Forfatter |
|
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, da jeg for 16 måneder siden besluttede mig for at få et "ordentligt" anlæg ville jeg have et surround anlæg for det var jo fedt at have surround sound på sit eget værelse
Men idag syntes jeg ikke det er så fedt. Jeg lægger meget mere vægt på at høre musik i 2 kanals stereo. Syntes ikke der er den vilde surround effekt på mit værelse da det kun er ca 10m^2 og hvis jeg vil have fed lyd tager jeg bare i imperial!
Men nu kommer mit spørgsmål så endelig mit seup består af: Dali Concept 8, Dali Concept 2, Dali Concept center, Audio Pro Sub Impact og Denon arv 3801. Hvis jeg sælger det vil jeg så kunne købe noget andet brugt stereo grej som er en del bedre?
Hvad siger i? min musik smag er det meste rock jeg kan lige skrive nogen af de navne som jeg hører mest. The Beatles, The Who, Metallica, AC/DC, Queen, Guns n Roses, Led Zeppelin, Audioslave, The Eagles, The Doors og Iron Maiden. Jeg hører mange andre rock bands men det er bare for at i kan se hvilken musik smag jeg har! __________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
er ikke nogen som har et bud?
__________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
jeg ville sælge alle HT'erne og købe et par andre, eks Dali ikon 6. Du kan sagtens bruge din forstærker, den behøves du ikke skifte.
god jagt!!! __________________ B&W Nautilus bio...
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Ja....jeg ville nok osse prioritere som Lars Ole, og sælge alle dine nuværende Dali'er. Også evt. købe et sæt Dali Ikon 6/7, eller måske et sæt brugte Dali Grand Diva.
Hvis du slet ikke skal bruge surround-delen mere, ville jeg nok osse sælge forstærkeren, også købe en ren stereo-forstærker. Det tror JEG du ville vinde meget ved osse..... 
Har for iøvrigt selv gjort det samme som dig, og solgt mit gamle surround-halløjsa. Det er da fedt til en god film, ingen tvivl om det......men så meget som jeg lytter musik, vil jeg klart hellere have et fedt stereo-setup..... 
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo lige i dag fundet ud af, at man godt kan have begge ting. Man skal bare have en god SACD/DVD-audio afspiller. Så kører man jo analogt videre til receiveren via 6 kanal-indgangen og bruger så kun forstærkeren i receiveren og ikke alle de der processorer som er i gang til surround delen. Så med mindre du absolut kun vil have stereo og ikke surround er de andres fremgangs måde ok.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja dumbo det er jo lige det jeg lægger klart mest vægt på stereo delen. 95% musik og 5% film. sådan tror jeg ca fordelingen ligger. Jeg hører altid musik vel ca 5 timer om dagen.
Dali Grand Diva kunne være nice! Men skal der ikke en stor forstærker til at trække de højttalere? en Densen beat b-100 kan vel ikke klare opgaven? __________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
Ja dumbo det er jo lige det jeg lægger klart mest vægt på stereo delen. 95% musik og 5% film. sådan tror jeg ca fordelingen ligger. Jeg hører altid musik vel ca 5 timer om dagen.
Dali Grand Diva kunne være nice! Men skal der ikke en stor forstærker til at trække de højttalere? en Densen beat b-100 kan vel ikke klare opgaven?
|
|
|
Hej med jerallesammen! Diva er nem at sætte fut i En sådanne Densen ville sagdens kunne gøre jobbet. Faktisk tror jeg det ville være et godt match, hvis man vil have lidt boogie. En Beat-100 er en 60 watter, og jeg bruger effekten i en NAD 3020 til Diva, og den er kun på 20 watt 
Men Dali Diva er en meget kræsen højttaler. Den vil nådestløs afsløre eventuelle trælse ting i dit opsætning.
Hvor mange penge ville du have hvis du solgte alt hvad du havde, og startede op fra bunden igen i stereo. (du skal være velkommen i kredsen for folk, med kun 2 kanaler )
Har du finanserne, så er her et godt bud på en FEDT anlæg: Højttaler: Dali Grand Diva, forstærker: DENSEN, CD afspiller REGA APOLLO van den hul CLEARWATER højttalerkabel (i dobbel konfiguration) og måske et par TMC signalkabler. __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en cd afspiller som jeg regner med at beholde. det er en Denon DCD 3000.
Hvor meget var nyprisen på dali grand og grand diva og var gammel er den? Hvad bør man give for et sæt? __________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
Jeg har en cd afspiller som jeg regner med at beholde. det er en Denon DCD 3000.
Hvor meget var nyprisen på dali grand og grand diva og var gammel er den? Hvad bør man give for et sæt?
|
|
|
Nyprisen var mellem 18-20k fra ny. Et brugt sæt mellem 7-9k __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
Jeg har jo lige i dag fundet ud af, at man godt kan have begge ting. Man skal bare have en god SACD/DVD-audio afspiller. Så kører man jo analogt videre til receiveren via 6 kanal-indgangen og bruger så kun forstærkeren i receiveren og ikke alle de der processorer som er i gang til surround delen. Så med mindre du absolut kun vil have stereo og ikke surround er de andres fremgangs måde ok. |
|
|
Jaa, ang. SA-cd og DVD-a (samt DVD-koncerter) berøver man sig selv for en kanon oplevelse, ved at fravælge de ekstra kanaler ......men lige netop Surround-receivere er dog det værst tænkelige til at gengive overnævnte, incl. Stereo, da alle indgange, uanset benævnelse, i praksis passere gennem AD/DA-konvertere ......det at finde en "ægte" analog 6-gangs- (8, 10 eller 12-gangs) (for)forstærker indsnævre markedet en smule .....men oplevelsen !...uha 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun 2 * 6,5" bas/mellemtone grand diva ret mig hvis jeg tager fejl, men hvor stor forskel vil der være på grand diva og concept 8 når man tænker bas mæssigt? Jeg vil helst ikke have at jeg kommer til at mangle for meget bas.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du hører faktisk præcis det samme som mig... Og jeg har engang haft surround, det var bare ikke det bedste, og slet ikke til musik... Og selvom det jeg har nu ikke er vildt godt, er 2 kanals meegt bdre til musik, efter min smag. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Du hører faktisk præcis det samme som mig... Og jeg har engang haft surround, det var bare ikke det bedste, og slet ikke til musik... Og selvom det jeg har nu ikke er vildt godt, er 2 kanals meegt bdre til musik, efter min smag. |
|
|
Jamen så kan jeg da glæde dig med at du har en rigtig nice musik smag
|
Til top |
|
|
sølvsuper Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også gammel rock fan og specielt Led zeppelin, Black sabbath og AC/DC. Jeg Havde et sæt Dali 18A MK 2 som spillede fremragende....bare ikke til ovennævnte. Jeg synes DALI er lidt for "fine" til specielt de gamle hårdt slående rock drenge. Jeg skiftede til JBL og det var , efter min smag, en et godt skifte specielt i bas mellemtone,
Det skal lige siges at dette jo er nogle år siden.
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
Dali Grand Diva kunne være nice! Men skal der ikke en stor forstærker til at trække de højttalere? en Densen beat b-100 kan vel ikke klare opgaven?
|
|
|
Undsyld mig et øjeblik. Du skriver her på forummet i hop om, at få hjælp. Og når man så hjælper er takken, at man bliver kaldt for dumbo. Så må du meget undskylde, at jeg kom med min mening. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig Toolate....tror det var mig han mente der! Mit "bruger-navn" herinde er jo netop dumbo....
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja det var til brugeren dumbo og ikke til dig Toolate  __________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|