| Forfatter |
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Kenneth nu hvor du er på banen igen, og vil til at være åben, må du godt svare på dette spørgsmål fra før : Mest læste artikel har 12980 KLIK (ikke unikke brugere), Mest læste nyhed har ca 4800 KLIK (Ikke unikke brugere). og det er i alt over hele deres levetid, Der er altså voldsomt langt op til de 300.000 unikke brugere I siger I har pr måned.
Siger ikke det ikke passer, men du må da godt bevise det for mig, for det lyder da mærkeligt. For der sidder vel ikke små trehundrede tusinde hver måned og kun glor på brugtannoncer ?
kan jo nemt være overset i denne tråd
|
|
|
Nu har denne tråd jo rent faktisk intet med antallet besøg at gøre, men siden du og andre, er så frygtelig interesseret i dokumentation for vores besøgstal, så skal I da få dem! Første statudskrift er fra vores egen (gamle server), og derfor er november og december ikke med grundet serverskift. Anden statudskrift er fra Chart.dk, og viser stats baseret på deres system - hvordan det virker kan man læse til på www.chart.dk I den nye version af HIFI4ALL.DK er statsystemet skiftet ud, til et mere hardcore infosystem, som er baseret (ligesom det gamle på vores egen server) på de logfiler vi kører. Dog er dette system langt mere præcist i forhold til tidligere, og undlader orme dns/dos pings osv... Til gengæld afslører det alt hvad brugerne fortager sig, herunder også uregelmæssigheder. (autoping, orme, forsøg på hackervirksomhed, som har vist sig at være årsagen til sløve svartider i forummet, osv osv) Anyway, det betyder at vi ganske rigtigt få et mindre besøgstal, som IKKE matcher de horrible 400.000+plus (et tal vi i øvrigt aldrig har meldt ud!!), som kan ses i den første udskrift af statistikken fra vores egen server. Her rammer vi i stedet de 300.000 pr. måned. eller derover. Det er i den forbindelse vigtigt at understrege, at man IKKE kan basere sin statistikker på een statmåler, men at man får et mere nøjagtigt resultat og tal, ved at lægge de samlede tal sammen og dele med antallet af valgte statmålere. Nå, nu skal du få lysten styret  : Stat 1 (egen server): 2005-12-08_153630_stats.pdfStat 2 (Chart.dk): 2005-12-08_153650_stats2.pdf
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jeg vil godt lige pointere, at jeg på ingen måde påstår i har noget at skjule. Men som eksemplet med JB, hvor Bronu efter sigende har sagt at han aldrig ville få råd til et sæt MS5'ere, og så tilsyneladende har dem stående et år efter testen..... Det lugter jo lidt, ikke.
|
|
|
Hvorfor lugter det lidt?
Det kan jo være at han privatøkonomiske situation ændrede sig. Havde du spurgt mig for en måned siden, om jeg regnede det for realistisk at jeg kunne købe et sæt MS5 inden for den nærmeste fremtid, ville svaret havde været nej! Hvis du spørger mig i dag er svaret et andet.
Brunao kan have arvet, vundet i lotto, ombestemt sig og lånt i banken, fået et tilbud der var så godt at han ikke kunne sige nej (det er her folk for ondt i r****), fået dem i julegave. Der er masser af muligheder, som bestemt ikke lugter, men som jeg godt kan forstå Bruno ikke nødvedigvis gider udtale sig om her, af dem simple grund at det ikke rager os! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Live21 skrev:
|
Kenneth nu hvor du er på banen igen, og vil til at være åben, må du godt svare på dette spørgsmål fra før : Mest læste artikel har 12980 KLIK (ikke unikke brugere), Mest læste nyhed har ca 4800 KLIK (Ikke unikke brugere). og det er i alt over hele deres levetid, Der er altså voldsomt langt op til de 300.000 unikke brugere I siger I har pr måned.
Siger ikke det ikke passer, men du må da godt bevise det for mig, for det lyder da mærkeligt. For der sidder vel ikke små trehundrede tusinde hver måned og kun glor på brugtannoncer ?
kan jo nemt være overset i denne tråd
|
|
|
Nu har denne tråd jo rent faktisk intet med antallet besøg at gøre, men siden du og andre, er så frygtelig interesseret i dokumentation for vores besøgstal, så skal I da få dem!
Første statudskrift er fra vores egen (gamle server), og derfor er november og december ikke med grundet serverskift. Anden statudskrift er fra Chart.dk, og viser stats baseret på deres system - hvordan det virker kan man læse til på www.chart.dk
I den nye version af HIFI4ALL.DK er statsystemet skiftet ud, til et mere hardcore infosystem, som er baseret (ligesom det gamle på vores egen server) på de logfiler vi kører. Dog er dette system langt mere præcist i forhold til tidligere, og undlader orme dns/dos pings osv... Til gengæld afslører det alt hvad brugerne fortager sig, herunder også uregelmæssigheder. (autoping, orme, forsøg på hackervirksomhed, som har vist sig at være årsagen til sløve svartider i forummet, osv osv)
Anyway, det betyder at vi ganske rigtigt få et mindre besøgstal, som IKKE matcher de horrible 400.000+plus (et tal vi i øvrigt aldrig har meldt ud!!), som kan ses i den første udskrift af statistikken fra vores egen server.
