Emne: "Gi dem et par flade" ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
powda skrev:
| Panasonic har lavet en version plama med DVB-T tuner, som jeg ikke har kunnet finde til salg i dk. Ved du om den kommer? Der er tale om Panasonic TH-xxPE55. |
|
|
Det har jeg ikke nogen specifik information om, så det kan jeg hverken svare ja eller nej til. Det er sandsynligt at Panasonic vil lancere noget nyt i løbet af foråret, men om det bliver denne model eller noget helt nyt, det vil tiden vise.
|
|
|
Det ryktes at Panasonic vil lansere nye modeller i forbindelse med CES. De har også vistnok stanset produktionen af flere af dagens modeller for at lægge linjerne over til produktion af de nye.
Jeg har bestemt mig for at afvente Panasonics nye apparater før jeg køber. Til dels fordi de har udtalt at priserne på plasma skal ned, og jeg håber at vi vil få et lignende prisfald som vi fik når PA50 modellerne blev lansert.
Den andre grunden er at jeg er mer eller mindre sikker på at det skal være plasma, jeg synes at svært mange af de virkelig billige plasmaapparatene har omtrent lige god billedkvalitet ved analoge signaler som nogle af de aller dyreste LCD apparatene __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjoveste i den artikel var faktisk denne bemærkning: "Sælgeren kunne til gengæld berolige med, at fladskærme holder så kort tid, at de ikke behøver at være fremtidssikrede" (står under billedet)
Det er sgu indsigt og viden der rykker...... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Otto, TC skrev:
powda skrev:
| Panasonic har lavet en version plama med DVB-T tuner, som jeg ikke har kunnet finde til salg i dk. Ved du om den kommer? Der er tale om Panasonic TH-xxPE55. |
|
|
Det har jeg ikke nogen specifik information om, så det kan jeg hverken svare ja eller nej til. Det er sandsynligt at Panasonic vil lancere noget nyt i løbet af foråret, men om det bliver denne model eller noget helt nyt, det vil tiden vise.
|
|
|
Det ryktes at Panasonic vil lansere nye modeller i forbindelse med CES. De har også vistnok stanset produktionen af flere af dagens modeller for at lægge linjerne over til produktion af de nye.
Jeg har bestemt mig for at afvente Panasonics nye apparater før jeg køber. Til dels fordi de har udtalt at priserne på plasma skal ned, og jeg håber at vi vil få et lignende prisfald som vi fik når PA50 modellerne blev lansert.
Den andre grunden er at jeg er mer eller mindre sikker på at det skal være plasma, jeg synes at svært mange af de virkelig billige plasmaapparatene har omtrent lige god billedkvalitet ved analoge signaler som nogle af de aller dyreste LCD apparatene
|
|
|
Der kommer ganske rigtigt nye modeller, inkl. en ny version af PA50 som nu får HDMi-indgang. Det samme gælder så vidt vides også de billigste LCD-tv.
Hvornår er så det gode spørgsmålet, men et bud er fra nu og til de første måneder af næste år, idet at en del af dem allerede er lanceret i Tyskland. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også at Panasonic vil lansere nye modeller der skal erstatte PV500.
Det er vistnok bl.a PV500 modellerne der er taget ud af produktion, og de bliver sikkert også snart svære at sælge ved siden af Pioneers modeller da de mangler DVB-T tuner, og du kan vedde på at DVB-T er neste "buzz word" når det skal sælges fladskærmer.
PE55 med hdmi, og DVB-T mistenker jeg lidt for at være en overgangsmodell, der hurtigt vil forsvinde, og at Pana vil koncentere sig om højopløste plasma i fremtiden.
Men nå spekulerer jeg. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
ManicMiner skrev:
Otto, TC skrev:
powda skrev:
|
|
|
|
|
Den andre grunden er at jeg er mer eller mindre sikker på at det skal være plasma, jeg synes at svært mange af de virkelig billige plasmaapparatene har omtrent lige god billedkvalitet ved analoge signaler som nogle af de aller dyreste LCD apparatene
|
|
|
Der kommer ganske rigtigt nye modeller, inkl. en ny version af PA50 som nu får HDMi-indgang. Det samme gælder så vidt vides også de billigste LCD-tv.
Hvornår er så det gode spørgsmålet, men et bud er fra nu og til de første måneder af næste år, idet at en del af dem allerede er lanceret i Tyskland.
|
|
|
Tænker du her på TH-xxPE55 som en af de nye modeller ? __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gi dem et par flade
Kigger vi nærmere på det hele, så må resultatet klart være - at i langt den overvejende del af de steder / forretninger hvor man kan købe LCD TV og andet elektronik, er det nærmest umuligt at få en ordentlig vejledning og service - men der er stadig få gode specialforretninger derude.
