forsvarsposition, valgte at forklare hvorfor han måske stadig havde dem... så havde man spillet med åbne kort, og der var ingen grundlag for, at folk kunne anklage jer for at være upålidelige.
Men igen...Jeg anklager ikke nogen. Det gider jeg simplethen ikke tage stilling til. Når jeg ser sådanne sager betyder det blot, at tilliden til tests falder drastisk... Specielt når man nærmest ikke kan finde noget testet produkt, der ikke er ovenud positiv.
Ellers synes jeg i laver et virkelig godt stykke arbejde!! Bare en skam hvis sådanne sager skal skade pålideligheden. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|