Her rammer vi i stedet de 300.000 pr. måned. eller derover.
Det er i den forbindelse vigtigt at understrege, at man IKKE kan basere sin statistikker på een statmåler, men at man får et mere nøjagtigt resultat og tal, ved at lægge de samlede tal sammen og dele med antallet af valgte statmålere.
Nå, nu skal du få lysten styret :
Stat 1 (egen server): 2005-12-08_153630_stats.pdf Stat 2 (Chart.dk): 2005-12-08_153650_stats2.pdf
|
|
|
Kenneth, der er vist noget der ikke passer her ? den liste du giver, viser daglige unikke hits over 14000... på chart ligger I på 10000 (og det er endda ikke ægte hits men hits talt hver gang folk har været væk i 20 min). Kig lige på http://www.fdim.dk/?vis=m_top
tilykke i er større end postdanmark og alle andre der ligger under 300.000 det kan simpelthen ikke passe.. du mener det ikke seriøst vel ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Bruno testede MS5´erne havde han ikke råd til højttalere, at man så senere kommer til penge, som kan afsættes til en højttaler ser jeg ikke som suspekt. Sådan er det vel for så mange andre - det er en masse vi gerne vil have, men ikke lige har råd, men så man man jo sparer sammen, omlægge lån i huste ( som jeg f.eks. har gjort for at udvide mit sortiment af grej) eller hvad ved jeg. For pokker der koges suppe på benet, hva'
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
| Sådan er det vel for så mange andre - det er en masse vi gerne vil have, men ikke lige har råd, men så man man jo sparer sammen, omlægge lån i huste ( som jeg f.eks. har gjort for at udvide mit sortiment af grej) eller hvad ved jeg. |
|
|
Nøjagtigt sådanne er mit år også gået - man bliver dybt forgældet, men hva pokker 
Der er INTET der lugter mht. den sag IMO.
Administrator skrev:
For pokker der koges suppe på benet, hva'  |
|
|
Jamen det er jo helt til grin - hvor ligegyldigt er det for menig-mand hvor mange hits der er herinde. 
Hvis ikke man tror på det der bliver skrevet alligevel, kan jeg slet ikke forstå hvorfor man gider deltage i debatten!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste rigtige må være en hifi-site drevet af munke, der har svoret på at give afkald på al jordisk gods!
Hvis de siger at en højttaler spiller himmelsk, så må de da være troværdige!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Kenneth, der er vist noget der ikke passer her ? den liste du giver, viser daglige unikke hits over 14000... på chart ligger I på 10000 (og det er endda ikke ægte hits men hits talt hver gang folk har været væk i 20 min). Kig lige på http://www.fdim.dk/?vis=m_top
du vil altså seriøst påstå i er større end postdanmark ? og alle andre der ligger under 300.000 det kan simpelthen ikke passe.. du mener dt ikke seriøst vel ? |
|
|
Læs lige mit svar een gang til - du har ikke forstået min redegørelse, og hvorfor undre det mig ikke. Du vender og drejer tingene, uanset emne, og jeg ser desværre en klar tendens. Du har fået det du bedt om, og igen er det ikke nok. Jeg spørger derfor igen, hvad er dit formål med dine indlæg? Til andre interesserede, så er Dfim er et forum/sammenslutning af fagmedier og blade, og det er vi ikke medlem af, så jeg kan ikke oplyse hvordan disse laver deres stats, og kan ikke udtale mig om det!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jamen det er jo helt til grin - hvor ligegyldigt er det for menig-mand hvor mange hits der er herinde.
Hvis ikke man tror på det der bliver skrevet alligevel, kan jeg slet ikke forstå hvorfor man gider deltage i debatten! |
|
|
Helt enig! Men det er svært for nogen at lade være - hvorfor kan man så kun gætte sig til
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth lad mig spørge på en anden måde, I siger I har 300.000 unikke besøgende pr måned, unikke besøgende er som bekendt folk der kigger EEN gang på siden. Er det korrekt I har over 300.000 unikke besøgende ?
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
| Hvis anmeldere konsekvent køber det anmeldte udstyr, til meget favorable priser, bare for at sælge det videre til en højere pris. Så bliver det til en form for aflønning af et ellers ulønnet arbejde, men jeg synes stadig ikke det er et etisk problem. Alle profesionelle anmeldere bliv jo også aflønnet på den ene eller den anden måde, og så er det ligegyldigt om de skriver om hifi eller noget helt andet. |
|
|
Jeg er ikke sikker på at denne "etik" deles af Told og Skat.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live21
Når nu du er så ihærdig med at spørge, så vil jeg stille dig et spørgsmål: Er du blevet lovet en forstærker i "sexy design" for din indsats som "fodsoldat" - og kan du dokumenter at det ikke har noget på sig ?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
alex.. ja det er jeg.. den er rød med prikker på
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
alex.. ja det er jeg.. den er rød med prikker på  |
|
|
Det må helt klart være en demo - har du husket at opgive det til skattefar og vil du være så venlig at fremvise en kvittering og gerne den originale.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
alex.. nej den er sprit ny.. og er sku ik så meget for det der skat, det er djævlens opfindelse. har ik betalt skat i snart to år. og sidder da ik i fængsel endnu
edith den kære frue vil gerne gøre alex opmærksom på han gerne må svare på om han os mener de har 300.000 unikke hits pr måned ? og dermed er større end postdanmark
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| alex.. nej den er sprit ny.. og er sku ik så meget for det der skat, det er djævlens opfindelse. har ik betalt skat i snart to år. og sidder da ik i fængsel endnu |
|
|
Yep, teorier og fantasier er der masser af ... det kniber mere med realitetssansen 
edit: Jeg aner ikke en papand om hit's - jeg er ikke den rette at spørge, jeg er bare en magtsyg moderator med hang til god musik 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Live21 skrev:
| alex.. nej den er sprit ny.. og er sku ik så meget for det der skat, det er djævlens opfindelse. har ik betalt skat i snart to år. og sidder da ik i fængsel endnu |
|
|
Yep, teorier og fantasier er der masser af ... det kniber mere med realitetssansen 
edit: Jeg aner ikke en papand om hit's - jeg er ikke den rette at spørge, jeg er bare en magtsyg moderater med hang til god musik 
|
|
|
det kunne vi tale længe om men da jeg har indrømmet min skyld på alle punkter undtagen konspiration til fremmelse af holfi produkter skal vi så ik holde det privat...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det som interessere mig er ikke konspirationer, det interessere mig mere hvad formålet er hermed - også fordi at debatten køre på Sillesen's site - som du også er en del af som bruger, så alt andet lige har du en dobbeltrolle, hvilket jeg også kan læse i dine indlæg.
At holde "det" privat ... lige nu har du vist valgt at være offentlig eller ?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så spørg da løs om min person hvis du finder det relevant for denne tråd.. 
du mener jeg har en bagtanke med dette ? prøv at se mit første indlæg i denne tråd der os var tiltænkt som mit sidste..
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rygter omkring HiFi4all
Hvor mange der klikker / taster sig ind på Hifi4all, ja det har Administrator jo klart oplyst, og der er jo ikke nogen grund til at betvivle det. Hvilken interesse skulle han have i at lyve - ingen. For det er sådan med folk der lyver i forretningsøjemed og i offentlig skue, de bliver før eller siden afsløret, så dermed er der god grund til også at være ærlig på dette område.
Og det med troværdighed omkring test - der kan jeg kun bakke op om den der roste de test's der bliver bragt i Hifi4all - de er jo væsentligt mere oplysende og på et fagligt og realistiske niveau, vurderet ud fra det man læser i andre magasiner, det være nationale som internationale. Læser man mange af de internationale, så finder man ud af at det med troværdighed og testerens loyalitet over for læser / bruger, kan ligge på et meget lille sted - der hvor man er højest når man plukker jordbær.
Så mon ikke det er på tide at stoppe det ordveksling frem og tilbage om ingenting, det er jo ordkløveri på højeste niveau, og man kan jo godt begynde at få den tanke, at enkelte personer mangler lidt indhold i deres liv, siden de overhovedet gider at blive ved med at fremføre udokumenterede beskæmmende rygter og usandheder - for det er jo det som det reelt hedder og lugter langt væk af.
Der er ingen grund til at stole på eller lytte til disse tåbelige postulater, der flyver i luften - HiFi4all er kun kendt for at have en stor troværdighed. Derfor er der også store besøg fra hele skandinavien, hvilket giver et stort marked / område, så hvorfor skulle det ikke være relevant med 300.000 besøgende. Overalt hvor man kommer i skandinavien i HiFi kredse, kender de og roser HiFi4all, det samme gælder dele af Tysklands nordlige del - så grundlaget er der jo klart.
HiFi4all er meget andet end et debatforum, det er et fuldt fungerende Hifi magasin på alle områder, som udviser troværdighed langt over det man erfarer omkring en del andre HiFi magasiner (som før nævnt af international oprindelse). Og det at Bruno har svaret at han ikke har råd, det beviser ikke en dyt, det er et svar jeg og mange andre kunne have givet, alene for at vifte en overnysgerrig og pågående debatør væk, for det kommer overhovedet ikke andre ved. Alene det at spørge eller stille tvivl ved det, er overordentligt frækt og for pågående - så stop det fnidder fnadder og kom videre.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT: hmm - hits - jeg kører med tabbed browsing, så det vil siger jeg har hele 6 tabs hvor hifi4all er - en med forside, forum, egne indlæg, chat login, private beskeder og aktive emner - tæller jeg så med som et hit eller et hit per tab.
|
| Til top |
|
| |