Emne: Test af nye kabler... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Velkommen til min tråd!
Pga. at jeg har ommøbleret anlægget, er mine nuværende kabler blevet for korte! Derfor er jeg på jagt efter et sæt nye kabler som skal forbinde min CD-spiller med mine monoblokke.
Mine tidligere kabler var et sæt PM Audio Black Magic som jeg var temmelig glad for, men som sagt er det blevet for kort. Derfor kører jeg for øjeblikket med et gammelt AudioQuest Opal X3, charmerende kabel, men det er vist også det eneste gode der er at sige om det kabel!
Indlægget skal ses som min erfaring med de kabler jeg låner/køber, baseret på mine erfaringer og udstyr. I andre sammenhænge vil de nævnte kabler sikkert gøre det bedre/dårligere. Så husk, det er kun min ydmyge mening. Så er det ligesom på plads!
Mine faste test CD'er er: 1) O Brother Where Art Thou? (OB) Track 4 og 5. T.4 Byder på Alison Krauss' vokal i centrum med en stort kor der udvikler sig i løbet af sangen, stort rum og kun vokaler. 2) Paula Cole: This Fire (PC) Track 1. Her er der en smuk kvinde stemme i centrum, hvor der lidt inde i sangen er en bas der ganske enkelt går helt i bund. En fornøjelse ved høje lydtryk! 3) Eric Burdon & Band: That's Live (EB) Track 4 og 8. Hhv. bas solo og tromme solo. Der er dømt voldsom dynamik og et facinerende lydbillede. Den bedste dynamiske optagelse jeg har hørt. (Ok, en Mobile Fidelity indspilning slog den for nyligt, tak Ghammel & Suhr)
Mit budget er ca. 5000,- +/-. Kablerne er nævnt i den rækkefælge som de testes, dvs. vilkårligt.
1) Første kabel jeg havde fornøjelsen af at prøve var Ghammel & Suhr's (altså det er han slet ikke!). Jeg vil ikke gå i dybden med kablernes opbygning, det har jeg slet ikke kompetance til. Men jeg kan nævne der er brugt kobber som ledere, og at der er focuseret på at vibrationsdæmpe specielt omkring stikkene. Fåes kun balanceret. Første indtryk, her er der bare hul igennem! Alle stemmer og instrumenter står klar og tydeligt i rummet og med tydelig luft omkring sig. Detaljer og homogenitet er her nøgleordene. Klangbalancen er perfekt. Intet bliver belastende at høre på. På CD'en OB breder koret sig flot bag Alison. På PC breder bassen med sådan et slam og stopper lige så hurtigt, at man bliver helt forskrækket, dette medfører at selv de mindste detaljer i basspillet kommer frem, herligt! Men på EB viser kablet virkeligt sit kunnen, der er sådan et slam på dynamikken at skægstubbe og hår bliver flået af, facinerede. Men samtidig bliver det aldrig trættende at høre på, selvom Eric godt kan lide at gi den gas. Helt op til klippegrænsen er det en fornøjelse. Var det for højt GS? Super kabel, har ikke hørt noget der kommer i nærheden af dette på alle parametre. Bravo!
2) På nuværende tidspunkt har jeg det nye Nordost Baldur på prøve. Baseret på firmaets Monofilament teknologi, kobber med sølvbelægning. Et fysisk slankt kabel. Første indtryk, et spilleglad og hurtigt kabel. Hurtigt kabel? Jo jeg føler at det ligesom er letflydende og musikken bare strømmer igennem. Kablets force er helt klart dets evne i rum og dybde information, på OB er koret klart defineret bag Alison hvor det breder sig smukt bag hende og ud til siderne, en lille tand bedre end GS kablet. Men der hvor det falder igennem er detaljegraden, lettere skarphed fra øvre mellemtone og op, manglende definition i bassen. PC, Paula's stemme kan ved højere lydtryk godt være anmassende og lettere skarp, og på samme nummere er der ikke så mange detaljer i aller dybeste bas, man kan ikke føle/høre vibrationerne fra basstregene, og ikke nær samme slam i brystkassen som hos GS. En noget blødere basgengivelse. På EB mærkes dynamikken ikke nær så kraftig og slagfast, og igen, det kan godt være en hård oplevelse at høre EB synge. Et ikke helt neutralt kabel fra Nordost, men spilleglad og en rigtig god ruminformation. I Nordost regi er det vel ganske god pris. Det må dog se sig slået af GS kablet.
