Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 21:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Stereo eller hvad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hej, da jeg for 16 måneder siden besluttede mig for at få et "ordentligt" anlæg ville jeg have et surround anlæg for det var jo fedt at have surround sound på sit eget værelse 

Men idag syntes jeg ikke det er så fedt. Jeg lægger meget mere vægt på at høre musik i 2 kanals stereo. Syntes ikke der er den vilde surround effekt på mit værelse da det kun er ca 10m^2 og hvis jeg vil have fed lyd tager jeg bare i imperial!

Men nu kommer mit spørgsmål så endelig mit seup består af: Dali Concept 8, Dali Concept 2, Dali Concept center, Audio Pro Sub Impact og Denon arv 3801. Hvis jeg sælger det vil jeg så kunne købe noget andet brugt stereo grej som er en del bedre?

Hvad siger i? min musik smag er det meste rock jeg kan lige skrive nogen af de navne som jeg hører mest. The Beatles, The Who, Metallica, AC/DC, Queen, Guns n Roses, Led Zeppelin, Audioslave, The Eagles, The Doors og Iron Maiden. Jeg hører mange andre rock bands men det er bare for at i kan se hvilken musik smag jeg har! 

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

er ikke nogen som har et bud?

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hej...

jeg ville sælge alle HT'erne og købe et par andre, eks Dali ikon 6. Du kan sagtens bruge din forstærker, den behøves du ikke skifte.

god jagt!!!

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Ja....jeg ville nok osse prioritere som Lars Ole, og sælge alle dine nuværende Dali'er. Også evt. købe et sæt Dali Ikon 6/7, eller måske et sæt brugte Dali Grand Diva.

Hvis du slet ikke skal bruge surround-delen mere, ville jeg nok osse sælge forstærkeren, også købe en ren stereo-forstærker. Det tror JEG du ville vinde meget ved osse.....

Har for iøvrigt selv gjort det samme som dig, og solgt mit gamle surround-halløjsa. Det er da fedt til en god film, ingen tvivl om det......men så meget som jeg lytter musik, vil jeg klart hellere have et fedt stereo-setup.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo lige i dag fundet ud af, at man godt kan have begge ting. Man skal bare have en god SACD/DVD-audio afspiller. Så kører man jo analogt videre til receiveren via 6 kanal-indgangen og bruger så kun forstærkeren i receiveren og ikke alle de der processorer som er i gang til surround delen. Så med mindre du absolut kun vil have stereo og ikke surround er de andres fremgangs måde ok.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Ja dumbo det er jo lige det jeg lægger klart mest vægt på stereo delen. 95% musik og 5% film. sådan tror jeg ca fordelingen ligger. Jeg hører altid musik vel ca 5 timer om dagen.

Dali Grand Diva kunne være nice! Men skal der ikke en stor forstærker til at trække de højttalere? en Densen beat b-100 kan vel ikke klare opgaven? 

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:

Ja dumbo det er jo lige det jeg lægger klart mest vægt på stereo delen. 95% musik og 5% film. sådan tror jeg ca fordelingen ligger. Jeg hører altid musik vel ca 5 timer om dagen.

Dali Grand Diva kunne være nice! Men skal der ikke en stor forstærker til at trække de højttalere? en Densen beat b-100 kan vel ikke klare opgaven? 

Hej med jerallesammen! Diva er nem at sætte fut i  En sådanne Densen ville sagdens kunne gøre jobbet. Faktisk tror jeg det ville være et godt match, hvis man vil have lidt boogie. En Beat-100 er en 60 watter, og jeg bruger effekten i en NAD 3020 til Diva, og den er kun på 20 watt

Men Dali Diva er en meget kræsen højttaler. Den vil nådestløs afsløre eventuelle trælse ting i dit opsætning.

Hvor mange penge ville du have hvis du solgte alt hvad du havde, og startede op fra bunden igen i stereo. (du skal være velkommen i kredsen for folk, med kun 2 kanaler )

Har du finanserne, så er her et godt bud på en FEDT anlæg: Højttaler: Dali Grand Diva, forstærker: DENSEN, CD afspiller REGA APOLLO  van den hul CLEARWATER højttalerkabel (i dobbel konfiguration) og måske et par TMC signalkabler.

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har en cd afspiller som jeg regner med at beholde. det er en Denon DCD 3000.

Hvor meget var nyprisen på dali grand og grand diva og var gammel er den? Hvad bør man give for et sæt?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:

Jeg har en cd afspiller som jeg regner med at beholde. det er en Denon DCD 3000.

Hvor meget var nyprisen på dali grand og grand diva og var gammel er den? Hvad bør man give for et sæt?

Nyprisen var mellem 18-20k fra ny. Et brugt sæt mellem 7-9k

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:
Jeg har jo lige i dag fundet ud af, at man godt kan have begge ting. Man skal bare have en god SACD/DVD-audio afspiller. Så kører man jo analogt videre til receiveren via 6 kanal-indgangen og bruger så kun forstærkeren i receiveren og ikke alle de der processorer som er i gang til surround delen. Så med mindre du absolut kun vil have stereo og ikke surround er de andres fremgangs måde ok.

Jaa, ang. SA-cd og DVD-a (samt DVD-koncerter) berøver man sig selv for en kanon oplevelse, ved at fravælge de ekstra kanaler  ......men lige netop Surround-receivere er dog det værst tænkelige til at gengive overnævnte, incl. Stereo, da alle indgange, uanset benævnelse, i praksis passere gennem AD/DA-konvertere   ......det at finde en "ægte" analog 6-gangs- (8, 10 eller 12-gangs) (for)forstærker indsnævre markedet en smule .....men oplevelsen !...uha

Bond

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Der er kun 2 * 6,5" bas/mellemtone grand diva ret mig hvis jeg tager fejl, men hvor stor forskel vil der være på grand diva og concept 8 når man tænker bas mæssigt? Jeg vil helst ikke have at jeg kommer til at mangle for meget bas.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Du hører faktisk præcis det samme som mig... Og jeg har engang haft surround, det var bare ikke det bedste, og slet ikke til musik... Og selvom det jeg har nu ikke er vildt godt, er 2 kanals meegt bdre til musik, efter min smag.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Du hører faktisk præcis det samme som mig... Og jeg har engang haft surround, det var bare ikke det bedste, og slet ikke til musik... Og selvom det jeg har nu ikke er vildt godt, er 2 kanals meegt bdre til musik, efter min smag.

Jamen så kan jeg da glæde dig med at du har en rigtig nice musik smag

sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er også gammel rock fan og specielt Led zeppelin, Black sabbath og AC/DC. Jeg Havde et sæt Dali 18A MK 2 som spillede fremragende....bare ikke til ovennævnte. Jeg synes DALI er lidt for "fine" til specielt de gamle hårdt slående  rock drenge. Jeg skiftede til JBL og det var , efter min smag, en et godt skifte specielt i bas mellemtone,

Det skal lige siges at dette jo er nogle år siden.  

Til top Vis sølvsuper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sølvsuper

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:

Undsyld mig et øjeblik. Du skriver her på forummet i hop om, at få hjælp. Og når man så hjælper er takken, at man bliver kaldt for dumbo. Så må du meget undskylde, at jeg kom med min mening.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Rolig Toolate....tror det var mig han mente der! Mit "bruger-navn" herinde er jo netop dumbo....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hehe ja det var til brugeren dumbo og ikke til dig Toolate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes