Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Må jeg lige høre? HVad er det for noget AA i snakker om? Er det noget KVK har opfundet??

Fortæl fortæl



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Må jeg lige høre? HVad er det for noget AA i snakker om? Er det noget KVK har opfundet??

Fortæl fortæl


AA står for autonome alkoholikere, og er en sammenslutning, der nyder musik, ved en promille der ligger meget præcist omkring 1,2.

Der er vist noget med, at det skal være alkoholiske indspilninger - f.eks. The Pogues.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Må jeg lige høre? HVad er det for noget AA i snakker om?

Gamle, små D/A konvertere mv. der ikke laves mere.

Spencer skrev:
Der er vist noget med, at det skal være alkoholiske indspilninger - f.eks. The Pogues.

"A Rainy Night in Soho" er en klassiker!!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Er man AA medlem, så udviskes alle kulturelle forskelle - om man er jyde, eller sjællænder.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Er man AA medlem, så udviskes alle kulturelle forskelle - om man er jyde, eller sjællænder.

Man kunne fristes til at tro, at billedet var af denne KVK



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Billedet er skam af Shane McGovan, som er en af guderne indenfor irsk musik.

Lyt til nummeret Fairytale of New York, hvor også Kirsty McColl (nu afdød) synger med.
Det er musik, der rykker afsted, og understreger noget stort !

Næe medlemmerne af AA-klubben er vist alle meget almindelige at se på.
Faktisk så almindelige, at risikoen for at komme til at springe dem over, i køen nede i Netto, er meget stor. Sådan ville man aldrig behandle den gode Shane.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Er man ikke automatisk medlem af AA, når man er "fuldt medlem"?

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Bortset fra det. Er der nogen her der planlægger at teste Saturn maskinen, når den kommer på hylderne?

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
svanen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
svanen skrev:
L.B. skrev:
svanen skrev:

Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.

Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo

Komponenter lige efter min smag

Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA

Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader" 

Det eneste sted du kan være heldig at finde noget Audio Alchemy er på ebay. Ellers er det meget sparsomt hvad der er af "udsalgssteder".

Har faktisk i dag lagt en "søgetråd" ud på Ebay - nu er det bare med at være tålmodig



__________________
Mvh Svanen

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:
L.B. skrev:
svanen skrev:

Så har jeg også hørt "Raketten". Var på hyggebesøg hos "jkjaers" (Jesper) medbringende min Krell KAV400xi. mn1974 (Morten) havde sin Rega Apollo med og der blev lyttet og spillet musik til den store guldmedalje. Hvad angår Rega Apollo, var den en positiv overraskelse. Den spiller dejlig åbent og er musikalsk - no doubt about that.

Om den kan slå "Kubikkens" AA-sæt, tvivler jeg dog meget på. AA-sættet er stadig nr. 1 på hitlisten hos mig. Men godt gået Rega Apollo

Komponenter lige efter min smag

Dine oplevelser er godt i tråd med det jeg har oplevet og det er derfor vi her i hytten kombinerer Apollo og AA

Jeg leder på livet løs efter et AA-sæt à la Kubikken - ganske enkelt fremragende lyd - det gør ikke noget, hvis det er en 110V - hr. Kubik har lovet at hjælpe med at få sættet på "danske plader" 


DP65 og AA tror jeg bliver rigtig sejt. Du skal blot have fingrene i et godt digikabel.
Indtil du finder det ritige, vil jeg anbefale Canare´s DV kabel, som kan købes billigt hos Blue Jeans cable. Det er ikke verdens bedste, men det er OK om jeg så må sige. Det har det med at spille lidt kompakt, men kompaktheden ligger rimeligt heldigt placeret i 200-500Hz området, hvilket får det til at virke lidt ekstra energisk.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Nu er der der jo skevet en hel del om Rega Apollo, så det kunne måske være interessant at læse hvad de rigtige Wink anmeldere mener, nysgerrig, så læs Stereophile June 2006.

God læselyst

 

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

Nu er der der jo skevet en hel del om Rega Apollo, så det kunne måske være interessant at læse hvad de rigtige Wink anmeldere mener, nysgerrig, så læs Stereophile June 2006.


God læselyst





link?

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle lige se, om der var dukket noget brugbart op på Usenet, om den:

http://groups.google.dk/group/aus.hi-fi/browse_frm/thread/88 117c7c453f8ba5/cc64404415310c9b?lnk=st&q=rega+apollo& ;rnum=1#cc64404415310c9b

Fy da føj da, for en gang mudder.  
Usenet er da ikke meget bevendt, til at finde info om den.

Glæder mig til at høre om hvad Stereophile har skrevet.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Stereophile skriver:

Citat: "The Rega's error correction, assessed using the Pierre Verany Test CD, was simply superb, the player coping with gaps in the data spiral up to 2.4mm long without either audible glitches or the error flag in its digital output being set. However, it did stumble when playing back CD-Rs, which have lower reflectivity than CDs. Some of my older test discs—all of my CD-player test tones are burned onto CD-Rs—played back with frequent dropouts and glitches"

Så er den aldeles uinteressant for mig, må jeg erkende.
Den har ikke indgang, så man kan slutte et eksternt drev til, og dens eget drev er ustabilt med CD-R.

Bummer.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Er der nogen her, som har hørt hvornår Rega Saturn kommer på hylderne i butikkerne...?

- og hvor mange Apollo ejere overvejer seriøst at hoppe op på Saturn og sælge Apollo'en...?

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej rødder...

Er der nogen her, som har hørt hvornår Rega Saturn kommer på hylderne i butikkerne...?

- og hvor mange Apollo ejere overvejer seriøst at hoppe op på Saturn og sælge Apollo'en...?

mvh. Jan

 

Hvordan skulle man kunne svare på hvorvidt man vil 'springe på' en model man ikke kender?!

(Og hér taler jeg altså om Rega cd-maskiner!)  

 

Mvh.

Nilau

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Hvordan skulle man kunne svare på hvorvidt man vil 'springe på' en model man ikke kender?!

Oh - behaaave! 
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau...

Jeg er da selvfølgelig godt klar over, at man ikke på forhånd kan sige om man vil købe Saturn...   men jeg er lidt nysgerrig, om der er nogen som overvejer at skifte Apollo'en ud med Saturn alene på grund af den rosende omtale, som Saturn allerede har fået... så vidt jeg ved er det første eksemplar 'landet' i Danmark...

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Har i læst anmeldelsen i Stereophile?, det er rosende ord må man sige.


Så kom den online ... god fornøjelse

http://www.stereophile.com/cdplayers/606rega/
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes