Forfatter |
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
flex195 skrev:
L.B. skrev:
flex195 skrev:
men øh nu skriver du nye formater er der endnu flere på vej? ved godt dts-es og ligeledes dolby digital i 6,1 og 7,1 eksistere og at det Proceed sæt ikke håndtere dem... |
|
|
DTS-HD og Dolby Digital Plus bliver nok en realitet når HD-DVD eller Blue Ray kommer. Hvornår der er? Man kunne forestille sig 1-2 år. Det er årsagen til at jeg ville tænke mig ekstra om når nu det er et rimeligt dyrt sæt du overvejer. |
|
|
Dejligt at se alle de svar, efter en hård dag på arbejdet! hvad er forskellen på alimdelig DTS/Dolby Digital og så DTS-HD/DD Plus? |
|
|
Jeg er ikke helt ekspert i dette (endnu), men her er læsestof. Det skal dog siges at alle andre surround-dimser heller ikke vil kunne undnytte de nye formater når de kommer, så der bliver en masse grej billigt til salg 
http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby_digital_plus. html
http://www.dtsonline.com/company/press/press-article.php?ID= 267941252&yID=2004&cID=1
Alt efter prisen på grejet synes jeg alligevel du skal købe. Proceed ER fedt og noget nær toppen af kransekagen når vi snakker surround!
|
|
|
Lyder da vældigt med alle de nye formater osv og lyden bliver endnu bedre, meeeeen jeg satser nu godt nok på at handle nu, vil ikke vente så lang tid, der går jo nok også en del år før de produkter er nede i rimelig pris... det Proceed sæt jeg snakker om koster 17.500 kr og kan ses på DBA.DK nyprisen var 95.000kr! er prisen rimelig nok? __________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der AVP II ser også rent interessant ud, og ville da være et alternativ til PAV/PDSD da den så vidt jeg kan se har de nye formater! med Krell nærmer vi os desværre min smerte grænse da jeg også skal have effekttrin, den ser ellers godt ud, og så er det jo en Krell __________________ Mvh Brian
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syns personligt at 17500 kr. er alt for dyrt.... det har ikke 5.1 ind ! og processoren er ikke det bedste længere.... ville klart vælge avp II hvis det skal være proceed.... prøv at sepå audiogon.com
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
Lyder da vældigt med alle de nye formater osv og lyden bliver endnu bedre, meeeeen jeg satser nu godt nok på at handle nu, vil ikke vente så lang tid, der går jo nok også en del år før de produkter er nede i rimelig pris... det Proceed sæt jeg snakker om koster 17.500 kr og kan ses på DBA.DK nyprisen var 95.000kr! er prisen rimelig nok? |
|
|
Jeg ville ikke give den pris. Det skal nærme sig 10K for at være interessant, da det er en "gammel svinger" 
Ellers gentager jeg lige mig selv: køb en amp til de penge (eksempelvis ML331) og vent med en processor - det ville jeg gøre.
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for hjælpen, det var da godt jeg lige fik luftet prisen ud, ellers havde jeg da nok købt dyret! he he Lars ved godt du synes jeg skal købe en effekt først, men kan og vil ik vente så lang tid med surround, det akn jeg simpelthen ik klare! selve den analoge dekoder har vel 5,1 ind, ellers kan man vel ik koble den processor på? __________________ Mvh Brian
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
selve den analoge dekoder har vel 5,1 ind, ellers kan man vel ik koble den processor på? |
|
|
Det formoder jeg, men det kræver så en afspiller med dekoder i. Hvis det er fordi du ikke kan vente, hvorfor så ikke købe en brugt SS-receiver med pre out, så er du igang for 2K ?
PS. Jeg skal nok lade være med at drille mere 
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener nu de kobles sammen vha. et særligt stik IKKE en 5.1 indgang..... find en anden processor, det sæt er ikke så mange penge værd mere.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
Den der AVP II ser også rent interessant ud, og ville da være et alternativ til PAV/PDSD da den så vidt jeg kan se har de nye formater! med Krell nærmer vi os desværre min smerte grænse da jeg også skal have effekttrin, den ser ellers godt ud, og så er det jo en Krell
|
|
|
Ja var tæt på at købe en på e-bay .
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go tråd m masser af nyttig læsning!
Synes der er en tendens til at kunne opfatte det som om det er AVP man skal gå efter...
Nogen der kan link'e til forskellen mellem AVP og AVP2, eller måske lige forklare dem i "hovedtræk"?
Takker og bukker på forhånd!
/Jensby
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
Har lige PT droppet det Proceed PAV/PDSD sæt, grundet prisen og alderen samt diverse funktioner... så nu må jeg lede videre efter noget surround der ikke er for "lys i lyden" |
|
|
Tør man spørge hvad du skulle gi' for pav/pdsd sættet?
Jeg har selv det samme sæt. Jeg gik i sin tid fra en af de største Yamaha surround forstærkere over til Proceed. Eftr min mening lød det "perverst godt" - jeg følte en sær blanding af fryd og mærkeligt nok skam over at have investeret et så stort beløb på surround sound.
Sættet er på sin vis for godt til at skille sig af med, idet man nok kun kan få en brøkdel af nyprisen for det. Det er lidt som med en brugt bil - brugsværdien er ofte langt højere end salgsværdien. Selvom det ikke kan opdateres til de seneste formater, lyder det stadig uforskammet godt.
|
Til top |
|
|