Forfatter |
|
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Blot for at vise min stue i forbindelse med hjælp til akustikdæmpning.
Her er tråden:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33264&P N=1

__________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det er meget svært at se på sådan et lille billede men dit setup lyder til at være temmelig seriøst..
Mvh Novisad 
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sådan er det jo med den første gang Der er faktisk sket meget i stuen siden dette billede, der blot skulle bruges som illustration i forbindelse med akustikdæmpning.
Jeg regner med at investere i et digitalkamera først i det nye år, så der skal nok komme bedre og større billeder. Samtidig har jeg så forhåbentlig fået løst mit akustikproblem.
Tak Bjarke for henvisningen og til Novisad, ja grejet er ved at være der, nu mangler jeg bare at få styr på akustikken. Men det er jo ikke helt nemt, når det både er lytterum og stue. Lillemor er desværre ikke hi-fi-interesseret, så jeg har mine kampe med hende. __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo svanen, når du forhåbentlig har løst dit akustikproblem, vil jeg tro du har vendt dit dejlige anlæg over på langvæggen, for det ligner et problem jeg havde i en aflang stue med lav loft
Savner du slet ikke en pladespiller
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
glæder mig til at se billeder... lige nu kan man se dine hvide spisebordsstole __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Hallo svanen, når du forhåbentlig har løst dit akustikproblem, vil jeg tro du har vendt dit dejlige anlæg over på langvæggen, for det ligner et problem jeg havde i en aflang stue med lav loft
Savner du slet ikke en pladespiller

|
|
|
Hej Guldtuborg
Det kan godt være, du har ret med at vende, men det ville passe skidt med alt muligt andet i stuen bl.a. fjernsyn over anlægget. Men man skal jo aldrig sige aldrig. Fandt du ud af, hvad der præcis var galt, da det stod som mit? Jeg har 2,55 m til loftet, så helt lavloftet er det vel ikke. Min Beogram 4004 har stået i kælderen de sidste 5 år, kan ikke køre på 45 omdr. ellers ok. Og ca. 150 LP'er stående i kælderen. Jeg vil ikke af med dem. Har kun foræret et par stykker væk til venner, hvor jeg selv stadig kan høre dem. Samlermani! og måske engang i fremtiden??? "Beostæren" lyder faktisk behagelig varm. Nå nok om det. Kan alligevel ikke lade være med at spekulere på det med at vende anlægget!! Vi får se! __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du en sang eller knup...arhh glem det
Gid jeg er bland dinne venner ved næste uddeling som får sådanne gaver, nåh men er 4004 den med tangentil arm hvis det er så har jeg upgradet en sådan, en hel del!...
Da jeg i en aflang stue vendte anlægget ud på lang væggen kunne ht-afstanden blive meget bred/stor og med en indtuning af ht'erne til Q(ell. næsten) fik akustiken og 2/3 D-oplevelsen et langt større perspektiv/lydbilled, prøv - du kan jo bare rokere igen 
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gået lidt kludder i det. Kommer igen i morgen med diagrammet __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Guldtuborg]
Er du en sang eller knup...arhh glem det
Gid jeg er bland dinne venner ved næste uddeling som får sådanne gaver, nåh men er 4004 den med tangentil arm hvis det er så har jeg upgradet en sådan, en hel del!...
Da jeg i en aflang stue vendte anlægget ud på lang væggen kunne ht-afstanden blive meget bred/stor og med en indtuning af ht'erne til Q(ell. næsten) fik akustiken og 2/3 D-oplevelsen et langt større perspektiv/lydbilled, prøv - du kan jo bare rokere igen 
Hvad betyder indtuning til Q? Og ja det er med tangentialarm __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diagram og et bedre billede af stuen kommer senere i dag.
Min gode ven Henrik300 har lovet at uploade det for mig. __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 22 December 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændt på at se diagrammet 
Hilsen THomas
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 22 December 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svane

__________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det jo bare at flytte højttalerne 
Hvordan står de nu - sådan med mål på (bare for at kunne sammenligne med simuleringen)
Du skal så lige huske at det er en simulering - ikke et billede af virkeligheden - det giver dog nogle gode tommelfingerregler - og hints til placering.
Hilsen Thomas
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hø-hø, jeg har lige set i din anden tråd
Lukker herfra 
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik og tak for hjælp med uploadingen
Har sgu lidt ondt i hovedet idag, men pyt det gik godt med billard'en!
Og til Meier: Hvordan står de nu - sådan med mål på (bare for at kunne sammenligne med simuleringen). Fra sidevæggen var der er forskel på 8 cm (0,61 m), hvorimod den store forskel var bagvæggen. De stod kun ca. 0,60 m ude fra bagvæggen før. Når jeg skal spille højt rykker jeg dem ud til det anbefalte, dog synes jeg det lyder bedre, hvis de bliver trukket lidt mere sammen. I øjeblikket har de kun 30 cm fra bagvæggen og det lyder faktisk meget godt (skisokkerne er i). Jeg er ikke i tvivl om, at skisokkerne skal bruges, når de står tæt på bagvæggen, hvorimod det lyder bedre uden sokker i favoritpositionen. __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 23 December 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svane!
En lille kommentar til Poul Dalgaards udregning - det virker! Men det skal følges til punkt og prikke - det har jeg måtte sande.
Jeg var lidt tilbageholdende med at placere sofaen - ca. 10 cm. var jeg rykket tilbage fra det anbefalede. Og i den tid fra opstillingen startede kæmpede jeg med skæv kanalbalance og for meget bas. Idag - et utroligt slankt og detaljeret lydbillede, hvor intet roder sammen.
Så på med vanten - og lige ved og næsten er ikke godt nok!!!! __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MrHighend
Jeg giver dig fuldstændig ret. Når der skal lyttes seriøst følger jeg opmålingen til punkt og prikke. Og den passer! Det er utroligt den forskel bare et par cm gør. Jeg er jo så heldig at have stuen for mig selv indtil kl. 16 hver dag. Og det tager ikke mere end 5 min. at rykke højttalerne ud.
Men når lillemor kommer hjem fra skole står højttalerne så hun kan leve med det! Hun er desværre ikke hi-fi-interesseret , går mere op i at det tager sig pænt ud. Mellem jul og nytår må jeg i byggemarkedet og købe et par Rockfon-plader for der skal lyddæmpes! __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 23 December 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svane
Jeg er helt enig med Mr. High End og dig selv. Det er det samme som jeg har oplevet. Jeg er bare så heldig at mit står i samme position hver dag (hvilket er heldigt da der er ca. 80 kg. i hver side) __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 23 December 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig. Uhhh, jeg gad godt høre dit setup.  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|