Forfatter |
|
jonez6 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe gået og spekulret på at invistere i noget nyt lyd til væreslet.
Jeg kører lige pt. På en gammel:
Sony surround reciever, med kun "Dolby Pro logic"
Et par Sky Tronic gulv højtalere.
Et Sony Center
Et par sony baghøjtalere.
Ingen Subb' da der ikke er en indgang eller udgang til det.
Jeg har længe været tilfreds med mit nuværende setup, men efter megen læsning og savlen herinde , har jeg besluttet mig for at der skal nyt til.
Mit værrelse er 18m2 med skrå vægge. Jeg vil gerne ha et 7.1 system med et budget der topper på omkring 15.000,- mere eller mindre??
Jeg har kigget på Mange forskellige recivere og højtalere og synes det er en Jungle lige pt. Så hvis i kunne komme med nogle forslag til evt. setup og hvad man evt. kan bruge af det gamle? så jeg har noget at kører ud og kigge på.
Systemet skal bruges udelukkende til film og spille konsoller.
Mvh. Jonas 
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville droppe 7.1 og kun køre 5.1 i dit tilfælde. Mest med henblik på rummets størrelse. Men jeg tror osse du har sofaen stående op af væggen og så kan 7.1 ikke lade sig gøre.
Til spil skal man vel have en med smæk i bassen og her ville en NAD T-753 kunne bruges sammen med Dalis Concept 2 og så bruge dem du som center og surround. Måske senere skifte centeren ud til en Concept. Umiddelbart ville jeg osse vente med subben til Concept 2érne så var spillet til for, at se om det nu osse er nødvendigt til dine 16 kvm. Som DVD afspiller hvis du ikke har en i forvejen som spillemaskine. Så ville jeg vælge en X-BOX.
Der er andre muligheder men dette er mit bud på dette. En samlet pris på er omkring 12-13 k. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
jonez6 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. 7.1 er mit værelse indrette sådan her:

Billede rettet til af Moderator. Bredde = 640 pixel.
Ville det ikke være muligt med 7.1 så??
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo så kan du teoretisk godt bruge 7.1 da de sidste så sidder sammen på bagvæggen over sengen. Men jeg tror du får svært ved, at få det til og fungere optimalt med de skrå vægge. Så hellere et par små sorround htére op bagvæggen lige i knækket til skråvæggen pegende frem hen over loftet. Man bedre justere det end 7.1 tror jeg.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
7.1 tjener efter min mening ikke noget formål i et rum på den størrelse. De ekstra højtalere er overkill og 5.1 er fuldt ud tilstrækkeligt.
Brug hellere de sparede penge på nogle bedre højtalere eller evt. en bedre receiver. Du vil få mere ud af det på den måde.
|
Til top |
|
|
jonez6 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok. kan der være noget om. Men vil bare helst have 7.1 også så det måske er lidt fremtids sikret.
Har kigget lidt på den her reciever Pioneer VSX-1015-S. Man kan få den til 4.700 fra medianess, hvilket jeg synes er en fair pris ud fra spec.'sne??
Hvis der skulle nævnes nogle andre højtalere end Dali's Concept 2 serie, hvad kunne det så være?? Vil gerne have nogle store gulv højtalere? Og evt hvilken Center
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Pioneer er godt og til den pris kommer du nok ikke bedre i gang. Jamen så skal det være concept 6 da det er den bedst lydende gulv model af concepterne. Den har den bedste mellentone og det bedste perspektiv af gulvmodellerne. Og så en concept-center + 5 concept 1ére. Vendt stadig med subben. Tja så er du godt kørende i følge min mening og det uden, at bruge en million. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
jonez6 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok  Jeg har lige smidt en ny tegning op. Giver det dig en anden mening om et 7.1 system eller er det stadig frås?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug da hellere penge på 5 bedre højttalere end 7 mindre gode.
|
Til top |
|
|
jonez6 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis jeg nu bare vil ha 7.1 hehe.
Ville du så mene det setup, ville virke fornuftigt?
Pioneer VSX-1015-S "Reciever"
DALI Blue 6006 højttaler "Front"
DALI Blue R1000 "Side"
DALI Elegance højttaler "Bag Højtalere"
DALI AW10 subwoofer
Eller virker det helt forkert i et 7.1 system at side højtalerne er større end bag højtalerne?
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal kigge på concept 6 som front, concept center og så 2-4 stk concept 1 eller 2 som baghøjtaler. Dog synes jeg også du skal afse omkring 3000-4000 i budgettet til en sub. Det giver altså rigtig meget til filmoplevelsen. Langt mere end 7 kontra 5 højtalere vil gøre det. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
jonez6 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er concept 6 fronthøjtalerne bedre end Blue 6006??
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du selv vurdere ved at tage ned og høre dem. Men 6006 er 2000 dyrere pr. sæt end Concept 6, og når det "kun" er til film osv. tror jeg du får mere bio for pengene ved at bruge lidt mere på sub/receiver/dvd-afspiller eller lignende.
Desuden mener jeg dit rum er fint egnet til 5.1. Derfor synes jeg det er ærgeligt at bruge penge på en nødløsning af en 7.1 opsætning. Nøjes i stedet med ét sæt baghøjtalere, der så er placeret lidt længere tilbage i rummet end dine side højtalere er vist på billedet. Det ville jeg gøre. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
jonez6 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. har også tænkt mig at køre ud og lytte her snart. Hvis vi nu siger 7.1 systemet.
Ville det så ikke være godt i "prencippet" med 2. Dali Concept/6006 En DALI Blue C1000LE center. Og 4 Dali Elegance, hendholdsvis side og baghøjtalere? og en DALI AW10 subwoofer
Mvh. Jonezi
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ret vigtigt at fronte og center er fra samme serie. Uanset hvilket mærke/serie du så vælger. Desuden er det en fordel, men intet must at baghøjtalerne matcher fronten, men har du ikke plads, vil Dali elegance sikkert være et godt valg. Men se om ikke du har plads til de baghøjtalere der passer til resten af setup'et. Jeg synes dog du skal sørge for at alle 4 baghøjtalere er ens (hvis du end med 7.1)
Dali AW10 er en ret lille sub, men den vil måske nok gøre det ok (har ikke hørt den så det er et gæt). Se evt. om der ikke kan bliver plads i budgettet til en concept sub eller noget Audio Pro subwoofer.
Håber det hjælper dig lidt. Og husk: Du kan kun få gode råd herinde. Måske synes du virkeligheden er en anden  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
jonez6 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Har hørt mange sige det med ens højtalere, for at få samme klang osv.
Har du evt. et link til en af de sub's du nævner? Lige Pt. kigger jeg kun på hifiklubben.dk
Ja og gu hjælper det Ville være på herrens mark hvis ikke steder som det her fandtes. Stoler slet ikke på de sælgere som står i butikkerne. Og mange tak for hælpen 
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed tegning du har lavet og som skrevet før og andre har sagt så start med et 5.1 system. så kan du altid opgradere hvis du mener du mangler noget. Jeg syntes ikke Blue serien spiller bedre end Concept men det er jo ikke mine ører der skal lytte. Med hensyn til sub hvis du skal have en med det samme ville mit valg osse falde på Audio Pro eks. Ace Bass2. http://www.audiopro.se/products/subwoofers/sub_ace-bass2.asp . Forsat god fornøjelse.__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jonez6 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er kun en 6.5 tommer  Og har et 5.1 system lige nu, og synes egentlig godt jeg ville prøve det næste skridt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er KÆMPE forskel på pro logic og DD/DTS, så allerede dér vil du have taget et stort skridt. Men det er jo helt og aldeles op til dig hvad du vil købe. Det er jo også træls at købe noget man ikke "føler" for.
Ja, den er kun 6,5" men hør den hvis du vil have et alternativ til Hifiklubbens subwoofere. Det er altid godt at høre noget forskelligt. Måske du vil blive overrasket. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|