Det er jo så her hvor bl.a HiFi4all kommer på banen, hvor vi har et panel af alsidige testere, brugere, entusiaster og ikke mindst dygtige producenter, importører og forhandlere. Jeg tror ikke der er ret meget tilbage at sige om et TV eller andet elektronisk grej, når det har været testet i HIFi4all og været igennem hjemmesten ude i de små hjem, og efterfølgende været debatteret i diverse tråde - det er her og på den måde man kommer frem til nogle endelige og brede slutkonklussioner om et produkt, alene til glæde for os som forbrugere - og ikke mindst dem der bare kigger med, for at få råd og vejledning til evt. køb. Så det at have et online magasin som HiFi4all, hvor der er så kæmpe stor bredde via journalistisk stof, prof. forhandlere, importører og producenter og ikke mindst det store antal af brugere og debattører - det er jo en kæmpe gevinst for os som forbrugere.
Derfor er det enormt vigtigt, at vi som debattører /forbrugere kan holde det i en pæn tone og nogle seriøse debatter i de mange tråde, istedet for det ævl og kævl vi ser fra tid til anden. Kan vi det, hjælper vi os selv enormt og mange andre forbrugere, med fagligt flot og brugbart materiale, når der skal handles, justeres, opstillies og hjælp til indstillinger og allehånde problemer.
Brugerfladen er jo så stor og alsidig her hos Hifi4all med de før nævnte faggrupper og brugere, under samme magasin / brugerflade, så lad os værne om det og være med til at gøre det endnu bredere og bedre, det er kun en hjælp til selvhjælp, istedet for de til tider opslidende og destruktive debatter vi oplever.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Noget helt andet er det, når man kommer i eks tapeconnection. Her møder man (undskyld Otto) ægte NØRDER!!! Men på den gode måde. Jeg har sjældent oplevet en af rødderne fra Tapeconnection, der ikke anede hvad han snakkede om. Uden at vide det 100% sikkert, så tror jeg IKEK man bliver ansat hos TC fordi man er butiksassistent. Men nærmere fordi man for alvor brænder for lyd og billede, og i øvrigt har tilstrækkelig teknisk indsigt til at vejlede andre. |
|
|
Jeg foretrækker "fagidiot"! Men ja, jeg er den eneste uddannede butiksassistent der er blevet ansat i butikkens historie - og jeg blev ansat som lagermedarbejder i sin tid... At vi så selv har uddannet to salgsassistenter siden (hvoraf den ene har afløst mig som lagermedarbejder...), det er så en anden ting... Men ja, produktkendskab har intet med en salgsuddannelse at gøre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Jeg mener at når nogen skal købe et produkt til 13-17000kr fortjener de at få en bedre vejledning. At sælgerene undlader at fortelle om DVB-T er da helt naturlig da nesten ingen af apparatene pr i dag har DVB-T tuner, og dermed ville de mest sansynligvis tabe et salg siden kunden ville vente. At de så måske taber en kunde for fremtiden ved at give en ufullstendig vejledning tror jeg ikke de tenker så altfor meget over |
|
|
Med al respekt: Så længe folk der køber produkter til 13-17.000,- går efter pris som vigtigste parameter og ikke vil indse at produktviden og service koster penge - og følgelig gør Bilka til en af de væsentligste spillere på markedet - så er de selv ude om at det forholder sig som det gør. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
ManicMiner skrev:
| Jeg mener at når nogen skal købe et produkt til 13-17000kr fortjener de at få en bedre vejledning. At sælgerene undlader at fortelle om DVB-T er da helt naturlig da nesten ingen af apparatene pr i dag har DVB-T tuner, og dermed ville de mest sansynligvis tabe et salg siden kunden ville vente. At de så måske taber en kunde for fremtiden ved at give en ufullstendig vejledning tror jeg ikke de tenker så altfor meget over |
|
|
Med al respekt: Så længe folk der køber produkter til 13-17.000,- går efter pris som vigtigste parameter og ikke vil indse at produktviden og service koster penge - og følgelig gør Bilka til en af de væsentligste spillere på markedet - så er de selv ude om at det forholder sig som det gør.
|
|
|
Hehe, jeg impuls-købte mit første TV i Bilka 1 måned efter at jeg kom til Danmark. Jeg var da en simpel dreng fra landet, og var derfor fryktelig imponeret over at jeg kunne købe et 32" WS fjernsyn sammen med mine røde pølser Jeg leverte det også tilbage igen dagen efter, det var et Prosonic......(pølsene var gode nok)
Jeg ved ikke hvor mange der køber både deres første, og annet fjernsyn i Bilka? En gang var nok for mig. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto har ret! Man går jo ikke til bageren for at købe kød!
Mange gange er det s'gu ren dovenskab og selvfølgelig prisen, der gør, at man ender lidt "uheldigt" med et køb! __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Se det er nemlig et andet problem... For hr og fru DK, er det FONA, Merlin og 2Tal man går til når man virkelig skal have vejledning. Mange tror, at de ansatte i disse butikker virkelig ved hvad de snakker om.
Hov Hov Hurtig. der var du lige hurtig nok.
Jeg er ked af at du sammenligner 2tal med Fona & merlin, eftersom jeg arbejder i 2tal og går meget op i mit fag og også betragter mig selv lidt som en fagidiot/nørd og ved at mange af mine kolleger i kæden 2tal er ligesådan, da de fleste af os er selvstændige butiksejer går vi selvfølgelig meget op i at rådgive vores kunder ordentlig, det er trods alt sjovere med glade tilfredse kunder, men dertil skal det også siges at gode folk (ansatte) ikke hænger på træerne, og der derfor er forskel på de ansatte i de enkelte butikker, jeg har en ansat som kun har været der i 3 uger han ved jo ikke en brøkdel af det jeg selv ved, men man skal jo starte et sted. Jeg har selv stadigt meget at lære. Det er jo også en branche i voldsom udvikling.
Iøvrigt er der ingen der har nævnt at DVB-T tunerene som man kan købe i såvel løs som indbygget udgaver også er forældet da de bruger MPEG2 chip, ifølge en mand jeg har talt med fra HDTV kanalen Euro1080 så er det MPEG4 man satser på, fordi en HDTV kanal angivligt skal bruge en hel MUX i MPEG2 og det bliver for dyrt og der så ville være for lidt plads i DVB-T sendenettet til at sende HDTV, derimod skulle MPEG4 være løsningen istedet,
Jeg gad godt se hvad sladderpressen så vil skrive om nogle år hvis branchen nu rådgiver alle til at købe MPEG2 DVB-T tunere indbygget i deres TV, for så om nogle år kunne fortælle dem at de alligevel skal købe en settop box der kan køre MPEG4 hvem snyder så hvem i mine øjne kommer den danske befolkning ikke uden om at skulle have en settop box i en eller anden form om det så er DVB-T-C-S HDTV i MPEG2 eller MPEG4 bliver det nødvendigt for at kunne se digital tv i fremtiden.
Bruger/tester iøvrigt en DVB-T tuner fra Grundig der er på størrelse med et lidt forvokset scartstik med et Ir-øje og en fjernbetjening til, der står nogle rigtig god billeder på den her i Valby, jeg kan modtage ca. 27 svenske digitale kanaler heraf ca. 6 frie og resten betalings kanaler. På en måde synes jeg det står lidt bedre end DVB-S Satelit måske lidt bedre kontrast kan desværre ikke sammenligne jeg har ikke digital satelit herhjemme mere.
Nå men det var lidt ord fra en 2tal mand.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren Juhler fortsætter med at bære brænde til hans lille lejrbål.Denne gang dog med lidt mere nuance og faktuelle oplysninger, synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilgiv mig, men jeg må lige lukke lidt lunken luft ud.
Jeg passérer forbi eller igennem en merlin næsten dagligt, fordi jeg skal ud på strøget og købe frokost, og mit arbejde ligger på den anden side.. Jeg har altid været elektronikdimsgal, og kan godt lide at ose lidt rundt i radio/tv forretninger (hvad de af een eller anden grund stadig hedder), bare for et glo og pille, og så for at overhøre samtaler mellem sælgere og købere. Jeg forlader altid butikken hovedrystende - jeg forstår til min død ikke hvorfor folk handler i de butikker (merlin/fona o.lign)??? I "vores" merlin skal man trække nummer for at blive ekspederet! - hvor fed service er det lige? - Det sælger stort set ALT der kan sættes strøm til (men sjovt nok aldrig det man skal bruge) - alt fra dampstrygejern, til printer, mobiltelefoner, computere, xbox, tv, analoge kameraer, digitale kameraer, fotofremkaldningsautomater, barbermaskiner, håndblendere osv osv. INGEN kan sku da være dygtig til alt det, og jeg tror ikke at butiksassistenterne får, lad os sige 2 ud af arbejdsdagens 8 timer til sætte sig ind i udstyret, læse manualer, eksperimentere og altså uddanne sig i det de skal sælge?
Men af een eller anden grund myldrer folk ind i de butikker - for at trække et nummer og stå i kø. Og det er IKKE kun aldrende Hr og Fru Danmark - også mange unge mennesker. Så står de der over venter på at få at vide hvorfor deres mobilabonnement ikke kan opsiges eller hvorfor deres bærbare PC ikke dur som den skal, og ekspedienterne enten trækker på skulderen eller sælger dem en ny sølvfarvet plasticdims til overpris.
Jeg fatter det simpelthen bare ikke.
Og lidt uden for strøget finder man så hifiklubben, efter min mening byens eneste sted hvor man finder noget der minder om hovedsageligt gode produkter og god service... (ikke at det skal forstås som en generel skamrosning af hfk, de har da også deres "issues") - men der er sjældent mere end 2-3 kunder i butikken. Så der er tid til snak og vejledning, lyset kan dæmpes når projektoren skal ses og man kan skrue op for lyden på surround anlæget uden at forstyrre hr olsen der er ved at købe taletidskort... Men der ER ikke mange kunder - næh, de står i kø ovre i merlin for at se på en sølvfarvet JVC ghettoblaster på 200000 watt.
Ærligt talt. Hvis man ikke gider sætte sig en liiiiile smule ind i tingene inden man kaster penge efter det man nu har lyst til at købe, så må man da selv om det! Man ligger som redt. Det er bare ærgeligt. - Jeg brugte nok 50+ timer på nettet og live demos inden jeg sidste år købte min Z3 projektor der dengang kostede ca 15000. Nogen vil kalde det spild af tid, men tilgengæld er jeg på intet tidspunkt blevet skuffet over dens ydelse og faciliteter eller købet som helhed (heller ikke selvom den fåes til det halve i dag).
Hvis man er ligeglad med hvad og hvor man køber, så skal man også huske at være ligeglad med resultatet. Ingen brok tak.
Nogen gange får jeg faktisk lyst til at stille mig uden foran merlin og råbe til folk hvad fanden de tænker på, men jeg besinder mig altid ;-)
Er der nogen der nogensinde har hørt om en glad merlin/fona kunde? __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
Hvis man er ligeglad med hvad og hvor man køber, så skal man også huske at være ligeglad med resultatet. Ingen brok tak. |
|
|

Det man så skal forlænge dén med er at mange er glade og tilfredse, lige indtil nogen fortæller dem at der er noget galt med deres grej. Som kunden der netop ringede til mig i dag, for at få afklaret nogle ting omkring den her Ekstra Blads artikel. Hun var vældigt nervøs over om hun fik dårlige billeder på sit tv, fordi hun modtog signalet analogt. Vi fik afklaret forholdene, og så spørger jeg: "synes du billedet er dårligt, da?" Nej da, siger hun - hun har siddet i flere uger og været helt forgabt over de fantastiske billeder hun får fra antennesignalet. Dvs. det signal som EB mener ligner havregrød. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
MrVertigo Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bestemt ikke nogen "nørd", men har brugt hifi4all som "rådgiver" ifb. med køb af fladskærm (endte med en pana th42pa50).
Fladskærmen står i sommerhuset hvor jeg faktisk kan modtage digitale signaler fra tv2-nord (der har været prøveklud i en periode). Jeg overvejede derfor også om det rigtige ville være at købe en skærm med digital tuner.
Jeg droppede det igen, af den simple årsag at jeg også har et dvd-optager/surround anlæg installeret, ligesom vel efterhånden de fleste andre har. Eftersom at dvd-optageren altså er første stop for antenne-signalet der herefter videreføres til tv'et via scart, antog jeg at den evt. digitale tuner i tv'et aldrig ville komme i spil..!
Hvis jeg skulle have en digital tuner, skulle den vel sidde i den enhed der er første stop for antennesignalet, i mit tilfælde dvd-optageren.
Eller er der noget jeg har misforstået? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv en novice hvad fladskærm angår, og vil nok også basere mit indkøb på det jeg har plukket op fra forum og tests, og det jeg selv har set det sidste året.
Jeg har bestemt mig for at safe ved at købe enten et Panasonic, eller Pioneer plasma i stedet for at bruke en masse tid på research for at så mest sansyligvis ende op med at købe et Pioneer eller Panasonic uanset 
Angående tuner så tror jeg fint at du kan fore din optager med signalet fra scartstikket på fjernsynet, men du kan da kun optage det du ser, og fjernsynet skal være tendt.
Optimalt set vil du behøve 2 DVB-T tunere, et til fjernsynet, og et til DVD optageren. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
MrVertigo Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da sikkert muligt at benytte fjernsynet som en av-indgang til dvd-optageren. Men af de grunde du selv nævner (fjernsynet tændt, kun opdage det man ser) er det vel ikke en løsning der er speciel interessant. 
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|