| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg lige høre? HVad er det for noget AA i snakker om? Er det noget KVK har opfundet??
Fortæl fortæl  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Må jeg lige høre? HVad er det for noget AA i snakker om? Er det noget KVK har opfundet??
Fortæl fortæl  |
|
|
AA står for autonome alkoholikere, og er en sammenslutning, der nyder musik, ved en promille der ligger meget præcist omkring 1,2. Der er vist noget med, at det skal være alkoholiske indspilninger - f.eks. The Pogues.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
| Må jeg lige høre? HVad er det for noget AA i snakker om? |
|
|
Gamle, små D/A konvertere mv. der ikke laves mere.
Spencer skrev:
| Der er vist noget med, at det skal være alkoholiske indspilninger - f.eks. The Pogues. |
|
|
"A Rainy Night in Soho" er en klassiker!!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er man AA medlem, så udviskes alle kulturelle forskelle - om man er jyde, eller sjællænder. 

|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Er man AA medlem, så udviskes alle kulturelle forskelle - om man er jyde, eller sjællænder. 

|
|
|
Man kunne fristes til at tro, at billedet var af denne KVK  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedet er skam af Shane McGovan, som er en af guderne indenfor irsk musik. Lyt til nummeret Fairytale of New York, hvor også Kirsty McColl (nu afdød) synger med. Det er musik, der rykker afsted, og understreger noget stort ! Næe medlemmerne af AA-klubben er vist alle meget almindelige at se på. Faktisk så almindelige, at risikoen for at komme til at springe dem over, i køen nede i Netto, er meget stor. Sådan ville man aldrig behandle den gode Shane.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er man ikke automatisk medlem af AA, når man er "fuldt medlem"?  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det. Er der nogen her der planlægger at teste Saturn maskinen, når den kommer på hylderne?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
svanen skrev:
L.B. skrev:
svanen skrev:
|
Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.
Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo |
|
|
Komponenter lige efter min smag 
Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA 
|
|
|
Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader"
|
|
|
Det eneste sted du kan være heldig at finde noget Audio Alchemy er på ebay. Ellers er det meget sparsomt hvad der er af "udsalgssteder".
|
|
|
Har faktisk i dag lagt en "søgetråd" ud på Ebay - nu er det bare med at være tålmodig __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
svanen skrev:
L.B. skrev:
svanen skrev:
|
Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.
Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo |
|
|
Komponenter lige efter min smag 
Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA 
|
|
|
Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader" |
|
|
DP65 og AA tror jeg bliver rigtig sejt. Du skal blot have fingrene i et godt digikabel. Indtil du finder det ritige, vil jeg anbefale Canare´s DV kabel, som kan købes billigt hos Blue Jeans cable. Det er ikke verdens bedste, men det er OK om jeg så må sige. Det har det med at spille lidt kompakt, men kompaktheden ligger rimeligt heldigt placeret i 200-500Hz området, hvilket får det til at virke lidt ekstra energisk.
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der der jo skevet en hel del om Rega Apollo, så det kunne måske være interessant at læse hvad de rigtige anmeldere mener, nysgerrig, så læs Stereophile June 2006.
God læselyst
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Nu er der der jo skevet en hel del om Rega Apollo, så det kunne måske være interessant at læse hvad de rigtige anmeldere mener, nysgerrig, så læs Stereophile June 2006.
God læselyst
|
|
|
link? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereophile skriver: Citat: "The Rega's error correction, assessed using the Pierre Verany Test CD, was simply superb, the player coping with gaps in the data spiral up to 2.4mm long without either audible glitches or the error flag in its digital output being set. However, it did stumble when playing back CD-Rs, which have lower reflectivity than CDs. Some of my older test discs—all of my CD-player test tones are burned onto CD-Rs—played back with frequent dropouts and glitches" Så er den aldeles uinteressant for mig, må jeg erkende. Den har ikke indgang, så man kan slutte et eksternt drev til, og dens eget drev er ustabilt med CD-R. Bummer.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Er der nogen her, som har hørt hvornår Rega Saturn kommer på hylderne i butikkerne...?
- og hvor mange Apollo ejere overvejer seriøst at hoppe op på Saturn og sælge Apollo'en...?
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej rødder...
Er der nogen her, som har hørt hvornår Rega Saturn kommer på hylderne i butikkerne...?
- og hvor mange Apollo ejere overvejer seriøst at hoppe op på Saturn og sælge Apollo'en...?
mvh. Jan
|
|
|
Hvordan skulle man kunne svare på hvorvidt man vil 'springe på' en model man ikke kender?!
(Og hér taler jeg altså om Rega cd-maskiner!) 
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
| Hvordan skulle man kunne svare på hvorvidt man vil 'springe på' en model man ikke kender?! |
|
|
Oh - behaaave!
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau...
Jeg er da selvfølgelig godt klar over, at man ikke på forhånd kan sige om man vil købe Saturn... men jeg er lidt nysgerrig, om der er nogen som overvejer at skifte Apollo'en ud med Saturn alene på grund af den rosende omtale, som Saturn allerede har fået... så vidt jeg ved er det første eksemplar 'landet' i Danmark...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |