Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hej slowon..

Apollo'en kører i døgndrift, dog uden lyd, så den er ved at brænde ind

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret Rapportér indlæg Citér hifijan

Hej rødder...

Så har den flinke pakkepost været her, med en pakke fra Thisted...

nu må jeg lige bruge et par timer til at lave hele opstillingen klar...

mvh. Jan

 

jeg faldt lige over tråden - hvad er det for en opstilling du har kørende på 5 døgn uden lyd?

er det en speciel indbrændings opstilling uden woodoo - plz share!

mvh/slowon der har svært ved at være seriøs SÅ længe af gangen..

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Apollo'en står bare og spiller for sig selv, uden at ha' højttalere i den anden ende, imens lytter jeg på mit Holfi-anlæg...

Apollo'en skal sammen med en Rega Mira3 & Rega Jura højttalere ende i 'arbejdsværelset' - men jeg mangler at få Jura højttalerne - 'tiden' har ikke været til det.. så "mini" anlæget (Mira3 / Apollo) står midlertidigt på spisebordet og udfordre Holfi-anlæget og venter på spilletid på Dali Helicon 400..

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Hej igen rødder...

Nu har min Rega Apollo spillet i ca. 50 timer, og det var tid for den endelige dom...  Apollo'en udfordrede min Holfi Xenia i det 'store' anlæg med Holfi Pre & Power... og vinderen blev ..... Holfi Xenia, Xenia'en lyder bare mere rigtig, mere naturlig... Rega'en kommer måske mere ud over scenekanten, men Holfi'en lyder mere musikalsk, mere naturlig lyd... Men Apollo'en bliver, bare ikke i stueanlæget, men kommer sammen med Rega Mira3 & Rega Jura højttalere i soveværelset...

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Sjovt, det var faktisk præcis samme oplevelse jeg havde på Præstens anlæg, han bruger dog en Xaurus svjh.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

JA smag og behag, men min konklusion er at holfi har ingen maskine, der kan matche apolloen, apolloen farver ikke lyden på nogen måde i et neutralt anlæg, Holfi har tendens til at gøre lyden "pænere end den er". Det kan man så diskutere om er dårligt eller skidt. (ikke god eller dårlig).

Nå men pyt jeg er jo ham der har skilt sig af med en accuphase Dp67 i forhold til denne efterhånden berygtede apollo og jeg har personlig ikke overvejet at bytte tilbage..

Kan I nu have en god sankt Hans aften allesammen hilsen Brutalis..



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Har i læst anmeldelsen i Stereophile?, det er rosende ord må man sige.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se, at flere folk skriver, den lyder meget "analog". Det er fint, men for mig er "analog" lig med 'behagelig', men også 'kedelig'. Egner den sig bedst til klassisk musik, eller kan den sparke liv i noget rock?

Desuden, hvis den er analog/varm i lyden, så kan man da heller ikke kalde den neutral??


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Jeg kan se, at flere folk skriver, den lyder meget "analog". Det er fint, men for mig er "analog" lig med 'behagelig', men også 'kedelig'. Egner den sig bedst til klassisk musik, eller kan den sparke liv i noget rock?

Desuden, hvis den er analog/varm i lyden, så kan man da heller ikke kalde den neutral??

Apollo er den mest neutrale CD maskine, JEG har hørt i mit hifi-liv. Ikke fordi jeg skal/vil slå på tromme for hifi, SKAL være neutralt, næææh, det er bare min vurdering af Apollo.

Jeg kan sgu lide mange former for hardware og tilhørende klang. Det svære for mig, er at finde noget udstyr som jeg kan leve med i dagligdagen. Jeg synes at højttalere og medieafspilleren skal være af, så godt som, neutral natur. Så vil jeg hellere farve lyden til min smag, via forstærker og kabler. 

Apollo er et supergodt neutralt sted at starte, når vi snakker CD afspiller!!  



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil gerne slå på tromme for at Hi Fi skal være neutralt eller, for den sags skyld, analogt.

Der er i stigende grad en misopfattelse af, tildels ordet analog og neutral. Det er sjælden sket at jeg har siddet sammen med venner og spillet og hørt nogen forlade selskabet, fordi lyden var enten for neutral elle for den sags skyld, analog. Mange såkaldte neutrale anlæg er ofte tonalt neutrale, men fordi enhver unode er dæmpet væk, så er de ikke dynamisk neutrale, hvilket så afstedkommer den kedelige lyd, der ofte og helt fejlagtigt forbindes med "neutral" gengivelse. Hvis et anlæg både er tonalt og dynamisk neutralt, må det siges at være nået i mål.

Venligst

Bent 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Jeg vil gerne slå på tromme for at Hi Fi skal være neutralt eller, for den sags skyld, analogt.

Der er i stigende grad en misopfattelse af, tildels ordet analog og neutral. Det er sjælden sket at jeg har siddet sammen med venner og spillet og hørt nogen forlade selskabet, fordi lyden var enten for neutral elle for den sags skyld, analog. Mange såkaldte neutrale anlæg er ofte tonalt neutrale, men fordi enhver unode er dæmpet væk, så er de ikke dynamisk neutrale, hvilket så afstedkommer den kedelige lyd, der ofte og helt fejlagtigt forbindes med "neutral" gengivelse. Hvis et anlæg både er tonalt og dynamisk neutralt, må det siges at være nået i mål.

Venligst

Bent 

Hej venlige Bent med lyd

Hvad er analog lyd? Jeg tror mange mener: Analog = pæn og ørevenlig! Hvad mener du?

Hvor mange "lyde" er der egenlig?

1. Analog lyd

2. Rørlyd

3. TRansistor lyd

4. ICEpower lyd

Flere....



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

@rockforlife

Mange er lidt firkantede, og begrænsede i deres lydidealer, og deler det op i to:

1. Korrekt lyd
2. Ukorrekt lyd

Det er for firkantet til mig, og jeg deler det anderledes op:

1. Hold k*** hvor det lyder godt !!
2. Hmm... er der noget man kan stille på ?

Hvis man giver sig til at lede efter knapper bag på udstyret, for at få det til at lyde rigtigt, eller tyr til dyre kabelskift hele tiden, så mener jeg man er for langt fra sit eget ideal.

Det bedste grej, er så godt at det imponerer, selv med standard-kabler på - som f.eks. de svinebillige grønne Hitachikabler fra Hifi-Klubben.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
@rockforlife

Mange er lidt firkantede, og begrænsede i deres lydidealer, og deler det op i to:

1. Korrekt lyd
2. Ukorrekt lyd

Det er for firkantet til mig, og jeg deler det anderledes op:

1. Hold k*** hvor det lyder godt !!
2. Hmm... er der noget man kan stille på ?

Hvis man giver sig til at lede efter knapper bag på udstyret, for at få det til at lyde rigtigt, eller tyr til dyre kabelskift hele tiden, så mener jeg man er for langt fra sit eget ideal.

Det bedste grej, er så godt at det imponerer, selv med standard-kabler på - som f.eks. de svinebillige grønne Hitachikabler fra Hifi-Klubben.

De der Hitachikabler, er slet ikke så ringe endda!

Det JEG har bøvlet meget med, "den rigtige klang"  til den musik jeg smed i afspilleren. Altså.

Hvis jeg sætter HÆVI på, skal anlæget kunne levere boogie, drive og dynamik. Med HÆVI, er egenskaber som opløsning, 3D og luft i toppen, ikke så vigtige. Og går vi over i en helt anden boldgade, og sætter Lisa Ekdal på, så må der gerne være lidt glød og varme i lyden.

Det er lige præcis det jeg bokser med, og altid har bokset med. Min smag er både til varm lyd og neutral lyd. Det skal passe til musikken. FORKERT, ville nogen måske sige. Never the less. Så er det det jeg prøver at opnå. Med det set-up jeg har nu, er jeg tættere på dette mål end jeg før har været. Men hører jeg "stille" musik, kunne jeg godt drømme om et dejligt single ended rør system..

Men man kan jo ikke få alt



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Den med både at spille Lisa Ekdahl og musik med højt gennemsnitligt indhold (nul dynamik), har jeg løst ved at have både mit stereosetup, og mit filmsetup, i samme rum.

Så bruger jeg filmsetuppet, når der skal brages igennem, og flytter de små højttalere ind på gulvet, på et par standere.

Lidt besværligt, men sådan er det jo også med havemøbler.
I filmsetuppet, har jeg en anden DAC, hvor vægten er lagt mere på at brage igennem.
Den tager desuden flere samplingfrekvenser, hvor den i stereosetuppet, ikke tager 48kHz sampling (øv).

Men meget godt egentlig, da jeg så kan forsvare overfor mig selv, at have flere DAC's.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

"Men hører jeg "stille" musik, kunne jeg godt drømme om et dejligt single ended rør system..

Men man kan jo ikke få alt "

 

jo man kan - en god singleended på 2 gange 25 watt ud i 97db/w højtalere,yder til enhver tid fender og gibson mere retfærdighed end 2 gange 200 transistorwatt ud i 88db/w ditto!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 
svanen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.

Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo



__________________
Mvh Svanen

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:

Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.

Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo

Komponenter lige efter min smag

Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
svanen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
svanen skrev:

Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.

Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo

Komponenter lige efter min smag

Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA

Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader" 



__________________
Mvh Svanen

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:
L.B. skrev:
svanen skrev:

Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.

Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo

Komponenter lige efter min smag

Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA

Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader" 

En AA PS2 kan vist stilles om til 230V drift...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:
L.B. skrev:
svanen skrev:

Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.

Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo

Komponenter lige efter min smag

Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA

Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader" 

Det eneste sted du kan være heldig at finde noget Audio Alchemy er på ebay. Ellers er det meget sparsomt hvad der er af "udsalgssteder".

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes