| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vaså hifijan, glæder du dig  ? Du har ført kørt med Holfi spiller... Hvad forventer du af Apolloen? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da også høre den nye Rega CDer - men hvis den ikke tar pusten af mig .. så beholder jeg min Apollo !
Den er jo doppelt så dyr som apollo - er den også doppelt så god ?
Tror ikke den spiller mere musik en apollo 
Da Apollo kom frem blev der sagt at nu kom dødstødet til pladespilleren - he.. men når der skal høres musik her ved mig så drejer min Avid på 33/45 og den gør grin af CDer 
Hilsen King-)
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej king
nu var det jo brutalis der mente apollo var det største siden ilden og hjulet..den selvsamme der mener at pierre lurne/kiseki blackheart komboen ikke gør det slemme ved 16bit!!sååå..
mvh/slowon - der er sikker på den nye rega også er begrænset af 16bit.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej
Ja, Saturn kommer til Juli og kommer til at koste 16.000,- Det er dog ikke en afløser til Apollo, men en storebror.
Venligst
Bent |
|
|
Hej Bent. Er der lighedstegn mellem de to modeller på det ydre - altså selve designet? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jeg vil da også høre den nye Rega CDer - men hvis den ikke tar pusten af mig .. så beholder jeg min Apollo !
Den er jo doppelt så dyr som apollo - er den også doppelt så god ?
Tror ikke den spiller mere musik en apollo 
Da Apollo kom frem blev der sagt at nu kom dødstødet til pladespilleren - he.. men når der skal høres musik her ved mig så drejer min Avid på 33/45 og den gør grin af CDer 
Hilsen King-) |
|
|
Jeg har haft fornøjelsen at prøve den Apollo og vil gerne sige at jeg må spise min Rega fordom rå, den er faktisk ret god og særlige til den pris. Men jeg har det lige som dig, jeg synes ikke den er op på pladespillere niveau. __________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Designet på Saturn er ligesom Apollo og de andre Rega-apparater, men fronten er i aluminium.
Om Apollo spiller bedre eller dårligere end en pladespiller afhænger vel i høj grad af, hvilken pladespiller der tales om. Der er adskillige pladespillere der bliver blæst af banen, når deres lydgengivelse måles op imod en Apollo, ingen nævnt, ingen glemt. Vi er posetivt overraskede over at man øjensynligt betragter Apollo som så god, at den skal sammenlignes med gode/dyre pladespillere, men Apollo er en compact disc og i sammenligning med lignende apparater, gør den det vist ganske fint.
Venligst Bent
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rockforlife...
- om jeg glæder mig, jo da...det er da altid sjovt at prøve noget nyt... jeg har ikke for vane at sætte forventninger op på forhånd... men jeg har da en idé om, at det bliver noget helt andet... nu er det ikke sådan, at min Holfi Xenia er på vej ud.... det er jo planen at "mini" anlæget bestående af Rega Mira3 / Rega Apollo / Dali Suite Rear 0.8 skal ende i soveværelset.... men da jeg endnu ikke har tid til at hente nye baghøjttalere (Dali Helicon W200) skal de først udfordre mit Holfi anlæg med Dali Helicon 400 - Jeg har med vilje valgt nogle helt andre kabler til Rega anlæget, som signalkabel er valgt QED Qunex 4S, og højttalerkablet er Dali Silver Wave 2... begge kabler er valgt fordi de skulle underbygge Rega-lyden, i stedet for at 'lægge noget til'... på Holfi anlæget er der Tara Labs Air2 højttalerkabel, og også Air1 & Air2 signalkabler, de er mistænkt for at lægge lidt mørke til... men det vil vise sig om det bliver et 'lyst' og et 'mørkt' anlæg der skal dyste mod hinanden...
- Om en Apollo kan slå en pladespiller...! som Bent siger, det kommer an på hvilken pladespiller.. jeg har hørt en A/B test hos en kammerat mellem Apollo og en Nottingham Analogue pladespiller, og det var sku' synd for Apollo'en, der fik den lammetæv...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Så har den flinke pakkepost været her, med en pakke fra Thisted...  
nu må jeg lige bruge et par timer til at lave hele opstillingen klar...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen rødder....
Kan jeg ha' både Rega anlæget og Holfi anlæget sat til Dali Helicon 400 samtidigt, da det jo ville lette A/B testen, i stedet for at skifte mellem højttalerkablerne...? eller er der fare for at skade en forstærker eller 2..
Mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeeeej, for guds skyld ikke.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper..
Okay, okay æd mig ikke, jeg har l**t i lommen...  
Jamen jeg tænkte jo nok, der var noget om det, så jeg har heller ikke gjort det..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Jesper...
Hvad vil der egentlig ske, hvis man sætter 2 anlæg til de samme højttalere...?
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror som andre også at en Apollo CD kan klare nogle pladespillere, rent lydmæssigt. For eksempelvis de gamle Rega 2 og 3 skulle den nok kunne klare  Men der skal ikke meget mere til før den giver op og sådan skal det da osse være, træerne vokser altså ikke ind i himlen, selv ikke for Hr. Modlyd.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej igen Jesper...
Hvad vil der egentlig ske, hvis man sætter 2 anlæg til de samme højttalere...?
mvh. Jan |
|
|
Svjv. brænder du forstærkeren af, noget med at de kan "se" hinanden eller lign. det er der nok nogle elektronikkyndige der kan besvare korrekt. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Modlys
God værkstedshumor.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Undskyld forvirringen, havde en tysker i røret samtidigt.
Fandt du fjernbetjeningen ?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Jan
Undskyld forvirringen, havde en tysker i røret samtidigt.
Fandt du fjernbetjeningen ? |
|
|
Øh - hvad sker der lige her ?  Er vi kommet ind på chatten ? Skulle det ikke have været en PB ?
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer
Jo, du har ret, ved ikke hvad jeg tænkte på, beklager.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent...
Jo tak, den gemte sig i pakken, godt man gemmer org.embalagen..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvaså hifijan..
er du ved at brænde netkabler ind,eller har du sendt apolloen videre i kredsløbet af 16bitbrugere?
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |