| Forfatter |
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej slowon..
Apollo'en kører i døgndrift, dog uden lyd, så den er ved at brænde ind
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret |
|
|
Hej rødder...
Så har den flinke pakkepost været her, med en pakke fra Thisted...  
nu må jeg lige bruge et par timer til at lave hele opstillingen klar...
mvh. Jan
jeg faldt lige over tråden - hvad er det for en opstilling du har kørende på 5 døgn uden lyd?
er det en speciel indbrændings opstilling uden woodoo - plz share!
mvh/slowon der har svært ved at være seriøs SÅ længe af gangen..
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
  
Apollo'en står bare og spiller for sig selv, uden at ha' højttalere i den anden ende, imens lytter jeg på mit Holfi-anlæg...
Apollo'en skal sammen med en Rega Mira3 & Rega Jura højttalere ende i 'arbejdsværelset' - men jeg mangler at få Jura højttalerne - 'tiden' har ikke været til det.. så "mini" anlæget (Mira3 / Apollo) står midlertidigt på spisebordet og udfordre Holfi-anlæget og venter på spilletid på Dali Helicon 400..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen rødder...
Nu har min Rega Apollo spillet i ca. 50 timer, og det var tid for den endelige dom... Apollo'en udfordrede min Holfi Xenia i det 'store' anlæg med Holfi Pre & Power... og vinderen blev ..... Holfi Xenia, Xenia'en lyder bare mere rigtig, mere naturlig... Rega'en kommer måske mere ud over scenekanten, men Holfi'en lyder mere musikalsk, mere naturlig lyd... Men Apollo'en bliver, bare ikke i stueanlæget, men kommer sammen med Rega Mira3 & Rega Jura højttalere i soveværelset...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt, det var faktisk præcis samme oplevelse jeg havde på Præstens anlæg, han bruger dog en Xaurus svjh.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA smag og behag, men min konklusion er at holfi har ingen maskine, der kan matche apolloen, apolloen farver ikke lyden på nogen måde i et neutralt anlæg, Holfi har tendens til at gøre lyden "pænere end den er". Det kan man så diskutere om er dårligt eller skidt. (ikke god eller dårlig).
Nå men pyt jeg er jo ham der har skilt sig af med en accuphase Dp67 i forhold til denne efterhånden berygtede apollo og jeg har personlig ikke overvejet at bytte tilbage..
Kan I nu have en god sankt Hans aften allesammen hilsen Brutalis.. __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i læst anmeldelsen i Stereophile?, det er rosende ord må man sige.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se, at flere folk skriver, den lyder meget "analog". Det er fint, men for mig er "analog" lig med 'behagelig', men også 'kedelig'. Egner den sig bedst til klassisk musik, eller kan den sparke liv i noget rock?
Desuden, hvis den er analog/varm i lyden, så kan man da heller ikke kalde den neutral??
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Jeg kan se, at flere folk skriver, den lyder meget "analog". Det er fint, men for mig er "analog" lig med 'behagelig', men også 'kedelig'. Egner den sig bedst til klassisk musik, eller kan den sparke liv i noget rock?
Desuden, hvis den er analog/varm i lyden, så kan man da heller ikke kalde den neutral??
|
|
|
Apollo er den mest neutrale CD maskine, JEG har hørt i mit hifi-liv. Ikke fordi jeg skal/vil slå på tromme for hifi, SKAL være neutralt, næææh, det er bare min vurdering af Apollo.
Jeg kan sgu lide mange former for hardware og tilhørende klang. Det svære for mig, er at finde noget udstyr som jeg kan leve med i dagligdagen. Jeg synes at højttalere og medieafspilleren skal være af, så godt som, neutral natur. Så vil jeg hellere farve lyden til min smag, via forstærker og kabler.
Apollo er et supergodt neutralt sted at starte, når vi snakker CD afspiller!! __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil gerne slå på tromme for at Hi Fi skal være neutralt eller, for den sags skyld, analogt.
Der er i stigende grad en misopfattelse af, tildels ordet analog og neutral. Det er sjælden sket at jeg har siddet sammen med venner og spillet og hørt nogen forlade selskabet, fordi lyden var enten for neutral elle for den sags skyld, analog. Mange såkaldte neutrale anlæg er ofte tonalt neutrale, men fordi enhver unode er dæmpet væk, så er de ikke dynamisk neutrale, hvilket så afstedkommer den kedelige lyd, der ofte og helt fejlagtigt forbindes med "neutral" gengivelse. Hvis et anlæg både er tonalt og dynamisk neutralt, må det siges at være nået i mål.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej
Jeg vil gerne slå på tromme for at Hi Fi skal være neutralt eller, for den sags skyld, analogt.
Der er i stigende grad en misopfattelse af, tildels ordet analog og neutral. Det er sjælden sket at jeg har siddet sammen med venner og spillet og hørt nogen forlade selskabet, fordi lyden var enten for neutral elle for den sags skyld, analog. Mange såkaldte neutrale anlæg er ofte tonalt neutrale, men fordi enhver unode er dæmpet væk, så er de ikke dynamisk neutrale, hvilket så afstedkommer den kedelige lyd, der ofte og helt fejlagtigt forbindes med "neutral" gengivelse. Hvis et anlæg både er tonalt og dynamisk neutralt, må det siges at være nået i mål.
Venligst
Bent
|
|
|
Hej venlige Bent med lyd 
Hvad er analog lyd? Jeg tror mange mener: Analog = pæn og ørevenlig! Hvad mener du?
Hvor mange "lyde" er der egenlig?
1. Analog lyd
2. Rørlyd
3. TRansistor lyd
4. ICEpower lyd
Flere.... __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@rockforlife
Mange er lidt firkantede, og begrænsede i deres lydidealer, og deler det op i to:
1. Korrekt lyd 2. Ukorrekt lyd
Det er for firkantet til mig, og jeg deler det anderledes op:
1. Hold k*** hvor det lyder godt !! 2. Hmm... er der noget man kan stille på ?
Hvis man giver sig til at lede efter knapper bag på udstyret, for at få det til at lyde rigtigt, eller tyr til dyre kabelskift hele tiden, så mener jeg man er for langt fra sit eget ideal.
Det bedste grej, er så godt at det imponerer, selv med standard-kabler på - som f.eks. de svinebillige grønne Hitachikabler fra Hifi-Klubben.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@rockforlife
Mange er lidt firkantede, og begrænsede i deres lydidealer, og deler det op i to:
1. Korrekt lyd 2. Ukorrekt lyd
Det er for firkantet til mig, og jeg deler det anderledes op:
1. Hold k*** hvor det lyder godt !! 2. Hmm... er der noget man kan stille på ?
Hvis man giver sig til at lede efter knapper bag på udstyret, for at få det til at lyde rigtigt, eller tyr til dyre kabelskift hele tiden, så mener jeg man er for langt fra sit eget ideal.
Det bedste grej, er så godt at det imponerer, selv med standard-kabler på - som f.eks. de svinebillige grønne Hitachikabler fra Hifi-Klubben. |
|
|
De der Hitachikabler, er slet ikke så ringe endda!
Det JEG har bøvlet meget med, "den rigtige klang" til den musik jeg smed i afspilleren. Altså.
Hvis jeg sætter HÆVI på, skal anlæget kunne levere boogie, drive og dynamik. Med HÆVI, er egenskaber som opløsning, 3D og luft i toppen, ikke så vigtige. Og går vi over i en helt anden boldgade, og sætter Lisa Ekdal på, så må der gerne være lidt glød og varme i lyden.
Det er lige præcis det jeg bokser med, og altid har bokset med. Min smag er både til varm lyd og neutral lyd. Det skal passe til musikken. FORKERT, ville nogen måske sige. Never the less. Så er det det jeg prøver at opnå. Med det set-up jeg har nu, er jeg tættere på dette mål end jeg før har været. Men hører jeg "stille" musik, kunne jeg godt drømme om et dejligt single ended rør system..
Men man kan jo ikke få alt  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den med både at spille Lisa Ekdahl og musik med højt gennemsnitligt indhold (nul dynamik), har jeg løst ved at have både mit stereosetup, og mit filmsetup, i samme rum. Så bruger jeg filmsetuppet, når der skal brages igennem, og flytter de små højttalere ind på gulvet, på et par standere. Lidt besværligt, men sådan er det jo også med havemøbler. I filmsetuppet, har jeg en anden DAC, hvor vægten er lagt mere på at brage igennem. Den tager desuden flere samplingfrekvenser, hvor den i stereosetuppet, ikke tager 48kHz sampling (øv). Men meget godt egentlig, da jeg så kan forsvare overfor mig selv, at have flere DAC's.
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Men hører jeg "stille" musik, kunne jeg godt drømme om et dejligt single ended rør system..
Men man kan jo ikke få alt "
jo man kan - en god singleended på 2 gange 25 watt ud i 97db/w højtalere,yder til enhver tid fender og gibson mere retfærdighed end 2 gange 200 transistorwatt ud i 88db/w ditto!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.
Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
svanen skrev:
|
Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.
Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo |
|
|
Komponenter lige efter min smag 
Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA 
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
svanen skrev:
|
Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.
Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo |
|
|
Komponenter lige efter min smag 
Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA 
|
|
|
Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader" __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
svanen skrev:
L.B. skrev:
svanen skrev:
|
Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.
Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo |
|
|
Komponenter lige efter min smag 
Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA 
|
|
|
Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader" |
|
|
En AA PS2 kan vist stilles om til 230V drift...
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
svanen skrev:
L.B. skrev:
svanen skrev:
|
Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.
Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo |
|
|
Komponenter lige efter min smag 
Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA 
|
|
|
Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader"
|
|
|
Det eneste sted du kan være heldig at finde noget Audio Alchemy er på ebay. Ellers er det meget sparsomt hvad der er af "udsalgssteder".
|
| Til top |
|
| |