Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 11:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Daniel Lanois - Shine (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Efter min mening årets album.

Lanois er mest kendt for at have produceret U2 (han har en stor andel i er deres lyd på The Joshua Tree), Dylan, Peter Gabriel (So), Emmylou Harris (Wrecking Ball).

Læs mere her:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MISS70309180630&sql=B7q77gjvrj6ia

Lyt evt. her:

http://www.lytteposten.dk/default.asp?login=3&ID=2460

Oven i den gode musik er det også (efter min mening) en af de bedst producerede plader i laaang tid.

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Fed skive, afgjort en kandidat. Du har vel også "For the beauty of Wynona". stadig hans bedste – synes jeg. The Million Dollar Hotel, filmtrack er også sejt.Prøvede at lægge det fede cover ind på Wynona - don't succeed.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Ja kandidat er nok bedre - der er jo kommet andre glimrende skiver i år ;o) jeg er nok lidt farvet af lige at have overværet hans fremragende koncert på Vega.

Jeg har For the Beauty of Wynona. Jeg har lige købt den så jeg har ikke lyttet så meget til den endnu. Umiddelbart kan jeg bedre lide Shine......

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

He He, Lanois har virkelig lavet nogle små mirakler på hans tre albums. Jeg er fuldstændig enig i at Shine er årets album, noget af det bedste jeg nogensinde har hørt. SUPERproduceret!!!!!

Jeg overværede også koncerten i Vega - , fed, fed oplevelse, lyden var perfekt, og det lille band gjorde det fantastisk sammen - OG hver for sig!

Jeg er selv meget glad for både Acadie, For the beauty of wynona og Shine - alle tre albums er blandt top ti på min personlige favoritalbums-liste.

mvh. prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hej prse,

Jeg var dybt imponeret over bassisten og hans vokalarbejde til koncerten. Han sang solo på et nummer ca. midt i koncerten. Ved du hvad nummeret hed?

mvh

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hej zaka

Nej, det gør jeg desværre ikke. Jeg har heller ikke hørt nummeret før. Det er ihvertfald ikke med på nogle af hans tre soloalbums, hvoraf de fleste numre fra koncerten stammede fra (ca. 80%). Der var vist et par nye numre og nogle andre jeg heller ikke kendte.

Men du har ret. Det var meget, meget flot udført!. Imponerende hvor højt og dybt han kunne komme med sin stemme - han må da vist ha' sunget gospel med den stemme!

mvh prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes