Emne: Billede af Svanens stue ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 23 December 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Ja, "Le Grands" vejer heldigvis ikke 80 kg. Det er heller ikke hver dag, "jeg rykker ud". Der kan godt gå et par dage, hvor CD'en får lov at hvile sig. Og så er der dage, hvor jeg spiller fra kl. 10-15 og det er så heldigt, at jeg kun har måttet flytte spisebordet 5 cm tilbage for at sidde ved det og lytte, vel at mærke de 5,14 m fra det akustiske centrum. En anden fordel er, at vores "laptop" bliver brugt her, når vi er på nettet og så kan Svanen høre musik og følge med på vores site.
Rockforlife: Ja efterhånden begynder det at lyde godt selv med akustikproblemet. Accu'en er jeg yderst tilfreds med. Den spiller klart, detaljeret, med kraftigt attack og med en pæn varme, som jeg godt kan li'. Den sidste nyerhvervelse Krell'en har også overrasket positivt. Her er der virkelig tale om power (kan slet, slet ikke skrue i bund!! - kunne gøre det med Nakamichi PA7EII!!). Utroligt hvad sådan en lille "dåse" kan yde. Den har også et meget bedre greb om "Le Grands", som elsker strøm og power. Jeg var en lille smule bange for, at den skulle lyde lidt "kold", men det er overhovedet ikke tilfældet. Den har samtidig åbnet sig mere op og lyder mere og mere varm efterhånden som ugerne går. At den så samtidig udstråler "NASA-teknologi" og er en fryd for øjet, gør det ikke ringere!! Som sagt regner jeg med at skifte Dalierne næste år. Vil prøve at have en mere "rentspillende" højttaler, selvom jeg er til rockmusik med knald på (elsker dunket i brystet, når der rigtig bliver spillet op. Og det kan de virkelig. Vienna banker på, men først skal jeg selvfølgelig ud og have nogle prøvelyt på de forskellige modeller. __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 23 December 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhada en spændende kombi - skal vi ikke se nogle flere "close-ups". __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Buch
Jeg skal lige have købt et digi-kamera. Samtidig mangler vi lyddæmpningen + ny reol/hylde til maskineriet samt ny "flimmer". Så vi kommer nok lidt ind i det nye år inden der kommer nogle ordentlige billeder. Dejligt at have noget at glæde sig til! __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket nyt på hifi-fronten igen. Dog ikke med akustikproblemet.
Har haft besøg af Svend P. i weekenden, der har trukket nye strømkabler (og gjort det flot), så jeg nu har separat strømforsyning til anlægget og det er en 16 A gruppe med 2.5 mm2 kabel.
Prøvede samtidig Svends VdH Clearwater højttalerkabler - fremstillet efter hr. von Kubiks forskrifter. Og det var så stor en oplevelse, at de stadig sidder på. 
Er heller ikke i tvivl om, at den separate strømforsyning bliver et hit, men vil lige vente til sidst på ugen med en seriøs bedømmelse - så skulle tingene vel være faldet på plads. Det er jo bare at skifte kontakt og tage "lytteørerne" på.
Højttalerkablerne blev som sagt afprøvet med det samme og de har givet et meget større 3-D-perspektiv og lyden er blevet meget mere sprød og detaljeret og det lige med det samme - selv "lillemor" kunne høre det.
Svend havde også en telefon, der kunne tage billeder (har stadig ikke købt et digi-kamera)
Så her er lige et par hurtige billeder af stuen efter indkøb af ny "flimmer", sofa, skænk.

Dali Grand uden frontstof med VdH Clearwater.

Accuphase DP65.

Krell KAV400xi

Svend P. er igang og den nye strømkontakt er placeret nede bag ved skænken.
It's late and I'm  __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svane
Ser godt ud som vanligt 
Det bliver spændende at hører din bedømmelse af de nye tiltag. Bliver det bedre/dårligere/ingen forskel. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Tak for de pæne ord.
Ja, spændende er ordet
Desværre har jeg så sk... travlt for tiden, at det kniber med at få tid til "legetøjet"
Men der bliver fulgt op på det - forhåbentligt i løbet af weekenden.
På torsdag (kristi...dag) skal min Krell dyste med en Nad 3020 - det bliver også sjovt. Mere om det til den tid.
Men damn, hvor er de VdH-kabler gode - en virkelig hørbar forbedring i mit set-up __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan gik ovenstående dyst
Mit bud: 3020eren fik smæk!
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jkjaers
Efter min bedste overbevisning var der ingen tvivl. Krell'en var den bedste
Jeg sender dig lige en PB __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hr. Svane
Det er virkeligt et flot set-up du har fået med de nye møbler osv. Jeg kan kun give dig ret i at KAV-400xi er en fed forstærker.
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej L.B.
Tak for de pæne ord! Er meget glad for den Den bliver ikke skiftet __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
svanen skrev:
Den bliver ikke skiftet |
|
|
Det er forståeligt - det er den bedste int.amp jeg til dato har hørt. Jeg har dog lige skiftet min til forforstærker-versionen KAV-280p og skal have fundet en ny effektforstærker.
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
svanen skrev:
Den bliver ikke skiftet |
|
|
Det er forståeligt - det er den bedste int.amp jeg til dato har hørt. Jeg har dog lige skiftet min til forforstærker-versionen KAV-280p og skal have fundet en ny effektforstærker.
|
|
|
Hvem der bare havde råd til at "lege" som dig
Bliver spændende at høre hvilken amp. der kan stille dig tilfreds __________________ Mvh Svanen
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|