3) Så er Van den Hul D501 Hybrid signalkabel modtaget, samlet og spillet en 3 dages tid. Første fysiske indtryk af kabel: Et yderst undseeligt kabel, ganske tyndt, diskret sort og med typebetegnelse skrevet i guld, et dejlig blødt kabel. Nu er det vist sådan, at kablet ikke findes i færdige termineringer, så man må selv til loddekolbe og stik, men forhandler kan gøre det for et mindre beløb. Man ser tydeligt, at kablet ikke fysisk imponator effekt, men al krudtet er lagt i udformning af de indvendige, yderst en blød lækker kappe "gummiagtig", skærmkappe af metaltråd, kulfiberkappe, inderst et fibertrådmatriale som omgiver/adskiller de 2 ledere. Hver leder har en kappe af, igen, noget gummiagtigt, dernest er hver leder omgivet af en kulfiberkappe. Lækkert udført! Ledermatriale er sølvbelagt kobber. Nå til lyden. Første indtryk: Her er et kabel der lader musikken igennem med ganske lidt påvirkning af musikken. Bassen er efter min smag dette kabels store force, man får alle informationer fra dybet. Ved lidt dybere lyttesessioner kommer det tydeligt frem at det virkelig er et rigtig, rigtig godt kabel. Og til prisen må man sig det er uforskammet billigt!! Til min referencemusik er det tydligt, at det er rigtig homogent kabel, ingen områder stikker rigtig af, ikke at der ikke er nogle betoninger, det synes jeg der er ganske lidt, men meget småt og charmerende, men mere om det nedenfor. På med OB. Her står Alison Krauss præcis hvor hun skal stå med en skøn vokal, og koret der synger med hende åbner sig efterhånden bag hende og ud til siderne. Flot. Ikke så dybt bagud som Baldur, men tilgengæld mere bredde, det synes jeg er bedre. PC suveræne variende stemmeleje står fast i lydbilledet og man får næsten et blik af dette fruentimmer. Der blev fyret godt op for dette nummer, og bassen stod fast og meget dyb, ingen rumlen her! Fra aller dybeste anslag kan man høre en streng fra bassen stå og "knurre" efter anslag, rigtig rigtig godt! Der er måske en tand mere varme end jeg er vant til, men jeg finder det yderst charmerende. G&S' kabel er en tand mere fast og veldefineret, der er mere "greb" om det enkelte instrument. EB i afspilleren. Dynamikken fejler intet! Her er knald på funkbassen og trommerne, her tæskes igennem, så man hopper i sofaen og nakkehårene rejser sig! En hihat der bliver fyret af klinger af hihat på godt og ondt. Et super kabel til en SUPER pris! Dog "overall" får man lige det sidste med ved GS' kabel, der lige definere det sidst der gør det til et rigtig godt køb i den tunge ende... NO Baldur kan slet ikke følge med her og er sat på sidelinjen. Da jeg har købt VdH kablet bliver det siddende indtil videre, indtil financerne siger GS! eller et andet kabel kan slå det...
4) En lidelsesfælle har været så venlig at låne mig et TaraLabs RSC Air 3 (tak Full Blown) nu hvor HiFi Klubben ikke ville. Tilgengæld har han så lånt mit PM Audio Black Magic, må det ham fornøje!! Nå men kablet er et ret stift kobber kabel, ligner i stivhed og udseende på selve kablet PM Audio kablet. Men her hører ligheden også op... men et lækkert kabel er det! TL kablet ved første "ørekast" får man indtrykket af en kabel med focus på bassen og det brede lydbillede, udmærket. Ved længere test med de ovenstående CD'er viser det sig, at dette første indtryk holder ved, der focuseres rigeligt på bassen. Ved PC dejlige nummer er der en lige lovlig rund bund, meget charmerende men det fjerner desværre også en del af de informationer er i de aller dybeste toner. Fjerner er måske så meget sagt, men der fyldes ligesom mere basfylde på derved drukner informationerne eller sløres nærmere. Ikke at det er vattet eller mudret som mit gamle AudioQuest. Måske det vil være passende til ikke så baseffektive standerhøjttalere? Det kan da prøves... På OB albummet, er igen focus på Alison Krauss smukke stemme og hun står bestemt hvor hun skal, og der er ikke så meget sss betoning på hendes stemme som der plejer at være (ikke overdrevet sss betoning bare lidt!). Og her er der en god bredde på lydbilledet, flot, godt ude på begge sider af højttaleren. Men herefter er det også slut med de gode takter, for lydbilledet er meget fladt, man får ikke fornemmelsen at koret står bag Alison, desuden er det ikke helt nemt at følge koret, altså de enkelte stemmer der efterhånden sætter ind. På EB albummet piskes der løs på bas og trommer, der er rimelig tryk på, måske ikke helt den samme dynamik jeg er vant til, men det er småting. Hvor det igen går galt er dybden i lydbilledet. Normalt vil man kunne følge trommesættet rundt om trommeslageren, nu er det somom trommerne står på én lang række og trommeslageren løber frem og tilbage, og det kan han bestemt ikke nå!! Stortrommen og bassen virker igen en del fremhævet og noget fyldig. Men igen, rigtig bredt lydbillede. Alt i alt et kabel der har en charmerende bas, og meget bredt lydbillede. Men det falder bestemt igennem på dybden, det eksisterer så at sige ikke. NO Baldur er betydelig bedre i dybden af lydbilledet og ruminformation som det klarer rigtig flot. Til gengæld vil jeg hellere leve med fyldigere bas og en mindre skarp diskant/øvre mellemtone. Tilgengæld gør PM Audio det hele mere rigtigt med en bedre bas og mere ruminformation. Så TaraLabs RSC Air 3 må se sig slået af PM Audio men slår NO Baldur kablet.
Så indtil videre ser hitlisten sådan ud: 1) GS kablet. 2) Van den Hul D501 Hybrid. 3) PM Audio Black Magic. 4) TaraLabs RSC Air 3. 5) NordOst Baldur.
Hvis der er nogle med forslag til gode kabler der skal prøves, så sig endelig til! Eneste forbehold er, at de skal kunne prøves gratis og så må det helst ikke være baseret på sølv.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
EDIT:
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Kenson Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende tråd du starter her, ser frem til fortsættelsen.
Mvh. Kenson. __________________ If you are good, you will live forever. But if you are bad, you will die, when you die.
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder spændende
Hvorfor må det helst ikke være et sølv kabel 
For ellers kunne du prøve Mictor balanceret XLR signal kabel Clearwater MK II ( det er altser et sølv kabel ) - jeg har lige fået det selv mellem min INT forstærker og CD spiller, og det kunne være "sjovt" at høre din mening om det for du lyder til at være god til at forklarer forskellen i lyden på de forskellige kabler ( hvilket jeg ikke er ). __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub61!
Jo jeg synes der er et eller andet der ikke fungerer i toppen når man smider et sølvkabel på. Øvre mellemtone/diskant er ikke helt så letflydende som den burde være, især hvis man sammenligner med gode kobber kabler. Ikke fordi Mictor's kabel er et dårligt kabel, slet ikke, har prøvet det for noget tid siden. Men igen det er sølv og jeg synes ikke det fungerer. Men prisen er vist okay så vidt jeg husker? Så ville jeg klart foretrække et PM Audio Black Magic, der er hele lydbilledet i orden. Men igen, det får voldsom bank af CT kablet fra Ghammel & Suhr... Og nej jeg står på ingen måde i ledtog med GS, jeg er bare ærlig! Forøvrigt, så er der jo meget forskelligt hvordan div. kabler fungerer i div. anlæg og det kan vel at mærke, sagtens fungere i dit anlæg. Men igen jeg ville prøve et PM Audio BM, eller, hvis man har råd til det, et CT kabel fra GS. Det er indtil videre det bedste jeg indtil videre har hørt. Men pas på, det bliver aldrig helt det samme uden CT kablet...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu
Jeg er enig med dig, sølvkabler er ikke det bedste i mellemtone og diskant. Jeg har igennem tiderne testet dynger af kabler i forbindelse med større mængder udstyr. Ofte når vi til at det lyder godt i starten, men hurtigt bliver man træt af den klemte og lidt tynde lyd som sølv foranlediger i toppen - sølv har bare sin egen lyd i de øvre områder, uanset fabrikat.
Erfaringerne og disse mange test's, får mig klart til at anbefale kabler der er produceret af kobber, det giver efter min bedste overbevisning den mest homogene lyd og musikalitet, og med masser af rum og luft igennem - der er som sagt mere homogenitet og lytteglæde, hvor man stadig bevarer præcisionen med en dyb bas.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Hej Tub61!
Jo jeg synes der er et eller andet der ikke fungerer i toppen når man smider et sølvkabel på. Øvre mellemtone/diskant er ikke helt så letflydende som den burde være, især hvis man sammenligner med gode kobber kabler. Ikke fordi Mictor's kabel er et dårligt kabel, slet ikke, har prøvet det for noget tid siden. Men igen det er sølv og jeg synes ikke det fungerer. Men prisen er vist okay så vidt jeg husker? Så ville jeg klart foretrække et PM Audio Black Magic, der er hele lydbilledet i orden. Men igen, det får voldsom bank af CT kablet fra Ghammel & Suhr... Og nej jeg står på ingen måde i ledtog med GS, jeg er bare ærlig! Forøvrigt, så er der jo meget forskelligt hvordan div. kabler fungerer i div. anlæg og det kan vel at mærke, sagtens fungere i dit anlæg. Men igen jeg ville prøve et PM Audio BM, eller, hvis man har råd til det, et CT kabel fra GS. Det er indtil videre det bedste jeg indtil videre har hørt. Men pas på, det bliver aldrig helt det samme uden CT kablet...
Mvh.
|
|
|
Kobber og sølv...
Jeg tror man helt skal afholde sig fra at på forhånd at 'diskvalificere' nogen af disse metaller! Begge dele kan fungere fint. Som du selv skriver - det kommer helt an på i hvilket anlæg kablerne indsættes.
Jeg vil faktisk påstå, at hverken sølv eller kobber lyder på en 'bestemt' måde. I øjeblikket bruger jeg selv kabler der er lavet af rent 24 karat guld. De overgår hvad jeg hidtil har hørt af både sølv- og kobberkabler.... Og tænk...guld er ellers en relativt dårlig leder....
Ta' dén! 
Mvh.
Niels L. (Nilau)
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels.
Jo, jeg vil give dig ret et stykke af vejen. Men indtil nu, igennem flere anlæg, har jeg prøvet forskellige kabler sølv som kobber, og begge dele samlet. Jeg synes nu stadig der er denne sølvklang (ikke at forveksle med hidsig eller skarp lyd). Men der til gengæld meget forskel på hvor udpræget denne klang er, men jeg synes den altid er der. Bare i mere eller mindre grad. Det mindst sølv klingende kabel jeg har haft ejet er Argento's topline (kan ikke lige huske model betegnelsen). Men på den anden side, der er jo også meget forskel mellem de forskellige kobberkabler, jeg synes bare de er mere homogene i deres udtryk. Nå men alt i alt, er jeg til kobberkabler. Så er feltet af kanditater jo også indsnævret lidt!
Kan jeg få navnet på det guld kabel du roder med? Det kunne jo være det var interessant?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toftdahl.
Ganske enig!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Hej Niels.
Jo, jeg vil give dig ret et stykke af vejen. Men indtil nu, igennem flere anlæg, har jeg prøvet forskellige kabler sølv som kobber, og begge dele samlet. Jeg synes nu stadig der er denne sølvklang (ikke at forveksle med hidsig eller skarp lyd). Men der til gengæld meget forskel på hvor udpræget denne klang er, men jeg synes den altid er der. Bare i mere eller mindre grad. Det mindst sølv klingende kabel jeg har haft ejet er Argento's topline (kan ikke lige huske model betegnelsen). Men på den anden side, der er jo også meget forskel mellem de forskellige kobberkabler, jeg synes bare de er mere homogene i deres udtryk. Nå men alt i alt, er jeg til kobberkabler. Så er feltet af kanditater jo også indsnævret lidt!
Kan jeg få navnet på det guld kabel du roder med? Det kunne jo være det var interessant?
Mvh.
|
|
|
Hej "Milu"...
De signalkabler jeg hentyder til, er signalkablerne fra NLE. Hver leder (+ og retur) består af to guldtråde som løber parallelt sammen. På en måde er det samme princip som i NLEs højttalerkabler, men hér er der altså tale om guldtråde og ikke...hmm...sølv!
Jeg ved ikke om der findes andre fabrikanter, som benytter guldtråde. Men på trods af den 'dårlige' ledeevne fungerer det helt ufattelig godt. Jeg har gennem årene prøvet mange forskellige signalkabler af div. materialer inkl. kobber. Og jeg har aldrig hørt bedre kabler end ovennævnte.
Hvis du har mulighed for det...så prøv!
Læs evt. testen i HF. Jeg husker ikke lige hvilket nummer...
Med venlig hilsen
Niels (Nilau)
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt!
Så er testen af Van den Hul D501 Hybrid klar...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undrer mig at du kan anvende D501. Jeg har prøvet det med VDHs egne stik og med Bullet Plugs og WBT nextgen. Bullet Plug vinder her klart...men selve kablet er da voldsomt behagesygt, med en neddæmpning af dynamik og mangler udstrakthed. Den pseudobalancerede variant dur da slet ikke - det skal køre coax, for at det blot er nogenlunde anvendeligt.
__________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed kabeltest og cadeau til G&S' kablet.......det må man sige - slask til NO  . Jeg har endnu ikke selv haft den udstrakte fornøjelse af at lægge øren til et af hans kabler, men de står højt på listen sammen med Bertrams __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
DillerMand skrev:
| Det undrer mig at du kan anvende D501. Jeg har prøvet det med VDHs egne stik og med Bullet Plugs og WBT nextgen. Bullet Plug vinder her klart...men selve kablet er da voldsomt behagesygt, med en neddæmpning af dynamik og mangler udstrakthed. Den pseudobalancerede variant dur da slet ikke - det skal køre coax, for at det blot er nogenlunde anvendeligt. |
|
|
Hej DillerMand. Tak for dit indlæg, det er altid rart med noget modspil! Jeg vil lige slå fast, at det kabel jeg har brugt er D501 Hybrid, ikke D501 Silver Hybrid. Så er det ligesom på plads. Jeg har termineret det på følgende måde: De 2 inderledere samlet som signalbærende og skærmen som returleder (efter anbefaling fra Kurt Von Kubik). Der er påsat Neutrik Profi stik, fordi det er det der var på mit oprindelige kabel (PM Audio Black Magic) og fordi jeg havde nogle liggende. Intet af det du siger, og har hørt (ingen tvivl om det) passer overens med det jeg har hørt/hører hér i stuen. Men dermed vil jeg godt pointere at du da kan have ret! For desværre er det sådan med de grumme kabler, at de lyder/yder forskelligt i forskellige anlæg og derfor sagtens kan ha' opført sig anderledes hos dig. Og det er netop det ved kabler/kabeljagt jeg hader, finde det der opfører sig ordentligt! Men igen her hos mig (min smag) og mit udstyr:  Men igen igen, hvis det er det helt hifi rigtige og tilnærmelsesvis perfekte kabel er det stadig GS kablet, af dem jeg har haft mulighed for at høre.
Kom endelig med forslag til kabler der er gode, så kan det være jeg giver dem et lyt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Fed kabeltest og cadeau til G&S' kablet.......det må man sige - slask til NO . Jeg har endnu ikke selv haft den udstrakte fornøjelse af at lægge øren til et af hans kabler, men de står højt på listen sammen med Bertrams  |
|
|
Tak Acer!
Ja læg øre til GS kablet, det er ret godt! Bertram har jeg kun hørt god omtale om. Men igen sølv, det plejer ikke at fungere hér. Men selvfølgelig vil jeg ikke afskrive det før jeg har hørt det.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt var jeg inde i to andre hifi forretninger i går for at låne kabler:
1) Hifi klubben, her havde de Tara Labs kabler, bare ikke den høje ende. Jeg tror det var Axiom til ca. 1200,- for en meter. Det ville jeg da gerne låne, MEN der skal foreligge en betaling/udbetaling på kablet før man låner det. Det har jeg af en eller anden grund noget imod. Det er dog helt i orden at de har den politik. Så jeg gik igen.
2) Scala Hifi, her kunne jeg slet ikke låne noget! Slut... Men jeg kunne da tage mit kabel med og høre det over et Linn anlæg. Helt i orden at de har den politik. Så øhh, jeg gik igen igen.
Dette indlæg er IKKE for at svine dem til, jeg har fuld respekt for deres politik.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
| Men igen jeg ville prøve et PM Audio BM, eller, hvis man har råd til det, et CT kabel fra GS. |
|
|
Det afkræver et spørgsmål om hvad et G&S kabel koster, når man betænker at PM Audio ikke er decideret billigt.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
1) Hifi klubben, her havde de Tara Labs kabler, bare ikke den høje ende. Jeg tror det var Axiom til ca. 1200,- for en meter. Det ville jeg da gerne låne, MEN der skal foreligge en betaling/udbetaling på kablet før man låner det. Det har jeg af en eller anden grund noget imod. Det er dog helt i orden at de har den politik. Så jeg gik igen.
2) Scala Hifi, her kunne jeg slet ikke låne noget! Slut... Men jeg kunne da tage mit kabel med og høre det over et Linn anlæg. Helt i orden at de har den politik. Så øhh, jeg gik igen igen.
Dette indlæg er IKKE for at svine dem til, jeg har fuld respekt for deres politik.
Mvh.
|
|
|
HFK har den politik at de ikke låner produkter ud, man betaler for dem og får returneret beløbet igen efter demo, en ganske udmærket og fair politik syntes jeg selv __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Milu skrev:
| Men igen jeg ville prøve et PM Audio BM, eller, hvis man har råd til det, et CT kabel fra GS. |
|
|
Det afkræver et spørgsmål om hvad et G&S kabel koster, når man betænker at PM Audio ikke er decideret billigt.
|
|
|
Hej Kim.
Nej PM Audio BM er ikke decideret billig, men de laver vist lidt forskellige versioner, det jeg har kørt med er den billigste serie, den dyre har jeg ikke hørt.
Du må ikke hænge mig op på det med prisen på GS kablet, der er det nok bedre at kontakte Ghammel & Suhr, men jeg mener det var en 6-7kg.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
HFK har den politik at de ikke låner produkter ud, man betaler for dem og får returneret beløbet igen efter demo, en ganske udmærket og fair politik syntes jeg selv
|
|
|
Hej Acer.
Jeg er helt enig med dig!
Men jeg er også så forvent... I f.eks. KT-Radio har det aldrig været et problem at låne selv det dyreste.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|