Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 06:17 | IP-adresse registreret  

Vaså hifijan, glæder du dig ? Du har ført kørt med Holfi spiller... Hvad forventer du af Apolloen?

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da også høre den nye Rega CDer - men hvis den ikke tar pusten af mig .. så beholder jeg min Apollo !

Den er jo doppelt så dyr som apollo - er den også doppelt så god ?

Tror ikke den spiller mere musik en apollo

Da Apollo kom frem blev der sagt at nu kom dødstødet til pladespilleren - he.. men når der skal høres musik her ved mig så drejer min Avid på 33/45 og den gør grin af CDer

Hilsen King-)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

hej king

nu var det jo brutalis der mente apollo var det største siden ilden og hjulet..den selvsamme der mener at pierre lurne/kiseki blackheart komboen ikke gør det slemme ved 16bit!!sååå..

mvh/slowon - der er sikker på den nye rega også er begrænset af 16bit.

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Ja, Saturn kommer til Juli og kommer til at koste 16.000,- Det er dog ikke en afløser til Apollo, men en storebror.

Venligst

Bent



Hej Bent.

Er der lighedstegn mellem de to modeller på det ydre - altså selve designet?


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Jeg vil da også høre den nye Rega CDer - men hvis den ikke tar pusten af mig .. så beholder jeg min Apollo !

Den er jo doppelt så dyr som apollo - er den også doppelt så god ?

Tror ikke den spiller mere musik en apollo

Da Apollo kom frem blev der sagt at nu kom dødstødet til pladespilleren - he.. men når der skal høres musik her ved mig så drejer min Avid på 33/45 og den gør grin af CDer

Hilsen King-)



Jeg har haft fornøjelsen at prøve den Apollo og vil gerne sige at jeg må spise min Rega fordom rå, den er faktisk ret god og særlige til den pris. Men jeg har det lige som dig,  jeg synes ikke den er op på pladespillere niveau.


__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Designet på Saturn er ligesom Apollo og de andre Rega-apparater, men fronten er i aluminium.

Om Apollo spiller bedre eller dårligere end en pladespiller afhænger vel i høj grad af, hvilken pladespiller der tales om. Der er adskillige pladespillere der bliver blæst af banen, når deres lydgengivelse måles op imod en Apollo, ingen nævnt, ingen glemt. Vi er posetivt overraskede over at man øjensynligt betragter Apollo som så god, at den skal sammenlignes med gode/dyre pladespillere, men Apollo er en compact disc og i sammenligning med lignende apparater, gør den det vist  ganske fint.

Venligst Bent

 

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej rockforlife...

- om jeg glæder mig, jo da...det er da altid sjovt at prøve noget nyt...  jeg har ikke for vane at sætte forventninger op på forhånd... men jeg har da en idé om, at det bliver noget helt andet... nu er det ikke sådan, at min Holfi Xenia er på vej ud.... det er jo planen at "mini" anlæget bestående af Rega Mira3 / Rega Apollo / Dali Suite Rear 0.8 skal ende i soveværelset.... men da jeg endnu ikke har tid til at hente nye baghøjttalere (Dali Helicon W200) skal de først udfordre mit Holfi anlæg med Dali Helicon 400 - Jeg har med vilje valgt nogle helt andre kabler til Rega anlæget, som signalkabel er valgt QED Qunex 4S, og højttalerkablet er Dali Silver Wave 2... begge kabler er valgt fordi de skulle underbygge Rega-lyden, i stedet for at 'lægge noget til'...  på Holfi anlæget er der Tara Labs Air2 højttalerkabel, og også Air1 & Air2 signalkabler, de er mistænkt for at lægge lidt mørke til... men det vil vise sig om det bliver et 'lyst' og et 'mørkt' anlæg der skal dyste mod hinanden...

- Om en Apollo kan slå en pladespiller...!  som Bent siger, det kommer an på hvilken pladespiller.. jeg har hørt en A/B test hos en kammerat mellem Apollo og en Nottingham Analogue pladespiller, og det var sku' synd for Apollo'en, der fik den lammetæv...

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Så har den flinke pakkepost været her, med en pakke fra Thisted...

nu må jeg lige bruge et par timer til at lave hele opstillingen klar...

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Hej igen rødder....

Kan jeg ha' både Rega anlæget og Holfi anlæget sat til Dali Helicon 400 samtidigt, da det jo ville lette A/B testen, i stedet for at skifte mellem højttalerkablerne...?  eller er der fare for at skade en forstærker eller 2..

Mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Neeeeej, for guds skyld ikke.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper..

Okay, okay æd mig ikke, jeg har l**t i lommen...

Jamen jeg tænkte jo nok, der var noget om det, så jeg har heller ikke gjort det..

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hej igen Jesper...

Hvad vil der egentlig ske, hvis man sætter 2 anlæg til de samme højttalere...?

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Jeg tror som andre også at en Apollo CD kan klare nogle pladespillere, rent lydmæssigt. For eksempelvis de gamle Rega 2 og 3 skulle den nok kunne klare 

Men der skal ikke meget mere til før den giver op og sådan skal det da osse være, træerne vokser altså ikke ind i himlen, selv ikke for Hr. Modlyd.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej igen Jesper...

Hvad vil der egentlig ske, hvis man sætter 2 anlæg til de samme højttalere...?

mvh. Jan



Svjv. brænder du forstærkeren af, noget med at de kan "se" hinanden eller lign. det er der nok nogle elektronikkyndige der kan besvare korrekt.


__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Modlys

God værkstedshumor.Wink

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Undskyld forvirringen, havde en tysker i røret samtidigt.

Fandt du fjernbetjeningen ?

 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Jan

Undskyld forvirringen, havde en tysker i røret samtidigt.

Fandt du fjernbetjeningen ?



Øh - hvad sker der lige her ?
Er vi kommet ind på chatten ?
Skulle det ikke have været en PB ?

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej Spencer

Jo, du har ret, ved ikke hvad jeg tænkte på, beklager.

 

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hej Bent...

Jo tak, den gemte sig i pakken, godt man gemmer org.embalagen..

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

hvaså hifijan..

er du ved at brænde netkabler ind,eller har du sendt apolloen videre i kredsløbet af 16bitbrugere?

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes