Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 05:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Erfaringer med Dali 850 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristian-d
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Som Fenris siger er det nok rimelig meget i overkanten, så et par ved horsens unden en skramme eller noget til 2300, det var jo så noget under normal prisen som plejer at ligge på de der 3-3500,-

Det er bare ikk så skide nemt at bedømme dem hvis man ikk har et ordentligt setup, alt en effekt og reciver? hva skulle man gøre i den situation? for kan forstå at det er et must hvis man vil have denne højtaler.
Til top Vis Kristian-d's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian-d

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Der er et par i DBA.dk fra den 29-12 til 3000,- og de befinder sig i Randers.

EDIT: Så lige at der også var et par til 2300,- under køb og salg herinde. Det er godt nok billigt for dem!

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Noisemaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt 850'ere som jeg efterhånden har haft i 7-8 år. Jeg er stadig rigtig glad for dem og har ingen planer om at udskifte dem foreløbigt. Har stort set skiftet alt andet end dem i mit setup siden jeg fik dem, men de ryger ingen steder.

Jeg vil også som mange andre sige, at lyden fra dem bliver bedre af at de får en god forstærker med power i. Da jeg købte dem havde jeg en 80 watt Technics som da var ok til dem, men det blev meget bedre da jeg skiftede til en gammel Luxmann L-530 som de spillede rigtig godt sammen med. Den brændte desværre af og jeg købte så en billig Jvc surround receiver, for nu at prøve det her snurre-rundt lyd her.

Jvc'en var elendig i stereo men gav mig da blod på tanden til mere surround, så da jeg faldt over en brugt Marantz SR9200 slog jeg til, havde læst den også skulle være ok i stereo hvilket jeg nok må tilstå er sandt.

Jeg har i mine udskiftet diskanterne til Scan Speak D2905/9500, efter at have læst om nogle andre herinde som havde gjort det med godt resultat i deres. Jeg må sige at det gav virkelig meget, selvom jeg egentlig var tilfreds med dem som de var. Diskanten er blevet mere detaljeret, og den "skarphed" mange skriver om er helt væk.

Hmm det blev sq et halvlangt indlæg, men kort fortalt er jeg ret glade for dem, og tror det bliver dyrt hvis jeg skal have nogen der er bedre.
Til top Vis Noisemaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noisemaker

Kristian-d
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Noisemaker: Okay, jeg er så blevet rimlig tændt på dem, men de der Scan Speak du omtaler hva kostede de stk. og hva med delefilter..? skal der ikk ske ændringer med det?

Hva køre du i dit setup nu, har du nogen effektforstærke på til at trække dem eller er din Marantz nok til at trække dem? iså fald hvor mange watt og ampere er der i den?

Til top Vis Kristian-d's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian-d

Noisemaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Scan Speak enhederne jeg købte, fandt jeg igennem køb, salg og bytte herinde. Jeg mener jeg gav omkring 8-900 for dem begge, flot som nye da de aldrig havde været pakket ud af emballagen. Delefilter har jeg ikke rørt, det eneste jeg måtte gøre var at tilpasse hullet til diskanten i selve forpladen af højttaleren, da huset i de nye diskanter ellers ikke kunne gå der ind, og så forbore til nye skruehuller, da der var 4 skruehuller i de nye diskanter i modsætning til 5 på de originale.

Jeg har Dali 202 som baght. Dali sc-07 center og en Dali swa-12 sub. Centeren er nok det næste der bliver skiftet, da jeg syntes den afviger noget fra 850'erne tonemæssigt. Subben er nok også lige lille nok, syntes ikke man kan høre den store forskel på om den er tændt eller ej.
Kan selvfølgelig bare være mig..

Har den forøvrigt ikke slået til når jeg hører musik.

Jeg har ingen effektforstærker, og har heller ikke planer om at anskaffe en. Marantz'en klarer det glimrende syntes jeg. Jeg gik med planer om at købe en ny sr 7500, havde lyttet til den et par gange og var blevet småforelsket , da jeg faldt over sr 9200'eren her på siden, og så var jeg solgt.

Jeg har stort set altid kørt bi-wiring på højttalerne, først med noget Audio Quest jeg købte sammen med et sæt Dali 104 højttalere jeg havde før, men det skiftede jeg til Van den Hul The Teatrack som jeg også varmt kan anbefale. Der er noget om at der kommer hul igennem med VdH som nogle også siger herinde.

Lige et par links til specs osv af min Marantz, nogen vil måske sige den er lidt "overkill" til mit setup, men det er jeg sådan set ligeglad med. Den ryger heller ingen steder foreløbigt.
Engelsk review
Tysk review

Til top Vis Noisemaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noisemaker

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Noisemaker skrev:
Scan Speak enhederne jeg købte, fandt jeg igennem køb, salg og bytte herinde. Jeg mener jeg gav omkring 8-900 for dem begge, flot som nye da de aldrig havde været pakket ud af emballagen. Delefilter har jeg ikke rørt, det eneste jeg måtte gøre var at tilpasse hullet til diskanten i selve forpladen af højttaleren, da huset i de nye diskanter ellers ikke kunne gå der ind, og så forbore til nye skruehuller, da der var 4 skruehuller i de nye diskanter i modsætning til 5 på de originale.

Jeg har Dali 202 som baght. Dali sc-07 center og en Dali swa-12 sub. Centeren er nok det næste der bliver skiftet, da jeg syntes den afviger noget fra 850'erne tonemæssigt. Subben er nok også lige lille nok, syntes ikke man kan høre den store forskel på om den er tændt eller ej.
Kan selvfølgelig bare være mig..

Har den forøvrigt ikke slået til når jeg hører musik.

Jeg har ingen effektforstærker, og har heller ikke planer om at anskaffe en. Marantz'en klarer det glimrende syntes jeg. Jeg gik med planer om at købe en ny sr 7500, havde lyttet til den et par gange og var blevet småforelsket , da jeg faldt over sr 9200'eren her på siden, og så var jeg solgt.

Jeg har stort set altid kørt bi-wiring på højttalerne, først med noget Audio Quest jeg købte sammen med et sæt Dali 104 højttalere jeg havde før, men det skiftede jeg til Van den Hul The Teatrack som jeg også varmt kan anbefale. Der er noget om at der kommer hul igennem med VdH som nogle også siger herinde.

Lige et par links til specs osv af min Marantz, nogen vil måske sige den er lidt "overkill" til mit setup, men det er jeg sådan set ligeglad med. Den ryger heller ingen steder foreløbigt.
Engelsk review
Tysk review

Lyder rigtigt godt må jeg sige! Lyder lidt underligt at du ikke kan høre subben, den burde jo teoretisk give 50% mere bass ind hvis du kun bruger dine 850'ere. Jeg gik ellers lige for 2 min siden og spekulerede over om jeg skulle invistere i en sub, men jeg tror ikke jeg for brug for det anyways hehe.

Der er en ting jeg tror du tager lidt fejl af! De 7x140 watt din marantz giver med alle 7 kanaler i drift er slet ikke overkill til et par 850'ere, de skal bare have så meget effekt og strøm du kan give dem, de går ikke sådan lige død!   

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Zagor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2008
Sendt: 01 November 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Er nad c272 nok til dali 850?
Til top Vis Zagor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zagor

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 November 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Ja.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 November 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jep, den kan sagtens klare jobbet.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes