| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Øh, jeg troede det fremgik af teksten? Men ok, da TaraLabs ikke var bedre end PM Audio, kom det bestemt heller ikke i nærheden af VdH og slet ikke GS kablet.
Sig endelig til hvis der er noget jeg har misforstået ved dit spørgsmål?
Mvh.
|
|
|
Sorry , jeg vidste ikke du havde opdateret dit første indlæg  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu (og andre).
Jeg regner med at købe enten Xindak FS 3 eller SignalCable Silver Reference (ja, sølv!!!). Måske også en Kimber 8 TC Jubilee Edition (skulle være bedre end den "standard" 8 TC). Hvornår det bliver, ved jeg ikke endnu.
Men så snart jeg får noget hjem, må du da godt teste det. Så kunne vi evt. dele portoen frem og tilbage, hvis du/I er interesseret?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AM-E.
Takker for dit tilbud! Er det signal kabler? Men som sagt, ingen rene sølvkabler! Og heller ingen kineserier til mig, har jeg dårlige erfaringer med.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu. Nej, det er desværre højttalerkabler, der er tale om, men jeg har også tænkt mig at låne en håndfuld signal kabler hjem. Xindak FS 3 skulle ellers banke andre kabler til 3-5x prisen. Xindak Gold ser også spændende ud. Den koster dog 10k herhjemme, men skulle alligevel være en regulær bestbuy... SignalCable's Silver Resolution Reference ht-kabel er ikke 100% rent sølv. Den skulle også indeholde kobber. Silver Resolution kablet har været oppe i mod langt dyrere kabler fra 5-50k. Alt fra Analysis Plus, NO til Transparent Music Wave Plus osv...Den bankede de fleste, og stod lige med de aller dyreste. Deres signal- og netkabler skulle også være helt forrygende. Lille udpluk fra hjemmsiden: THE CABLE DESIGN -
6 (4 silver+2 copper) conductors,
Total of 80 5N
Pure Silver strands and 40 High Purity Bare copper strands
-
Insulation for each
conductor - thin wall Teflon tube
-
Shield - braided 5N
Silver Plated OFC
-
Outer Jacket - Teflon
Tape / Polyvinylchloride
-
Effective gauge size
per channel - 12awg
-
Geometry - Internal
Twisted, Cross Linked
ELECTRICAL CHARACTERISTICS -
Nom. Capacitance -
18.5 pF/ft
-
Nom. Conductor DC
Resistance - 18.3 Ω/1000 ft
-
Nom. Inductance - 0.13
µH/ft
  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, som sagt dårlig erfaring med kinesiske produkter. Ikke pga. at de spiller dårligt, men gensalgs værdien på disse ting er meget ringe. Gensalgsværdien på kabler er i forvejen meget ringe, så jeg tør slet ikke tænke på hvad det er på kinesiske kabler!
Mvh. og god fornøjelse med jagten...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Milu.
Nej, det er desværre højttalerkabler, der er tale om, men jeg har også tænkt mig at låne en håndfuld signal kabler hjem. Xindak FS 3 skulle ellers banke andre kabler til 3-5x prisen. Xindak Gold ser også spændende ud. Den koster dog 10k herhjemme, men skulle alligevel være en regulær bestbuy...
SignalCable's Silver Resolution Reference ht-kabel er ikke 100% rent sølv. Den skulle også indeholde kobber.
Lille udpluk fra hjemmsiden:
THE CABLE DESIGN
-
6 (4 silver+2 copper) conductors, Total of 80 5N Pure Silver strands and 40 High Purity Bare copper strands
-
Insulation for each conductor - thin wall Teflon tube
-
Shield - braided 5N Silver Plated OFC
-
Outer Jacket - Teflon Tape / Polyvinylchloride
-
Effective gauge size per channel - 12awg
-
Geometry - Internal Twisted, Cross Linked
ELECTRICAL CHARACTERISTICS
-
Nom. Capacitance - 18.5 pF/ft
-
Nom. Conductor DC Resistance - 18.3 Ω/1000 ft
-
Nom. Inductance - 0.13 µH/ft
|
|
|
Prøv evt. at PB til witzel og hør hans erfaringer med de her Xindak fætre, jeg mener han har Gold-versionen af deres Ht-kabler  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Prøv evt. at PB til witzel og hør hans erfaringer med de her Xindak fætre, jeg mener han har Gold-versionen af deres Ht-kabler  |
|
|
Hej Acer. Det har jeg skam gjort, men det lader til, at han ikke har besøgt hifi4all i de sidste par dage? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Acer skrev:
|
Prøv evt. at PB til witzel og hør hans erfaringer med de her Xindak fætre, jeg mener han har Gold-versionen af deres Ht-kabler 
|
|
|
Hej Acer.
Det har jeg skam gjort, men det lader til, at han ikke har besøgt hifi4all i de sidste par dage?
|
|
|
Han drikker nok Albani med Kim Olsen  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Hej AM-E.
Takker for dit tilbud! Er det signal kabler? Men som sagt, ingen rene sølvkabler! Og heller ingen kineserier til mig, har jeg dårlige erfaringer med.
Mvh.
|
|
|
Hej Milu...
Du må hellere få prøvet et NLE signalkabel, så du kan få sat alle de andre på plads! 
Og der er ikke noget sølv i...kun guld!
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Milu skrev:
|
Hej AM-E.
Mvh.
|
|
|
Hej Milu...
Du må hellere få prøvet et NLE signalkabel, så du kan få sat alle de andre på plads! 
Og der er ikke noget sølv i...kun guld!
Hilsen
Nilau
|
|
|
De koster så også en halv bondegård plus lidt  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |