Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 04:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Prefect
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Min projektor (Z3) er ankommet og jeg mangler nu bare at finde et lærred som matcher. Det skal være et fast ramme lærred på 180 cm i 16:9 format. Jeg overvejer følgende:

Lissau 16:9 Plano Fastramme kontrast-gråt til 3495,- fra AVConnection

Quality Screen med Greyline til ca. 6500,- fra Best-Seat

Konstruktionsmæssigt er de to rammer meget ens, dugen monteret med velcro på aluramme, men sprøgsmålet er om den dobbelte pris for Quality Screen rammen giver et bedre billede. Lissaus løsning til montering af rammen med 4 vinkelbeslag er lidt for simpel til min smag, men jeg kan ikke finde den tilsvarende info for Quality Screen rammen.

Jeg vil meget gerne have kommentarer fra folk som har set disse rammer, eller som eventuelt har andre forslag i prisklassen.

"We apologise for the inconvenience"
Til top Vis F.Prefect's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Prefect

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Lissau og kan kun udtale mig om dette.

Jeg vil kommentere "vinkelbeslagene". Selve rammen er en aluprofil som er vinkelskåret i hjørnerne. "indvendigt monteres en tilpasset vinkel, som passer ind i profilerne. Jeg synes på ingen måde der er noget billigt over den løsning. Jeg vil da indrømme, at jeg kiggede lidt skeptisk på det da jeg pakkede lærreet ud. Da jeg samlede det må jeg sige min oplevelse var ganske glimrende håndværk. Delene passer meget fint sammen og der er ikke skyggen af slør eller "løshed over rammen. 

Til montagen på væggen, er der almindelige vinkelbeslag, og det fungerer ganske udemærket. De er tilpas store, og det virker som en god løsning, da det også er meget let at sætte op. Alt ialt er Lissau produktet efter min mening et godt kvalitetsprodukt.

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

F.Prefect
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Tak for dit indlæg, musashi. Jeg hælder nok også til Lissau, mest pga. prisen. Det er ingen tvivl om at det er nemt at monterer lærredet med vinkelbeslagene, men min kritik gik på at det ikke er nogen elegant løsning, da vinklerne er synlige. Jeg går ud fra at du er tilfreds med billedgengivelsen - hvilken projektor har du?

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Infocus 4805. Mit lærrede er Satina 1000, altså hvidt. Jeg er meget tilfreds med billedegengivelse, selvom det har taget meget lang tid at få den stillet præcist ind. Når man er helt grøn i Projector verdenen, tager det noget tid at blive klog på alle de indstillingsmuligheder der er. Hvis du ikke, som mig, har et helt mørkelagt rum, skal det vel nok være et gråt lærred?

Mht. de vinkelbeslag, så er det meget diskret efter min mening. Ja man kan se skruerne, men de kan jo males sort... ligesom beslaget er. Jeg har lige smidt et par billeder til dig i min tråd (se Signatur). Så kan du se hvordan det ser ud i virkeligheden.

Musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

F.Prefect
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Tak for de fine billeder af beslagene, musashi. Det er en fin bio du har - dejligt med et dedikeret rum. Selv er jeg ved at lave en kombineret stue/bio så der bliver uværgeligt mange kompromiser - selv om jeg er ene om at bestemme skal der trods alt ikke males sort i stuen. Jeg kan sagtens leve med vinkelbeslagene som de er, det er en velfungerende løsning - blot er der ikke brugt meget krudt på ophænget fra konstruktørens side - skjulte beslag havde været pænere IMHO.

Jeg regner med at lave mulighed for fuldstændig mørklægning, men loftet bliver hvidt og væggene lyse. Mon ikke jeg skal holde mig til et gråt lærred selv om der også skal kobles en PC til hvorfra der skal vises lysbilledshow, TV, konverterede VHS film samt film fra disken en gang imellem. Fremvisning af film fra DVD har dog 1. prioritet mht. kvaliteten af billedet.

F. Prefect

F.Prefect
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg genopliver lige denne tråd. Jeg har talt med Best-Seat vedrørende deres Quality Screen som de selvfølgelig gerne vil sælge. Men det overrasker mig at de direkte fraråder en fast ramme skærm fra Lissau med gråt lærred (Lissaus rulleskærm er lavet af en anden dug og OK jvf. Best Seat). Billedet skulle blive direkte dårligt sammenlignet med en QS ramme. Er i tilfredse med jeres Lissau rammer og er der bare tale om salgsgas?

F. Prefect

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

hejsa

Jeg har lærred fra Lissau godt nok hvidt(108"), men er fuldt ud tilfreds.

Angående vinkelbeslagene er der 6 stk. i den bredde, det eneste der kan undre mig er at de ikke har lavet det sådan at det kan justeres, hvis man kommer til at måle en lille smule skævt, kan det ses med det samme.

Vil mene at Quality screen skal være meget godt hvis det skal kunne forsvare den merpris, men skal da lige sige jeg ikke har set det.

Min hjemmebio
Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har et grayline fra Quality Screen men har købt det som gør det selv hvor jeg så har lavet rammen til det, jeg tror prisen lå på omkring 3500kr. for et 120" lærred, jeg er meget tilfreds med det, jeg har en Panasonic ptae 700 mangler bare et filter foran den.

Mine erfaringer med best seat, har købt projektor div. kabler af dem er følgende: De er meget troværdige de har en kæmpe viden om alt A/V de prøver ikke at bare sælge noget for salget skyld, du skal virkelig være tilfreds eller kommer man bare ind og får noget andet. Jeg kan anbefale dem på det varmeste de ved hvad de har med at gøre.

Just my 50 cent

F.Prefect
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Ja, det er egentlig også mit indtryk at de er meget troværdige og derfor bekymre det lidt da jeg er mest stemt for et Lissau lærred. Jeg har dog svært ved at tro på at der kan være så stor forskel i billedkvaliteten som sælgeren beskrev. I aftes "hørte" jeg Kill Bill medens jeg legede med anlægget og projekterede på den malede væg. Det var faktisk OK selv med en kraftig projektør tændt i den anden ende af stuen - der er noget at glæde sig til (jeg kunne ikke få min receiver Denon 3805 til at vise menuen på projektoren - må i gang igen i aften :-)) Hvor har du købt gør det selv kittet?

Til APB1: Ja, prisforskellen er stor - ville være rart med indput fra folk som eventuelt har set begge.

Mvh F. Prefect

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg købte det igennem AV-huset i næstved jeg har en god ven der arbejder der, og fik det direkte fra Quality screen. Det foregik på følgende måde, jeg mailede til Quality Screen salg@qualityscreen.dk og fortalte om mine planer med selv at lave lærredet (havde jeg r...n fuld af penge købte jeg det færdigt). Jeg manglede selve dugen. Ejeren John ringede til mig om aftenen og fortalte at det kunne godt lade sig gøre at købe dugen i løst vægt, og han skulle op på fabrikken næste dag i Sverige, så han kunne da tage det med hjem næste dag. Han krævede bare at det skulle gå igennem en forhandler, så der kom jeg i tanke om AV-Huset, og det var ok med ham. Så 2 dage senere lå det i Næstved til mig. KANON SERVICE fra Quality Screen. Der efter lavede jeg halvdelen af mit værksted / Garage om til hjemmebio. Jeg har sat 19mm. spåndplade op så det var ca. 250 X 140 op på vægen og fuldspartlet den, hvor efter jeg satte dugen på først med tegnestifter for at stramme den op, så gav jeg den hæfteklammer, så købte jeg en liste i fyrtræ på ca. 4 cm. som jeg beklædte med sort filt og lod det hænge ud over kanten så sømmede jeg den på med en sømpistol, hvorefter jeg bukkede den sidste rest omkring siden af spåndpladen så det så rigtigt proff. ud. Jeg tror det kostede ialt omkring 3800kr. Rimeligt billigt for et ca. 120" lærred

Håber det kan være til en hjælp

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes